karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-19 20:23:19

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 109 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-20 10:34:59 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Mulla jäätelö on yks pahimmista intohimoista ainakin kesäaikaan. Mä eläisin pelkästään jäätelöstä. Olen alkanut korvaamaan sitä rahkajuomalla jossa ananasta, pakastevattuja/mansikoita ja ehkä puolikas banaani. Ei se nyt ihan jäätelön veroista ole mutta raikasta ja paljon parempi vaihtoehto.
Jos syön yhden jäätelön niin senjälkeen alkaa yleensä tekemään mieli lakua ja sitten suklaata :smt044 . Mun hiilarihelvettini portit aukeaa siitä jädestä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-20 12:21:59 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Ihmettelen tässä sitä, että mihin mun motivaatio laihduttaa on kadonnut? Ennen silavien sulatusta sain jo painon putoamisen mukavasti käyntiin mutta nyt parin viikon ajan olen tehnyt usein valintoja jotka ovat huonoja laihtumisen kannalta. En vaan jaksa välittää vaikka sit toisaalta punnituspäivänä harmittaa, kun paino ei oo pudonnut.

Tiedän kuitenkin, että mulla ei paino poutoa itsestään vaan joudun karppaamaan hyvin kurinalaisesti. Kateeksi käy niitä joilla paino putoaa paljon helpommin.Lohtusyömisen tarve on ollut ihmeen suuri taas viime aikoina. Mieli vähän maassa... Tylsää!

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-20 12:35:49 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Älä masennu Kirrimirri :smt031 kyllä sä takasin "ruotuun" pääset. On mullakin välillä ollut laihdutusväsymystä. Eihän se ole ihmekkään kun kuukausi toisen perään joutuu olemaan tosi tarkka syömisistään.

Mulla on kaveri joka ei liho millään. Sillä on niin vilkas aineenvaihdunta varmaan että se voi syödä ihan rauhassa kaikkea. Mä olen kyllä kade siitä että miks mulla ei voi elimistö toimia samoin.

Meillä on kokokesä vielä aikaa sulatella silavaa!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-20 21:22:31 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Jiitos lohdunsanoista ahis! Laihdutusväsymys meinaa iskeä tosissaan päälle ja muutenkin tuntuu ettei elämä mee niin putkeen. Sekin masentaa sit osaltaan. Hyvillä mielin on helpompi laihduttaa...

Pieleen meni tänkin päivän syömiset mutta huomenna sit uusi alku!!

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-21 14:34:03 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Tänään tuntuu, ettei oo enää mitään syytä lohtu- eikä muuhun ei karppisyömiseen. Ei vaan tee mieli

Olen väsännyt työpaikkahakemuksia. Eilen jo illalla tein yhden ja tänään parit lisää. Nyt tuntuis olevan mielenkiintoisia paikkoja tarjolla, kun vaan tärppäis... Tylsistyttää tää työttömyys. Mutta minkä teet jos ei hakemisesta huolimatta onnistu. Taitaa olla hakijoita niin runsaasti.

Meinas ihan syömiset unohtua kokonaan kun niin keskityin noihin hommiin. Sit paistoin äkkiä pannulla vähän grillimakkaraa ja parsakaalta ja söin ne reilun salaatin kera.

Nyt kalorit ja makrot hyvin hallinnassa mutta keskiviikon punnitus ei innosta. Taitaa tulla taas plustulos!!

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-22 07:55:53 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mikähän mun päässä on naksahtanut, kun nyt vallan joka ilta pitää suklaata syödä? Vaikka kuin tietää, etti ainakaan sillä konstilla silavat sula. Päinvastoin!!

Suklaatakaan ei enää uskalla ostaa kotiin. Pitkään meni sen kanssa tosi hyvin mutta nyt on taas ryöpsähtänyt hallinnasta sen syöminen. Hitto, kun pitää olla niin huono itsekuri! Kai se johtuu ainakin osin alavireisyydestä joka taas vaihteeksi vaivaa...

