karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-22 06:08:54

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 34 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-13 19:17:11 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Voi kiesus, mikä räkätauti! Pää on niin räkää täynnä, ettei tahdo ajatuskaan kulkea, eilinen meni vielä kuumeen kanssa painiskellessa. Tämän siitä saa, kun pojannassikka on hoidossa äidin ollessa kuntosalilla: viime viikon meillä sairasti poitsu, ja kun minä sitä kerta olen hoitanut, niin tottahan se tauti nyt mulle loikkasi. Saapa nähdä, onko ensi viikolla sitten miekkosen vuoro.

Kuntoilemassa en ole siis yli viikkoon ollut, ja tämä viikko menee kyllä varmasti kokonaan vielä toipuillessa, mutta jos sitten ensi viikolla taas pääsisi palauttelemaan kuntoa kohdilleen. Lisäksi flunssalääkkeissä on käytetty (useimmissa ainakin) sokeria, joten hiilarimäärä on tällä viikolla ollut tavallista runsaampi. Silti, viikkopunnituksen tulos: 76,5 kg!

Tasainen tahti, puoli kiloa viikossa, jatkuu. :D

Nyt alkaa mieskin jo uskoa tässä olevan jotain perää, kun jouduin taas käymään farkkuostoksilla. Edelliset farkut sai poika nykästyä lantiosta yli, kun yritti nousta seisomaan äidin jalkaa vasten. Pistin ne vanhat ja uudet farkut vertailuun, ja tulos oli noin 5 cm ylimääräistä vanhojen housujen vyötärössä :!: *tuulettaa*

Mies puolestaan kävi myös vaakalla, ja tuumi saaneensa lisäpainoa sen puoli kiloa joka kuukausi tänne muuton jälkeen... Saapa nähdä, kohta mä käännytän sen :twisted:

Sistachansen: Kiva kun löysit tiesi tännekin :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-14 12:16:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moi! Hyvin on sulla lähteny kilot liikkeelle. Myö ollaan melkein samankokosia (160/76), mulla tavoite on ensalkuun tuohon 65kg ja sit lisää jos lähtee :lol: . Toivottavasti paranet pian. Isot tsempitykset täältä!

Uusi startti 06.01.2014

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-15 19:15:45 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tänään (ja ehkä myös huomenna) on ohjelmassa REPSAHDUS. Mun on eilisestä asti nimittäin tehnyt mieli lihamakaronilaatikkoa, ja nyt aion sitä illalliseksi tehdä. Kuola valuu jo ajatuksestakin :P Enkä aio siis tuntea yhtään syyllisyyttä, vaikka mättäisin sitä miten.

Ja ikäänkuin siinä ei olisi tarpeeksi, naapurissa on leivontapäivä, ja sieltä tuotiin maistiaisia meillekin... Cookies.... sluuuurps!

Mesimum: Melkein vois sanoa, että ollaan ihan samankokoisia. Sentti pituudessa ei paljon enää tee :wink: Kyllä se paino lähtee, sekä sinulta että minulta, tsemppiä sinnekin!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-18 19:13:52 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mun repsahdukseni venähti sitten koko viikonlopun mittaiseksi. Perjantaina tein sitä lihamakaronilaatikkoa - ja voi että mutta se oli hyvää! Sitä söin sitten vielä lauantainakin. Ja eilen, kun lumimyrsky pakotti pysymään sisällä koko päivän, innostuin leipomaan sämpylöitä miehelle. Ja söin itse heti uunilämpimänä kolme, runsaan voin kera. Nannaa!

Ja kyllä sitten kärsittiinkin, ilmavaivoista, turvotuksesta, väsymyksestä, surkeasta mielialasta... U name it!

Nyt on sitten palattu arkeen, eli normaaliin ruokavalioon vähillä hiilareilla. Aamulla kävin kuntosalilla ensimmäistä kertaa tämän sairastelun jälkeen ja nyt vähän kolottaa lihaksia, kuten pitääkin. Painoja pienentelin kyllä hiukan, täytyy ottaa ainakin tämä viikko vielä rauhallisesti, että toipuu kunnolla.

Pojan kanssa aloitettiin pottakoulu lauantaina, ja olen ihan yllättynyt sen helppoudesta. Muuten pikkuherra onkin aika känkkäränkkä, uusia hampaita on taas tulossa. Huoh.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-18 19:31:35 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kävin muuten kuntosalilla treenin jälkeen vaakassa, ja tulos yllätti. Treenin jälkeenhän yleensä on painoa vähän enemmän, mutta silti se näytti 165 paunaa, joka kiloissa tarkoittaa 74,8 kg - vähemmän kuin ennen raskautta!!!!!!! Ja silloin kun aloitin tämän karppailun, mun painoni oli 182 paunaa eli 82,5 kg.

