karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-18 15:56:06

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 134 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-16 08:41:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Aamu alkoi päänsäryllä, kuinkas muuten.
Kävin tekemässä aamutallin, siivosin samalla hepan karsinan sitl varalta että iltapäivällä on liian huono olo tallille lähtöön. Muuten en viikonloppuna harrastanut liikuntaa kuin että kävin molempina päivinä noin tunnin ravi-käyntilenkin. Sunnuntaina tein vähän aurinkotervehdyksiä. Nyt ei ole enää maha kipeä, mutta jos päänsärky ei kohta lopu, lenkille ei ole asiaa.

En käynyt vaakalla, söin illalla aika myöhään.

Luin tukka pystyssä tuota ilmastonmuutosketjua. Olin niin järkyttynyt porukan kommenteista että en edes viitsinyt kommentoida. Onko todella noin moni vielä sitä mieltä että se ei ole todellista?!
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-16 17:11:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tuli noista sun päänsäryistä mieleen, että mun pojalla on ollut viime aikoina melkein joka päivä migreeni. Ukkosta on ollut ilmassa ja ilmeisesti se on aiheuttanut niitä migreenikohtauksia.
Tsemppiä sulle. :smt056

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-16 20:05:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Terve Anna67!
Juu, hoksasin itsekin että ukkosethan ne saattaa aiheuttaa jomotusta. Olen tosi herkkä ukkosille siinä suhteessa. Mullakin on migreeni, mutta muutenkin niin monentyyppistä päänsärkyä, etten tiedä milloin mistäkin johtuu. Kiitos tsempeistä!

Päätin kuitenkin käydä lenkillä ja noin 6 km lenkistä hölkkäsin ensin pari kilsaa ja sitten vielä lopuksi 500m. Aattelin että mitäs tässä, päätä jomottaa kuitenkin, kävin lenkillä tai en. Nyt olen ainakin tyytyväinen että sain liikutettua ruhon. eikä jomotus siitä pahentunut, joskaan ei poistunutkaan.

Tänään 1. päivä ilman jugurttia. :roll: vaikeaa on. Painon ois paras ruveta laskemaan ja vinhaan :twisted: Noh, olen ollut ilman herkkuja. Mites Turre? Käynpä kurkkimaan....

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-17 10:10:35 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Perhana vieköön, kone kaatui juuri kun sain viestin valmiiksi!
Noh, päänsärky on loppunut! Nukuin huonosti ja lapa on ihan jumissa eikä pää käänny oikealle, mutta ne on pikkuvaivoja siihen saatanalliseen jomotukseen verrattuna. :D Mulla oli illalla vähän huono olo, ja uni loppui 02 - 03 yöllä. Toivottavasti ei johtunut tuosta lenkillä käymisestä koska oikeastaan ilta on ainoa aika kun pääsen lenkille. Aamulla ei vaan maistu liikkuminen, tuntuu niin pahalta ja kankealta.

Töistä ei tahdo tulla mitään, kuulin toissapäivänä että pääsemme miehen kanssa syksyllä käymään Singaporessa ja Malesiassa. Serkkupoika menee naimisiin! Siinä lisäpontta kunnonkohotukselle ja laihdutukselle. ensinnäkin, siellä on sikakuumaa ja kosteaa, joten hyväkuntoisena pärjännee paremmin. toiseksi, tavoitteena olisi teettää siellä iltapuku, joten tahtoisin olla mahdollisimman sutjakka silloin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-17 11:10:44 
Tiira kirjoitti:

pääsemme miehen kanssa syksyllä käymään Singaporessa ja Malesiassa. Serkkupoika menee naimisiin! Siinä lisäpontta kunnonkohotukselle ja laihdutukselle.

