karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-28 16:18:00

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 100 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-03-05 20:04:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No hyvähän se sun on siellä virnistellä! :twisted:

Hihihiiii :lol:

ViestiLähetetty: 2012-03-05 22:10:22 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Te olette kyllä ihania :lol: Tsemppiä tytöt =D>

ViestiLähetetty: 2012-03-06 07:36:18 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Oikein hyvää huomenta ja kiitokset tsempeistä! :D

Tähän aamuun kannatti herätä, sillä nyt mentiin 116:n puolelle niin että humahti :lol: vaaka näytti äsken 116,7. \:D/

Ja sitten aamiaisen tekoon - tänään kokeillaan jotain ihan uutta, salami-sipuli-kerma-munakasta :wink:

ViestiLähetetty: 2012-03-06 08:03:07 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

No, eipä tuota juuri voi kyllä munakkaaksi kutsua :lol: korjaan: jotakin epämääräistä kananmuna-salami-sipuli-kerma-paistosta :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-03-06 08:24:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Wuuhuuu, hieno punnitustulos, Jenu!

Mä olen niiiiiiiiiiin jumissa kun olla ja voi. Hiilarit on olleet aika alhaalla (ehkä? mutulla siis arvioin, koska en ole laskenut makroja) että voisikohan hidas palautuminen johtua siitä? Vai onko kunto vain niin h-tin huono? Tänään tulee töiden jälkeen käveltyä kahdessa erässä pakostikin minimissään 45min+30min+60min eli yli kaksi tuntia (ollaan hetkisen autottomia ja asioita pitää hoitaa, sen lisäksi, että koirat pitää kävelyttää ja kävellä myös päiväkodilta kotiin, joka vie siis tenavantahtisesti 45 min eikä vahingossakaan ole kovin tehokasta ;) ) ja vaikka vatsan isoja lihaksia polttelee niin maan pirusti, niin meinaan kyllä illalla pakertaa vaikka puoli tuntia kuulan kanssa. Tällä hetkellä jo pelkästään asennon korjaaminen tuolissa koskee, saatika joku nauraminen! Onneksi se ei oo mulle ongelma kun oon niin älyttömän huumorintajuton ja totinen enkä juur koskaan naura :lol:

ViestiLähetetty: 2012-03-06 18:04:15 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mä en tiedä tosta liikuntasuorituksesta palautumisesta mitään, kun en ole pahemmin tutustunut aiheeseen :lol: mutta luulisin, että niitä hiilareita kyllä siihen tarvitsis?

Tänään on ollu erihyvä päivä. Aamulla söin sen kolmen munan munakkaan salamilla&kermalla&sipulilla sekä kyytipojaksi kurkkua, tomaatti ja kahvia mustana. Töissä söin 3 möttöstä ja tomaatin ja äsken kotiuduttuani söin viimosen möttösen ja kaks lautasellista kaalikeittoa. Tänään pitäs vielä väsätä lisää nuita möttösiä, on sen verta hyviä kantaa evääksi töihin, niin ei tarvii juur miettiä et mitä sitä huomenna sitten tauolla pistäis kiduksiin...

Nyt kun karppausta (tai oikeastaan karppauksen opiskelua) on takana yli kaksi viikkoa, niin tuntuu että kaikki alkais menemään ihan omalla painollaan ruokailujen suhteen. Siis tarkotan, että tokihan mä vielä tosi paljon opiskelen tätä juttua ja kokeilen eri reseptejä ja ruokia ja oon kiinnostunut kaikesta uudesta, mutta sillä tavalla omalla painolla tuntuu menevän, että tiedän jo tosi hyvin mitä mun täytyy ostaa kaupasta ja mitä täytyy vältellä, eikä mulla oo yhtään ongelmia pysyä niissä listoissa? Voi kyllä johtua siitäkin, että oon vasta näin alussa, mutta mä ihmettelen, miten ihmiset tästä niin vaan repsahtelee? :shock: kun mun ei edes tee mieli mitään muuta kamaa kun karppikamaa :lol: ja nyt täytyy heti tähän perään koputtaa puuta, ettei sit tietysti ne himot iske heti huomenna... :mrgreen:

Mutta oon mä kyllä repsahtanu tän kahen viikon aikana, jos ihan totta puhutaan.. Lupasin itelleni, etten osta yhtäkään uutta vaatetta ennenku oon laihtunu niin, että nykyset on aivan liian isoja mun päällä. Ja ostinhan mä sit tietty kuitenkin :mrgreen: Viisi paitaa tarttu mukaan kaupoilta.. mut kun ne oli niin ihania :mrgreen: ja sitä paitsi, en ottanutkaan kokoa XL vaan kokoa L! Laskin vähän sen varaan, et hetken päästä ne ois sopivia päällä :lol: kyllä mä oon niitä nytkin käyttänyt, et ei ne niin paljon pienempiä kuitenkaan oo, mutta periaatteesta ostin ne astetta pienemmät koot vähän niinkuin "tsemppaamaan" mua 8-[

ViestiLähetetty: 2012-03-06 18:22:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiva seurata Jenun & Marjiin edistymistä :D Mäkin ostin ihanan paidan tahalleen pienemmän koon, toivon sen motivoivan nopeaan kiinteytymiseen/laihtumiseen.

ViestiLähetetty: 2012-03-06 18:44:24 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

meteli kirjoitti:
Kiva seurata Jenun & Marjiin edistymistä :D Mäkin ostin ihanan paidan tahalleen pienemmän koon, toivon sen motivoivan nopeaan kiinteytymiseen/laihtumiseen.

Heh, niinpä!! :lol: No itelle ei niin väliä tolla nopeudella, mut kunhan suunta on oikea. kun oikeastaan nuo paidat on enemmänki sellasia lämpimien ilmojen paitoja, et ei niitä viittiskään ihan vielä näin kevättalvella sellasenaan pitää, neuletakin tai boleron kanssa vielä on ok :lol: mut mitään farkkuja en uskalla kyl lähtee ostamaan.. käytän noita samoja niin kauan ku pysyvät ylhäällä, sittenki saattaa muutamia viikkoja vielä mennä vyön kanssa :mrgreen: kesäsin oon muutenkin käyttäny paljon enemmän hameita ja mekkoja, niin voi olla, että uusien farkkujen osto menee mulla jopa syksyyn.. no, sen näkee sitten :D

ViestiLähetetty: 2012-03-06 20:10:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla on ollu tänää nälkäpäivä - aamulla mantelileipä neljällä metukkasiivulla maitokahvin kanssa,lounaalla kaalipataa,päivällisellä Hesen burgersalaatti ja Zero Cokis (oli pakko ;) ) ja sitten,töttöröö,toinen päivällinen,eli kolmen munan munakas juustoripsauksella ja 250g kermarahkaa mustikoilla.Mulla vaan oli nälkä - saattaa olla,että noin kahden ja puolen tunnin ulkoiluilla ja puolen tunnin kahvailulla on jotain tekoa tuon nälän kanssa... :)

En pidä kakkos-illallistani suurenakaan repsahduksena...sen sijaan olen repsahtanut minäkin,enkä edes ihan vähän,vaan monta kertaa! :D Olen siis myös ostanut "liian pieniä" vaatteita odottamaan muutaman kilon pudotusta.Jokainen kyllä mahtuisi jo päälld,mutta näyttäisi huomattavasti kivemmalta pienen pudotuksen jälkeen...toivottavasti eivät menneet Henkkamaukalle pistetyt pennoset hukille ja vaatteille tulee ihan käyttöäkin!

ViestiLähetetty: 2012-03-06 20:23:25 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Eikö tuon verran voi kyllä syödäkin, kun oot kuitenki noin ahkerasti liikkunu? :shock: tai siis sähän liikut oikeastaan koko ajan aika hyvin (ainakin mun silmissä, kun ite en ollenkaan :lol: ) Mut ei noi ruuat kyl mun korvaan kuulosta kovinkaan kummoselta mättämiseltä.. jos siis sitä meinasit :mrgreen: tosin mulle noi voiskin olla aika paljon, kun en liiku YHTÄÄN... Kevättä odotellessa :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-03-06 20:43:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä tossa yks ruoka liikaa oli, mut eipä jäädä surkuttelemaan, ei tää homma siihen sentään kaadu :) Enhän mä oikein aiemmin liikkunutkaan muuta kuin rekkusten kanssa, mut nyt iski joku kärpänen (ja iski meinaan aika kovaa, niin jomottaa joka ikiseen lihakseen :lol: ) ja tekee mieli ulkoilemaan...kevätauringolla lienee myös sormensa pelissä asian kanssa :)

ViestiLähetetty: 2012-03-06 20:58:03 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Niin siis sä kans pyrit siihen että kolme ateriaa päivässä? Mä myös, mutta oon kyllä lipsunu siitä tässä viime päivinä :oops: MYÖS tänään... :roll:

Innostuin taas oikein olan takaa napostelemaan nyt iltasella, prkl. #-o Naamaan katosi viis NAKKIA... again. mut pitäähän ne pois kaapista syödä, ettei tartte pois heittää :^o sit vielä nyt illalla kun piti tehdä lisää niitä möttösiä, että saa huomenna nopsat eväät töihin.. niin pitihän niitäkin sit maistaa, 2 kappaletta :mrgreen:

Eli oikeastaan oon syöny tänään ihan hitosti:
Aamiainen: 3 munan munakas, jossa salamisuikaleita, punasipulia ja loraus kermaa, kahvia mustana, tomaatti, kurkkua
Lounas: 3 kinkku-paprika-möttöstä, tomaatti.
Päivällinen: 2 lautasellista kaalikeittoa, 1 möttönen.
Iltapala: 5 nakkia, 2 möttöstä.

Siis APUA? oon syöny tänään 6 möttöstä :oops: mut kun ne on niin hyviä!! :mrgreen: muuten ois tää päivä näyttäny ihan hyvältä, mut just ton iltapalan ois voinu kyl jättää väliin. No huomenna sit kolmen aterian taktiikalla!

ViestiLähetetty: 2012-03-06 21:05:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ihanaa kun sä söit nakit ja nöttösen, nyt mulla ei oo yhtää niin huono mieli munakkaasta! :lol: Olen joo yrittänyt päästä kolmeen ateriaan päivässä, mutta päivällisen jälkkäriksi on yleensä iso rahkapläjäys, että se on aika tuhti ateria...

ViestiLähetetty: 2012-03-06 21:13:02 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiva että siitäkin oli sit ees jotain hyötyä :mrgreen:

Huomenna aattelin tehä historiaa, ja lähteä aamuvuoroon syömättä aamiaista. Ihan siitä syystä, että mun on pakko päästä taas kiinni tohon 3 aterian rytmiin. Aamuvuoroissa se on mulla niin hankalaa, kun mulle iskee ihan oikeasti heikotus aamupäivään mennessä, jos en oo mitään aamulla syönyt. Mut huomennapa päätän kokeilla, tuleeko se sama heikotus nyt kun karppailen, kun ei oikeastaan nälkäkään samalla tavalla vaivaa.

Eli huomenna kokeillaan sellasta rytmiä, et lounas noin 11-12 pintaan, päivällinen 16-17 aikaan ja illallinen 20-21. Jos vaan toi aamu menee ilman heikotusta, niin sit oon löytänyt oikeen rytmin myös aamuvuoroviikoille!

Aamukahvista tietysti en luovu huomenna, enkä ikinä. Mutta sen juonkin ihan mustana, niin käsittääkseni sitä ei silloin lasketa "ateriaksi" :D

ViestiLähetetty: 2012-03-07 05:39:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuka sanoi että liikunta muka kannattaa? Tänään pääsin viimein tismalleen lauantain lukemaan, ja aamulla herätessä huomasin, että sängystä nouseminenkin sujui vähemmällä "auauauauau"-litanialla. Ehkä eilisen ekstensiivinen ulkoilu antoi jumeille kyytiä.

Mulla oli vuodenvaihteessa sokeriongelma. Siis sellainen muukin kuin se ongelma, mitä sokeriherkkuja kunakin päivänä pistelisin poskeeni. Kävin oikein kolmesti sokerirasituksessakin, viimeisen kerran silloin kun olin karpannut tasan viikon. Aiemmilla kerroilla arvot olivat olleet hieman koholla (muistan vain itse, että molemmat arvot, paasto ja kahden tunnin, olivat yhden kymmenyksen päässä raja-arvon ylärajasta) mutta nyt helmikuun lopussa sain täysin puhtaat paperit. Aiemmin mulla oli ongelmana rankat heilahtelut sokereissa, ja esimerkiksi aamuisin oli pakko syödä ekana aamupalaa, ennenkuin lähtee mihinkään, muuten pyörrytti ja heikotti ja vaikka jos mitä. Nyt karpatessa olen hyvin voinut olla hereillä jo useamman tunnin ja pyrähtää esimerkiksi koirien kanssa aamulenkinkin, ennen kuin vasta töissä olen syönyt aamupalan, eikä ole ollut yhtään sellaista huonoa fiilistä. Söin ihan alkuun karppausta aloitellessani neljästi, mutta kun huomasin, että olo on tasaisen hyvä, lakkasin pelkäämästä aamun pahaa oloa, ja nythän syöminen menee kivasti kolmessa erässä (paitsi nälkäpäivinä ;) ).