En syönyt aamiasta ollenkaan kun ei ollut yhtään nälkä. Pelkällä kahvilla aloitin aamun. Luulisi sit lounaaseen mennessä nälän heräävän. On läskilöllö olo!!!

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-22 17:08:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moi Kirrimirri!
Se on kato ku et osta jätskiä niin pitä saada suklaata! Salakavala makeanhimo yllättää nurkan takaa...
Koitetaan kuitenkin pitää vaan kiinni tästä oikein syömisestä, sitten kun yksikin päivä menee hyvin niin siitä saa sitä tsempitystä ja voi olla ylpee ittestään :wink:
Mullakin on ollu aika alavireistä viime aikoina, mutta tuntuu silti mukavalta että edes yksi elämän osa-alue on (enimmäkseen) hallinnassa.

Huomenna ois se Peloittava Punnitus, plussatulosta hirvittelen mieki.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-23 07:45:00 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Paino onneksi suunnilleen samassa kaikista tän viikon repsuista huolimatta. No nyt vain repsuilukierre katki ja silavat sulaan uusin kujein tai vanhoin konstein eli palaan tiukasti kolmeen ruokailuun ja herkut pois niin väärät mieliteot loppuu.

Muuten tässä ei saa mitään aikaiseksi koko kesänä. Olisi niin mukava saada ne muutamat viimeiset kilot sulateltua ja ajattelin että tälläinen kimppalaihdutus auttaisi mutta itsekuri on nyt karannut jonnekin omille teilleen. Jostain se on taas löydettävä!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-23 08:23:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kirrimirri kirjoitti:

Mutta nyt viimein sää näyttää sellaiselta että pääsen illalla kirkkovenesoutamaan.

Kun soudat kirkkoveneessä, niin oletko käynyt Sulkavan souduissa? Se on mahtava tapahtuma, näin rannaltakin katsottuna! :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-23 08:33:05 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

RiKo kirjoitti:
Kirrimirri kirjoitti:

Mutta nyt viimein sää näyttää sellaiselta että pääsen illalla kirkkovenesoutamaan.

Kun soudat kirkkoveneessä, niin oletko käynyt Sulkavan souduissa? Se on mahtava tapahtuma, näin rannaltakin katsottuna! :wink:

Ei oo tullut mentyä. Alotin vasta viime kesänä harrastuksen. Ei tule mentyä ainakaan tänä kesänä. Mutta kenties joskus... Tykkään kyllä soutamisesta tosi paljon!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-26 11:30:57 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Ei suju nyt tää silavien sulatus yhtään siihen malliin kun ajettelin. En oo jaksanut olla kurikarppina vaan syönyt liian isoja annoksia ja jopa joinain päivinä neljä kertaa. Ei sula silavat tällä menolla, ei.

Jotenkin pitäs nyt löytää hyvä positiivinen vire laihduttamiseen ja koko elämään. Vettä sataa ja mieli on maassa... Sinänsä oon nyt syönyt ihan karpisti.

Pitäskö vaan tyytyä olemaan tän kokoinen ja painoinen?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-27 11:20:37 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Päin persettä mennee koko laihdutus!!! :evil: :evil: Söin eilen koko paketin Aino-jätsiä, levyllisen fazun sinistä ja lakuja ison pussin. Oli kamala olo koko illan ja on edelleen hirveä hiilarikrapula! En muista sortuneeni näin pahaan mässyyn koko karppausaikana.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-27 11:22:11 
Poissa
laihduttelijakarppi
laihduttelijakarppi

Tsemppiä :wink:

Suuntahan ei voi nyt olla kuin ylöspäin :!:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-27 16:52:30 
Kirrimirri kirjoitti:
Päin persettä mennee koko laihdutus!!! :evil: :evil: Söin eilen koko paketin Aino-jätsiä, levyllisen fazun sinistä ja lakuja ison pussin. Oli kamala olo koko illan ja on edelleen hirveä hiilarikrapula! En muista sortuneeni näin pahaan mässyyn koko karppausaikana.

