karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-11 03:45:32

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Viikkopunnitus masentavaa...
ViestiLähetetty: 2007-08-16 07:04:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Voi juku. Taas oli parisataa grammaa tullut lisää. Nyt pitää varmaankin skarpata, ettei kokonaan ala paino väärän suuntaan kehittyä! Eli seuraavan kilon kimpuun!

"We don´t need dogs for feelings but for psychological growth."

Katsahteluita-blogi
Haukkublogi

Viestin otsikko: Saas nähdä?
ViestiLähetetty: 2007-08-21 14:20:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Perjantaina menen mittauttamaan kolesterolini (= tekemään siitä numeron = mainonnan uhri). Viimeksi on erittelyt tehty varmaankin 80-luvulla. On tosi mielenkiintoista nähdä, mikä on tilanne 8 kk karppauksen jälkeen. \:D/

Katsahteluita-blogi
Haukkublogi

Viestin otsikko: Tavoite liian kaukana
ViestiLähetetty: 2007-08-24 07:11:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuli sama paino, kuin viime viikolla. Olishan sitä nyt edes muutaman sadan gramman voinut vähentyä! Kylllä kampanjatavoite jää nyt reilusti saavuttamatta. :cry:

Katsahteluita-blogi
Haukkublogi

Viestin otsikko: Re: Saas nähdä?
ViestiLähetetty: 2007-08-27 11:17:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Harjus kirjoitti:
Perjantaina menen mittauttamaan kolesterolini (= tekemään siitä numeron = mainonnan uhri). Viimeksi on erittelyt tehty varmaankin 80-luvulla. On tosi mielenkiintoista nähdä, mikä on tilanne 8 kk karppauksen jälkeen. \:D/

Tässäpä nää:
fS-Kol 4,6 mmol/l (suositus alle 5,0)
fS-Kol-LDL 2,0 (alle 3,0)
fS-Kol-HDL 2,1=46% (yli 1,0=yli 20%)
fS-Trigly 1,0 (alle 2,0)
fS-Gluc 5,3 (4,1-6,1)

Saatteessa hämmästeltiin HDL:n huippuhyvää tulosta ja että joillakin hyvä tulos on luontaista. Kerroin kyllä terveydenhoitajalle, että noudatan vähähiilarista ravintoa. Sanoi, ettei tiedä siitä mitään. Mutta mehän tiedetään, että se on karppauksen seurausta... :smt038

Katsahteluita-blogi
Haukkublogi

ViestiLähetetty: 2007-08-27 13:40:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Harjus kirjoitti:
Saatteessa hämmästeltiin HDL:n huippuhyvää tulosta ja että joillakin hyvä tulos on luontaista.

Hienot numerot kertakaikkiaan! Ja pakkohan noin hienojen on olla luontaista ja perinnöllistä, kun tämä ruokavaliohan on vähän vaarallinen eikä sillä voi saada tollasia arvoja :wink:

Mie kaivoin omat vanhani ja luvut näytti pari vuotta sitten tällaiselta, muutaman kuukauden karppauksen jälkeen.

* glukoosi 5,3
* kok.kolesteroli 5,4
* HDL 2,36
* LDL 2,7
* Trigly 0,66

Nykyisiä arvoja en tiedä, pitäis varmaan käydä ihan huvikseen. Tehdä numero, kuten sinä sanoit.. :-k

ViestiLähetetty: 2007-08-27 14:24:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Selenicereus kirjoitti:
Harjus kirjoitti:
Saatteessa hämmästeltiin HDL:n huippuhyvää tulosta ja että joillakin hyvä tulos on luontaista.

Hienot numerot kertakaikkiaan! Ja pakkohan noin hienojen on olla luontaista ja perinnöllistä, kun tämä ruokavaliohan on vähän vaarallinen eikä sillä voi saada tollasia arvoja :wink:

Mie kaivoin omat vanhani ja luvut näytti pari vuotta sitten tällaiselta, muutaman kuukauden karppauksen jälkeen.

