karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-21 23:09:56

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 62 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Jenun JYTKY -45kg
ViestiLähetetty: 2012-02-29 13:34:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo mä karppasin alkuvuoden 2006. Lähtölukema oli tismalleen 112,0, alkupäivä 10.1.2006. Lakkasin puntaroimasta joskus kesäkuun alkupäivinä (ennen juhannusta se oli), ja siinä vaiheessa paino keikkui jossakin 76 kilon tietämillä. Olin todella orjallinen karppi (koska ei tehnyt mieli sortua mihinkään) ja en voi sanoa sortuilleeni tai repsuilleeni. Minulla oli mahdollisuus harrastaa liikuntaa päivittäin ja vieläpä pariin otteeseen päivässä - mitä ei nykytilanteessa ole, tai no on, mutta se on suoraan esim. unesta pois sitten - ja joskus tuli sitten sellasia useamman päivän pätkiä, että elin Hesen broiskusalaatilla ja puolella litralla light-cokista per päivä... :oops: mutta vain ja ainoastaan siksi, että olin niin euforiassa painonpudotuksesta ja vaa'an lukemista, että ei ollut enää nälkä! :D Ja siis pääosin söin "siivosti" ja ihan järjellisen kokoisia annoksia, esim. aamulla narskujuustoa, kahvia ja puolikas greippi, lounaalla jättisalaatti jollakin prodelähteellä, esim. tonnikala ja muna, päivällisellä vaikkapa kaalipataa ja raejuustoa, päivällä ihan takuulla kahvia ja prosenttisuklaata, illalla muistan himoinneeni raakoja naposteluporkkanoita :D). Sunnuntaina meillä syötiin aina, alleviivaan aina munakasta, pekonia, paistettua makkaraa ja paistettua tomaattia. Se oli mun viikottainen "rasvatankkaus", en viikolla syönyt muuten kamalan rasvaa tirskuen, mitä nyt paistoin voissa, öljy salaatinkastikkeena ja kahvikermaa kahviin.

Paino valitettavasti palasi - and then some - enkä ihmettele... olisipa sitä osannut pysytellä noissa lukemissa silloin, olisin umpionnellinen 76-kiloisena! Ehkä olen tätä kierrosta varten sentään jotain saanut takataskuun tuosta viime kerrasta - jollen muuta, niin ainakin muutaman extrakilon siihen taskun alle! :lol:

ViestiLähetetty: 2012-02-29 14:10:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pisti tuolta silmään, että esim. tässä viewtopic.php?f=57&t=56305 on tiputeltu 29 viikossa hienosti se parikymmentä kiloa myös - ihan noin inspiraationlähteeksi ;)

ViestiLähetetty: 2012-02-29 16:22:24 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Sulla sitten kokemusta jo löytyykin, et ei varmaan tarvii kauheesti miettiä syömisiä enää tällä kierroksella :D itse kun olen ihan ensikertalainen, niin on tässä pää ihan pyörällä kun on koittanut sisäistää kamalasti asioita. Mutta päivä kerrallaan :wink:

Tsemppaan suakin tietysti, vaikka sanoitkin että uskot itsees vahvasti! Samoin minä, toista viikkoa elellään eikä vieläkään oo ollut mitään kiusauksia repsahtaa tästä, toivottavasti jatkuu yhtä helpolla linjalla [-o< mä vaan rakastan karppiruokaa! :mrgreen:

Nyt vois lähteä lämmittelemään eilistä jauhelihawokkia, en olekkaan syöny aamiaisen jälkeen mitään :shock:

ViestiLähetetty: 2012-03-01 08:10:27 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Noniin, 13. karppipäivän aamu sarastais.

Eilen tuli illansuussa vetästyä nassuun "mansikkajäätelöä" tuolta reseptipuolelta ideoituna. Sitä olis toki voinut syödä vähän pienemmänkin määrän... :oops: mietin pitkään, että mikä ihme ahmimiskohtaus muhun iski, mutta tosiaan aamiaisen ja päivällisen välissä oli jotain 8h ja aika pienen annoksen söin ruokaa, niin taisin ihan tahattomasti kyl vetää nälkään tota herkkua :oops: no mut tästä on hyvä jatkaa.

