Terve
Emssi, kiva kun pistäydyit

Nyt kun viimeisestä kommelluksestani on kulunut jo muutama päivä, voin ehkä raportoida siitä. Kävipä nimittäin niin, että viime torstaina täällä koulussa oli niin heikot vaihtoehdot ruokalan listalla, että päätimme parin opiskelukaverin kanssa lähteä läheiseen ravintolaan buffet-lounaalle. Se olikin oikein hyvä lounas, mutta miten toimi Hiilarihauva

Siellä oli tarjolla mm. hernekeittoa ja ajattelin siinä että: JES, herneethän sisältävät paljon proteiinia, joten ne sopivat minulle. Söinpä innoissani oikein kaksi lautasellista. Mius sanoi puhelimessa siinä iltapäivällä minulle asiasta puhuttuani, että 'älä sitten illalla mökötä, kun luet niitä ravintoainekoostumuksia..' No illalla kotiinpalattuani meinasi hiukset nousta pystyyn, kun havaitsin, että hernekeitosta melkein puolet on hiilihydraattia! En sitten voinut alkaa mököttämään, kun olin luvannut etten tee niin. Pahimmasta järkytyksestä selvittyäni havaitsin onneksi, että se 41% hiilihydraattia olikin kohdassa kokonaisenergian jakautuminen. Hillihydraattipitoisuus oli helpotuksekseni 'vain' 9,8%.
Nyt on paino meinannut junnata vähän paikoillaan ja päätinkin, että saan pitää uusia housujani, joilla palkitsin itseni pari viikkoa sitten, vain sellaisina päivinä, joina aamupaino on alle 69 kg. No niin.. Back to work.