Jännä juttu, miten sitä sitten täytyykin syödä ihan tolkuttomasti makeita, kun voisi yhtä hyvin ottaa vaan vaikka muutaman palan suklaata.
Minäkin kerroin syöneeni, jätskiä ja pullaa mutta unohdin, että söin myös lähes kokonaisen levyllisen fazun sinistä.
Mutta tästä mennään taas vaan eteenpäin.

:smt020

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-28 14:04:07 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Elämä alkaa taas voittaa! Eilen ja tänään oon syönyt pelkkää karppisapuskaa ja olokin on jo ihan normaali. Menkat alkoi. Nyt en kyllä uskalla keskiviikkona punnita itseäni. Mässyt ja menkat yhdessä tietää taas plustulosta ihan varmasti!! :evil:

Jospa kesäkuu ja sen helteet auttais silavien sulatuksessa, kun tää toukokuu on mennyt ihan harjoitellessa. Mikä lie nyt niin syötätyttää ja mässäilyttää... Ylös on noustava tästä karppialennustilasta!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-28 14:07:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä se siitä taas lähtee. Minä yritän pitää mielen positiivisena , vaikka taustalla kummittelee repsahduspeikko. Nyt ei ole miktään mielihaluja, mutta tiedän niiden taas tulevan :evil: Ja minulla yksikin repsu meinaa viedä mennessään...

Mut eiköhän tässä nyt polskita iloisesti eteenpän!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-30 09:03:16 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Paino noussut 1,4 kg! Siinä se näkyy hiilarimättö mutta osin johtuu myös siitä että menkat alkoivat.

Olen tullut siihen tulokseen että karppaaminen ei oo mitenkään erityisen tehokas laihdutuskeinona. Mä ainakin oon laihtunut tosi hitaasti ja sit karpatessa lihoo hirveen herkästi takaisin. Pikkusen sortuu niin sitä saa taas laihdutella viikkotolkulla.

Mutta karppaamista en aio lopettaa koska voin muuten niin hyvin. Mä laihdun kyllä karpatessa (hitaasti) jos punnitsen joka suupalan ja tarkasti lasken että kalorit on siinä 1000-1200 ja prodet ja hiilarit alhaalla mutta henkisesti kitukarppaus on pitemmän päälle niin rankkaa, että sit tahtoo tulla lankeamuksia hiilarimättöihin ja siihen se sit menee vaivalla saavutettu tulos ja taas on aloitettava alusta. Kateeksi käy niitä jotka laihtuu mitään laskematta!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-30 19:11:35 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No moi, piti tulla tännekin kurkkimaan :D
Elä heitä kirvestä kaivoon, eiköhän ne turvotukset liikkeelle lähde! Mutta en minäkään ole mitenkään ihmeenomaisesti karppaamalla laihtunut, vaan aika systemaattinen pitää olla. Toisaalta on tää hitaasomannti karppaamalla laihtuminen mukavampaa kuin hitaasti paikkareilla (joita olen kokeillut ja onnistuinkin).

Niin että pökköä pesään!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-30 20:27:01 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Tiira, kiva kun kävit moikkaan! :smt039

Olen tänään etsinyt sopivia ohjeita isän 80v, synttärileipomuksia varten. Menen huomenna leipomaan. Ihan kivaa!! Tavallisilla ohjeilla teen, kun isä ei karppaa eikä vieraistakaan kuin mä ja yksi veljistäni. Mä maistan sit ihan pikkusen mun leipomuksia juhlissa. Ovat vasta 9.6 mutta pakasteeseen leivon. Huomenna mua ei foorumilla näy...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-30 22:07:57 
Älä lannistu, vaikka se paino vähän nousikin. On tässä kesä aikaa silavia sulatella. Oikeastaanhan parin kilon vaihtelu painossa on ihan normaalia. Me kai täällä nyt vahdataan sitä vähän liikaakin. :shock:
Niistä liiallisista karkeista ja jätskistä minäkin yritän päästä eroon. Tai minulla ei enää karkit tee kiusaa, mutta jätski ja Maraboun Daim-suklaa huutelee vielä karkkihyllyssä. :evil:
Kyllä me onnistutaan. \:D/

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 109 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00