karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-20 10:16:51

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 134 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-22 17:16:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tänään jo 07 töihin. Kaameaa aamu-uniselle! Metsässä oli tosin mukavaa, nätti päivä eikä vielä juurikaan sääskiä. Hiukan kuumaa pukkas jo iltapäivällä raskaan repun kanniskelu, ja otin hullu vielä kamerankin mukaan raahattavaksi. No eivät olleet linnut oikein kuvauksellisia tänään.

Päivä on mennyt vähän semmoisella eväsruualla, aamupalaksi hotkaistiin kauheessa kiireessä munia ja pekonia kurkun ja tomaatin kera, puolukkarahkan kanssa. Lounaaksi söin "sopivasti" auton takakontissa lämmenneitä juustoa ja maalaismaksamakkaraa, omenan ja jonkin Gefilus-aspartaami-asesulfaamihirvitysjugurtin. Niin ja pähkinä-manteli-kuivattuhedelmäseosta.
Iltapalaksi söin yhden ruisleivän, reilusti juustoa ja maksamakkaraa, suolakurkkua, partista ja mansikoita. Vähempikin ois riittänyt. Röyh.

Vaihteeksi ok fiilikset (en oo vielä käyny tallilla). Olenki jo kyllästyttäny kaikki ruikutuksellani. Väsyttää aivan kauheasti edelleen ja koko ajan, en oikein keksi syytä ellei sitten stressi?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-23 09:22:08 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jahans, aamun lukema oli 69,7kg. Olikohan se sama kuin viime viikolla? No aika lähelle kumminkin. Olisihan se kiva laihtuakin vähän mutta siihen nähden että maanantaiaamuna vaaka näytti yli kilon enemmän täytyy kai olla lähinnä helpottunut... Vaaka on hankala kun se arpoo lukemia lähes satunnaisesti. tänäänkin se näytti lukemia 69.8 - 69.5, mutta valitsin sen joka tuli useimmin.

Aamulla söin partista mansikoilla ja muutaman siivun keittokinkkua, ementaalia ja port salut juustoa + porkkanan. Lounaaksi on mukana maksamakkaraa, niitä samoja juustoja, aspartaamijugurttia ja omena. syön vielä lisäksi pähkinä-hedelmäseosta jos tuntuu että tarvitsee. Lähden iltapäivällä maastoon (kun toivottavasti lakkaa satamasta) enkä tiedä tuleeko rankka päivä kävelyn suhteen. 8 poikuetta töyhtötiaisia rengastettuna ja muutama emokin pyydystetty (ja olen pahasti myöhässä, osa ehtii lähteä pesästä). Laitanpa tänne kivan kuvan kunhan jossain välissä ehdin niitä käsitellä.

Niin, ja hevoselle piti syöttää lääkkeet väkisin :smt013 . Se oli muka myrtsinä ja loukkaantunut, mutta itepähän valitsi hankalimman tavan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-23 09:47:57 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ihan uteliaisuudesta kysyn, et mikäs sun heppaa oikein vaivaa? Onneks meidän hepo oli silloin aikanaan suht terve tyyppi, tosin väittäisin miltei, että hevonen on heti kissan jälkeen hankalin elukka, jolle antaa lääkkeet :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-23 20:36:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moi Sonikka,
Jaa en muista kertoilinko jossain näistä heppavaivoista.. Noh, se on minulla ollut nyt kaksi vuotta ja koko ajan on ollut sellainen lievä ripuli ("lehmänpaskaa"). Tiedän sen myös aiemmassa paikassa ripuloineen. Se oli minulle tullessaan myös vihainen. Nyt tänne Ouluun saatiin vihdoin mahdollisuus mahalaukun tähystykseen ja koska olen koko ajan epäillyt hevosella olevan mahahaava, vein sen sinne (tosin yhdet mahahaavalääkket oli jo syötetty, maksavat hunajaa). Paljastui ettei hepan mahalaukku meinaa tyhjentyä ruuasta ollenkaan -tähystettiin useaan otteeseen ja oli täynnä heinää vielä puolentoista vuorokauden (!) totaalipaaston jälkeen. Oli siellä myös mahahaava, joskaan se ei liene todellinen ongelma.

