karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-06 23:52:37

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2007-11-26 14:19:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuukausi jouluun!

Eli 28 päivää. Aloitin suklaalakon pari päivää sitten. Nyt on motivaatiota, ainakin siihen ;) Samalla yritän tuota ruokavaliotakin vielä rukata. On ollu koko syksyn motivaatio ihan hukassa. Paino on kuitenkin onneksi ollut tippumaan päin koko ajan, syy(s)karppauksen aikana on lähtenyt 3,3 kg.

Tässä siis aloitan nyt kuukausi jouluun -kampanjani. Kirjoitan lähinnä viikkokuulumiset ja sen, että olen tuon suklaani kanssa pysynyt ruodussa. Syntilista-tyyppinen ratkaisu siis - jos olen syönyt jotakin yläkarppia. Suklaatahan minä en kuukauteen syö! :twisted:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-26 18:17:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Erittäin hieno päätös Kani!!! :P Pidän molempia :smt023 sulle! Itse olen suklaan & karkkien orja, joten meikäläiseltä on turha odottaa noin tiukkaa päätöstä :wink: Mutta mielenkiinnolla kattelen kuinka sulla menee, TSEMPPIÄ!! :smt041

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-28 12:48:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos tsemppauksesta, Eppuliini! :smt050 Ihana, että joku lukee ja kommentoi. Välillä olen tosiaan skarppauksen tarpeessa :smt064 :-k

Vielä -5 kg

Tänään aamulla puntari näytti painoa pudonneen 4 kg. Jee! Se skarppasi todella. Pudotustarvetta minulla olisi vielä muutama kilo, max. 5 - 7. Pari vuotta sitten pääsin karpaten kuosiin, johon minulla on tällä hetkellä vielä 5 kg matkaa. Haluaisin kuitenkin vielä pari kiloa siitä, silloin painoindeksini olisi 22,85. Nyt se on 25,5. Mutta tosiaan, olen tyytyväinen, jos vielä 5 kg jaksan pudottaa. Vaikka kesään mennessä.

Tavoitteena tasapainoinen tila

Joulunaikana annan itselleni luvan mässätä, sitten vuoden alusta taas uutta motivaatiota. Ei minulla ole kiirettä, koska en ole vakavasti ylipainoinen. Ongelmani on sortuminen ruokiin, jotka eivät sovi minulle ja varsinkaan vatsalleni. Tästä (lue: liiasta hiilihydraatista) seuraa tietenkin syömiskierre ja yleinen paha olo. Kun onnistun syömään niin, että voin hyvin, myös paino putoaa rauhaksiin. Tätä tasapainoista tilaa haen.

Tasapainoisen tilan hakemiseen liittyy olennaisesti suklaa: rakastan sitä. Olen suklisti, eikä vähä tyydytä minua. Ainoa keino on siis kieltäytyä kokonaan. [-( Se vaatii päättäväisyyttä, mutta ei ole mahdotonta. Nyt on menossa 5. päivä ilman suklaata ja hyvin menee :resp: Kyllä tämän kestää, kun tietää, että jouluna sitä saa taas. Nyt täytyy vain hukata yksi lahjaksi saatu suklaakalenteri... :smt101

Miten usein herkkupäiviä?

Tämänsyksyisessä - niin sanoakseni epäonnistuneessa - yrityksessäni tein sen virheen, että annoin perfektionismille liikaa tilaa. Ymmärsin vasta nyt, että tottahan herkkupäiviä täytyy pitää! Muuten ei jaksa. Onko päivä viikossa teidän mielestänne liikaa? Mitä sallitte itsellenne herkkupäivänä ja miten paljon?

Kuulisin mielelläni herkuttelumielipiteitä ja -kokemuksia. Ei haittaisi ollenkaan, että tämä oma pikku palstani olisi interaktiivisempi :smt024
Tuntuu muuten, että vanhat farkut mahtuvat jo paremmin päälle!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-01 19:46:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Voi miten ihana avatarkuva sinulla on, Kani!

