karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-19 06:30:27

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 134 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-25 09:46:29 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Onnee Tiira yksvuotissynttäriläinen.. :smt055

Sullahan on tosi paljon hyviä asioita tapahtunut vuoden kuluessa...
Siitäkin isot onnittelut :!:

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-25 09:55:26 
Minultakin yksvuotissynttärionnittelut! :smt113
Paljon hyvää on tapahtunut ja vielä se painokin siitä tippuu pikkuhiljaa. :smt023

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-25 11:35:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hei terve Tuulimumma ja Turre ja Tarjamaria! Ja kiitos!
Juu kyllä tästä karppaamisesta on tullut elämäntapa, laihduin tai en. Voin kuitenkin paremmin nyt. Ja unohdin erään merkittävän hyödyn:
* Aiemmin paino tuppasi hilautumaan ylöspäin kun söin sen verran kuin halusin, siis ihan kohtuullisesti ja pääasiassa vähärasvaisesti. Koko ajan piti vahtia ja kituuttaa syömisten kanssa ja tuntea huonoa omatuntoa... Tykkään kuitenkin rasvaisesta ruuasta ja varsinkin juustosta, mitäpä tuota kiertelemään, ja nyt saan syödä melko huolettomasti hyvää ruokaa eikä paino ainakaan nouse.
* Ja vielä yksi: närästykset loppuneet lähes kokonaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-30 10:21:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jahah, pari päivää poissa ja myrsky on raivonnu vesilasissa. Tosikkoa hommaa, sanon minä :roll: .
Perjantai ja lauantai menivät festareilla Qstokissa, kesästä nauttien. Nyt on palkkana kunnon kesäflunssa. Olin tulossa kipeeksi jo viime viikolla ja ulkona hilluminen ja myöhään valvominen sinetöi sitten kohtalon. Ääni on kuulemma seksikkään käheä niinkuin Maija Vilkkumaalla mutta pelkäämpä ettei ulkonäkö ole ihan vastaava.

Aika karpisti söin viikonlopun, vaikka jouduin syömään perjantaina lihapullaperunat (yöks!) kun vasta lauantaina hokasin että sai pelkkiä kärkkäreitäkin. Pari sokerilonkeroa ja sidukkaa jouduin ottamaan kun ei muuta ollut tarjolla, mutta olin varsin kohtuullinen joten väliäkö hällä. Ehkä näistä johtuen mulla oli pe-la yönä kauhea pahoinvointi ja tärinäkohtaus, en tiedä romahtiko verensokeri vai mitä lie (en juonu liikaa). Lauantain olinkin kuskina kun piti mennä sunnuntaina aamulla päästämään hepat pihalle.
Zen Cafe oli huippu, Sonata Arctica yllätti, CMX ihan jees ja von Hertzen brothers kärsi huonosta äänentoistosta. Sitä olin odottanut eniten ja harmitti kun musa meni mössöksi. the Rasmus veti shown ammattitaidolla. Kivaa.

Nyt sairastan kotona ja olen itseäni säälitellyt ja syönyt pähkinäsuklaata, ihan sitä tavallista sokerista sellaista. Ruoka ei maistu mutta makea kyllä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-31 14:25:51 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Suklaadieetti toimii, aamupaino 69,7kg
Tänään taas normaalielämään ja töihin niiskuttamaan. Onneksi ei tullut taas tappoflunssaa. En tiedä miksi mutta vuoden sisään olen sairaastanut huomattavasti normaalia enemmän, joten sen suhteen en ole päässyt ruokavaliota hehkuttamaan. Tosin en kylläkään jaksa uskoa että tämä sairastelu myöskään mitenkään johtuisi karppaamisesta.
Olen nyt antanut periksi ja laskeskellut kalorilaskurissa vähän ravinnesuhteita ja kaloreita. Kauheen vähän kaloreita saisin sen mukaan syödä, siinäpä saattaa olla syy ettei ole laihtuminen tapahtunut ihan toivotusti. Se antaa mulle syötäväksi 1300 - 1500 kcal päivässä liikunnasta riippuen. Olen varmaan syönyt vähän enemmän, juuri sen verran etten ole laihtunut.
Toinen huomio on se että hiilarit eivät pysy ihan niin alhaalla kuin ajattelin, johtuen jugurtin ja marjojen syönnistä. Mutta niistä en ala hulluna pihtaamaan, syön sen 40-50g päivässä ja säädän sitten rasvasta sen lopun.
Katotaan miten ämmän käy. Ei tuo ruokapäikkärin pitäminen kyllä innosta mutta jospa se vähän aikaa menisi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-31 19:55:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No jaa, enpä tiedäkään saanko syödä kovin vähän. Tänään jäi kalorit vajaaksi vaikken harrastanut muuta liikuntaa kuin vähän tallihommia. Taitaa olla niin että ruokarytmi tässä tärkein on, ja ns. normaalien päivien määrä suhteessa niihin kun tapahtuu jotain ylimääräistä (= jäätelö, pulla jne). Tosin, päivällä söin kuivakan salaatin ruokalassa, ja unohdin jopa laittaa siihen kastiketta joten lounas oli aika köyhä...

