karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-15 11:18:20

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 64 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-28 11:45:52 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Tänään ollut tosi väsynyt ja en ole saanut oikeastaan mitään suurempaa aikaiseksi ja olen jo ottanut päikkäritkin. Mulla alkoi sellainen lääkitys joka vetää ainakin nyt aluksi vatsan tosi löröksi ja sekin varmaan vie voimia.
Laitoin sauna päälle jos saisi sieltä vähän pontta päivään ja välipalaksi paistumassa munakas.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-29 12:43:02 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Tänään ei ole taas väsymyksestä tietoakaan. Kokopäivä mennyt puuhatessa. Olen pessyt pyykkiä ja siivonnut kotona ja kävellyt 7km
ja tehnyt koiran kanssa lenkin ja nyt ruoan laitossa.
Uusi lääke vie ruokahalua pois mikä toisaalta hyvä mutta tuntuu että en saa tarpeeksi ravintoa kun se mitä syön poistuu vielä kehosta tuplavauhdilla.
Muuten ollut tosi kaunis ja valoisa syyspäivä. Hyvää lauantaita karppi siskot & veljet.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-30 11:32:25 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Aamulla koiran kanssa 40min kävely ja hyötyliikuntaa bussinpysäkille (päättärille) 30min. Nyt onkin taas voimat kadonneet jonnekkin ja on pakko mennä lepäämään.
Huono-olo lääkkeistä edelleen. Päätä särkee, vatsa sekaisin, silmiä särkee ym.......... :smt095

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-01 18:39:59 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Tänään onnistunut syömään järkevästi ja tarpeeksi ja kun ruokakin on pysynyt jo paremmin sisällä niin olokin on ollut tosi hyvä ja energiaa riittänyt. :smt051
Aamusta iltapäivään meni liikenteessä ja tunnin päiväunien jälkeen jaksoi taas hyvin kotihommat ja jaksoin vielä ulkoillakin. Nyt tulee vettä aivan mielettömästi ja on kiva olla kotona kun on saanut paljon aikaiseksi ja päivä ollut kaikinpuolin tosi onnistunut. :smt043

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-02 06:48:21 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Koiran kanssa jo tarvottu aamulenkki ja kohta lähdössä vesijuoksemaan.
Kissani juoksi ikkunaa päin kun näki lasin toisella puolella tintin eikä muistanut että lasin läpi ei voi kulkea. :smt115 .

Nämä syysilmat ovat musta ihan parhaita ja varsinkin nyt kun maa on märkä ja kaikki syksyn tuoksut tulee tosi voimakkaina nenään.
Pihasta pitäisi haravoida lehtiä mutta nyt siellä on liian märkää ja homma jää hamaan tulevaisuuteen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-02 16:26:30 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Innostuin taas kunnolla vesijuoksemaan ja meni 45min nopeasti.
Ärsyttää vaan kapeilla radoilla ne mummorintamat kun 2-3 naista vesijuoksee rivissä vastaan. Mulla nousee just kunnon jyräämisfiilis päälle ja päätin että jos niiden on pakko rintamana juosta niin kyynerpäät käyttöön. :smt093 (joo mä tiedän että on huonoa käytöstä multakin).

