karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-24 07:28:49

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 575 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 114 15 16 17 1829 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Mamu liittyy riehaan!
ViestiLähetetty: 2009-03-14 14:51:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Moikka mamu.

Mä käytän sitä kookosöljyä ihan paistaessani ja nuolen aina lusikan kun olen siitä purkista kaivanut :lol: Tulee ihan kiva pieni kookoksen maku ruokaan. Aika vähän olen sitä käyttänyt ulkoisesti. Yksi päivä pojan posket punotti oudosti niin niihin sivelin (teini ei ollut asiasta kovin innoissaan, mutta antoi kuitenkin äidin touhuta) ja samalla öljysin kynsinauhat...

Ja minuuttisämpylästä tulee ihan muffinssin makuinen kun käyttää sekä kookosöljyä, että sitä jauhoa. Ehkä justiin paremmin sopii makeisiin juttuihin.

Mutta aika vähän minäkin olen sille käyttöä aiemmin löytänyt - nyt tosin kun löysin sen minuuttisämpylän, niin voi olla enempi käyttöä 8) Kerro toki jos löydät jotain oivallisia ohjeita :)

ViestiLähetetty: 2009-03-14 14:55:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pikasuklaaseen saa kivasti piilotettua kookosrasvaa, Xaija siitä vinkkasi tuolla.

ViestiLähetetty: 2009-03-14 18:21:33 
Poissa
namukarppi
namukarppi

Kiitos Chubby ja Henttu!
Tosiaan suklaassa menee mikä vaan, ja se varmaan antaa siihen kivan kookoksen maun.
Tuota minuuttisämpylää kokeilin varmaan ihan ekana kun aloin tammikuussa karppaamaan. Silloin ei ollut kotona oikeita aineita, eikä mitään kokemusta karppileipomisesta ja tulos oli surkea... Pitää sitä ehdottomasti kokeilla uudestaan.

Tänään meinas masennus iskeä päälle. Tuossa päivällä olin niin väsy, että oksat pois. En tahtonut edes ruokaa jaksaa laittaa, mutta laitoin kun olin luvannut ja koska isäntä maalas. Eikä oo reiluu et se laittaa joka päivä.
Itse nakersin eilisiä lihoja brien kanssa. Ei yhtään ruokahalua. Itketti vaan. :(
Menin sitten onneksi rakkaan ystäväni, viltin, kanssa sohvalle.
Siinä yhdessä maattiin, itkettiin ja vähän nukahdettiin.
Herätessä oli paljon parempi olo. Kunnon itku ja uni auttaa yleensä.

Nyt onkin sitten hirveet himot päällä! ( irstaimmat lukijat pettyy, en tarkoita NIITÄ himoja ollenkaan)
Puhun nyt ihan tavallisista syömishimoista. ( Sori, kirjoitan joskus jonkun oikein mehevän ja eroottisen jutun teille, jotka nyt petyitte)
Haluaa kaikkea makeeta ja kaikkea suolaista! Söin mokkapalan, mutta se ei ollut tarpeeksi makeeta :oops:
Mitään suolaista ei kotona ole, PRKLE! Nyt menis pähkinäpussi poikineen. Olispa edes metukkaa tai suolakurkkua, mutta ei!
Mä meen kohta notkumaan jääkaapille, kekkaan kyllä jotain.

ViestiLähetetty: 2009-03-14 18:38:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Voi ei. Hirveä tilanne päällä.

