karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-21 22:48:21

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: vivianv:n loppurynnistys
ViestiLähetetty: 2007-05-07 11:41:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tässä nykyisessä painossa ollaan viihdytty jo kuukausitolkulla. Ei laske muttei nousekaan, mikä on hieno homma, kun laihdutettuja kiloja on tuollaiset 15-16 kg.

Nyt haluan kuitenkin viimeisen silauksen ihan turhamaisuusmotiivilla, ja pudotustavoitteeksi asetin reilut 6 kiloa. Keinoina on sokeritasapainon skarppaus edelleen niin ettei hypotankkauksia juurikaan tarvittaisi sekä (karppi)välipalojen karsiminen.

En halua enkä sokerieni takia voi syödä aamuisin mitään, sama koskee iltaa koska yöt saavat tällöin yllättäviä käänteitä. Väliaikaan mahtuu hyvin kaksi isoa sapuskaa, mutta syömätön aamupala ei oikein löydä paikkaansa ja siksi tulee napsittua jotain pientä aina silloin tällöin -useammin kuin kerran. Tästä opettelen nyt pois...

http://karppaus.info/kilot/jasen.php?id=4973

Viestin otsikko: Re: vivianv:n loppurynnistys
ViestiLähetetty: 2007-05-07 11:49:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Otin tuolta sentit-puolelta mittojakin tähän muistiin. Näköjään maaliskuun alusta on tultu kilolla alaspäin, tosin mulla hormonit heiluttelevat painoa enemmänkin kuin kilon sisällä kuussa. Mittaan huomenaamulla uudet mitat.

Maaliskuu:
Rinta edelleen 101/vyötärö 78/lantio 106
Painoa sellaiset 72,5 kg, joskus alle, joskus päälle

Viestin otsikko: Re: vivianv:n loppurynnistys
ViestiLähetetty: 2007-05-08 07:41:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tässä uudet mitat aamuvissyn jälkeen:

Toukokuu:
Rinta 99/vyötärö edelleen 78/lantio edelleen 106

Eli tällä kertaa ollaan pienennytty yläkropan puolelta. Tissit ovat entisellään, mutta tässä painossa yleensä selkäläskiä alkaa joko tulla tai hävitä riippuen siitä, kumpaan suuntaan liikettä on.

Yö meni melko hyvin, mutta illalla nautitty pieni pala lämmintä grillikylkeä riitti nostamaan vs:n tätä aamuna yli kymmenen. Oi, miksi se on niin vaikea uskoa, että illalla EI pitäisi syödä mitään kun yöllä sitten tapahtuu jotain todella omituista...

Korjasin sitten tänä aamuna ylimääräisellä pikalla, mikä taas harmittaa kun mulla insuliinin määrä on niin tiiviissä yhteydessä painoon. Lisään siis tähän suvisilavakampanjaan tavoitteekseni, että nyt iltasyöminen saa todella jäädä. Taas toistui tuttu kuvio: kaksi kunnollista ateriaa ja sitten kun mies toi yhdeksältä kaupasta "puolikkaanhintaisia" kypisä grillilihoja, niin eihän sitä sitten voinut vastustaa. Pitäskös ottaa oikein tiukka linja, että syön vain kahdesti. Se tietää illan nälkää, mutta jos siinä sitten se laihtuminenkin vauhdittuisi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-23 18:43:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kylläpä vaan jumittaa, hemmetti. Viime viikko jäi punnituksesta väliin, kun kuukkarit turvotuksineen osuivat juuri pahaan paikkaan. Tämänaamuinen punnitus oli 200g suurempi kuin alkupaino, joten käytännöllisesti katsoen samoissa mennään. Mitähän tässä keksisi.

Sokerit ovat olleet kyllä hienosti mallillaan, kun ylimääräinen syöpöttely on jäänyt pois. Harmi vaan, ettei se näy kiloissa. Mutta, jatketaan sitkeästi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-23 18:59:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

vivianv kirjoitti:
Kylläpä vaan jumittaa, hemmetti. Viime viikko jäi punnituksesta väliin, kun kuukkarit turvotuksineen osuivat juuri pahaan paikkaan. Tämänaamuinen punnitus oli 200g suurempi kuin alkupaino, joten käytännöllisesti katsoen samoissa mennään. Mitähän tässä keksisi.

