No niin. Vuoden kenties raskaimmasta viikonlopusta on selvitty hengissä. Lauantaina ja sunnuntaina kisattiin nimittäin PPLY:n (lintuyhdistys) virallinen kevätpinnaralli, johon minäkin osallistuin jo perinteiseksi muodostuneella neljän hengen naisjoukkuella. Perjantai-ilta meni kauheeksi kiireeksi rallia valmistellessa, ja lauantaiaamullakin piti singahtaa kahdeksalta tallille hoitamaan heppa. Pinnaralli kestää 24 tuntia, lauantain aamupäivän klo 10 - 12 sunnuntain aamupäivään klo 10 -12 saakka. Koko ajan siis 'hoidetaan' raivokkaasti mahdollisimman monta lintulajia. Syödään autossa, ei nukuta. Kahvia ja pepsimaxia menee (itse en juo kolaa) menee litroittain.
Olimme keskittyneet huolellisesti ulko-ornitologisiin seikkoihin, sillä ensi kertaa rallin historiassa olimme painattaneet itsellemme vaaleanpunaiset tiimihupparit, jossa selässä on kollegan piirtämä komea logo ja joukkueen nimi. Lintuharrastus on miesvaltainen laji, ja meidän lisäksemme ralliin osallistuu vain yksi naisjoukkue 50+ lintuharrastajien rouvia. Pinkit hupparit saivat ansaittua huomiota

Eväät olivat karppia, ja kyllä kieltämättä uskon karppiruuan olevan avuksi tämmöisessä valvomissuorituksessa, jossa kävelyäkin tuppaa tulemaan kiitettävästi. Aamuyön 04-07 aika on aina hankala, ja erityisesti jos verensokeri heittää. tällä kertaa valvominen sujui kohtalaisen helposti, vaikka jäsenet tuntuivatksin lyijyltä puoli kuuden maissa aamulla. Tosin söin myös karkkia rallin aikana. Nyt kun vielä opittaisiin tuntemaan lintuja, niin saattaisimme joskus jopa pärjätä.... jotenkin. Tällä kertaa lajeja löysimme 125, voittajajoukkueella oli pöyristyttävät 153.
En ole käynyt vaakalla, ajattelin antaa mahdollisten karkkiturvotusten poistua. Mun vanhemmat kävi eilen kylässä ja sorruin patonkipalaan, muuten on mennyt aika hyvin. Jänskättää kyllä huominen punnitus!
Ai niin, joku huomasi eilen mun laihtuneen 'kovasti'. Mieltä lämmitti, vaikken itseasiassa ole laihtunut kuukausiin. Ehkä joogakin on jo vaikuttanut ryhtiin?