Siinä sinulla on tosi hyvä motivaattori pysytellä erossa herkuista ja kuntoilla. \:D/
Hyvinhän siinä nytkin olet onnistunut. Minulla on mennyt vähän niin ja näin, mutta päivä kerrallaan eteenpäin vaan. :whistle:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-17 13:34:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moi turre!
joo, oon kuntoillut ja pysynyt erossa herkuista, myös karppiherkuista. Mutta missä on tulokset? :twisted: Paino ei putoo!
Joo, olen kärsimätön :lol: . Otan hölkkämisen kyllä enemmän kuntoilun kannalta, jos siinä hoikistuu niin hyvä on. Pääasia olis että kunto kasvaisi.

2. päivä ilman jugurttia ja tekee kyllä aika raivona mieli sitä. Oon jugurttiriippuvainen :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-18 08:17:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tää punnituspäivä alkaa ottaa kupoliin. Joka keskiviikko sama pettymys :smt013
Jos ei ensi viikollakaan ole mtään positiivista kehitystä täytyy kai tehdä jotain radikaalia, kun vaan keksis mitä? Pitääkö oikeesti alkaa laskemaan kaloreita, voi perhana!

Eilen liikunnat jäi hepan ratsastukseen kentällä. Oli sen verran painostava sää että pääkipu tuli illalla takaisin. Tänään on kuitenkin kosteaa ja viileää joten jospa pääsisi lenkille.

Matkasuunnitelmat aiheuttavat hillitöntä shoppailunhimoa, ostin eilen caprit ja vaelluskengät. Tekis mieli vaikka mitä kaikkea kiva kesävaatetta, mutta ei ole hirveesti tuota rahaa ja lähtökin vasta lokakuussa!

3. jugurtiton päivä. Argh!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-18 11:08:36 
Se paino putoo viiveellä ja pääasiahan on ettei se lähde noususuuntaan.
Etkö voisi vähän sitä jogurttia kuitenkin syödä, kun siitä tykkäät. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-18 12:37:40 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moi Turre!
Aattelin vaan kokeilla auttaako tuo jugurtin poistaminen laihduttamiseen... en varmaankaan viikkoa kauempaa kestä ilman kuitenkaan, mutta katsotaan. Siitä tulee niitä hiilareita kummiskin kun käytän muutenkin maitotuotteita ja juustoja reippaanlaisesti.

Onneksi tässä ruokavaliossa saa syödä riittävästi hyvänmakuista ruokaa niin ettei tarvitse kitua, vaan voi ihan nauttia elämästä! sinänsä sekin on hyvä jos paino pysyy näissä lukemissa, mutta kiukuttaahan se kun tässä kuitenkin on yrittänyt laihduttaa jo hyvän tovin eikä alun pudotuksen jälkeen enää ole päässyt vauhtiin. Se hyvä puoli tässä on että nyt vihdoin olen saanut herkkukierteen katkaistua! Ei tee koko ajan mieli makeaa vaan pärjään ilmankin. Kiitos vaan sulle Turre, alussa olisin repsunut takuulla, mutta ajatus siitä että pitää käydä netissä tunnustamassa piti minut sokerista erossa.

Päätä jomottaa taas (!) mutta toivottavasti pääsen illalla lenkille. Tai pystyn joogaamaan, molempia en taida ehtiä kun heppakin on liikutettava. Ja olis kirjoitushommia...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-18 14:28:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tiira kirjoitti:
Moi Turre!
Aattelin vaan kokeilla auttaako tuo jugurtin poistaminen laihduttamiseen... en varmaankaan viikkoa kauempaa kestä ilman kuitenkaan, mutta katsotaan. Siitä tulee niitä hiilareita kummiskin kun käytän muutenkin maitotuotteita ja juustoja reippaanlaisesti.