Varmaan ois järkevää syödä salaattilounas joka päivä (toki kastikkeella) mutta kun en oikeastaan ihan hulluna tykkää niistä. Kun en niin kovin monipuolisesti osaa syödä kasviksia ja salaatit on muutenkin vähän semmoista mössöä johon kyllästyy :-k . Kun osaan lähinnä syödä kurkkua ja tomaattia...

No joo todella ruudinkeksijän pohdintaa taas. Todella yllättävä havainto että laihduttaessa ei kannata syödä pullaa joka päivä ](*,)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-31 20:44:55 
Tiira kirjoitti:
Taitaa olla niin että ruokarytmi tässä tärkein on, ja ns. normaalien päivien määrä suhteessa niihin kun tapahtuu jotain ylimääräistä (= jäätelö, pulla jne).

Varmaan ois järkevää syödä salaattilounas joka päivä (toki kastikkeella) mutta kun en oikeastaan ihan hulluna tykkää niistä. Kun en niin kovin monipuolisesti osaa syödä kasviksia ja salaatit on muutenkin vähän semmoista mössöä johon kyllästyy :-k . Kun osaan lähinnä syödä kurkkua ja tomaattia...

No joo todella ruudinkeksijän pohdintaa taas. Todella yllättävä havainto että laihduttaessa ei kannata syödä pullaa joka päivä ](*,)

Täällä on toinen ruudinkeksijä. Ihan kun olis minun pohdintojani noi sinun pohdiskelut.
Minunkin kasvikseni koostuu lähinnä tomaatista, kurkkuakin menee vähemmän. Nytkin on jo kolme päivää jääkaapissa odottanut kesäkurpitsa, herkkusieniä ja sipulia, että josko niitä jotain sais tehtyä.
On se vaan niin kumma, kun tietää miten pitää toimia, mutta kuitenkaan ei niin tee.
Sillä ei tee kiusaa oikeastaan muille kuin itselleen. :shock:
Yritetään nyt kuitenkin skarpata nämä viimeiset sulavien suvisilavien viikot, jos jotain vielä vaikka tapahtuisi. :smt023

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-01 09:24:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

:D Terve Turre
Tuo kasvishomma on vähän hankala. Kun niitä pitäisi syödä mutta kovin käy yksipuoliseksi... Tässä muutama juttu jolla itse olen yrittänyt ratkaista ongelmaa, auttaisko sua joku näistä?

- Marjoja syömällä, niitä saa menemään helposti sen 100g päivässä ja enemmänkin menis mutta hh paukkuu ja pakastin tyhjenee :)
- Teen vokkia jossa on vähän lihaa ja paljon paprikaa, sipulia, herkkusieniä ja joskus vähän porkkanaa, pähkinöitäkin. Kaadan päälle purkin kookoskermaa, ei voi mennä pieleen ja väkisinkin tulee kasviksia!
- yritän aamupalalla syödä sitä kurkkua ja tomaattia n 100g vaikka väkisin, vihreät salaatit menee myös varsinkin siemenleivän päällä
- syön silloin tällöin salaattilounaan, vaikken siitä niin kovin pidä
- en syö väkisin pahoja kasviksia, inhoan esim kesäkurpitsaa. syön ennemmin vaikka omppua sitten.
- talviaikaan menee lanttua ja erilaisia kaaleja, lihan kanssa, mutta niidenkin kanssa täytyy olla kohtuulinen koska kyllästyminen uhkaa...

Pitäisi opetella käyttämän esim avokadoa, mutta sen kanssa olen aika kädetön. Sieniä yritän piilottaa eri ruokiin mahdolisimman paljon.

Mutta tsemppi vaan päälle, periksi ei anneta. Tänä aamuna kuitenkin ilahduttavat 69.7kg (yritän unohtaa että olen tässä jo pariin otteeseen ollut...)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-01 21:26:54 
Toi vokkijuttu on varmaan ihan hyvää, täytyy sitä tehdä. Mutta kookoskermaan en ole ennen törmännyt, maitohyllystä kai sekin löytyy jostain.
Minä syön avocadoa hapankorpun päällä, vähän lime pepperiä päälle, on hyvää. Kokeile sitä siemenleivän päällä, voi sopia siihenkin.
Siinä toinen mitä minun pitäisi kokeilla, siis toi siemenleipä. Vaihtaa hapankorput siihen.
:D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-02 10:36:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Turre, se kookoskerma mitä olen käyttänyt on kyllä siellä tölkkihyllyssä niiden kookosmaitotölkkien vieressä, semmoisessa pahvitetrassa. En yhtään tiedä miten jalostettua tai muuten huonoa kamaa se on, mutta hyvän makuista ruokaa sillä tekee. Aiemmin käytin sitä tölkkimaitoa mutta kerma on kivan paksua. Täytyypä kokeilla sitä avokadoa, kaipa sitä voisi laittaa salaattiinkin semmoisenaan. Jotenkin vaan on jäänyt.