* glukoosi 5,3
* kok.kolesteroli 5,4
* HDL 2,36
* LDL 2,7
* Trigly 0,66

Nykyisiä arvoja en tiedä, pitäis varmaan käydä ihan huvikseen. Tehdä numero, kuten sinä sanoit.. :-k

Nuohan ovat melkein kuin mun tulokset! Käyppäs Selenicereus päivittämässä numerosi niin mäkin saan samalla ennusteen, mitä on odotettavissa :)

Katsahteluita-blogi
Haukkublogi

Viestin otsikko: tavoite jäi aika kauaksi!
ViestiLähetetty: 2007-08-30 13:06:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nonnihh. Niin siinä sitten kävi, että kampanjatavoite jäi 2,4 kg:n päähän. Nyt vaan odottelemaan ruskakampanjan alkua. Pitää pitää huoli siitä, ettei paino ala syksyä odottellessa uudelleen nousta...

Karppausta on takana nyt tasan 8 kk. Painoa on pudonnut 4,5 kg. Kokonaistavoite on kaukana - 8,4 kg vielä jäljellä.

Ruoka- taikka liikuntapäiväkirjaa en millään jaksa pitää vaikka joku asiantuntija onkin jossakin ollut sitä mieltä, että vaan kirjaamalla tarkasti syödyt ruoat olisi avain painon pudotukseen ja syömisen hallintaan.

Kirjaan tänne mitä jaksan ja viitsin. :mrgreen:

Katsahteluita-blogi
Haukkublogi

Viestin otsikko: Paino alkaa lisääntyä!
ViestiLähetetty: 2007-09-05 20:38:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Apua. Viikko kampanjapunnituksesta ja nyt kilo oli tullut lisää. Jo alkaisi olla kiire jatkaa ruskarutistuksen parissa, ennen kuin tämä todella jää mun viimeiseksi taistoksi! #-o

Katsahteluita-blogi
Haukkublogi

ViestiLähetetty: 2007-09-10 08:56:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Harjus kirjoitti:
Apua. Viikko kampanjapunnituksesta ja nyt kilo oli tullut lisää. Jo alkaisi olla kiire jatkaa ruskarutistuksen parissa, ennen kuin tämä todella jää mun viimeiseksi taistoksi! #-o

Se kilo ei oo mitään muuta kuin nestettä.. Huoli pois :D Mut kyllä minäkin odottelen jos syksyn kampanjaa. Mulla ois se tasapainoilu nyt hakusessa. Kesän tavoite saavutettu, nyt kun se pysyisi. Pitää varmaan alkaa tänne vielä viikottain kirjaamaan tuloksia.. tosin emmä haluais loppuikääni kirjata aina painoa johonkin. Ois mahtava päästä sellaseen itsestään selvään ylläpitoon, että pysyy siinä vaikka ei paljoa päätä asialla vaivaa :-k

Viestin otsikko: TÄSTÄ ALKAA SYYSPUUHAT
ViestiLähetetty: 2007-09-19 11:09:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Justiinsa. Suvisilavoista jäi koko lailla monta kiloa sulattamatta. Suunta oli kuitenkin pääosan ajasta oikea. Nyt uudella innolla skarppaamaan. Jo tätä kirjoittaessa tuntuu reippaammalta! Toivottavasti painon pudottamisesta ei tule mun kohdalla ns. endless story! :harry:

Katsahteluita-blogi
Haukkublogi

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-20 06:46:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Älä murehdi Harjus kesällisiä lähtemättä jääneitä kiloja, minulla tuli niitä

lisää ja nyt taas todella innoissani aloitin syys- kampanjan. :)

Se on pääasia, että tämä homma tuntuu oikealta ja hyvältä. :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-20 06:58:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

RiKo kirjoitti:
Älä murehdi Harjus kesällisiä lähtemättä jääneitä kiloja, minulla tuli niitä

lisää ja nyt taas todella innoissani aloitin syys- kampanjan. :)