Mä huomasin, että söin partista kuin hullu puuroa. Tein päätöksen, että sitä ei syödä muina kuin liikuntapäivinä. Ratkaisu on yleensä se, että partishotkimisen jälkeen pitää lähteä liikkeelle.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-18 14:37:17 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moi ferrix,
Joo siinäpä se, kun sitä jugurttia menee helposti illallakin, vaikka olisin syönyt sitä jo aamulla... on niin kätevää ja hyvää! Eli ei pysy parissa ruokalusikallisessa päivää kohden tuo käyttö, ei.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-19 08:33:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No niin, sain illalla joogattua alkeissarjan läpi. Odotan kuin kuuta nousevaa että joogasali aukeaa ja pääsee taas parempaan rytmiin, kun kotona en näköjään saa noustua matolle riittävän usein. Ratsastus jäi aika pikaiseksi, vettä alkoi tulla kuin saavista ja hevoseni on näköjään tehty sokerista. Mulkoili mua ilmeellä: "hullu ämmä, juokse ite". No eipä kastuminen muuten haittaa mutta ratsastushousut liimaantu satulaan niin että jos en olisi lopettanut olisi reidet hiertyneet nahattomiksi :shock: .

Tänään on kaverin synttärit, epäkarppia kakkua tarjolla. Joten täytyypä yrittää ehtiä liikkua ennen sitä.

Alan pikkuhiljaa kypsyä ajatukseen että täytynee alkaa laskea noita hiilareita ja kaloreita. Olen yrittänyt selvitä mututuntumalla, mutta näköjään syön kuin 70-kiloinen, en kuten 65-kiloinen. Sitäpaitsi, ehkä olisi hyvä tarkistaa rasva-proteiinisuhteetkin. Inhottaa vaan ajatuskin. Mutta jos ens viikollakaan ei ole paino yhtään pudonnut niin jotain on tehtävä! Mua vaan hämmentää että miten vähän sitä pitää syödäkään? En mielestäni ole isoruokainen, mutta olen näköjään väärässä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-20 09:33:21 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Juoksulenkille en illalla ehtinyt, mutta otettiin hepan kanssa maastolenkki vähän tavallista lujempaa, koska mulla oli kiire syömään täytekakkua. Kakku olikin ihanaa raikasta mansikkakakkua enkä surrut sokereita. Eilen olin niin suivaantunut että rekisteröidyin kalorilaskuriin, jospa ongelmat paljastuisivat sen myötä. Jos vain jaksaisin kirjata ylös syömiset....

Tänään suuntaan pohjoiseen, maahan outoon sohjoiseen, täytyypä soitella äitille että vain karppiruokaa kiitos! Mun vanhemmat muka karppaa mutta sitten siellä on tarjolla kuitenkin jäätelöä tms :roll: . Olen yrittänyt saarnata että tappodieetti siitä sillä tavall tulee, mutta minkäs teet :!: Meän isästä on kivaa kun saa syödä pekonia ja munia, mutta vihannekset ei niinkään himota ja lisäksi voi kuitenkin syödä puuroa ja leipää ja kitata olutta. Voi jösses mitä ittensä pettämistä!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-20 09:41:14 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Hyvää matkaa sulle, Tiira! Oletko pitkäänkin pohjoisessa?

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-20 13:02:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moi ja kiitos Kirrimirri!
Juu ei olla pitkään, kun maanantaina tullaan takaisin, täytyy vaan käydä ryöstämässä vanhempien mansikkapenkki :wink:

Lenkkarit mukaan, täytyy ehtiä lenkille viikonloppuna!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-20 14:27:31 
Hyvää mansikanryöstömatkaa! :D
Karppiruokaa täytyy minunkin alkaa tekemään, muuten menee koko homma ihan pyrstölleen. :shock:
Minä käytin kalorilaskuria kevään ajan, kyllä siitä jotain hyötyä oli, näki mitä oli päivän mittaan pupeltanut.

:-k

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-20 19:26:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moi Turre ja kiitos!
Hauskaa viikonloppua.

