karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-24 15:10:15

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 134 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-15 21:41:28 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

mä lankesin kans ostamaan paketin uotilaa, kun teki mieli kylmäsavulohi- ja sillivoileipää :oops: mut ei se nin hirmu hyvää kuiteskaan...vaik paahdettuna oon syöny.
hyvää viikonloppua, Tiira!

"tee ittelles kivoja asioita!"
"Where is human nature so weak as in the bookstore?" - Henry Ward Beecher

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-18 10:27:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tänä aamuna vaaka suostui näyttämään 69.4kg. Yritän pitää oikein tehoviikon joogan suhteen ja muutenkin liikkua ja välttää kaikki "pienet" lipsumiset, jospa saisi käyrän kääntymään laskusuuntaan. Varsinkin kun on tulossa juhannus ja silloin kavereiden kanssa mökkeillessä lievää lipsumista tapahtunee väkisinkin (vähintäänkin siiderin muodossa). Juhannuksen jälkeen olen viikon lomalla, joskin yritän ruokailla mahdollisimman karpisti jotta olo pysyisi hyvänä eikä paino pääsisi nousemaan. Kovin ongelmallista se ei liene, lainaamme vanhempieni asuntoautoa ja käymme Varanginvuonolla lintuja ihastelemassa. Mukana tosin on karppaamaton kaveripariskunta, mutta pienellä suunnittelulla pystynen välttämän potut ym. Herkuttelu voi olla ongelma. Pitääpä leipoa etukäteen jotain karppia mukaan!

Viime viikon pakolliset teholiikunnat kyllä auttoivat, nyt täytyy yrittää liikkua ahkerasti. Harmi että joogasali menee heinäkuuksi kiinni, täytyy yrittää opetella nousemaan matolle kotona. Kavereiden kanssa tavoitteena olisi kuitenkin päästä elokuussa alkeisjatkokurssille ja siellä pitää jo jaksaa aika paljon enemmän eikä ole kyllä sinne mitään asiaa jos on velttoillut koko heinäkuun.
Taas on siis maanantai hyviä päätöksiä täynnä :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-19 11:06:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tänäkin aamuna 69.4 kg. Toivottavasti myös huomenna!
Enhän sitten päässytkään joogaan, kaverilla tuli mutkia matkaan ja hän vietti illan ystävänsä apuna hevosklinikalla (heppa oli saanut laitumella selkäänsä). Hommailin kaikenlaisia kotihommia enkä jotenkin tajunnut että olisinhan sinne joogaan yksinkin pääsyt :shock: (mikä blondi!)
No tänään koitetaan korjata vahinko sen suhteen.

Työpaikalla kävin 15 min aamulla. Valoivat jonnekin akryylibetonia ja haju oli niin hirvittävä ettei siellä voinut olla hetkeäkään. Yritän tehdä nyt jotain hyödyllistä kotikoneella.

Leivoin eilen siemenleipää, laitoin siihen mitäsattuu pähkinöitä (ainakin: hasselpähkinärouhetta, seesaminsiemeniä, pinjansiemeniä, suolapähkinöitä, fibrexiä, auringonkukansiemeniä, psylliumia, vehnälesettä, leivinjauhetta ja kananmunaa). Tuli hyvää, jopa parempaa kuin edelliset. En tiedä johtuuko tuosta fibrexistä, sitä löysin vasta nyt kaupasta vaikka olen ennenkin etsinyt. Ajattelin ottaa leivät evääksi ensi viikon Norjan reissulle mutta täytynee tehdä uusi satsi :smt110 . Mitähän muuta ottaisi mukaan?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-19 14:27:14 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Ihanaa, sä pääset Norjaan!!! Onko pitkäkin reissu? Minne päin menet?

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-19 19:26:56 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moi Kirrimirri!
Ihan pikkuloma vaan, mennään käväsemään Varanginvuonolla. Olen käynyt siellä kerran ennenkin, tosin syyskuussa. Nyt olisi tarkoitus päästä lintusaarelle lunneja ihastelemaan.
Ja kamera raksuttaa... ainakin jos keliä riittää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-20 08:58:35 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No nyt näytti vaaka 69.6 kg joten ei tullut pudotusta (taaskaan!). Mutta täytyy vaan uskoa että kyllä tää tästä, fiilis on kuitenkin ollut kevyt ja hyvä.

Illalla kävin joogassa, nyt lähden uudelleen. Sitten pääseekin salille vasta elokuussa. Damn! On vaan pakko opetella tekemään harjoitus kotona.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-01 10:12:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moi taas!
Juhanus ja viikon loma Varangilla ovat takana, ja hyvästä alusta huolimatta syömiset lipsahti loppua kohden ihan holtittomiksi. Kaikki meni hyvin siihen asti kun viikon puolivälissä ostettiin vaaleaa leipää ja lankesin syömään sitä. Pähkinäleivät unohtui kaappiin ja karkkia vedin kaksin käsin :shock: .
En päässyt vaakalle, joten laitoin saman painon kuin edellisviikolla jottei jää punnituksia välistä. Hirvittää hiukan tuo tuleva keskiviikko mutta enköhän siihen mennessä ole vieroittanut itseni hiilareista (eilen vielä lipsahteli suuhun kaikenlaista hyvistä aikeista huolimatta). Nyt onkin pää kipee, en tiedä johtuuko mässyistä vai jumiintuneista hartioista.