Eilen meillä kävi vieraita, tuli sorruttua jokuseen Väinämöisen palttoonnappiin ja pieneen voileipäkeksiin. Makeana tarjottavana oli Kitruksen (?) omenahyve, namskis!! Harmi vaan että noita nappeja ja keksejä jäi kaappiin melkoinen määrä. Täytyy piilottaa ne.

Joogasali on avattu kesätauon jälkeen. Taitaa mennä maanantaihin että kykenen tältä flunssalta joogaamaan, odotankin jo innolla. Ei se kotiharjoittelu ole kovin ahkeraa ollut kesällä, vaikka muuten olen liikkunut minuksi ihan hyvin :whistle:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-06 13:07:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Pas* mitään joogaamaan päässyt vaan perjantaina alkoi taas lämmöt nousta. Nyt se tauti on sitten poskionteloissa prkl. Siinäpä se viikonloppu meni, lauantaiksi vuokrasin Harry Pottereista Azkabahnin vanki ja Liekehtivä pikari -elokuvat viihdykkeeksi kun mies oli känniääliöimässä Oulun patiorallissa (lintuhommia muka!). Sunnuntaina olin sen verran paremmissa voimissa että käytiin elokuvissa kattomassa se uusin Potter. Ihan viihdyttävähän se oli, onneksi en suhtaudu siihen ihan niin tunteella kuin Tolkieniin että muutokset juonenkulussa ei haitanneet pahasti elämystä.

Raivostuttaa tää sairastelu. Vieläkin särkee naamaa, lähdin tosin töihin kun eilen ei enää ollut lämpöä. Viikonloppu on mennyt suklaan, jäden ja ruisleivän armoilla joten vaakaa en uskalla vilkaista. Olo on kärtty, väsynyt ja läski. Mustikanpoimintakin on haaveissa vain.

Hevonen on ollut toista viikkoa ratsastamatta, tallilla olen käynyt raahustamassa juuri ja juuri minimityöt hoitaen. Miten sattuukin etä apua ei ole saatavailla kun sitä tarttis. Aina sama juttu!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-12 18:17:25 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No niin, elämä voittaa. Pari kertaa olen jo päässyt hepankin selkään ja huomenna taas joogayritys!
En ole jaksanut kirjoitella, mutta joinakin päivänä olen laskenut kalorit kalorilaskurissa. Hiilarit vähän paukkuu -jäätelö on nyt ollut pahin ongelma. On myös tullut syötyä tuoreita marjoja jotka nekin vähän helposti nostavat hiilareita. No olen seuraillut kaloreita ettei menisi ihan mahdottomaksi... rasvaa vähän maltillisemmin sitten.

Vaakalla en ole muistanut käydä viikkoon. Ehkä ihan hyvä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-14 13:34:46 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Uusi elämä on (taas) alkanut. Eilen kävin joogassa ja pikkuisen ehdin ratsastaakin. Tulin aika kipeeksi joogasta mutta se oli ennustettavissa pitkän tauon jälkeen. Sitä tosin en olisi arvannut että käsi kipeytyy uudestaan joogaten, kun ei ollut tietsikan käytöstä suuttunut. Ilmeisesti siellä on aikamoisia kireyksiä joiden laukeaminen ottaa aikaa. Siihen asti on vaan hyväksyttävä se että se saattaa tulla joogaten kipeemmäksi kuin muuten olisi... Joogaohjaajalle ihmettelin jatkuvaa sairastelua ja kuulemma joillekin joogauksen aloittaminen aiheuttaa sitä, kun keho alkaa puhdistua. En tiedä uskonko, mutta toistaiseksi se on ainoa selitys tähän.

Syömiset ok lukuunottamatta yhtä Brunberin suukkoa jota ei enää saa sanoa neekerinpusuksi. Tänään tuli töissä masentava takaisku (juttu ei mennyt läpi lehteen) joten söin pullan :oops: . Aargh, lohtusyömiseen ei meinaa löytyä lääkettä!

No tänään tulee ainakin käytyä tallilla, katsotaan saanko aikaan muuta liikunallista. Parasta ois!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-21 13:26:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ohoh, viikko vierähtänyt edellisestä merkinnästä! No sain viime viikolla joogattua kolmesti ja tällä viikolla olen jo eilen käynyt ja huomenna menossa taas tunnille. Käsi on nyt ainakin parempi joten ehkäpä jooga alkaa taas auttaa kun pääsee säännölliseen rytmiin. Mun mies kävi myös alkeiskurssin, mukavaa joogata yhdessä :smt049 .
Paino on pysynyt samassa, nyt en taas tosin ole pariin päivään punninnut. Anoppilassa viikonloppuna tuli syötyä kaikenlaista pas** ja olo oli sen mukainen.

Kirjoitustyöt painostavat, täytyy iltaisin pinnistää. Mutku pitäisi ratsastaakin... Ei tahdo ehtiä kaikkea kun "leipätyökin" pitää tehdä. no onneksi parin viikon sisään helpottaa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 134 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7

Kaikki ajat ovat UTC+02:00