Silloin päätin pudottaa painostani 40 paunaa, ja nyt niistä olis sitten 17 lähtenyt. Mä en ihan totta voi uskoa tätä!!! :shock:

Ei... on tää vaan mahtavaa... melkein putosin just tuolilta :lol:

ViestiLähetetty: 2008-02-27 19:13:13 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mitähän tässä nyt sitten uskoisi? Kotivaaka näyttää 76,5 kiloa, jo kolmatta viikkoa perättäin, ja kuntosalilla vaakalukema oli 164 paunaa, siis 74,4 kg. Joka tapauksessa, jonkinlainen jumi näyttäisi olevan päällä - on kyllä tullut vähän lipsuttuakin - ja jottain tarttis keksiä. [-X

Nyt on kyllä sinänsä hyvä tilanne, että jääkaapissa ei pahemmin ole mitään hiilarilähteitä, joten nyt on vähän kuin pakko skarpata...

Mutta, miten saa digitaalivaakan näyttämään oikeata painoa? Vai saako mitenkään?

ViestiLähetetty: 2008-02-28 21:55:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moi! Tulin vakoilee miten täällä voidaan. Älä huolestu nuista 0-viikoista, ensi viikolla voi olla jo alemmat lukemat. Mulla kans paino pysyy välillä samassa ja hiljakseen tippuu muutenkin. Kyllä se siitä!

Uusi startti 06.01.2014

ViestiLähetetty: 2008-03-02 18:08:41 
Poissa
taviskarppi
taviskarppi

:smt006 Tsempitykset sinne rajan toiselle puolen!! :) Kauankos meinaatta siellä olla?
Me muutetaan vihdoin kotisuomeen ens kesänä. Johan täällä on jo 4 vuotta vierähtänytkin. Vaikka siis alun perin lähdettiin kahdeksi vuodeksi. (Max 3..) :)

2010 Tammikuussa paino yhä 86kg :(
.
.
Pitkän tauon jälkeen paluu karppilammikkoon 3/2015 lukemista 92kg.

ViestiLähetetty: 2008-03-05 10:43:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hienosti sulla menee ja kiva lukea noita sun arkijuttuja - eräänlainen mittari painonmuutoksesta on myös tuo lapsiparka jolle jäi farkut, ei äiti, käteen :)

Perässä tullaan!

Puijotar

79 kg = BMI 29 lievä lihavuus
68 kg = BMI 25 normaalipaino

Huomispäivään uupumatta uin.

Kuvassa norsu norsun selässä, korvieni välissä 65-kiloinen viehko nainen. Miksi tämä ristiriita?

ViestiLähetetty: 2008-03-05 16:24:47 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ahh, jumitus on ainakin hetkeksi päättynyt, vaaka näytti 76,2 kg tänä aamuna - vaatteet päällä!

Tämä viikko olis kyllä mennyt syöpöttelyksi, jos vaan jääkaapissa jotain paheellista herkkua olisi. Kun ei ole, niin on sitten tullut kitattua vettä, vettä ja vettä. Ja kahvia, kermalla. Poitsulla on alkanut taas olla yöt rikkinäisiä, tässä on jo monena yönä saanut herätä rauhoittelemaan ja jopa syöttämään keskellä yötä lasta joka on nelikuisesta nukkunut (enimmäkseen) yöt läpi. Pikkuisen tuppaa väsyttämään, ja etenkin tänään se harmittaa. Parin tunnin päästä pitäisi lähteä ajamaan kohti Oshkoshia, mulla on ajokoe! Jännittää ihan pikkusen vaan, kaikki muu sujuu mutta toivottavasti taskuparkkeeraustaitoja ei tarvitse esittää. Niitä nimittäin ei ole. :oops:

No, noi yöheräilyt varmaan liittyy siihen, että pikkuherra kasvattaa itseluottamustaan ilman tukea seisomista ja kävelyä varten, eli tässä saa kohta tämä äiskä aloittaa juoksutreenit. Tuo on normaalistikin sellainen elosalama, että kun se nyt keksii miten pääsee todella lujaa, niin sehän myös käyttää sitä taitoa. =D>

Täällä on käynyt vieraitakin, mukavaa! Kiitokset tsempityksistä, niitä tarvitaan aina!

Me on nyt asuttu täällä lätäkön tällä puolella vähän reilu vuosi, ja ainakin toinen vuosi nyt on tarkoitus olla. Sitten toivottavasti saatais siirto Euroopan puolelle. Vähän mua tällä hetkellä jo huolestuttaa, että mitä tapahtuu sitten, kun multa tämä hoitovapaa loppuu ja pitäisi palata töihin - jonne mua jo nyt kovasti odotetaan! No, olkoon sen ajan murhe se...

Nyt pitää mennä laittamaan nassua kuosiin, alkaa lähtö lähenemään. Pitäkää peukkuja! [-o<

ViestiLähetetty: 2008-03-07 01:02:46 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tunnustan, mä olin niin sikamainen, että muutin vielä tänään painolukemaani, kun aamulla vaaka näytti tasan 76 kiloa. Nyt olis painoa pudonnut joulusta sitten 6,2 kg =D> Ja huomenaamuna käyn taas kuntosalin vaakalla katsomassa sen oikean lukeman paunoina, niin tarkistetaan sitten tiedot.