Kattelen millaisia kuvia tuli, katsotan löytyiskö tännekin joku kiva lunnin naama ihasteltavaksi. Käytiin nimittäin Hornoyan lintusaarella, siellä meinas tajunta räjähtää ja muistikortti kävi kuumana.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-01 10:53:04 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Kiva kun oot palannut! Tsemppiä vaan vierotukseen. Kyllä se taas siitä kun arki koittaa niin vanhat tavat on helpompia noudattaa.

Laita vaan miedänkin iloksi joitain kivoja lintukuvia :D

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-05 12:57:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moi Kirrimirri!
Vähän laiskasti on tullut kirjoiteltua nyt... jospa saisin kuvat käsiteltyä lähipäivinä. Lipsuiluista rangaistaan, tänään vaaka näytti armotta 70.6. Eli alusta taas kaikki :oops: .silavat ei sula millään! täytyy myöntää että vieläkin on aika vaikeaa makeanhimon kanssa ollut, välillä pieniä lipsuja meinaa tulla.
No yritän oikeasti tosissaan (taas) aloittaa lenkkeilyn, maanantaina jaksoin hölkätä kokonaista 11 minuuttia putkeen ja olin siitä kovin ylpeä. Tiistaina käytiin kaverin kanssa reilu puolen tunnin lenkki josta osa hölkättiin. Tän kuumuuden kanssa joudun tosin olemaan aika varovainen ettei pää halkee. Tänään tai huomenna käyn taas pikku lenkillä, riippuen lämpötilasta.

Tänään piti vielä käydä rengastamassa yksi talitiaispoikue ja (tintti)perheen iskäkin olisi pitänyt saada kiinni, mutta eipä onnistunut. Täytyy mennä huomenna uudelleen. Ihanaa, tallareissa on kirppuja ja täikärpäsiä, metsä kuhisi sääskiä ja paarmoja ja polttiaisenkin jo näin kädellä kävelemässä. Nyt kutittaa joka paikkaa. Mutta näin myös haapaperhosen, se oli iso ja hieno!

Kai se on nöyrryttävä ja merkattava tuo punnitustulos. Perhana.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-05 13:08:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä ainakin hoidan nuo tahdin korjaukset ja kohennukset täysimittaisella kitukarppauksella. Eli saatan popsia kaalikeittoa koko viikon, jonka jälkeen kukkakaali tuntuu juhlalta. Tiedän, että homma ei ole fiksua enkä suosittele kenellekään harkitsematta, mutta jos siitä viikon skarppaamisesta ei ole pysyvää haittaa ja auttaa pysymään ruodussa niin kai minä sitä voin tehdä.

Eli vaikkapa viikon kuurin jälkeen seuraan vielä itseäni viikon ja huolehdin, etten rupea pitämään esimerkiksi sokerimunkkeja jokapäiväisenä juhlana.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-06 13:01:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Terve ferrix!
Varmaan on toimiva keino jos pystyy viikon syömään kaalisoppaa... mulla ei mene sama ruoka alas kolmatta kertaa peräkkäin vaikka se olisi miten herkullista! Mutta tosi tiukkistelu kyllä varmaan ois siinä mielessä hyvä että tavaksi muuttuva lipsuminen pysyisi poissa. Hmm. Mulla saattaa olla ongelmana myös aika runsas maitotuotteiden (jugurtti + juustot) syönti, mutta on kyllä tosi vaikeaa olla ilman!

No eilenkin kävin lenkillä joten toivon että liikkuminen kompensoisi pieniä repsuja ja samalla onnistumisen elämysten kautta parantaisi motivaatiota. Paitsi loman aikana tehty vahinko on vaan hitaasti otettava takaisin :oops: .

Varangin kuvia on niin paljon etten ole päässyt alkua pitemmälle vieläkään niiden kanssa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-06 14:56:49 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mulla runsas maitotuotteiden käyttö selvästi jumittaa ja hidastaa laihtumista. Siispä partaäijä ja juustot on pannassa tän loppu silavien sulatuksen ajan. Sulla kans tekee mutkia eestaas toi painokäyrä niin kuin mullakin, mutta periksi ei anneta!! Kyllä me vielä onnistutaan :!:

Mä en enää ikinä ala kaalisoppa enkä muillekaan kitudieeteille, sen olen itselleni luvannut. Kurikarppaus kyllä, kitukarppaus EI!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-06 20:14:46 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moi Kirrimirri!
Joo kitumaan en rupee. Olen ennemmin sitten vaikka tän kokoinen :D. Aina välillä yritän tsempata ja lopettaa jugurtin syönnin mutta kun tuntuu ettei ilman aamupartista selviä millään uuteen päivään!

