LuovunKiloistani kirjoitti:
toco kirjoitti:
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
äääärg.. ahistaa. Anoppi pyysi taas vaihteeksi syömään. Vasta jouluna oltiin syömässä....

En millään jaksaisi käydä selittämään uutta ruokavaliotani.. siellä kun on "vanhan ajan" ruoat aina pöydässä. Paljon perunaa ja vaaleaa leipää, onneksi sentään lihaa, mutta sekin on sellaista läskistä karjalanpaistia, josta en edes tykkää!! (Itse en syö juuri ollenkaan punaista lihaa, paitsi lohta

ja joskus jotain jauhelihapihvejä ) Pakko se kai olis mennä, kun en silloin joulunakaan ollut. En tykkää yhtään tällaisista yhteisistä syömishetkistä!! Minkä takia pitää toisen luokse mennä varta vasten syömään!?

Mun anoppi asuu 500 km päässä eli ei ole kovin usein näitä kekkereitä, mutta oma äitini asuu lähempänä ja sinne tulee ruokakutsuja vähän useammin.
Tosin omalle äidille on helpompi sanoa, että kiitos ei- nyt en syö näitä perunoita, vaan otan vain tätä lihaa ja salaattia
Kyllähän se osittain tietysti kuuluu hyviin käytöstapoihin käydä anoppilassa aina välillä kutsuttaessa, varsinkin jos niitä ruokakutsuja ei tule kerran viikossa.
Voitko pyytää, että pöydässä on vihersalaattia? Sitten täytät lautasen salaatilla ja sillä läskisoossilla

. Ja jos tivaavat, että miksi et syö perunaa, niin sano, että ne alkavat pierettää niin pirusti
Ja sitten vain hymy huulille

Hahhaa, joo!! Tuo onkin hyvä.
Mut se onkin totta, et kun on kauan ollut vähillä hiilareilla ja yhtäkkiä sit alkaa syömään niitä niin kyllä tuntuu mahassa..

No ehkä jotenkin selviän.

Anoppila on tuossa 1km päässä, kiva aina kun tekevät ylläri pylläri käyntejä meillekin...
Oma äiti on onneks sellanen et se aina iteki innostuu näistä mun jutuista..

Ne tosin asuu vähän kauempana jonku reilun 30km päässä.

Ehkä se mun maailma ei yhteen perunaan kaadu.