Se on pääasia, että tämä homma tuntuu oikealta ja hyvältä. :wink:

Yritän olla murehtimatta. Kiitos tuesta. :smt023

Katsahteluita-blogi
Haukkublogi

ViestiLähetetty: 2007-09-25 06:37:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Arvasin sen. Heti kun alkoi uusi kampanja, alkoi paino hiljalleen pudota. On se vaan kummaa.
Tosiasiassa nyt kohta 9 kk karppauksen aloittamisen jälkeen kaikenmoiset makeanhimokohtaukset, ruisleipäretkahdukset jne. ovat jääneet nyt kesän jälkeen aika vähiin. Muutos tavallisesta ihmisestä karpiksi siis tapahtuu hitaasti, mutta vakaasti.
Vatsa vaan edelleen pingottaa ihan kamalasti...siihen olen saanut erilaisia ohjeita ja vinkkejä. Onkohan mun kohtalona olla hoikistunut (vasta kampanjan ja ehkä seuraavankin jälkeen) karppi, jonka maha on pömppö?:)

Katsahteluita-blogi
Haukkublogi

ViestiLähetetty: 2007-09-25 11:01:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Harjus kirjoitti:
Onkohan mun kohtalona olla hoikistunut (vasta kampanjan ja ehkä seuraavankin jälkeen) karppi, jonka maha on pömppö?:)

No mä kuulun kans tohon pömppöjen lahkoon... Joskus oon toooosi "lauta", mut yleensä toi alavatsa tahtoo pömpöttää. Mun mielestä sillä ei ole minkään muun kanssa tekemistä, kuin huonojen vatsa- ja/tai selkälihasten kanssa. Mut minäkin olen jumpannut ja treennannut ja tehnyt vaikka mitä pilateksesta tavis istuumannousuja ja tossa se vaan on jo pysyy. Emmä siitä jaksaa enää ottaa ressiä... Nuorempana se häiritsi enemmän, nyt mä oon oppinut ostaan oikean mallisia housuja :wink:

ViestiLähetetty: 2007-09-25 11:38:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Selenicereus kirjoitti:
Harjus kirjoitti:
Onkohan mun kohtalona olla hoikistunut (vasta kampanjan ja ehkä seuraavankin jälkeen) karppi, jonka maha on pömppö?:)

No mä kuulun kans tohon pömppöjen lahkoon... Joskus oon toooosi "lauta", mut yleensä toi alavatsa tahtoo pömpöttää. Mun mielestä sillä ei ole minkään muun kanssa tekemistä, kuin huonojen vatsa- ja/tai selkälihasten kanssa. Mut minäkin olen jumpannut ja treennannut ja tehnyt vaikka mitä pilateksesta tavis istuumannousuja ja tossa se vaan on jo pysyy. Emmä siitä jaksaa enää ottaa ressiä... Nuorempana se häiritsi enemmän, nyt mä oon oppinut ostaan oikean mallisia housuja :wink:

Mulla ei voi olla kyse vatsalihasten heikkoudesta, siksi säännöllisesti mä käyn kuntosalilla. Ja sit mulla on raskauden jälkeen jäänyt mahan ympärille sellainen makkara, jota poikanikin yx päivä kumastellen ihmetteli.
Tässä on kyse vatsan pingottamisesta, joka ei tunnu ihan hyvältä. Muutoinkin karppauksen aikana mua on alkanut jotkut ruoat närästää ihan eri tyyliin kuin joskus ennen, sitä olen pohtinut toisessakin ketjussa. Siis mun vatsa on nykyään pömppö, herkkis ja repsahdusten jälkeen tilanne pahenee. :)

Katsahteluita-blogi
Haukkublogi

ViestiLähetetty: 2007-09-26 08:40:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kesäkampanjan jälkeen en olekkaan viitsinyt laskea hiilareita. Nyt aloitan. Kalorilaskurissa olen käynyt viimeksi siis heinäkuussa. Näillä eväin ensi viikon punnitukseen!:)