Ihme morkkis tuli tosta mansikkaherkusta, vaikka enhän mä periaatteessa ole mitään "luvatonta" syönyt, vaan ihan karppimättöä kaikkinensa :lol: siis muuten eilinen meni kyllä nappiin, mutta kaloreita tuli varmaan hyvin päälle 2000. eihän se tietenkään maailmaa kaada ja varsinkaan itseni kokoisella yksilöllä :) jotenki varmaan alitajunta vaan soimaa mua noista herkkujen syönneistä, kun on koko elämänsä koittanut asentaa itsensä siihen tilaan, että kaikki herkut on suorastaan syntiä :lol:

Nyt pitää alkaa asentamaan itteensä sellaseen tilaan, että herkuista saa nauttia hyvällä omallatunnolla. Ei tokikaan ihan jokapäivä - ettei kalorit pompsahtais niin taivaisiin kuin eilen - mutta vaikka joka viikko hyvällä omallatunnolla ja ilman mitään morkkiksia. Helpommin sanottu kuin tehty, kun mä oon aina ollu semmonen syntinen herkuttelija :mrgreen:

Edit: Eilisen syömiset siis:

Aamiainen: 4 siivua pekonia, 2 voissa paistettua munaa, tomaatti, kurkkua
Päivällinen: Annos jauhelihawokkia, tomaatti, kurkkua
"Syntinen" herkutteluhetki: "mansikkajäätelön" ohjeessa oli 2 annosta, 200g pakastemansikoita ja 2dl kermaa+steviaa, minä söin kaiken itse :oops:
Illallinen: 4 a-luokan nakkia, muutama oltermannilohko, kurkkuviipaleita

Eilen aamupaino 117.1, tänään 117,2. Vetäsin taas vatsalle shokkihoidon kun tuntu et on ihan tukossa: kuppi kahvia mustana + rööki. Sitä seuranneen aamukakan jälkeen paino 117.0 mutta merkitsin ylös kyllä tuon 117.2. Huomenna tarkemmin, kun tänään ei vedetä kahta annosta mansikkaherkkua :lol: Paino kuitenkin on ihan ok, niin mitä turhia tässä nyt stressaan siitä mansikasta!! :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-03-01 10:01:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei apua - tismalleen sama paino! Aamulla vaa'an lukemissa 117,1 :D Tää on niin mahtavaa :D Anteeks että tuppauduin taas tänne :D

ViestiLähetetty: 2012-03-01 10:21:22 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kuule ei haittaa yhtään, senkus tuppaudut, mukavampi jonkun kanssa turista kuin yksinään! :lol:

Noniin, jee, samoissa mennään!! :D voinkin sitten jatkossa vertailla meidän edistymisiä, et mennäänkö samaa vauhtia vai jäänkö mä jälkeen :wink: tuu ehdottomasti kertomaan tännekin sun edistymisiä sitten, jookos? [-o<

ViestiLähetetty: 2012-03-01 10:29:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:smt006 Mahtavasti oot päässy alkuun, tsemppiä jatkoon!! Jään seuraileen sun projektia... :)

ViestiLähetetty: 2012-03-01 10:40:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Piti vielä lisätä (oikeesti mä kirjottelen niin kauheesti ensisijaisesti sen takia, että haluan Pallokaloihin, minne ei alle 100 viestillä oo mitään asiaa :D) että minä ruukaan melkein päivittäin syödä noin 100g pakastemustikoita tai -mansikoita sekoitettuna Rainbown kermarahkaan (10%) tai 4,2% maitorahkaan, ja sekaan ripsaus steviaa. En usko, että sun uusi elämä kariutuu tuohon mansikkaherkkuun ;) Sitä paitsi ihan oikeessa elämässä herkutellaan satavarmasti, ei kukaan voi elää loputtomassa askeesissa. Tai voi, jonkun kuurin ajan, mutta tämähän ei nyt ole sellainen, vaan pysyvä elämänmuutos, eiksjuu? :) Morkkis siis hiiteen, ja nauti joka ikisestä puraisusta jatkossa! :)