Nyt sitten kokeillaan antibioottia ja sen jälkeen kortisonia. Jos kumpikaan ei auta, mitään muuta ei ole tehtävissä. Sitten vaan katsotaan miten pärjätään. Toisaalta, vamma on vakava, mutta on me tähän saakka pärjätty eikä hevonen ole mielestäni yleisesti ottaen kipeä, eikä ole enää vihainen kun on huolella hoidettu. Nää on sitten niitä vaikeita kysymyksiä että kuinka kauan on sitä eettistä pitää :cry: .

Niin, se lääke jonka kanssa nyt tapellaan on antibiootti. Nöyrä eläinhän se on, sain tänä iltana annettua lääkkeen vaikka se yritti peruutella karkuun. Selvästikin maistuu aivan kamalalta...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-23 21:20:40 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

voi Tiira pikkuinen miten tylsää hepan kanssa! aina kun eläin on kipeä...minäkin oon joskus opetellu (=joutunu opettelemaan) kissan lääkitsemistä- nyt ei onneks tarvi kun kyseinen kisu on terve ja mulla hoidossa!

"tee ittelles kivoja asioita!"
"Where is human nature so weak as in the bookstore?" - Henry Ward Beecher

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-24 08:52:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moi tarjamaria!
Juu tylsää on ja ikäväksi homman tekee se, ettei elukka oikein ymmärrä miksi minä sitä kiusaan (pidän nälässä tai vaihtoehtoisesti syötän sille jotain kamalaa tahnaa). Se varmaan suhtautuu minuun epäluuloisesti vielä pitkään kunhan (jos) tää lääkityskierre nyt joskus loppuu. Ja aivan hyvästä syystä.
Viimeksi klinikalla kävi niin sääliksi kun se ei olisi millään halunnut mennä siihen pakkokarsinaan -tähystys on tehty aina samassa paikassa ja se tiesi mitä tuleman pitää. Sitten kun se siihen saatiin, se sulki täysin ulkomaailman pois ja nuokkui tylsänä ihan kuin olisi jo rauhoitettu. Selviytymiskeino sekin, tilanteesta josta ei ole poispääsyä.

Noh, hyviäkin uutisia: sain eilen apurahaa väikkärin loppuunsaattamista varten :smt026 . Sen kunniaksi piti syödä kunnon annos Aino mustikkapiirakkajäätelöä!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-24 12:57:30 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

Onnea Tiira!! :smt026 upeeta!
muoks. hypin samas tahdissa sun kanssa!

"tee ittelles kivoja asioita!"
"Where is human nature so weak as in the bookstore?" - Henry Ward Beecher

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-24 20:14:07 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Tosi hieno homma, Tiira! Onnea!

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-25 08:54:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hei kiitos tarjamaria ja Kirrimirri!!! Aika koomiset muuten nuo tahdissa pomppivat pallot :lol: Pieni piristys olikin paikallaan.

No kerrottakoon (kaikkia varmaan aivan hillittömästi kiinnostaa) että ainakin jokin osa hepan suolistosta on parempaan päin, karsinaa siivotessa löytyi ihania, täydellisiä pyöreitä hevosenkakkapalleroita :smt049 . Mietittiin kaverin kanssa pitäisikö niistä tehdä taulu tai kaulanauha. Joo, humoristisia keskusteluja tää kakan kyttääminen välillä kirvoittaa.

Eilinen oli liikunnan suhteen ihan hyvä päivä, pyöräilin aamulla töihin noin 14 km ja illalla kävin vielä joogassa. Tekipä hyvää pitkästä aikaa! Syömiset jäi aika kevyiksi, aamulla meni jotain leikkeleitä, lounaaksi hirvenlihapataa ja illalliseksi jäätelöä. Välipalaksi meni pähkinähedelmäpussin jämät. Jädestä huolimatta vaaka näytti tänä aamuna ilahduttavasti 69.2!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-29 09:27:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No niin. Vuoden kenties raskaimmasta viikonlopusta on selvitty hengissä. Lauantaina ja sunnuntaina kisattiin nimittäin PPLY:n (lintuyhdistys) virallinen kevätpinnaralli, johon minäkin osallistuin jo perinteiseksi muodostuneella neljän hengen naisjoukkuella. Perjantai-ilta meni kauheeksi kiireeksi rallia valmistellessa, ja lauantaiaamullakin piti singahtaa kahdeksalta tallille hoitamaan heppa. Pinnaralli kestää 24 tuntia, lauantain aamupäivän klo 10 - 12 sunnuntain aamupäivään klo 10 -12 saakka. Koko ajan siis 'hoidetaan' raivokkaasti mahdollisimman monta lintulajia. Syödään autossa, ei nukuta. Kahvia ja pepsimaxia menee (itse en juo kolaa) menee litroittain.

