karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-06 20:05:55

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Maunon mainio syy(s)karppaus
ViestiLähetetty: 2007-09-28 16:26:56 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Heips!

Elokuun lopussa aloitin tämän höpöhöpön :smt083 ja noin 7 kiloa olen kuukaudessa pudottanut. Ja parasta on että olen sen pudottanut syömällä HYVIN.

Nyt Syy(s)karppaukseen Mauno lähtee 91,8 kiloisena ja tavoitteeksi on nyt otettu se 82 kiloa. Tuntuu vaan, että nyt on menossa joku vaihe, että paino putoaa aika hitaasti. Tai sitten (toivottavasti) se johtuu siitä, että punttisalilla käynti on alkanut tuottaa tulosta.

Oikein hyvää ja reipasta syy(s)karppausta kaikille :smt023

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-28 20:17:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vaikkei vaaka mitään muutosta näyttäiskään, niin mittanauha ja peili voivat näyttää. Tsemppiä vaan! :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-04 17:55:17 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Viikkopunnituksessa vihdoinkin 91 ja suuntana näyttää olevan nyt alaspäin. Syöminen mennyt aika hyvin, olen oikeastaan palannut taas "yksinkertaisempaan" ruokavalioon, eli koittanut jättää kaikki mahdollisesti pudotusta haittaavat erikoisuudet pois. Näyttää nyt laihtumisen motivaatio menevän herkuttelun edelle.

Liikuntaa pikkuisen haittaa liian innokkuuden aiheuttama lihaskipu kädessä. Se lämmittely... :roll: Huilailen vieä huomisen ja lauantaina taidan päästä taas punttisalille.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-12 23:59:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Paino putoaa hitaasti mutta varmasti, ja olo paranee. Ensi viikon punnituksessa ollaan toivottavasti jo eri kymmenluvulla.

Töissä on nyt huomattu muutokseni, eli painonpudotus on alkanut mukavasti näkyä. Myös "erilaiset" evääni ovat kiinnittäneet huomiota. On ollut jännä kuulla ohimennen heitetyt kommentit eväistäni, mm: "Onpas sulla tukevat eväät" ja "sinähän syöt terveellisesti"!!! Terveellisyydellä tarkoitti varmaan kasvisten määrää. En ole mainostanut tätä vähähiilihydraattisuutta, mutta kysyttäessä olen sitten vastannut oikein pitkän kaavan mukaan. Ja koska painonpudotus on niin selvästi näkynyt, on jotkut tulleet vaivihkaan kyselemään enemmänkkin syömisestäni. Näyttää sille, että muutaman olen saanut "käännytettyä". Pitää vakoilla lähipäivinä, onko muiden eväät muuttuneet.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-17 06:45:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Nyt on muutaman päivän ollut alle 90 kg, JES!! Tänään viikkopunnituksessa tuo 89,2.

Jätin kookosöljyn "lusikoinnin" pois, niin rupesi paino putoamaan taas paremmin. Välillä on alkanut liian yksipuolinen ruokailuni tympimään, on ollut pakko alkaa keksimään ja kokkailemaan jotain uutta. Kotona onnistuu hyvin, kun on aikaa ja välineitä tehdä ruokaa, mutta työpaikalla on ruokailu ollut vähän liian tylsää, mikron varassa kun mennään. Täytyy vaan kestää samoja eväitä, palkintona mukava painonpudotus.

On ollut mukava huomata, että pienenpienet repsahdukset eivät vaikuta hirveästi pudotukseen. Tai sitten ne eivät ole olleet repsahduksia, vaan olen pelkästään ollut liian tiukka itselleni...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-24 09:17:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No nyt on ollut hidasta. Melkein koko viikon oli 89,2, vasta pari päivää on ollut pudotusta. Piti käydä eilen verta luovuttamassa, että saisi ainakin ne 400 g painoa pois :mrgreen:

Kai tää vaatii vaan malttia, ei tarvitse joka viikko sitä kilon pudotusta odottaa. 88.8 siis tämän viikon tulos.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-31 07:47:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

On tää ihmeellistä! :shock: Ensin paino nököttää melkein viikon paikallaan ja sitten ihan yhtäkkiä putoaa yli kilon!

Nyt oon alkanu mennä pikkuhiljaa yli tuon 20 gramman vuorokautisen hiilariannoksen. Lähes joka ilta olen herkutellut sillä pikasuklaalla. Aika herkkua ja helppo tehdä. Ja muukin perhe tykkää.

Karppausta aloitellessa laitoin tavoitteeksi 88 kiloa jouluun mennessä, kun ajattelin painon putoavan noin puoli kiloa viikossa. No nythän on vielä lokakuu ja tuo tavoite on jo ohitettu! :D Tuo 82 vaikuttaa nyt paremmalta tavoitteelta.