ViestiLähetetty: 2012-03-01 11:26:14 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Voi että, ihanaa! :lol: aivan turha morkkis siis, niinkuin jo tiesinkin, mutta toi kommentti autto kummasti sisäistämään asian oikeasti :mrgreen:

Seuraajat on täysin tervetulleita, ja kommentit toivottuja :wink:

Kummasti se kiinnostus tähän kasvaa päivä päivältä, ja varsinkin kun tälle vuodelle mulla on niin paljon kaikkia ihania elämänmuutoksia tiedossa. Odotan niin kovasti kesää, muuttoa pois täältä maanpäällisestä helvetistä, paluuta opiskelemaan unelma-ammattiani yms. ja toivottavasti kaikki tuo ihka uuden minäni kanssa! [-o< oi kesä, tule jo!

ViestiLähetetty: 2012-03-01 11:34:55 
Poissa
hevikarppi
hevikarppi

kuulostipa hurjalta: pois täältä maanpäällisestä helvetistä.... minnekö oot siis menossa ? :lol:

ViestiLähetetty: 2012-03-01 12:09:34 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

hullu hatuntekijä kirjoitti:
kuulostipa hurjalta: pois täältä maanpäällisestä helvetistä.... minnekö oot siis menossa ? :lol:

Omg :mrgreen: siis mä oon asunut täällä eräässä pienemmässä kaupungissa puolisentoista vuotta nyt, enkä ole hetkeäkään viihtynyt täällä. Syksyllä muutettiin vielä tän kaupungin laidalle ja mä niin inhoon tätä paikkaa. Oon jo jonkun aikaa puhunut kavereille tästä koko kaupungista "maanpäällisenä helvettinä" :lol: mä en vaan viihdy täällä, tää paikka ja kaikki nää ihmiset on just sieltä syvältä pyllystä. Pk-seutu on ainoa paikka jossa oon viihtynyt (ja sinne olen palaamassa), vaikka oonkin alunperin pienen kylän tyttöjä (mutta en siis todellakaan täältä). Sisäsiittonen pieni kyläpahanen on tämä, valitettavasti se on minun erittäin vahva mielipiteeni :roll:

ViestiLähetetty: 2012-03-01 14:01:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Voi kamala, mulla on ihan päinvastoin: parin Jenkkivuoden jälkeen olen asunut pk-seudulla pian 10 vuotta, mutta nyt on oma koti ostettu just sieltä kotopaikkakunnalta, paikkakunnalta, joka on yhtä kartalla kuin joku Näkkälänjärven jää, mutta en malta odottaa, että pääsen palaamaan sinne <3 Ostettiin se tosin jo viime vuonna, mutta olen töiden takia kärvistellyt viikot Helsingissä, viikonloput Omassa Kodissa :) Emmä vaan oo näin isojen ympyröiden pimatsu ;)

ViestiLähetetty: 2012-03-02 07:35:47 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Niinpä, mielipiteet on vähän niinkun p*rseenreikiä, jokaisella on omansa :lol:

Ja se siitä viiden kilon rajan tavoittelusta :cry: tänään aamulla paino 117,3. :cry: :cry:

No okeei, turhaan soimaan ketään muuta kuin itseäni. Eilenkin meni kalorit ihan pilvissä! :shock: mä en tajuu mikä mulla on, mut mul oli ihan oikeesti KAMALA nälkä illalla ja vedin ruokaa niin kauan että olin kylläinen. Varmaan johtu taas siitä, et söin päivällä aika vähän. Vai mitä mieltä te ootte?

