Aika kivasti menee edelleen. Olin kolmen viikon lomalla, jolloin elin kuin... pellossa

Kiitos karppauksen, paluupunnituksen lukema oli täsmälleen sama, kuin lähtiessä. Joka sekin siis oli jo aika kiva. Nyt on siitäkin tultu alle viikon sisällä melkein kilo alaspäin.
Mökkeilin tuon pari viikkoa siis porukassa ja söin samoja ruokia kuin muutkin, mutta pastojen ja perunoiden tilalle keittelin kasviksia tai söin salaattia. Pyrin syömään mahdollisimman karpisti siksikin, koska kaikki ravintolassa juotu alkoholi oli koko kahden viikon ajan kaikkea muuta kuin karppia.
Täysin käsittämätön juttu, että "laihkarilla" voi lomailla syöden ja juoden huoletta ihan niin paljon kuin maistuu. Ja silti ei liho, vaan ehkä jopa laihtuu. Kuulostaa ihan liian hyvältä ollakseen totta...
Tuosta suklaasta... Mä syön sitä kyllä aika paljon, oikeastaan joka päivä. Tuolla lomalla mä söin sitä suorastaan väkisin, koska välillä pelkäsin, etten ilman hiilarilisää saa tarpeeksi energiaa, kun joka päivä laskin tai hiihdin.
Näin normaalioloissakin syön varmaan keskimäärin 1/3 levyä päivässä. Alussa moinen mässäys tuntui hirmuisen syntiseltä, mutta kun hokasin miettiä suklaalevyn sisältöä, se muuttui ruuaksi. Prosenttisuklaassahan on nimittäin niitä pahoja hiilareita saman verran kuin siinä ahniinvälttämättömässä ruisleivässä. Toisaalta siinä on ihanaa rasvaa ja terveysvaikutteisia flavonoidea ja vaikka mitä mukavaa. Plus tietenkin ne henkiset vaikutukset.
Suklaa siis maistuu mulle