Noh, joogasin kuitenkin äsken. En oo kohta pariin viikkoon joogannu ja sen huomas. Rintakehä on niin tukossa että tuntuu kuin tukehtuisi kun ilma ei mene minnekäään, pohkeet kuin rautalankaa, kylkiä vihloo... Milloin opin että mun olisi yksinkertaisesti PAKKO joogata pysyäkseni kunnossa ? :roll:

Eli toistaiseksi tää viikko on liikuntojen osalta menny tosi hyvin, syömisissä on pientä sanomista mutta mitään megarepsua ei oo tullut tehtyä. Eiköhän tää tästä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-06 20:47:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jahans, katsotaanpa saanko kuvat linkittymään:

Kuva
Kuva
Kuva

Siinä lintusaaritunnelmaa!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-06 20:57:52 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Tosi upeita kuvia!!! Kiitos. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-07 04:37:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tiira kirjoitti:
Noh, joogasin kuitenkin äsken. En oo kohta pariin viikkoon joogannu ja sen huomas. Rintakehä on niin tukossa että tuntuu kuin tukehtuisi kun ilma ei mene minnekäään, pohkeet kuin rautalankaa, kylkiä vihloo... Milloin opin että mun olisi yksinkertaisesti PAKKO joogata pysyäkseni kunnossa ? :roll:

Minä olen harrastanu joogaa (sahaja) jo vuosia. Mulla ei ainakaan ole mitään pakkoa. Tuossa tyylisuunnassa ei ole lisätty mitään lihasha(r)joitteita siihen tyyneyteen, jonka pienellä meditaatiolla saa aikaan. Toki moiset auttavat varmasti kuntoilussa, kun saa mielen oikeaan tilaan, mutta tiettyihin määrättyihin asetuksiin asettuminen kuulostaa paikkarikarpilta. EI hyvä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-07 12:03:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Niin, no tarkoitin pakolla sitä että mulle tulee aika huono olo silloin kun en (astanga)joogaa säännöllisesti. Olen alussa vasta ja ainakin toistaiseksi jooga toimii minulla lähinnä fyysisenä harjoitteena ja se on kyllä vaikuttanut olooni aivan ratkaisevasti!

Olen siis jotenkin lihaksistosta tukossa, aina jostain kipeä. Siihen jooga auttaa.
Muoks: mitä tuo sahaja (?) jooga on?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-07 13:27:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tiira kirjoitti:
Muoks: mitä tuo sahaja (?) jooga on?

Se on semmoista meditaatiopainotteista juttua. Ei tarvitse taipua mihinkään suuntaan ja tulee hyvä olo.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-08 11:36:00 
Tiira kirjoitti:
Aina välillä yritän tsempata ja lopettaa jugurtin syönnin mutta kun tuntuu ettei ilman aamupartista selviä millään uuteen päivään!

Anna jogurtin kuulua aamuun. Mieluummin niistä karkeista eroon.
Niin minä yritän tehdä. Jos ei mitään hyvää "saa" syödä, niin ei tästä mitään tule.
Tsemppiä, kyllä me onnistutaan. :smt023

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-08 15:35:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moi Turre,
Joo, aattelinki jos semmosen pikku tiukistelun vetäs, tyyliin viikko jos sitäkään. Tiedän kokemuksesta että jugurtiton kausi jää lyhyeksi. Täytys sitten vaan pitää huoli että muuten syö hyvin. Mutta sinänsä turhaa spekuloida nyt, mulla on 1,5 kg partista kaapissa enkä varmana laita roskiin! Tänään siitä tehdään tsatsikia =P~

Hepan kanssa kävi klassinen: eilen en ratsastanut koska minulla oli selkä aika jumissa ja oli sateista ja tuulista jonka pelkäsin pahentavan asiaa. No tänään sillä oli sitten komea kavionkokoinen pyöreä turvotus lavassa, ilmeisesti tarhakaverin potkaisema. No eihän se vaarallista ole mutta koskapa turvotus oli lämmin ja arka en halunnut sitten ratsastaa koska aivan varmasti mustelmaan sattuu. Se siitä.

Muuten heppasen kanssa menee hyvin, se on hyvävointinen ja meillä on ollut (ja vielä ensi viikon) ihana tallityttö kesäharjoittelussa ja on ratsastanu mun hepan joka päivä. Aivan mahtavaa! Mulla on jäänyt aikaa muihin hommiin ja hevonen on saanut kipeästi kaivattua kunnonkohotusta. Tietysti välillä tekisi mieli itselläkin selkään, mutta mulla on kyllä syksyllä aikaa ihan tarpeeksi ratsastaa. Nautin nyt, kun yleensä sitä apua ei ole ihan helppo saada silloin kun tarvitsee.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 134 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00