Tavoitteenahan oli olla sellaisessa kunnolla pikkujouluaikaan, että päälle mahtuu muutamia vuosia sitten ostettu tumma puku. No se tavoite lässähti täysin. Työpaikalla on rahat nyt niin vähissä, että ei lähdetäkkään mihinkään hienoon paikkaan juhlimaan, vaan ihan työpaikan tiloissa syödään ja saunotaan. Eihän tuollaiseen "juhlaan" viitsi tummassa puvussa mennä. :( Täytyy yrittää keksiä joku muu hienompi tapahtuma, mihin voisin sen puvun laittaa.

Monella näkyy syy(S)skarppaus sujuvan ihan mukavasti. Hieno homma ja tsemppiä kaikille!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-09 18:51:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

87,6!?!? :? Pitkälti yli viikon ollut 87,2 - 88. Omituista. Tai sitten ei. Ruokailun pitäisi olla kuten aikaisemminkin. Onkohan annoskoot suurentuneet huomaamatta? Lenkkeily ollut nyt pikkuisen vähemmällä, punttisalilla käyty pikkuisen enemmän. Siinäkö syy?

Ääähh... Katsellaan nyt ihan rauhassa vaan. Kyllä se siitä, ei tää niin vakavaa ole :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-14 07:35:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tää on vieläkin niiiin ihmeellistä..!

Paino oli taas pitkän aikaa tasaisesti 87.2 ja vaikka miten yritti syödä kunnolla, ei mitään tapahtunut. Sitten pari päivää huolettomampaa, silti melko karppia syömistä, ja paino putoaa taas yhtäkkiä kilon ja nyt ollut pari päivää mukavasti 86.2. Huolettomalla syömisellä tarkoitan lähinnä suklaan napostelua. Mikan pikasuklaata on tullut tehtyä lähes joka ilta. Eilen jouduin yllättäen ajamaan autolla lähes 400 kilometrin reissun. Entisessä elämässä en pystynyt ajamaan yli 50 kilometrin lenkkiä ilman karkkipussia ja suklaapatukkaa. Eilen sen verran vit... ärsytti ajoreissu, että ostin Pepsimaxin seuraksi 70 % suklaalevyn, joten päivän hiilarit ylittivät ensimmäistä kertaa 30 grammaa. Ei ainakaan tämän aamun punnituksessa näkynyt vaikuttavan negatiivisempaan suuntaan. Mukava huomata, että nämä lipsumiset eivät vaikuta. Olen kai ollut itselleni turhan ankara ja tarkka.

Tänään on sitten nuo työpaikan pikkujoulut, joihin pukeutumista olen odottanut. Sen verran "epävirallisemmat" juhlat ovat, että jää tuo tumma puku pukematta, vaikka olisin sen halunnut pitkästa aikaa päälle pukea. Viime viikolla sitä kokeilin ja ihan mukavasti mahtui jo päälle. Täytyy joku muu syy järjestää sen pukemiseen. Ei ole kukaan täällä päin järjestämässä karppipikkujouluja?? :)

Saa nähdä miten muuten nuo illan juhlat menee. Ruokana näkyi olevan kinkkukiusausta. En tiedä kehtaanko alkaa omia ruokia lämmittämään ja turhaan huomiota herättämään. Vaikka olen varma, että monet kyttäävät juuri minun syömistäni ja varmaa vilkuilevat, että onko se alkoholi sallitulla listallani. Viina/olut ei muutenkaan oikein minulle maistu ja aiemmat saunaillatkin olen omilla limsaeväillä ollut. Aika huvittavaa muuten... salaa täytyy käydä omasta limsapullosta lasi täyttämässä. Tämä meidän nykyinen alkoholikulttuuri aiheuttaa ihmetystä, jos joku ei vedä kännejä. Ainakin meidän työpaikalla. Ei vaan jaksa alkaa turhaan kuuntelemaan niitä juttuja, jos ei juo. Mielummin lipitän limpparia "puolisalaa". Muut ovat kuitenkin niin päissään, etteivät huomaa, että eihän se Mauno ole edes yhtään humalassa. :wink:

Tää syy(S)skarppaus on ollut ihan hyvä motivoija. On ollut mukava saada kivasti laskevaa käyrää tuonne ylpeiltäväksi. Tsemppiä kaikille skarppaajille!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-14 10:13:05 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Mulla oli jossain vaiheessa +/- 1kg heittoja painossa peräkkäisinä päivinä punnittuani. Vaikutti paljon juotu neste, liikkuminen ym. Ne on kuitenkin pieniä heittoja ja itse en enään punnaakkaan kun tasa kilot kerran viikossa.
Hienosti olet jo saanut pudotettuakin!Tsemppiä jatkoon.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-21 10:17:25 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

85.8, hyvähyvä. Hitaasti laskee, mutta pääasia että suunta on nyt oikea. Olen taas huomannut, että riittävä liikunta vauhdittaa kilojen lähtemistä. Ei vaan meinaa perheellinen, vuorotyötä tekevä, taloa rakennuttava ehtiä urheilemaan. Nytkin olen kahtena iltana käynyt lenkillä vasta yhdeksän jälkeen, kun lapset on nukahtaneet. Kyläläiset ihmetelleet, että kuka hullu siellä nyt menee...