Olimme keskittyneet huolellisesti ulko-ornitologisiin seikkoihin, sillä ensi kertaa rallin historiassa olimme painattaneet itsellemme vaaleanpunaiset tiimihupparit, jossa selässä on kollegan piirtämä komea logo ja joukkueen nimi. Lintuharrastus on miesvaltainen laji, ja meidän lisäksemme ralliin osallistuu vain yksi naisjoukkue 50+ lintuharrastajien rouvia. Pinkit hupparit saivat ansaittua huomiota :mrgreen: Eväät olivat karppia, ja kyllä kieltämättä uskon karppiruuan olevan avuksi tämmöisessä valvomissuorituksessa, jossa kävelyäkin tuppaa tulemaan kiitettävästi. Aamuyön 04-07 aika on aina hankala, ja erityisesti jos verensokeri heittää. tällä kertaa valvominen sujui kohtalaisen helposti, vaikka jäsenet tuntuivatksin lyijyltä puoli kuuden maissa aamulla. Tosin söin myös karkkia rallin aikana. Nyt kun vielä opittaisiin tuntemaan lintuja, niin saattaisimme joskus jopa pärjätä.... jotenkin. Tällä kertaa lajeja löysimme 125, voittajajoukkueella oli pöyristyttävät 153.

En ole käynyt vaakalla, ajattelin antaa mahdollisten karkkiturvotusten poistua. Mun vanhemmat kävi eilen kylässä ja sorruin patonkipalaan, muuten on mennyt aika hyvin. Jänskättää kyllä huominen punnitus!

Ai niin, joku huomasi eilen mun laihtuneen 'kovasti'. Mieltä lämmitti, vaikken itseasiassa ole laihtunut kuukausiin. Ehkä joogakin on jo vaikuttanut ryhtiin?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-29 09:42:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tiira kirjoitti:
Tänään jo 07 töihin. Kaameaa aamu-uniselle!

Heh... Me herätään kuudeksi navetalle seitsemänä päivänä viikossa :D Ja minusta aamu-unisempaa on vaikea löytää :wink: :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-29 10:40:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moi hoksunpoksu,
Kiva kun vierailit! Joo, tiedänhän minä ettei tuo seiskaksi töihin meno tavatonta ole... aukeavathan monet kaupatkin nykyään jo klo 07. Tosin se että olen seitsemältä työmaalla vaatii heräämistä huomattavasti aiemmin kun täytyy kuitenkin lenkittää koirat ja syödä aamupalaa (jota en jätä välistä juuri koskaan).

No, olen kylläkin valinnut ammatin, jossa työajat ovat melko vapaat, joten useimmiten olen töissä vasta lähempänä yhdeksää niin saa nukkua noin seitsemään saakka... unesta en voi tinkiä, kunnon yöunet on saatava!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-29 12:08:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minäkin kaipaan niitä kunnon yöunia, mutt olen pahaksi onnekseni niitä ihmisiä, jotka etenkin näin valoisaan aikaan jää ölmöttämään telkkarin ääreen, vaikkei sieltä mitään tulekkaan :roll: Varsinkin kun mies on yömyöhään pellolla, niin en jotenkin osaa käydä nukkumaan...

Siinähän ne unet jää väkisinkin vähäisiksi :?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-30 14:40:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No niin, pelottava punnitusaamu takana ja tulos oli 69.6 kg, mikä tarkoittaa -100g! Tarkkaa työtä... saishan tuo vähän nopeemminkin tippua mutta jos suunta pysyy niin käyhän tää näinkin. Pelottaa vaan että tuon mun tähänastisen huikean 700g pudotuksen aika helposti pilaa yksi repsupäivä, ja sitten ollaan takaisin aloituspisteessä.

