Karppausta takana kohta 9 kuukautta. Ensin tiputtelin painoa 112 kilosta makkara-kyljys-grillipihvi -dieetillä 6 kiloa kuussa, jonka jälkeen alkoi kiinnostamaan jo enemmän tämä terveydellinen puoli. Paino tippui muutamassa kuukaudessa vielä toiset 6 kiloa tasan sataan ja tasaantui sitten 102:n useammaksi kuukaudeksi. Nyt olen pari viikkoa taas yrittänyt puolivakavissani saada vielä painoa tippumaan ja pari kiloa on lähtenytkin. 100 kilon raja vaan ei tahdo millään mennä puhki, 100,1kg ollut parinakin aamuna. Onneksi sain merkitä viimeviikoisenkin lukeman, vaikka liityinkin kampanjaan vähän jälkijunassa, ettei pudotus mennyt "hukkaan".
Kampanjaan laitoin tavoitteeksi 95, mutta en ota sitä kovin vakavissani. Vielä parikin kiloa ja olisin tyytyväinen, koska tiedän, että saan kilot pidettyä kurissa ja voin tarvittaessa pudottaa lisää. Pituutta on näet sen verran, että satakiloisenakin olen hoikka poika.
Joskus karppauksen alkuvaiheessa oli puhetta kirjan lukemisen tärkeydestä. Nyt lopulta ihan huvikseni ostin karppauskirjan, tämän "Laihdu ilman nälkää hiilihydraattitietoisella ruokavaliolla". Oli kyllä mielenkiintoinen opus ja luin sen nopeasti, mutta kirja ei tarjonnut minulle juuri mitään sellaista tietoa, mitä en ollut täältä saanut. Nyt kirja lähtee kiertoon "motivoimaan" painonvartijoita muutamaan kertaan kokeillutta äitiäni ja lainaan sen ilomielin kaikille tutuilleni, jotka ovat vähänkään kiinnostuneita laihtumisesta.
Kampanjasivuni