Mulle tuli eilen joku hirvittävä coleslaw-himo, ja raahasin kolmekiloisen kaalinpään kaupungin toiselta laidalta repussa kotiin :lol: Josko tänään illalla tekisi kaalista raastetta ja pataa taasen :)

ViestiLähetetty: 2012-03-07 06:25:16 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Dodii, tän päivän tulos jälleen kerran 117,0. :lol: Kyllähän siellä 116:n puolella käväistiin, mut olis ollu tietty kivempi jos vaikka pysyvästi :mrgreen: no ei auta valittaa, ittepähän taas söin ne nakitkin :lol:

Ja tota vaakaani inhoan, ota siitä sit selvää kun tänäänkin se näytti peräjälkeen, 117.0, 119.8, 118.4, 117.0, 116.8, 117.0. :evil: Täytyy varmaan jossain vaiheessa hommaa kyllä uusi.

Niin marijii, mitäs se sun vaaka nyt sit näyttääkään? Tänäänhän on se sun punnituspäivä :smt064 :mrgreen:

Ja noista sokereista kun kirjottelit, niin voi hyvin olla sama juttu mun kohalla! En tosin oo missään kokeissa käynyt, mutta kuulostaa ihan. Tänään kokeilen sitä, et vasta lounaalla syön! Jotenkin itekkin aattelin, et ehkä se nälkä ja heikotus ei tuu nyt samalla lailla kun on eri ruokavalio. No saa nähdä, ainakaan nyt ei vielä maha kurni yhtään niinku "normaalisti" aamulla ois :)

ViestiLähetetty: 2012-03-07 08:54:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino oli aamupissin ja -kahvin (eri aikaan tapahtuivat nämä toimitukset :lol: ) jälkeen 116,3 :) Jee! Tosin tälle viikolle on tiedossa ainakin kaksi kahvakuulatreeniä vielä, joten pidän mahdollisena, että paino lähtee nousukiitoon.. eilisen puolen tunnin session otin meinaan aika kevyesti, saas näkee mitä pitempi tempoilu tekee painolle... :? En ehkä uskalla järjestää tällä viikolla pizzaperjantaita, se iso pizzalätty on vähän petollinen, kun siitä tulee kuitenkin niin tajuttoman hyvää, että tulee syötyä ihan liikaa... Jenu, tiedät varmaan mitä meinaan 8)

ViestiLähetetty: 2012-03-07 15:41:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aamulla: jättiläismuki kahvia luomutäysmaidolla, mantelileipä-sämpläri, 4 siivua metukkaa (miten niin toistan itseäni?)
Lounaalla: pienehkö annos kaalipataa (...)
Päivälliseksi olen tekemässä munakasrullaa jauheliha-sipuli-sieni-ranskankermatäytteellä, kaveriksi vihreää salaattia, kurkkua ja tomskua, on niin parhautta tuo rullaruoka! Mitähän pientä sitä vielä sitten jälkkäriksi keksisikään... :) Kauheesti tekis mieli sellaista "herkkulautasta", jossa olis erilaista juustoa muutama murunen, mutta mies ei syö juustoa, joten joutuisin ostamaan isommat palat itselleni, ja tietäähän sen miten siinä sitten kävis, menis kertaheitolla koko juustot =P~

Möttösten tarvikkeet jo kirjoitin kauppalistaan, samoin perjantaina valmistuviin kototekoisiin hamppareihin tarvittavat ainekset. Mantelileipä toiminee erinomaisesti hampurilaissämpylänä, ja ihanat jauheliha-pekonipihvit kasviksien ja juuston kanssa väliin, slurps. Erinomainen sunnuntaipäivän ruoka sitä vastoin olisi kermainen kukkismuussi ja tomaatti-mozzarellapäällysteinen lohifile, om nom nom.

Pahoittelen ruuantäyteistä päivitystä, kuola vaan täällä valuu, kun on katsellut noita reseptejä tuolta ruokaosiosta pitkän aikaa :D

ViestiLähetetty: 2012-03-07 17:04:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ruuan ympärillä tässä itsekullakin tää elämä tuntuu pyörivän...ainakin mun ukko on joskus maininnu asiasta :smt005 (syödessä miettii jo seuraavaa ruokaa, ja samalla tekee seuraavan päivän kauppalistaa :mrgreen: )

ViestiLähetetty: 2012-03-07 19:54:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Iiiiiks! Tein maailman ihunaa coleslaw'ta - voi nam! Jälkkäriunelmat juustoista unohtuivat samoin tein kun pienen kupin kaaliunelmaa pistelin jälkkäriksi =P~ Päivällisen munarullan ja vihersalaatin jälkimainingeiksi siis noin 1,5dl annos kaalisalaattia :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 100 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00