karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-22 11:17:12

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-01-10 00:04:53 
Poissa
sintti
sintti

eli, jospa se kevätaurinko paistaisi vähän kevyemmälle "minulle".

Olen tuore karppaaja, eli uudenvuoden lupauksena päätin muuttaa elämäntapani kertarysäyksellä. Viikko on mennyt hyvin: painoa on pudonnut 2 kg, ja olo on ollut mitä mainioin. Tästä on kiva jatkaa.

Olen 157 cm ja painan nyt 80.9 kg. Tavoitteenani on, että tämä keväkarppaus jatkuu kesäkarppauskena ja edelleen syyskarppauksena...

Mukana siis ollaan ja toivottavasti osaan, ja onnistun pysymään ruodussa :-({|=

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-13 22:27:36 
Poissa
sintti
sintti

Tämä dietti on toistaiseksi tuntunut ihan hyvältä. kauppa reissuista on tullut huomattavasti entistä kalliimpia, joten täytynee vähän kehitellä tätä tuoka linjaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-16 21:35:55 
Poissa
sintti
sintti

kolmas viikko menossa ja paino on pudonnut n. 3 kg. Suhtaudun syömiseen vähän liian pelokkaasti: tiirailen ruokalautasta kaikkien salakavalien "väärien aineiden" välttämiseksi. Opetteluahan tämä kaikki vielä on :)
Sekavinta koko ns. karppauksessa (en ole varma karppaanko) on se, että kirjojen ja palstan dietit poikkeavat toisistaan, enkä tiedä ketä uskon. Montignac kirjottaa, että: "syö rasvattomia tuotteita", täällä taas kirjoitetaan, että "vedä vaan täysmaitoa ja meetfurstia". Olen ymmälläni, sillä en usko tuohon täysmaito/läskijuttuun, vaan ostan edelleen rasvattomia tuotteita. Sain työkaverilta kaksi Heikkilän (oliko se sen niminen) kirjaa, luen vielä ne niin ehkä viisastun lisää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-16 22:26:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä se oma tyyli löytyy ennen pitkää. Oletkin jo aloittanut sen etsimiseksi sen mitä monet muut ei vaivaudu tekemään, lukemalla kirjan jos toisenkin. Itse pidin Heikkilän Hyvän olon keittokirjasta (1&2), selkeetä tekstiä ja helppoja ohjeita. Jos haluat tietää mitä muut on mieltä syömisistäsi niin ruokapäiväkirjaosiossa muut pääsevät kurkkimaan syöminkejäsi ja voivat samalla neuvoa mennäänkö kenties jossain pieleen. Hyvin sulla on jo painoa lähtenyt! Ps. Jätä ne kevyttuotteet sinne kaupanhyllyille.

Uusi startti 06.01.2014

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-18 22:43:28 
Poissa
sintti
sintti

kiitos kommenteista. Ehkä aloitan ruokapäiväkirjan kirjoittamisen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-23 18:39:23 
Poissa
sintti
sintti

paino senkun jumittaa :cry: ei oikein tunnu motivoivalta tämä juttu :cry:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-31 21:46:42 
Poissa
sintti
sintti

Lähtöpaino 3.1.08 oli 83 kg, ja nyt 79,4 kg Hitaastihan tämä etenee, mutta toivottavasti etenee. Mun suuirn ongelmani on tällä hetkellä se, etten jaksaisi tehdä ruokaa niin usein kun pitäisi. Alussa jasoin väsätä, mutta nyt en oikein jaksa. Töissä on kiire ja lapset vaativat paljon hoitoa. Itse jään vähemmälle huomiolle. Ruoka ei enää kiinnosta, mutta kun on nälkä niin syön.

en kuitenkaan aio luovuttaa, vaan haen omaa linjaani. Sokeria en ole syönyt kuukauteen, leipää vain silloin tällöin aamuisin, pastan olen jättänyt ja peruna sekä porkkana ovat pannassa. Eli periaatteessa asiat on kunnossa. Viimeaioina olen syönyt munakkaita ja pakastevihanneksien kanssa jotain lihaa. kaikki makkara, pekoni, juusto maistuvat älyttömän suolaisilta.

Olo on kuitenin ihan hyvä, joten eiköhän tämä tästä.

Tsemppiä kaikille :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-02 10:03:12 
Poissa
sintti
sintti

Humps. Tänään paino oli 78,5 kg. Kävin eilen uimassa, ja se ilmeisesti auttoi jumitukseen. :lol:

ViestiLähetetty: 2008-02-27 09:16:29 
Poissa
sintti
sintti

samoissa lukemissa mennään edelleen. Ruokavalio taitaa olla vähän sikinsokin, mutta yritän kovasti.

ViestiLähetetty: 2008-03-05 09:59:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moi, olen paluukarppaaja ja liityin keväteviin vasta äsken. Meillä näyttää olevan suht' samanlainen painonpudotus edessä :)

Itse kyllä luotan tähän rasvalinjaan aika hyvin, kevyttuotteet ei ole hoikentaneet ketään, tietääkseni. Jotenkin olen ymmärtänyt karppauksen logiikan näin: ruumiin energian käyttö alkaa hiilareista, ja jos niitä riittää, saavat rasvat olla rauhassa. Jos hiilareita on vähemmän rasvojen "päällä", niin ruumis alkaa polttaa rasvaa nopeammin. Karppauksen alussa siis pyritään opettamaan ruumis rasvapolttoiseksi, en ole varma vaatiiko se ns induktion (alle 20hh/vrk). Itse vähentelen hiilareita niin alas kuin pystyn voimatta pahoin. Menen ihan vaan perstuntumalla, on helppoa jättää vilja, pasta, peruna ja riisi.

Sinun elämäntilanne lasten kanssa on vaikea elämänmuutoksen kannalta. Mutta tarvitseeko sinun tehdä eri ruokia itsellesi? Lapset saa mitä he ovat saaneet tähänkin saakka, sinä korvaat pastan, riisin ja perunan salaattipedillä! Voithan leikata jäävuorisalaattia valmiiksi kannelliseen astiaan jo aamulla, se säilyy koko päivän. Tällä tavalla et sorru siihen "helpompaan" - lapsille keitettyihin lisukkeisiin.

Ehditkö liikkumaan yksin ollenkaan?

79 kg = BMI 29 lievä lihavuus
68 kg = BMI 25 normaalipaino

Huomispäivään uupumatta uin.

Kuvassa norsu norsun selässä, korvieni välissä 65-kiloinen viehko nainen. Miksi tämä ristiriita?

ViestiLähetetty: 2008-04-05 14:35:56 
Poissa
sintti
sintti

Kevätevien tulos 5,5 kg. Ei ihan niin paljon kun olin ajatellut, mutta hyvä näinkin. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin. Pikkuhiljaaa hyvä tullee. Kohta alkaa fillarikausi, joten eiköhän se edesauta painon pudotusta.

Tsemppiä ja kaikkea hyvää teille kaikille :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00