Mulla olis täällä metukkaa, oliiveja, mustapekkajuustoa, ja juuri laittamaani (ja nauttimaani) kananpojan rintaa kermaisessa mustapekkakastikkeessa... =P~ Oma ongelmani liittyy siihen ettei ole tarpeeksi niitä vihreitä että saisi rouskutettua päivän tarpeen täyteen. Marsujenkin pitää saada osansa :lol:

Nyt ensitilassa johonkin huoltoasemalle ostamaan täydennystä varastoihin. Vaikka siis lohtusyöminen ei kai ole suositeltavaa jos yrittää laihtua, mutta kai sitä saa sen yhden herkkupäivän viikossa pitää - jos sun olis tänään

:smt006

ViestiLähetetty: 2009-03-14 18:43:48 
Poissa
namukarppi
namukarppi

Pitäsikö meidän tavata, kun mulla on salaattia ja vihanneksia vaikka kuinka? :wink:

ViestiLähetetty: 2009-03-14 18:49:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Iloista viikonloppua!!

p.s. En kehtaa tuohon ruoka-asiaan kommentoia, kun just omaan ketjuun kirjoitin.....ja siulla raukalla ei oo mitään suolaista...

Tuu meille syömään tonnikalapitsaa!! :hug:

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wr290X9/][img]

ViestiLähetetty: 2009-03-14 18:50:18 
Poissa
namukarppi
namukarppi

Mulla on kala-allergia, ei onnaa, Mut mä tuun syömään niitä aurajauhelihajuttuja :lol:

ViestiLähetetty: 2009-03-14 19:03:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Heh hee... Kyllä se himo niillä kasviksillakin lähtee. Teet jonkun ihan hirveän suolaisen salaatinkastikkeen - paljon öljyä. NAM =P~

ViestiLähetetty: 2009-03-14 19:07:50 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

...ooh, otan sen pitsan tosta lähetyksestä pois...no, nyt laitan....tulikohan perille :?:

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wr290X9/][img]

ViestiLähetetty: 2009-03-14 20:02:53 
Poissa
namukarppi
namukarppi

Hei Chubby, tää himo ei kasviksilla lähde.
Anu, tuli perille, NAM!
Oikeesti: suurimpaan himooni sulatin juustoraastetta mikrossa ja tein Mikan pikasuklaata, ja siihen kookosöljyä.
Nyt on kuulkaa paljon parempi olo. Keinot on monet, sano akka...

ViestiLähetetty: 2009-03-15 09:04:15 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Joka päikyssä puhutaan niiiiiin herkullisista ruuista ja meikä kuolaa..... #-o No, mitä muutakaan sitä voi odottaa kuin ruokakirjoituksia ruokafoorumilla.... Mukavaa sunnuntaita :hug:

ViestiLähetetty: 2009-03-15 10:27:29 
Poissa
namukarppi
namukarppi

Dumpo kulta! Ihanaa että jaksoit tulla kyläilemään!!! :smt026

Sununtai alkoi parilla kananmunalla, partiksella ja majonneesia munan kanssa :lol:
Nyt siivotaan isännän kanssa tää yks huone, jossa se on vähän maalaillu ja sitten ulos!
Illalla saunaan lämmittelemään. Teetä kuppiin ja mieli vähitellen orientoitumaan siihen, että työt alkaa huomena.
On ollut ihanan rentouttava loma!

Mukavaa sunnuntaita koko lammikkoon!

ViestiLähetetty: 2009-03-15 13:12:04 
Poissa
kahvikissa
kahvikissa

Hei mamu, selasin taaksepäin ja kuola alkoi valua aura-jauhelihajutun kohdalla! Täällähän puhutaan ruoasta niin että vatsataudin vaivaamakin paranee... 8)

Muakin pistää itkettämään kerran kuussa, yleensä joku aivan typerä juttu jota myöhemmin häpeää ja ihmettelee itseään. Nuorempana olin suurinpiirtein tekemässä bänksejä kerran kuussa jos seurustelin. Oli siinä kaverilla kestämistä. Onneksi on hiukan helpottanut vanhemmiten...ja karpaten..

Mukavaa sunnuntaita! (luin muuten jossain ketjussa että sinä täytät 44, niin miekii, toukokuussa! :mrgreen: )

ViestiLähetetty: 2009-03-15 15:12:48 
Poissa
namukarppi
namukarppi

Reetu, mulla on synttärit heinäkuussa. Samaa vuosikertaa ollaan! Juu, se on Anu tehnyt jotain nami jauheliha-aurajuttuja!