Kävin lounastunnilla joogassa. Olin tosi jumissa, tuntui tosi pahalta! No eiköhän ne paikat tästä aukee pikkuhiljaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-30 14:46:47 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Sulla on ihanan tasaisesti alaspäin menevä käyrä!!! :D Onnittelut siitä. Ei pompi eestaas niin kuin mulla. :(

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-30 19:03:50 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moi Kirrimirri.... onhan se tasainen käyrä joo, mutta ei kauaa tällä menolla: söin päivällä jäden ja nyt vetelen englanninlakritsia vaikka etoo jo :oops: . Mikä mua vaivaa????

Vähän jyrkempi lasku ois mun makuun, mutta kyllä se kieltämättä kummasti tsemppaa kun alkuviikon jännittää tuleeko plussatulos (kun on niin hilkulla koko ajan...). On monta repsua jääny tekemättä, kiitos keskiviikkopunnituksen.
:smt078 . Nyt pitää loptettaa nää lakut. Uaah mikä olo!

Oo sie viisaampi eläkä repsuile, kyllä se käyrä sieltä sukeltaa :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-30 20:35:43 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Tiira kirjoitti:
söin päivällä jäden ja nyt vetelen englanninlakritsia vaikka etoo jo :oops: . Mikä mua vaivaa????

Nyt pitää loptettaa nää lakut. Uaah mikä olo!

Oo sie viisaampi eläkä repsuile, kyllä se käyrä sieltä sukeltaa :wink:

Mä kans aina välillä kyselen samaa. Eikä oo oikein vastausta löytynyt. Se on kumma kun pitää sit syödä niin paljon, että on tosi paha olo.Ei osaa ajoissa lopettaa.

Viime kerran repsusta tuli kyllä niin kamala olo, että vieläkin etoo kun ajattelee jäätelöä, suklaata ja lakuja! Yäk! Kunpa tän vaan nyt muistais tosi kauan.

Kyllä me onnistutaan vaikka välillä tuleekin takapakkeja mutta ei lannistuta, eihän?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-30 21:57:45 
Alaspäin menee paino sinullakin koko ajan. Saman verran tippui minullakin. Ollaan vaan tyytyväisiä siihen 100 g.
Minä päätin unohtaa koko repsahdus-sanan. Jos syön suklaata tai jätskiä, niin syön ja yritän pitää huolen vaan siitä, ettei jää "putki" päälle. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-31 04:05:10 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Mä tykkään kanssa englannin lakuista- tai muutamasta ekasta jotka suuhun laitan mutta sitten alkaa maistua vaan sellainen esanssi/sokeri josta huolimatta saatan syödä koko pussin. Onneksi en ole viimeaikoina sortunut karkkeihin.
-100g tuloshan on alaspäin ja siitä on hyvä jatkaa :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-31 09:26:17 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Heii täällähän on liikennettä! Terve vaan kaikille!
Joo kyllä oon tietenki iloinen joka kerta kun vaaka näyttää vähemmän. Varsinkin kun en millään ole koskaan laihtunut nopeasti, vaan aina hitaasti jos ollenkaan. Noh, paha sai palkan lakritsinsyönnistä ja tänä aamuna oli varpusparvi vatsassa :roll: Korvatakseni eilisen selkärangattomuuteni pyöräilin töihin, GPS näytti matkaksi aika tarkkaan 13 km. Lääh puuh, pyöräilylihaksia ois kehitettävä, mutta ilmeisesti penkki vaihdettava koska varpaat puutuu jo puolimatkassa ja ns tavara menee ruvelle :( . Nämä tuntemukset rajoittavat aika tehokkaasti säännöllistä työmatkapyöräilyä.

Aamulla koiria lenkittäessäni vastaan tulivat Hitchcokcin varikset (joo en osaa kirjottaa tuota nimeä :oops: ). Niillä oli pojat lähteneet pesästä ja yksi möllötti pölijänä keskellä pyörätietä. Sitaisin koirat puuhun ja siirsin mölläkkeen varvikkoon. Emot pistelivät sillä välin multa jakausta uusiksi... olivat kyllä tosi kiukkuisia, ja seurasivat mua pitemmän aikaa.
Neuvo: Jos poikasiaan suojeleva lintuemo käy päälle (varis tai tiira) niin nosta esim käsi tai keppi pään päälle, voi vähän heilutellakin sitä. Ja kannattaa poistua paikalta, ei ne turhaan mellasta vaan pojat on jossain sun jaloissa. Ja ne ei oo vaarallisia...

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 134 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00