Eilinen ajokoe meni hyvin, läpi että heilahti, ja sen kunniaksi sekä hyvästiksi karistetuille kiloille, varasin itselleni ajan ensi viikolla muuttumisleikkiin :D Hyvä minä!

ViestiLähetetty: 2008-03-13 23:30:43 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tämän aamun paino oli 75,4 kg - mä olinkin jo unohtanut, miten paljon yövalvominen vaikuttaa painoon.

Meillä on tämä viikko mennyt varsinaisen kakkashown merkeissä, poika alkoi sunnuntai-iltana oksentaa ja ripuloida. Nyt viimein tuntuu siltä, että pahin on takana. Ruoka, tai ainakin osa siitä, jää elimistöönkin, eikä tule heti 10 minuutin jälkeen läpi. Mulla on kuitenkin yöunet sen takia olleet aika heikoilla koko viikon, ja olo on melko uupunut.

Eilen olin siinä muodonmuutoksessa, ja hiuksista tuli ihan hyvät. Ainakin, kunhan tottuu tähän lyhyempään, tummaksi muuttuneeseen malliin (mä olin varmaan pari vuotta punapäänä!). Mutta vaikka meikkaaja olikin ammattitaitoinen, niin ihmeisiin ei hänkään kyennyt. Zombiesta ei paksullakaan pakkelilla saada ihmisen näköistä - mutta oli se kuitenkin sen verran hyvä hämäys, että kauppareissulla alkoi kassapoika (n. 10 vuotta mua nuorempi) flirttailemaan =D> Vai olenko mä vaan liian kriittinen?

Nooo... puolitoista kiloa vielä pois, niin painan viimeinkin vähemmän kuin tuo miehenpuoleni :D Ja sitten taas vaateostoksille :?:

ViestiLähetetty: 2008-03-26 19:04:52 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tänään vaakalukemana 74,4 kg =D>

Tämä viikko kyllä meneekin sitten ihan pelastusarmeijalle... Eilen kyläiltiin ystävän luona naapurikaupungissa (munkkia, bagelia, kahvia, suklaata), tosin tehtiin kyllä reilun tunnin kävelylenkkikin. Tänään on pojan ihkaensimmäinen syntymäpäivä :D ja sitä pitäisi sitten perjantaina juhlistaa. Tai pitäisi varmaan sanoa, että perjantaista alkaen, koska sitä kakkua todennäköisesti syödään vielä ensi viikollakin.

Taidan tehdä perinteiset, ja lähetän kaiken mitä kakusta on maanantaina jäljellä, miehen mukana hänen työpaikalleen. Eipähän sitten luurua meidän jääkaapissa tekemässä kiusaa.

ViestiLähetetty: 2008-04-09 18:28:43 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Pistetääs tämä päiväkirja pakettiin uutta kampanjaa odotellessa.

Viime viikon punnituksessa paino oli tasan 75 kiloa, hienoista nousua siis täytekakun siivittämänä. Mutta se eka syntymäpäivä ihmisellä on vaan kerran elämässä, ja kakku oli hyvää (täytteenä mangososetta ja mascarpone-kermavaahtoa vaniljalla maustettuna).

Tänä aamuna vaaka näytti lukemaa 74,3 kg, eli kuriin ja nuhteeseen on palattu hyvin tuloksin. Liikuntamäärä lisääntyy päivä päivältä, sillä poikanen on kovaa vauhtia oppimassa kävelemään ja juoksemaan - nyt osaa jo kääntyä kulmassa eikä törmää enää vastapäiseen seinään. =D>

Muuta uutta... Kun paino vähenee ja kunto paranee, on aikomuksena kunnostaa olemusta myös muuten. Rintavarustusta menen parin kuukauden sisällä todennäköisesti pienentämään, eilen kävin jo keskustelemassa kirurgin kanssa. Vakuutusyhtiöltä odotetaan vastausta, toivottavasti näyttää vihreätä valoa [-o< Tänään kunnostauduin menemällä hammaslääkäriin, ja tehtiin oikein kunnon hoito-ohjelma: vuoden päästä pitäisi olla kaikki reiät paikattuna, hampaat puhtaat ja valkoiset, ja parissa pahimmassa hampaassa posliinikruunu. Täältä palaa Suomen kamaralle aikanaan ulkoisesti paljonkin muuttunut, itsestään tosissaan tykkäävä, hyvän itsetunnon omaava ja kielitaitoinen lady :D

Ja siis, kuten sanottu, tämä päiväkirja ei tästä enää enempää etene. Katsotaan sitten uuden kampanjan muodossa, vaikka hoikistumista tapahtuukin koko ajan...

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 34 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00