Viimeviikoiset pikkujoulut meni mukavasti. Oli pitempi työvuoro, joten söin vasta muiden jälkeen huomaamattomasti omia eväitäni. Eikä päätä särkenyt aamulla, limsa oli hyvää :wink:

Loppuviikon syöminen menee nyt pienellä riskillä. Lähden huomenna käymään Kajaanissa äidin luoda muutaman päivän reissulla. Ja äitihän tekee aivan mahtavan hyvää ruokaa! Puhelimessa jo varoittelin ruokavaliostani ja suhtautuminen kuulosti ihan hyvältä. Odotin jonkinlaista tuhahtelua, kun ei kunnon ruoka kelpaa, mutta suhtautuminen olikin päinvastainen. Huomisiltaisesta kauppareissustamme tulee varmasti mielenkiintoinen. :D Ja kuulosti vähän sille, että saan äidinkin käännytettyä karpimpaan suuntaan.

Lopetin viikonloppuna ruokapäiväkirjan pitämisen ja hiilareiden laskemisen. Nyt mennään sitten ihan perstuntumalla. Alkaa olla jo kohta aika valmistautua ylläpitovaiheeseen. Toi tikkeri näyttää jo aika hyvältä. Ihan säikähtää välillä, kun on niin vähän jäljellä tavoitteeseen!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-30 12:25:25 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

86.2 kg. Siinä se paino on nyt nököttänyt jo vaikka kuinka kauan! Tää on varmaan nyt se jumi?

Kyläily äidin luona meni hyvin. Äiti teki hyviä ja terveellisiä ruokia. Ainoastaan junamatkoilla mennen tullen napostelin suklaalevyt.

Ensi viikolla on taas syöminen vaarassa. Lähden kolmeksi päiväksi Tampereelle opiskelemaan ja kouluruokaa syömään. Soitin äsken koulun keittiöön ja sanoivat, että eivät tee erikseen VHH-ruokaa, koska se on oma valinta eikä esim. allergia. Hmm... mitähän kasvissyöjät sitten ovat, niille kun tarjoilu pelaa?? No, sanoi kuitenkin, että onnistuu melko hyvin poimia sopivia syötäviä tarjoiltavien joukosta. Katsotaan nyt, ei kai tuo kolme päivää maailmaa kaada...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-06 18:40:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

85.4 näytti aamulla lukemaksi.

Tampereen kurssireissu meni mukavasti. Kouluruokaan en koskenut. Söin aamulla kämpässä hyvin, ruokatauolla jotain pikaisesti ja illalla taas erittäin hyvin. Ihmetytti ja nauratti tuo koulun ruokailutahti, jota itsekin siis olen aiemmin noudattanut: Aamulla puoli kahdeksalta leipää ja puuroa, yhdentoista aikaan lounas, neljän-viiden välillä taas päivällinen. Illalla tietenkin kämpällä jotain iltapalaa. Hirveä ruokailutahti. Ei ihme, että aikoinani kouluaikaan lihoin kymmenisen kiloa.

Lipsumisiakin oli... Täytyihän sitä käydä parilla siiderillä! Ensimmäiset alkoholit kolmeen kuukauteen. Onpa kauheeta... 8)

Epätoivoisesti sopivaa juotavaa etsiessäni anniskelupaikan "täti" muuten kertoi myös kyseisen dieetin olevan tuttu ja taisi mainita painoa pudonneen. Ekä karppibongaukseniko? :D

Ja nyt paluu arkeen ja tiukka (?) loppukiri, että tavoite täyttyy ennen joulun mässäilyjä!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-15 11:46:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Viikkopunnitus vasta tänäaamuna, kun vietin muutaman päivän mökin hiljaisuudessa. Vaaka näytti 84,6.

Alaspäin näyttää suunta olevan, hitaasti mutta kuitenkin alaspäin. Tavoite ei aivan jouluksi täyty, mutta "joulumässäilyn" jälkeen samaan rauhalliseen tahtiin jatketaan kohti 80 kiloa. Täytyisi vähän vielä lihaksia kasvattaa, ettei ihan ruipelolta näytä :D .

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-19 22:10:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

83,8 on sitten syy(S)skarppauksen lopputulos. Vaikka tavoitteesta jäätiin, niin olen erittäin tyytyväinen nykyiseen tilaani. Vielä muutama kilo nipistetään kaikessa rauhassa talven aikana.

Ilman tätä kampanjaa en varmaankaan olisi päässyt tähän tulokseen. Uskomaton motivoiva vaikutus. Kiitos kaikille!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-20 10:34:27 
Poissa
tapakarppi
tapakarppi

HYVÄ MAUKKA!!!! Hyvin meni sun syy(S)skarppaus!!!!
Oli mukava lukea tätä sun päikkyä!!!
Oikein Hyvää joulua ja parempaa ensi vuotta!!!
-kihara-

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00