karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-24 07:30:04

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Kesää kohti karpaten!
ViestiLähetetty: 2008-05-06 10:44:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No niih..jospa miekin alottasin tähän osioon jonkunlaisen päiväkirjan olotiloistani karppina.

Tuli tuossa repsahdettua kunnolla, tuli masista, kiukkua ja kiloja. Aloitin viikko sitten pienen kehon puhdistuskuurin ja samalla vähensin hiilarit minimiin. Eilen sitten aloitin karpin. Olo on jo muuttunut todella hyväksi.

Eilen saatiin miehen kanssa kutsu lapsettomuuspoliklinikalle ja aika sinne olisi 28.5.08. Olemme yrittäneet toista lasta jo yli vuoden, nyt sekin haave alkaa olla lähellä toteutumistaan :D Eli toivotaan että kerkeän vähän tiputtamaan painoa ennen mahdollista raskautumista. Ja karppausta aijon kokeilla myös raskausaikanakin, tosin vähä hevimpänä.

BLOGI

Viestin otsikko: Re: Kesää kohti karpaten!
ViestiLähetetty: 2008-05-08 08:59:59 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hienosti on karppaus lähtenyt käyntiin :mrgreen:

Alun jatkuva nälkä vaivasi pari päivää, tuntu että suuhun pitäisi koko ajan laittaa jotain. Yritin kuitenkin pitää mieleni ja hienosti siinä onnistuen, muutaman metukansiivun suuhuni laitoin. Mielialatkin heittivät alkuviikolla häränpyllyä ja olin välillä kiukkuinen kuin mikä ja hetkessä lempeä kuin lammas :roll: Tämän saman huomasin myös ekaa kertaa alottaessa karppauksen. Nyt mieli on jo alkanut tasoittumaan. Tosin ennen karppaustakin miulla nuo mielialat on ollut aikamoista vuoristorataa varsinkin nälän tullessa minuun pätee TOSI hyvin sanonta että: Nälkäinen on raivo. Väsymys alkaa kans väistymään näköjään. Aamut on miulle vaikeinta, mutta tänään silmät rävähtivät auki jo tuntia ennen kuin normaalisti, pikku likkakin vielä jatkaa uniaan vaikka on ennemmin hereillä kuin äitinsä. Taidankin merkata tähän jo hieman ylös tapahtuneita muutoksia.

- Turvotus laskenut jaloista ja etenkin mahasta
- Mielialat tasoittuneet
- Pirteä ja energinen olo
- paino laskenut

Ja 2 viikkoa olen siis ollut vähillä hiilareilla, tämä viikkon olen ollut tiukemmalla linjalla.

Tähän lisäilen vielä että minulla on todettu 2005 PCO, se luultavasti on osasyynä myös tähän meidän toisen lapsen saamiseen vaikeuteen. Olen paljon lukenut ja kuullut että PCOsta kärsivillä toisi karppaus vähän helpotusta oireisiin. Itsellä tämä PCO on todettu lieväksi. Oireita minulla kyllä on, jonkin verran tuota karvotusta, munasarjojen kipuilut yms. Tosin nyt lapsen syntymän jälkeen kuukautiskiertoni on aika säännöllinen ja hyvän pituinen. Kilpparit minulla on todettu himpun laiskaksi (viitearvojen ylärajoilla) Mutta toivotaan että myös tällä saralla olisi karppauksesta apua [-o<

BLOGI

ViestiLähetetty: 2008-05-12 13:19:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Viikon lopusta selvitty vaikka tuli syötyä vähä muutakin kuin karppiruokaa :roll: Lauantaina oltiin tekemässä kaverin pihaan aitaa ja siellä upposi siiderii ja muutama olut ja muutama lasi viiniä. Grillattiin ja grilliruuat oli kyllä karppiruokaa ja HYVÄÄ sellaista =P~ Tosin oli pakko maistella kaverin tekemää omenapiirakkaa, mutta otin vain pienen palan. No sunnuntaina pitihän sitä kakkua syödä pieni palanen kun oma reilu 2 vuotias oli mummin apurina sitä leiponut ja itse koristellut :smt055 Oli mummilassa hoidossa kun me oltiin aidantekotalkoissa.

Liikuntaa siis tuli harrastettua kovasti, aamupäivästä lauantaina oltiin pellolla kiveemässä muutama tunti ja iltapäivällä heiluttiin rautakangen kanssa ilta 11 asti. Lihakset onkin vähä hellänä nyt.

Viikon saldona paino oli tippunut hurjat 200g =D> Luulen että noista juomingeista sain vähä turvotusta, mutta pääasia et se paino on hivuttautunut silti alaspäin :D

BLOGI

ViestiLähetetty: 2008-05-20 09:08:21 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Viikot menee hyvin karpaten, mutta nää viikonloput on vaikeita #-o Tekee mieli kaikkee herkkuja ja kyläilijät tuo jäätelöä tai keksejä ja tää höntti ei niistä osaa kieltäytyä :smt011 No nyt pitää alkaa tiukkistelemaan jotta pääsisin siihen 60kg tavoitteeseen, vielä olisi 5kg siihen matkaa. Ei olisi paljoa, mutta tiukassa varmasti on.

BLOGI

ViestiLähetetty: 2008-05-20 10:20:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Moi vaan

huomasin tuossa että sulla samat tavoitteet kun mullakin joten kirjoitttelempa tänne jotain höpötystä väliin.
Viikonloput on petollisia,, varsinkin kun kohta alkaa (toivottavasti) taas aurinko paistamaan ja jäätelö yms maistumaan liian hyvältä.
Mulla myös sama ongelma kuin sulla että en osaa kieltäytyä herkuista.

Mutta yhdessä tsempaten eteenpäin!

Vilma

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00