Eilen:
Aamiainen:
4 siivua pekonia, 2 voissa paistettua munaa, kurkkua, tomaattia, kahvia mustana
Päivällinen: 5 nakkia (hiilarit 3g/100g), muutama oltermannijuustolohko, tomaatti, kurkkua
Illallinen: n.150g kanafileesuikaleita voissa paistettuna "ranskalaisten kasvisten" (hiilarit 3/100) kanssa, tomaattia, kurkkua. Tämän mätön jälkeen oli pakko syödä vielä illan aikana 6 nakkia ja yksi pieni lohko oltermannijuustoa :shock: ja ihan oikeasti nälkään. Mitä ihmettä????

En sen tarkemmin laskeskellut, mutta kaloreita noista tuli taas ihan reippaasti (11 nakkiakin jo n.700-800 kaloria) #-o Täytyy varmaan ruveta syömään tukevammin aamiaisen (olen hyväksi jo havainnut tuon 4 pekonia ja 2 munaa, pitää nälän hyvin poissa) lisäks päivällä niin vältän tollasen mättämisen sit illalla. Mut tosiaan on aika hankalaa välillä suunnitella noita syömisiä, kun eilenkin mulla oli 13-18 työvuoro ja sillä välillä pakko syödä, ja tauko oli vaan sen 15min niin siinä ei kamalasti mätetä mitään :roll: siks piti vetästä vaan nopeesti nakit ja oltermannia naamaan. Saa kohta jäähä toi juustoki ihan kokonaan, ku tuntuu että ne kalorit niin helposti pompsahtaa siitä.

Voihan kurjuus ja ankeus. :smt086

ViestiLähetetty: 2012-03-02 07:47:30 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ja nyt kun hetken hengähdin, ja kävin aamusavukkeella, niin tajusin et mähän kuulostan just tyypilliseltä aloittelijakarpilta: "voi ei mun paino on noussut 200 grammaa eilisestä" :mrgreen: :mrgreen:

Eihän sen nyt niin pitäny mennä.

Nyt oikeasti pitäis vaan ostaa se mittanauha ja vähän äkkiä, niin en tuijottelis tota vaakaa niin orjallisesti! Eräs työkaveri jo huomaskin eilen mun laihtuneen, vaikka en ollut sille maininnut tästä painonpudotuksesta mitään.

Nyt mä rauhotun :lol: mättöä naamaan ja 14.päivä karppina alkaa.

ViestiLähetetty: 2012-03-02 08:43:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mullakin heittelee paino kyllä päivittäin sen verran, että itkeä saisi jatkuvasti, jos parinsadan gramman heitoista ahdistuisi. Enempi katson kokonaisuutta; onko paino alempi nyt kuin vaikkapa kuukausi sitten, ruksi "ei" tai "kyllä". Jos on, niin hitsiiks tässä vinkumaan, kun suunta on selvästi oikea ;)

Ihmiset on yksilöitä, mutta mulla on ainakin ennen homma mennyt joskus niin, että paino junnaa vaikkapa viikon-pari samassa tai jopa nousee parilla grammalla. Sitten yhtäkkiä - olipa kiittäminen vaikkapa oikein rasvaista päivää, tai oikein hiilarista päivää tai vaikka ihan tähtien asentoa - lähtee kilo tai kaksi tuosta noin vain. Käyn vaa'alla kyllä päivittäin kahdesti, koska haluan jollain asteella pysyä kärryillä siitä, mikä määrä safkaa on sopivasti. Jos vaa'alla ravaa usein, niin kannattaa suodattaa pois ne muusta kuin laardista johtuvat pienet heitot ja nähdä se metsä puilta :) Ja kyllä mäkin syön, jos on nälkä - isomman annoksen tai neljännen, pienen aterian. Karppaan siksi, että tulee hyvä olo eikä tarvitse nähdä nälkää - joten en ole valmis sitä näkemään. Eihän ihminenkään kone sentään ole, ei joka päivä voi mennä samalla muotilla. Tai jälleen, voi varmaan, jos on niin paljon tahdonvoimaa, mutta koska itselläni ei ole, olen valmis selittelemään käytöstäni ja toteamaan, että haluan vain olla armollinen itselleni. Fakta hommahan se on, että tuskin nää kilot on kertyneet syömällä vaikkapa pari kertaa viikossa purkin rahkaa ja vähän marjoja, tai muutaman nakin, kyllä näihin on tarvittu ihan muut, useamman toistuvat metodit :lol:

ViestiLähetetty: 2012-03-02 09:09:43 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Oot kyllä niin oikeassa, marijii! mä vähän jo odottelinkin sun kommenttias, kun jollain tavalla onnistut aina rauhottamaan mun mielen :lol:

Jotenkin semmonen fiilis vaan jäi eilisestä, et ihanku ois menny homma reisille. :? siis tuntuu, että mä söin ihan älyttömän määrän ruokaa, vaikka ihan oikeasti oli illalla nälkä. Eniten minuu "harmittaa" noi nakit, siis mä söin niitä enemmän ku yhden kokonaisen paketin :oops: miksiii? Olis varmaan pitäny valita lämpimälle aterialle jotain vähän rasvasempaa lihaa kun tota kanaa, kun se ei tuntunu yhtään täyttävän masua. :( höh.

Tänään on pakko syödä maltillisemmin, koska huomenna ois se "virallinen" kahden viikon jälkeinen punnitus ja vaikka se vaaka todennäköisesti näyttäiskin vähemmän kuin viikko sitten, niin mä kyllä toivon, että tää parisensataa grammaa olis johonkin kadonnut. En mä tiedä. Tuntuis vaan niin masentavalta, että TAAS olis viikolla paino ollu vähemmän ku "virallisena" punnituspäivänä :roll: .

Laitetaas tähän vielä mun kalenterista ylös noita päivittäisiä painoja:

Aloituspäivänä 18.2 - 122,0
19.2 - 119,5
20.2 - 118,9
21.2 - 118,4
22.2 - 117,9
23.2 - 117,6
24.2 - ei punnitusta
Viikkopunnitus 25.2 - 118,3 (aloituksesta -3.7kg)
26.2 - 118,0
27.2 - 117,6
28.2 - 117,2
29.2 - 117,1
1.3 - 117,2
2.3 - 117,3

Eli näillä näkymin tuo huominen viikkopunnitus näyttäis tältä viikolta kilon miinusta. Nojoo, onhan sekin hyvä, mutta odotin kyl näin alussa vähän enemmän, varsinkin kun paino on käynyt jo alempana ja viime viikollakin pyörinyt saman kilon sisällä :( voi perseensuti.

ViestiLähetetty: 2012-03-02 09:33:26 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Sulla menee hirmusen hyvin.Älä suotta hötkyile tai ahdistele itteäsi.Kun syöt kunnollista ruokaa josta elimistö saa ravinteita,se alkaa tajuta,että omastakin rasvasta voi luopua.Kaikilla meillä kuitenkin on jotain paikattavaa kropassa joten malttia ja hyvää ruokaa :D Sulla on oiva tsemppari tuossa marijiissä :smt045

