Päivän verran olen nyt surffannut netissä ja illan tehnyt tutkimuksia läheisessä Prismassa ja tosiaan niitä täysin laktoosittomia tuotteita näyttäisi olevan melko hyvin tarjolla. Laktoositonta kuohukermaa en vielä bongannut, johtuu varmaan "kerma"hyllyn koosta; kermaa ja kevytvatkuleita on hyllymetreittäin! Aamupäivällä ostin hylavoita ja hylakermaa, mutta niistä tuli ihan yhtä pahat vatsanväänteet kuin normaaleista tuotteistakin.
Maitohappobakteerikapseleita teki mieli ostaa, mutta jostain olen saanut päähäni, että ne voivat aiheuttaa ummetusta. En siis uskalla kokeilla, on tuo vatsan toiminta muutenkin niin epätoivoista. Ostin sitten Molkosania jota äitini suositteli vatsa (ja vähän muihinkin) vaivoihin. Kamalan makuista, mutta tuntuu ainakin hetkeksi rauhoittavan myllertävän mahani. Kaksi kertaa olen tänään sekoittanut sitä veteen ja nauttinut niin nopeasti kun pystyn

Muuten syömiset on menneet suht samaa rataa kuin pari edellistä päivää:
07:00
e-epat, vettä, jälkiruokakipollinen hyytelöä
14:30
kana/porkkanakeittoa lautasellinen

karmeat kivut
16:00
juustokakun päällistä, tällä kertaa HYLArahkasta ja -jogurtista, makeutuksena 2 tl sokeria

karmeat kivut

jälkkäriksi Molkosania ja vettä joka rauhoitti hiukan
18:00
Pieni pala karppinäkkäriä, nokare HYLAvoita

kivut vain yltyi.. Molkosania ja vettä jälkkäriksi
20:00
karppinäkkäriä, laktoositonta voita, kaksi siivua Oltermannia, no problems
Päivän mittaan n. 2,5 litraa vissyä ja vettä
Ihmekös tuo, ettei kana/porkkanakeitto oikein ole purrut vatsakipuun, mulla on ollut siinä tosi runsaasti voita. Ja näköjään HYLA ei tässä vaiheessa ainakaan auta, se on oltava nollatoleranssi laktoosin suhteen. Voi kun näistä kivuista selviäisi vain tällä, eikä mitään muuta vaivaa olisi... Mulla alkaa todella mennä hermo jatkuvaan kipuun. Lapsillekin rähjäsin tänään ihan syyttä suotta, ja sen jälkeen miehen olkapäätä vasten itkemään ja ruikuttamaan kuin mikäkin vauva, että kun sattuu koko ajan

Liikunnan suhteen on tänään ollut hiljaista, kipu vie kaikki voimat. Mutta huomenna päivä on taas uus