Syönyt tosi karpisti tänäänkin ja sopivassa suhteessa liikkumista, lepoa ja ravintoa eli kohti mun syy(S)karppaus tavoitteitani.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-03 16:17:15 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Unohdin aamulla punnata itseni ja teen sen sitten jatkossa aina perjantaisin.
Päivä mennyt muutenkin tosi nopeasti ja ollut liikenteessä kokopäivän. Väsyttää sikana mutta tähän aikaan ei viitsi enään mennä päiväunillekkaan. :smt012
Iltakävely saa jäädä väliin ja aattelin hemmotella itseäni ja laittaa saunan päälle ja tehdä vaikka kunnon kasvohoidon & lakata kynnen pätkät. Annan itselleni ihan luvan rentoutua ja rötvätä kotona loppupäivän.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-04 05:10:33 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Paino edelleen samassa. Pitää taas jättää toi ilta vichyn juominen vähemmälle kun tuntuu että se jää lillumaan kroppaan pidemmäksikin ajaksi.
Nukkunut tosi huonosti ja heräillyt tunnin välein läpi yön. Tänään vielä kokopäiväksi ohjelmaa tiedossa ja nyt jo ihan kuollut olo.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-06 05:53:47 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Eilen tuli liikuttua tosi hyvin mutta tuli kyllä syötyäkin aika paljon mm. Lidlin suklaalevy en muista oliko se 70% vai mitä. Illalla join 1.5 l vichyä ja saanut juosta vessassa kiitettävästi taas koko yön...joten tässä se mun elämänhallinta taas on ollut vähän hakusessa. :smt090
No ei pidä luovuttaa ja kohta taas koiran kanssa kävelylle...se just majoittui mun sängyn alle ja mulkoilee mua sillä silmällä että "ei vielä mennä-anna mun nukkua". Se saa nyt kuitenkin uhrautua mun elämänhallinnan tavotteiden vuoksi. :smt045

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-08 06:04:54 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Viikonloppu meni ohi yllättävän rauhallisissa & tylsissä merkeissä.
Kaikki tekeminen tuntuu vaativan paljon ponnisteluja eikä oikein
mikään tekeminen tunnu miltään. :smt105 Ollut sellaista väkinäistä vääntöä että saa kodin siivottua ja pihan haravoitua.
No nyt taas helpottaa kun alkaa arki ja on ne pakolliset hommat mistä ei voi luistaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-12 15:05:58 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Tietokone ollut tiltissä enkä päässyt kirjoittelemaan.
Tosi vaikeaa ollut sortumatta karkkihyllyihin ja keksihyllyihin ja
muutamana päivänä houkutus ollutkin liian suuri.
Aamulla punnasin itseni ja kyllähän se painokin on heti heilahtanut ylöspäin.
Eihän tässä taas auta muuta kuin palata jälleen kerran karppauksen perusteisiin ja unohtaa einekset ja patukat ja miettiä vähän mitä suuhuni laitan.
Onneksi on tullut kuitenkin liikuttua paljon joten painokaan ei ole paljoa noussut mutta oma heikkous ottaa päähän.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-13 11:13:09 
Minä olen sortuillut lähes joka päivä, ainakin pullaan. :evil:
Liikuntakin on ollut satunnaista.
Olen miettinyt, että onko se heikkoutta vai jotain muuta, kun ihan tietoisesti tekee toisin kuin tietää hyväksi olevan. :?:
Mutta yritetään nyt taas kerran skarpata. :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-13 20:23:20 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

En mä luovuta missään nimessä ja otan kyllä itseäni niskasta kiinni. En todellakaan halua alkaa keräämään taas sitä nyt jo kadonnutta vyötärön seutua uudelleen. :smt017
Ruotuun vaan uudelleen- tämä päivä mennytkin ihan jees.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-13 22:13:48 
Poissa
pahakarppi
pahakarppi

Humppatirallallei!
Täällä nyt taas, reippaammalla mielellä. :)
Anna mulle vähän tota energiaas, mä mieluusti nukkuisin vaan kellonympäri.
Kokoajan on väsy olo... :(

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-14 13:42:54 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

On tää välillä vähän väkinäistä Hennis tää mun meneminen mutta pelkään että jos ihan lyön hanskat tiskiin ja jään kotiin niin tuloskaan ei ole kovin hyvä ja sieltä on aina vaikeampi taas nousta ihmisten ilmoille.

Tänään tein koiran kanssa aamukävelyn 60min ja pihatöitä 60min. Pakkasessa oli onneksi vielä punajuuri/aurajuustovuokaa safkaksi. Pitää tehdä taas huomenna lisää karppi valmisaterioita pakkaseen niin eik kiireessä tarvitse sitten sortua kaupan valmis safkoihin.

