Kiitos tsemppauksesta,
Eppuliini!

Ihana, että joku lukee ja kommentoi. Välillä olen tosiaan skarppauksen tarpeessa
Vielä -5 kg
Tänään aamulla puntari näytti painoa pudonneen
4 kg. Jee! Se skarppasi todella. Pudotustarvetta minulla olisi vielä muutama kilo, max. 5 - 7. Pari vuotta sitten pääsin karpaten kuosiin, johon minulla on tällä hetkellä vielä
5 kg matkaa. Haluaisin kuitenkin vielä pari kiloa siitä, silloin painoindeksini olisi 22,85. Nyt se on 25,5. Mutta tosiaan, olen tyytyväinen, jos vielä 5 kg jaksan pudottaa. Vaikka kesään mennessä.
Tavoitteena tasapainoinen tila
Joulunaikana annan itselleni luvan mässätä, sitten vuoden alusta taas uutta motivaatiota. Ei minulla ole kiirettä, koska en ole vakavasti ylipainoinen. Ongelmani on sortuminen ruokiin, jotka eivät sovi minulle ja varsinkaan vatsalleni. Tästä (lue: liiasta hiilihydraatista) seuraa tietenkin syömiskierre ja yleinen paha olo. Kun onnistun syömään niin, että voin hyvin, myös paino putoaa rauhaksiin. Tätä tasapainoista tilaa haen.
Tasapainoisen tilan hakemiseen liittyy olennaisesti
suklaa: rakastan sitä. Olen suklisti, eikä vähä tyydytä minua. Ainoa keino on siis kieltäytyä kokonaan.

Se vaatii päättäväisyyttä, mutta ei ole mahdotonta. Nyt on menossa 5. päivä ilman suklaata ja hyvin menee

Kyllä tämän kestää, kun tietää, että jouluna sitä saa taas. Nyt täytyy vain hukata yksi lahjaksi saatu suklaakalenteri...
Miten usein herkkupäiviä?
Tämänsyksyisessä - niin sanoakseni epäonnistuneessa - yrityksessäni tein sen virheen, että annoin perfektionismille liikaa tilaa. Ymmärsin vasta nyt, että tottahan herkkupäiviä täytyy pitää! Muuten ei jaksa. Onko päivä viikossa teidän mielestänne liikaa? Mitä sallitte itsellenne herkkupäivänä ja miten paljon?
Kuulisin mielelläni herkuttelumielipiteitä ja -kokemuksia. Ei haittaisi ollenkaan, että tämä oma pikku palstani olisi interaktiivisempi
Tuntuu muuten, että vanhat farkut mahtuvat jo paremmin päälle!