Mullakin nousi(?) paino viime viikosta 200g. Tosin eihän se mitään sano, on niin mitätön. "Kuukkarit" ei mulla vaikuta painoon, ku hormonikierukan kans ne on niin nimelliset päivät, että hyvä jos voi puhua sellaisista..

Kyllä me tästä jumista noustaan! Ensi viikolla.. pudotustarve on minulla sen verran pieni (5kg to go) että ei tässä auta hötkyillä. Mulla ei induktiokaan pudota yhtään sen nopeammin, vaikka tässä on pissattu lievää ketoosia jo monta päivää. Ois vaan niin kiva, jos ne viimoiset kilot sais pois niinku päivässä. Että huomenna ois niinku hoikka :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-23 19:26:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Selenicereus kirjoitti:
Mulla ei induktiokaan pudota yhtään sen nopeammin, vaikka tässä on pissattu lievää ketoosia jo monta päivää. Ois vaan niin kiva, jos ne viimoiset kilot sais pois niinku päivässä. Että huomenna ois niinku hoikka :wink:

Jep jep, samat kokemukset ketoosista, tosin itse olen ollut jo yli vuoden yhtämittaisessa ketoosissa, että ei se mikään laihtumisen tae yksistään ole, ainakaan kun aletaan lähestyä ihannepainoa.

Mutta totta töriset. Ensi viikolla me ollaan niinku hoikkia :!: :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-31 08:06:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ihan kuin nyt paino olisi vihdoin nytkähtänyt liikkeelle, tosin vain puolisen kiloa alkupainoon nähden, mutta kuitenkin uuteen karppauksen aikaiseen ennätykseen. Mulla ei paino hevin putoa, ja tämä muutos lupaa nyt hyvää. Tästä se loppurynnistys nyt lähtee. :)

Minulla on muuten meneillään tehokirjanpito, jossa seuraan joka päivä vs:a, laitettuja insuliineja, syötyjä hiilareita ja lihaa sekä liikuntaa. Sen ansiosta olen tiukistellut tasapainoni ennätyshyväksi, neljän viikon aikana vs on käynyt yli kympissä vain 2 tai 3 kertaa. Kirjanpito vaikuttaa kaikista muista työläältä paitsi itsestäni. Kun insuliiniannos ja tarvekuvio muuttuu koko ajan kuun mukaan, nyt on todella helppoa vakoilla edellisen kuukauden kuvioita ja erehdyksiä. Nyt on yöannosten arvonta osunut todella hyvin kohdilleen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-01 11:24:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

vivianv kirjoitti:
Kirjanpito vaikuttaa kaikista muista työläältä paitsi itsestäni.

Se on jännä miten jotkut tykkää kirjata ja seurata kaikenlaisia arvoja. Minä kuulun kans tuohon kastiin, kirjaan ylös juoksusykkeet, kilometrit, ruokailut (välillä).. ja minusta se on vain mukavaa :D Tosin joskus syömisten kirjaaminen alkaa ahdistamaan, silloin pidän taukoa ja kohta raapustelen taas johonkin vihkon reunaan. Vesimies vesimies... :smt045

Ja onnea nytkähdyksen johdosta :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-05 10:15:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hehee!

Olin oikeassa painon nytkähtämisestä alaspäin. Tänään tehtiin uusi painoennätys karppauksen aikana, ja kiirehdin tietenkin laittamaan tuloksen yhtä päivää ennen kirjanpitoon. Jos se huomenna on satakin grammaa alempi, niin korjaan sen sitten. :lol:

Niin, paino on pudonnut viimeviikon 71 kg:sta 70,7 kg:aan. Tiukassa on, mutta suunta on oikea ja minulle on suuri psykologinen merkitys sillä, että numero seiskan jälkeen on nolla. Seuraava etappi onkin sitten saada seiska kuutoseksi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-05 17:10:55 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tsemppipotku Tampereelta! Antaa sen painon nytkähdellä alas päin ihan vallan esteettömästi :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-05 18:49:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Balanz kirjoitti:
Tsemppipotku Tampereelta! Antaa sen painon nytkähdellä alas päin ihan vallan esteettömästi :lol:

Kiitos kiitos. Tsempitykset takaisin Espoosta Tampereelle. Huomenna täytyykin muistaa päivittää mitat. :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-06 06:02:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

vivianv kirjoitti:
Olin oikeassa painon nytkähtämisestä alaspäin. Tänään tehtiin uusi painoennätys karppauksen aikana, ja kiirehdin tietenkin laittamaan tuloksen yhtä päivää ennen kirjanpitoon. Jos se huomenna on satakin grammaa alempi, niin korjaan sen sitten. :lol:

No joo. Tänään paino oli eilistä ennätystä alempi, eikä vain sataa grammaa vaan neljäsataa grammaa. Maagiset lukemat siis 70,3.

mitat: Rinta 99/vyötärö 76/lantio edelleen 106

Nyt tässä alkaa jo olla laihduttamisen makua :resp:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-07 13:36:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ja tänään paino jo 69.7. Hämmentävää. En päivitä sitä kuitenkaan tilastoihin, koska koko ensi viikon olen huovutuskurssilla ja täysihoitomuona jotain muuta kuin alakarppia.

No, mulla ei kuitenkaan ole vaihtoehtoja, eli kertalaakista en syömisä voi muuttaa, joten aina on mahdollista elää läheisen osuuskaupan eväillä. Ja aamupuuron ja leipien tilalle otan kuningasannoksen niitä leikkeleitä ja kurkkua. En muista, onko ruokalassa tarjolla voitakin (jep, olen ollut tuolla samassa paikassa huovuttamassa jo monena kesänä) mutta ehkä sen voi tuoda asuntolan jääkaapista...ehkä. Ja oma oliiviöljypullo täytyy kätkeä jonnekin myös.

Harmittaa oikein, aivan ekoina vuosina siellä oli ihanaa ruokaa, voihin ja kermaan tehtyä hyvää ruokaa. Sitten vaihtui emäntä ja tämän mukana ruokapolitiikka vaihtui nykyaikaiseen melko mauttomaan kevytkeittiöön.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-20 08:16:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No nyt ollaan kotiuduttu mökkijakson, huovutusviikon ja yksien kesäjuhlien jäljistä taas himaan. Me vietämme mun hyttysyliherkkyyden takia city-jussin, joten täysin omissa muonissa ollaan tästä eteenpäin varsinaisen loman, eli heinäkuun alkuun asti.

Vaakalukemalle kuuluu hyvää. Se oli tänä aamuna 69,8 kg, eli jos ei olla lihottu niin ei myöskään laihduttu. Huovutuslaitoksessa karppaus onnistui yli odotusten. Ruokakin oli parempaa kuin aikoihin. Ainut, mitä tarvittiin, oli oma oliiviöljypullo. Siis kuvitelkaa, että tarjolla oli kerrankin maukasta lihaseljankaa, jossa ei ollut perunaa ollenkaan vaan sen sijaan herkkusieniä, sipulia ja kaalia, porkkanaa, selleriä, suolakurkkua ja päälle SMETANAA vapaasti kauhottavissa. Varmistin keittiöltä, että se oli ihan täyrasvaista, hylaa tosin. Salaatteja oli enemmän ja monipuolisemmin saatavissa kuin omassa jääkaapissa.

Mittoja otan myöhemmin, jään nyt iloitsemaan siitä, että paino on saatu pysymään 70 alla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-21 07:24:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

vivianv kirjoitti:
Mittoja otan myöhemmin, jään nyt iloitsemaan siitä, että paino on saatu pysymään 70 alla.

Hienoa! Ja mukavaa jussia! Kaupungissa mekin ollaan, kun ei haluta mennä mökille hyttysruoaksi..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-29 08:13:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vaaka näytti tänään 69,5 kg. Näytti se tällä viikolla alimmillaan jopa 69,3 kg, mutta laitetaan tuo korkeampi. Sitkeässä läski on, tilannetta pahentaa vielä sekin, että oma uimahalli on kesäsulussa eikä sinne pääse kuin elokuun loppupuolella. Onneksi saldo on kuitenkin taas parisataa gramaa miinuspuolella.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00