Katsahteluita-blogi
Haukkublogi

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-14 18:24:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niinpä. Vähäsen on ollut sakeaa tää alku.
Perjantaina syötiin juustofondyytä ja etanoita valkosipuli-persiljavoissa. Eilen illalla olin juhlissa, jossa oli runsas seisova pöytä - vatsan sain tosi täyteen. Tänään mentiin perheen kanssa intialaiseen ravintolaan ja syötiin pitkän kaavan mukaan. Riisiä ja naan-leipää en ollutkaan syönyt aikoihin.
Ihan en viitsi edes ajatella, miltä puntarin lukemat huomenna näyttävät. :shock:

Katsahteluita-blogi
Haukkublogi

Viestin otsikko: Superrepsahtelua
ViestiLähetetty: 2007-10-22 09:49:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Syysloman seuraukset saa meikäläinen karvaasti kokea. Omatunto on huono ja vatsa sekaisin. Sen verran tosissaan ollaan repsuiltu.
Tänään palaan ruotuun, josko tämän viikon punnistuskin suijuisi ilman syöksyä masennukseen.:)

Muoks. Reput olivat ruisnäkkäri, -leipä, lapsen karkit ja itse tehty kinuskikastike.
Muoks. muoks. Ja ruisfiulehampurilainen. Hesen tietty. :oops:

Katsahteluita-blogi
Haukkublogi

Viestin otsikko: Koville ottaa!
ViestiLähetetty: 2007-11-04 14:20:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vasta tänään uskalsin mennä puntarille. Miten nopeaan pari viikkoa onkaan kulunut! No, tuloksena + 200 g, joten ei ihan hirveän hirveästi tullut edellisestä lisää. Suunta vaan on väärä.
Vatsavaivoja on ollut - erityisesti aina kun repsahdan Ylhäisten näkkäriin. Nyt päätin, etten sitä kaappiin enää osta vaikka muu pethe näkkäriä haluaakin syödä.

Katsahteluita-blogi
Haukkublogi

Viestin otsikko: Kampanjointi jäi kesken!
ViestiLähetetty: 2007-12-15 09:26:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Onpa ollut tiukka syksy. Syys(S)karppaus jäi nolosti kesken, johdonmukaista itsekuria ei riittänyt. Itse karppaus on onneksi kuta kuinkin pysynyt mallillaan ajoittaisia repsahduksia (= juureen leivottu ruisleipä, joka saa mahan sekaisin...) lukuunottamatta.

Tähän kohtaan voisi olla hyvä tehdä vuoden 2007 yhteenveto.
- Karppauksen aloitin tammikuussa ja koko vuoden aikana on paino pudonnut 3-4 kg.
- Olo on hyvä, päänsäryt aikaisempaam elämään verrattuna ovat vähentyneet (mitä nyt punaviinin jäljiltä joskus...).
- Veriarvot ovat superhyvät.
- Iho on sileä ja uskon nuorentuneeni (tästä kyllä pitäis laittaa äänestys...)!
- Koko perhe karpaa hyväsellaisesti.
- Kaiken lisäksi mahdun numeroa pienempiin vaatteisiin, joka tuntuu ihan ihmeelliseltä. Epäilen kyllä, että vaatteiden mitoitusta on muutettu väljempään suuntaan...

Tästä on kyllä ihan hyvä jatkaa, vai mitä? :wink: Ja vielä, taidan olla sitä genreä, että hiljaa hyvä tulee. Vaikka ikuisuus ei odotakkaan, luulen, että samanlainen hissukseen tapahtuva painon alenema on mun juttu. Kampanjoita on mukava seurata, mutta kaikenmoiset väliin tulevat muuttujat elämässä sekoittavat koko pakan. :D

Katsahteluita-blogi
Haukkublogi

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00