Tuollainen eilisiltaisen kaltainen himokohtaus iskee ehkä kerran kuussa, ja yleensä liittyy masenukseen. Kunnon itkut ja pikku herkuttelu, niin on parempi olo. Nyt vaan ei ollut kotona mitän mikä olis sopinut. Onneksi kekkasin sen juuston ja oneksi oli niitä mokkapaloja. Muuten olis voinut käydä huonosti. Olisin voinut sortua esim. ranskiksin tai johonkin sokerimättöön!
Tuosta oppineena menen huomenna kauppaan ja ostan pussin pähkiöitä kotiin, seuraavaa himokertaa varten.

Nousin juuri pöydästä. Masuun uiskenteli fetasalaattia, paistettua munakoisoa ja kalkkunanakkeja. Ihana olo kummallakin, siis mun masulla ja mulla :lol:
Nyt vois kattoo jonkun leffan ja sit saunaan!

ViestiLähetetty: 2009-03-15 19:20:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kuulostipa hyviltä ja terveellisiltä noi sun ruoat. Mitä ne kalkkunanakit on? eikö lähse kaikissa nakeissa ole niitä jauhoja? Makkaroita olen löytänyt - kuten toi Wilhelm, mutta en nakkeja - mitä merkkiä ne sun nakit on?

Miten muuten maustat sen munakoison? En ole uskaltanut niitä ostaa, kun en oikein osaa niitä valmistaa :-P

Hauskaa alkavaa viikkoa huomiselle :smt006

ViestiLähetetty: 2009-03-15 21:02:34 
Poissa
namukarppi
namukarppi

Taitaa olla saarioisen kalkkunanakkeja ja varmasti niissä on vaikka mitä! Hiilarit aika alhasessa. Ei mitään suositeltavaa, mutta silloin tällöin...
Mä itketin ne munakoisot ensin suolalla. Sit pannuun reiluun voihin. Päälle rouhin mustapippuria, ei muuta.
Usein teen vielä silleen, et laitan paistamisen loppupuolella päälle tomaattia ja mozzarellaa. Juusto sulaa siinä kivasti. Se on namia!

Illalla sorruin vielä partikseen ja mustikkakeittoon.Multa pitäis toi partis kieltää, kun ei oo sen kanssa minkäänlaisia rajoja :evil:

ViestiLähetetty: 2009-03-16 06:32:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mulle on kans paha toi partis :shock: Ja toinen on mun piima drinksu... Puolet kermavaahtoa, puolet piimää, sekaisin ja makeutta joukkoon. Lasi puolilleen piimäkermaseosta ja päälle kaadetaan jotain valion mehukeittoa... Että on nannaa...

~Hyvillä mielin kohti tavoitetta~

ViestiLähetetty: 2009-03-16 08:00:44 
Poissa
namukarppi
namukarppi

Voi Pumpuli, tuokin on niiiiin hyvää!
Onneksi istun nyt toimistolla enkä voi juosta jääkaapille!

Tosiaan ollaan takaisin töissä. Aamulla pari kananmunaa ja mantelileipää, että jatkoi töihin körötellä.
Täällä syön päivällä jotain, en vielä ole katsonut listaa.
Illalla kotona lihaa ja kukkakaalia.

Siinä tärkeimät! :lol:
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!

ViestiLähetetty: 2009-03-16 08:24:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

hauskaa alkanutta viikkoa sinne myös. Toivotaan että töissä on tarjolla jotain herkullista :-P Mutta sallittua tietty :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2009-03-16 13:21:55 
Poissa
namukarppi
namukarppi

Ricotta-omenakakku :
http://ruokala.iltasanomat.fi/Public/Re ... ti&id=7042
Tämmöisen bongasin iltiksen sivuilta. Sopii karpeillekin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 575 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 114 15 16 17 1829 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00