Tsemppiä suklaalakkoon - tunnen tuskasi, sillä vieroitan itseäni juuri maitotuotteista. Nyt, kun muutama viikko on takana, tämä ei enää tunnu oikeastaan missään. Kyllä me pystymme päihittämään nämä pienet vihollisemme ja ystävämme! :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-01 21:01:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä oon varmaan tosi huono vastaamaan tohon herkkupäivä-kysymykseen, kun mulla se on joka päivä.. :oops: Mulla herkkua on aamulla partista ja marjoja ja satunnaisesti maapähkinävoita (nam:P ) ja suklaata syön pari palaa joka päivä (85%, jos on joku erityinen tarve herkutella, saatan syödä 70%ja ihan riittävästi.. :oops: :D ) Mutta kohtuudessa pysyn, mikä oli ennen karppausta mulle täysin tuntematon asia. T.ex-sokeriholisti

Ei ne muutamat herkkupäivät (tai mulla joka päivä) mitään kaada, jos pysyy järjen rajoissa. :lol: Elämästä pitää myös nauttia, ihan oikeasti. Mulla ei ole paino noussut ollenkaan(ei kyllä laskenutkaan pitkään aikaan) mutta olen normipainossa joten eipä haittaa. Laihduttamisvaiheessa olin ensin sen kaksi viikkoa täysin ilman mitään makeaa, ja sitten vähitellen otin palan silloin toisen tällöin. Edelleenkään ei mopo karkaa käsistä vaikka joka päivä sisäistä holistiani ruokkisinkin suklaalla..:roll: Sä kun olet myös lähes normipainossa niin voi olla takkuisempaa tuo suklistin osa :D Oletko sitä 99% maistellut? Se vie makeannälän niin tehokkaasti että voisi ainakin olla tilapäinen ratkaisu.

Ja IHKU puputupu sulla avattarena, mulla onkin vähän toisenlainen pupu. :wink:

Tsemppiä!

edit: Ja sitä vielä, että ei kannata liikaa stressata sitä että onko sulla yksi vai kaksi herkkupäivää, stressi lihottaa. Jos on kokonaisuus kunnossa ja rasvat ok, niin saa sitä suklaata nauttia ihan surutta omaa kroppaa kuunnellen tietty.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-03 10:29:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moikka Urheilijatyttö ja sollya! Kiitos avatar-kehuista ;)

Sollya: minulle tuo 99 % suklaa tuntuu olevan liian tujua. Mieluummin tyydyn vähän miedompaan tai en syö ollenkaan...

Viikonloppu meni yläkarpiksi. Olin reissussa ja ruuat olivat mitä olivat. Oli kyllä mahakin kipeä. Onneksi ei ollut pitempi viikonloppu.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-17 13:55:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Suklaattomuus ei tunnu missään, vautsi! :D Muuten ei ole kyllä ole ollut ruokavaliossa kehumista, tosin nyt olen ollut muutaman päivän taas hyvässä ruodussa.

Mietin jatkoa. Tällaista ihmistä, joka elää suklaalle, ei voi pakottaa luopumaan kokonaan siitä. Onko yksi herkkupäivä viikossa liikaa? Taitaa olla. Olisiko yksi herkkupäivä kahdessa viikossa sopiva? Luulisin. Lisäksi voisin ajatella, että olisin säännöllisesti suklaalakossa esim. juuri tämän kuukauden mittaisen ajan. Ennen joulua, ennen pääsiäistä, ennen juhannusta, syksyllä myös. Suklisti katkolla neljästi vuodessa :lol:

Jouluvalmistelut ovat jo kovassa vauhdissa. Yksi lahja on enää ostamatta, mutta kaikki ovat paketoimatta. Vielä yksi villasukka kantapäästä kärkeen neulomatta ja pari lahjaa ompelematta. Joululauluja on kuunneltu ja paljon :smt114

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00