Joo laskuri on armoton... täytyy katsoa ensi viikolla taas kun tulee ns normaalipäiviä että missä mennään. Eilisistä täytekakkupaloista pamahti kyllä kalorit ja hiilarit taivaisiin. Tänään on ollut tyypillinen 'ei mitään ruokaa kaapissa' -perjantai: koska ei ollut eväitä, jouduin syömään lounasruokalassa jossa salaatti on ala-arvoista ja pitää pulittaa yli 4 euroa ruuasta jossa tärkeänä osana on pottu, riisi tai makaroni. Yritin valita pienimmän pahan eli kalakeiton. Luulin että potut pystyy väistelemään. Paskat, pottukeittoa se oli kalalla maustettuna. Söin liemet ja kalanpalat ja muutaman pottupalan :x . Sittenpä kotiin tullessa oli nälkä ja normaalien karppisafkojen lisäksi (siemenleipää, halloumia) ratkesin miehen sokeriällökkijugurttiin. Ja koska päivä oli jo pilalla, ratkesin tallilla tarjottuun jäätelöön :roll:

No, tunnin ratsastulenkki, käyntiä ja ravia + kävelin tallille ja juoksin takasin. Eli sain kuitenkin liikutettua ahterini ja hevosen siinä sivussa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-23 16:08:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mansikat jäi ryöstämättä kun niitä ei näytä kovin paljon tulevan tänä vuonna. Lauantaina kävimme hilloja vakoilemassa, mutta Lapissa on halla vienyt nekin isolta alueelta. Saimme kuitenkin reilun litran hilloja, hieman mustikoita ja sitten poimittiin puutarhasta mansikat. Ja mässättiin marjoja hullun lailla :lol: Nam!
Sunnuntaina piti vielä käydä mustikassa kun yhdellä avoimella rinteellä olivat jo kypsyneet vaikka pääosin satoaika alkaneekin vasta parin viikon päästä. Vanhempien avustuksella saatiin kuitenkin suut makiaksi ja pakasteeseenkin vajaa sankollinen.
Syömiset pysyivat pääosin hallinnassa, pientä lipsumista tapahtui. Onneksi käytiin äitin kanssa lauantaina tunnin sauvakävelylenkki ja sunnuntaina meni marjan (ja sienen) poiminnassa useampi tunti. Joten suurempaa vahinkoa tuskin tapahtui, lievää makeanhimotusta lukuunottamatta. Tänään olen ollut jo kilttinä taas. Jospa illan päälle pääsisi lenkille.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-25 08:41:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No silavat ei sula mutta muuten on olo hyvä. 70.1 kg näytti vaaka. Eilen illalla kävin noin tunnin lenkin, josta hölkkäsin semmoiset 2.5 - 3 km. Mietin vaan että missähän vaiheessa ne endorfiinit tulee, kun mulle tulee lenkkeilystä vähän huono olo loppuillaksi? Epistä! Olen pysynyt kolmen aterian rytmissä ja syönyt ihan ok, lukuunottamatta sitä että eilen piti saada pari ruokalusikallista mysliä kun mies osti sitä kaappiin ja tykkään siitä kovasti.
Tällä viikolla muutama ilta menee kirjoitushommissa, pitäs saada valmista aikaan ettei tule paniikki deadlinen kanssa... :smt024

Tänään on muuten mun karppauksen aloituksen vuosipäivä! :-({|=
*Kiloja on lähtenyt muutama, mutta olo on ollut hyvä.
*Turvotukset ovat jääneet pois ja samoin
*Ikävät verensokerin heilahtelut ja paniikkinälkätuntemukset
*Liikun enemän, olen paremmassa kunnossa kuin viime kesänä
* Syön terveellisemmin kuin ennen, ainakin enemmän kasviksia ja vähemmän lisäaineita

Kun vielä laihtuis sen 5 kiloa!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-25 09:30:51 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

Hei, Paljon Onnea yks-vee! :smt113
Osuinpas oikein juhlapäivään!
Nyt en ehdi muuta kuin että kuukauden olin KONEpaastossa, oma sanoutui irti ja eilen sain pojan vanhan ja nyt oon minä lähdössä maahan pohjoiseen! Pääsen sukulaisen kyydissä Ivaloon ja takaisin, käydään viemässä sen pojalle peräkärryllinen kamaa!

Oikein hyvää loppuviikkoa
siniovisen talon tm

"tee ittelles kivoja asioita!"
"Where is human nature so weak as in the bookstore?" - Henry Ward Beecher

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 134 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00