Ihan hyvä fiilis taas tän karppauksen suhteen-punnaan ensiviikon painon jo maanataina kun olen sitten reissussa loppuviikon.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-15 17:18:31 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Toinen onnistunut päivä karppauksen suhteen :smt038
Mulla toi karkin / suklaapatukoiden ostaminen jokaisen kauppareissun yhteydessä oli ihan samanlainen tapa kuin oli röökin polttamisen kanssa.
Oli tullut tapa polttaa rööki matkalla bussipysäkille ja ruoan jälkeen ym. Nyt ollut 2,5kk polttamatta ja se tapa ei enään ole olemassakaan. Uskon että sama toimii paljolti karkin oston suhteen mun kohdalla. Eka karkiton/keksitön viikko kun on mennyt niin alkaa varmaan helpottamaan. Kävin tänäänkin kassajonossa kovan henkisen taistelun ostanko sen twixin tai maxi tuplan vai en. En ostanut- enkä aio ostaa ottaa nimittäin niin päähän toi oma lipsuminen johonkin karkkimaahan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-15 19:29:44 
Poissa
pahakarppi
pahakarppi

Mullakin toi karkkihyllyn ohi käveleminen on tuottanut ongelmaa. Ei siksi että olisin ostanut siitä pienen patukan matkaevääksi vaan siksi että oon aina ostanut suunnilleen kilon karkkia kerrallaan ja marssinut kotiin "vähän nauttimaan" :roll:

2 karppipäivä pulkassa täälläkin!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-20 11:48:08 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Olen ollut matkoilla vajaan viikon ja palailin juuri kotiin. Karppaaminen ei oikein reissussa onnistunut eikä liikkumiseenkaan tarjoutunut mahdollisuuksia...nyt ihana palata omaan kotiin ja omien harrastusten pariin....ja ennenkaikkea oman ruokavalion pariin.
Illemmalla aion vielä kävelylle ja siitä se taas alkaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-21 06:31:43 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Nukuin 10h ja olo on nyt mitä mahtavin. :smt043 Painoakaan ei reissussa tullut ja tästä on nyt tosi hyvä jatkaa.
Huomasin reissussa taas sen miten ihmiset tuputtavat sitä ruokaa siis musta jo törkeällä tavalla kun kaikkea patistetaan maistamaan ja ottamaan lisää. Osa vielä loukkaantuu selvästi jos kohteliaasti kieltäydyn ottamasta jotain ja kaikkein pahinta jos kerron miksi en jotain pullaa halua syödä.
Paras oli kun naishenkilö valitti pitkään jatkunutta vatsakipua (satunnaista) ja kovia ilmavaivoja. Lääkärit eivät ole lötäneet mitään vikaa.
Kerroin miten mulla vatsavaivat lähtivät pois ja paino putosi karppauksen myötä. Ko.naishenkilö ei halnnut kuullakkaan mua vaan ilmoitti suoraan että ei hän leivästä voi luopua ja pastastakaan. Tuo naishenkilö söi leipää siis valtavasti aamulla, päivällä, päivällä,illalla ja usein vielä pastaa.
Siinähän kärsii sitten vatsavaivoista- ehkä munkin ohjeet joskus muistuvat vielä mieleen vatsanväänteissä. :smt081

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-24 18:27:20 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Elämäni karppina menee nyt hyvin & tasapainoisesti. Pitkästäaikaa löytymässä ruokailurytmi ja samalla ne turhat välipalat jääneet pois ja energiaa riittänyt tasaisesti kokopäiväksi.
Ajattelin jopa ottaa ton tickerini lähipäivinä pois mun elämääni sekoittamasta. Ei mun oikeasti nyt tarvii pudottaa enempää painoa- painan saman verran kuin 20v sitten ennen lapsen syntymää.
Kiva kun alkaa vihdoin olemaan tyytyväinen itseensä ja elämä ei mene ihan sekaisin vaikka 100g painoa kertyisikin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 64 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00