ViestiLähetetty: 2012-03-02 10:00:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No minen perusta nakeista enkä juustopaloista - kamalasti rasvaa, mitä lie nitraatteja, suolaa... juu ei. Siltikin ihan oikeesti et ihan varmasti voi ryssiä sun loppuelämää syömällä tusinan nakkeja yhtenä päivänä, otetaan tossa nyt vaikka parin viikon jaksolla :D Mullakin oli eilen ylimääräinen nälkä (oliko ehkä kuun asento nyt sitten epäedullinen laihduttajakarpeille? :lol: ) ja söin, piste. En syö tänään (koska olen melkein eilisestä vielä täynnä), mutta jos vaikka lauantaina on nälkä, niin syön. Emmä oo pystynyt kerryttään tällasta laardimäärää ihan viikossa tai kahdessa. Nää kilot on vuosien väärinsyömisen tulosta, ja huijaan sekä itseäni että kaikkia muita, jos väitän, että parissa viikossa tai edes parissa kuukaudessa kaikki mun syömisongelmat on korjattu, pystyn syömään linnunannoksia vain ennalta määrättyinä ruoka-aikoina, en koskaan tunne nälkää ja kaikki muukin on niin h*tin hyvin. Onhan tässä varmasti ollut jonkin sortin syömishäiriö (liikasyömissellainen). Putki on katkaistu ja voin käsi sydämellä vannoa, etten ole sortumalla sortunut, enkä aio sortua, mitä tulee sellaisiin ruoka-aineisiin, jotka ovat kertakaikkiaan "kiellettyjä". Olettaisin, että jos et olisi syönyt eilen nälkääsi jotakin periaatteessa uudessa ruokavaliossasi sallittua ruoka-ainetta (nakit ja juusto), olisit ehkä saattanut "repsahtaa" (voi mikä raivostuttava sana!) johonkin "kiellettyyn". Mun mielestä se olis ollut paljon pahempi, koska yhdestä repsusta tulee helposti kaksi, kahdesta kolme, ja kohtahan siinä on sitten huomaamatta ryvetty kuukausi. Minä ainakin olen niin heikko ihminen, että sorrun ihan varmasti, jos nälkä vatsaa kaihertaa ja kurnuttaa ja muutenkin tuntee kituvansa. Paljon parempi idea on siinä vaiheessa paistaa rasvainen munakas, kuin popsia lapsen karkkipäiväkarkit, sulattaa pakkasesta muun perheen korvapuustit and then some. Eikö?

Ehkä, kun sulle tulee seuraavan kerran nälkäpäivä, teet vaikka ruokaisampaa, kevyempää sapuskaa - vaikka tonnarisalaatin, tai ainakin jotain sellaista, joka ei mene huomaamatta naposteluna. Jollet, niin et, sitten syöt ne nakit ja juustot, muttet rutkuta jäljestä päin :D Tää homma ei oikeesti niihin kaadu :D Näkeehän tosta sun listauksesta tyhmempikin, että paino on parin viikon jaksolla HUOMATTAVASTI alempana kuin lähtöpaino. Millään muulla ei oo väliä. Mietipä jos toi ois plussana toi nykyinen miinus? Sitten vois jo vähän valittaa :lol:

Ja siis tämä kaikki kaikella rakkaudella :) Hyvin menee, mutta menköön! :lol:

ViestiLähetetty: 2012-03-02 10:12:46 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Noniin, sieltä tuli taas kannustavia lauseita! kiitokset :lol: Oon kyllä äärimmäisen iloinen siitä, etten oo sortunu syömään mitään "kiellettyä" vaikka eilenkin oli nälkä ja nenän eessä leipää ja näkkäriä. Paljon parempi kyllä, että vedin ne nakit ja juustot napaan :D tänään jätän noi molemmat kokonaan pois, en mutustele gramman grammaakaan nakkia tai oltermannia. Ne on niin nopeasti naposteltu ja nimenomaan naposteltu, ja siitä tavasta koitan päästä kokonaan irti.

Suunnitelmissa ois tänään töissä vetästä eilisen kana-kasvis-hässäkän jämät, ja illalla kunnon tonnikala-feta-salaatti. Eiköhän sillä selvitä tästä päivästä, niin katotaan sit mitä näyttää armahin vaaka mulle huomisaamuna :)

Kyllä se vaan on fakta, että mun pitäs olla tyytyväinen tohon pudotukseen joka on parin viikon sisällä tullu. En varmasti olis pystynyt samaan virallisterveellisellä, 4 kilon pudotukseen meni sillä yli kuukaus ja sit tulikin 2 alle viikossa takasin :lol: joten jatketaan tällä linjalla ehdottomasti!

ViestiLähetetty: 2012-03-02 10:18:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvä tyttö! :lol: Piti kysymäni, että liikuksä jotenkin? :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 62 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00