karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-23 05:21:06

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 67 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-03-08 13:05:50 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jassoo. Viimeisimmästä kirjoituksesta on vierähtänyt viikko poikineen. Ja tullut gramma poikineen myös...
Mä oon ollut vähän hunningolla sairasteluiden vuoksi. Viime viikon vietin mahdollisesti noroviruksen kourissa (en tiedä varmaksi), ja söin juur sitä, mikä maistui. No, mulle maistui keksi, pähkinät, suklaa ja suklaapähkinät. Tänään aamulla paino 68,4, mutta tuo nyt voi olla jotain sairaudesta johtuvaa kuivumistakin. Ennen tautia paino huiteli 70 kilon tuntumissa.

Kevät ja kesä kuitenkin lähestyvät kovaa kyytiä, joten otan tän projektin nyt uuteen syyniin. Nyt, kun voin taas liikkuakin. Viime viikolla ainoa liikunta oli sängyn ja vessan tai työpöydän ja vessan välistä tuskaista liikehdintää. Kyllä on ihanaa olla terve!

ViestiLähetetty: 2010-03-09 09:16:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Pikapäivitys:

Arvasinhan, että päivitin eilen turhaan tickeriä alaspäin. Pari normaaliolopäivää palauttivat tilanteen perustilanteeseen ja tänään vaaka näytti 70,1. Plääh.
Tää on niitä aamuja, kun mietin, ettenkö mä koskaan opi. Mutta opin mä. Tänään palaan pitkästä aikaa lenkkipolulle, koska 12.6. ja maraton lähestyvät kovaa vauhtia.

Onneksi näkyvissä on taas tuo aurinko, ilmainen D-vitamiinin lähde! 8)

ViestiLähetetty: 2010-06-14 09:40:42 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Heps!
Onpas viime kerrasta taas aikaa, huh. Painon suhteen ei oo tapahtunut mitään mieleistä, mutta juoksin kuin juoksinkin ekan puolimaratonini lauantaina!
Siitä on hurjan hyvä fiilis, ja luulenpa, että lähden samalle reissulle uudestaan ensi vuonna. Matkaa en pidennä, mutta aikaa yritän parantaa. Tällä ekalla kerralla tavoitteena oli vain päästä maaliin koko matka juosten, ja se onnistui. Aikaa meni vähän yli 2,5 tuntia.

Kaveripiirissä on riehunut jokin karppiaalto, ja muutama tuttu on kertonut aloittaneensa karppailun. Yks kaveri kertoi, että aloitti tän sen jälkeen kun mun mieheni oli kertonut mun ruokavaliostani sille, ja tää kaveri on nyt pudottanut jo useamman kilon. Tuon kuuleminen antoi itselleni pienen potkun persuksiin, sillä jos musta (tai mun ihanteista) otetaan mallia, enkä itse pysty saamaan sellaisia tuloksia kuin "oppipojat", niin se on kyllä liikaa kestettäväksi :lol:

Roikun mukana taas tiiviimmin. Lupaan sen.

ViestiLähetetty: 2011-01-21 08:29:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Täällä taas, muutamaa kiloa viisaampana :? .

Joulun tietämillä paino huiteli remontti- ja työstressin sekä niistä johtuvan stressisyömisen ansiosta 73 kilon tuntumassa. Tiukahkolla kurinpalautuksella housuihin on tullut taas väljyyttä ja vaaka näytti tänään tasan 71 kiloa. Tavoitteena on yhä edelleen päästä normaalipainoon, eli 63 kiloon.

Tsemppiä teille muillekin!

ViestiLähetetty: 2011-01-23 12:06:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Eilen oli italiateemainen tyttöjenilta, jossa emäntä tarjoili pääruoaksi lohipastaa. Koska oon ollut aika tiukalla linjalla koko alkuvuoden (siis alkukuun) hermoilin asiaa etukäteen vähän turhankin paljon. Lopulta päätin, ettei kerta todellakaan tapa, ja niinpä söin pasta-annokseni ja jälkkärijäätelön hyvällä omatunnolla. Viiniäkin join vain puolet siitä, mitä olisin aiemmin ottanut (yhteensä pari lasillista).

Ja kyllä: vaaka palkitsi tänään. Lukema oli vain 100-200 g enemmän kuin viikolla. Tosin loppuviikosta oli jonnin verran menkkaturvotusta, mutta silti. Oon aika ylpeä itsestäni. The change is on it's way...

Aamupalaksi munia ja pekonia + kaks siivua uotilan 100 % ruislimppua. Kyä nyt jaksaa :)

Muoks: Ai niin. Pidän virallisena punnituspäivänäni tästä lähtien perjantaita. Viime perjantain saldo oli 71,0, joten alaspäin ollaan matkalla.

ViestiLähetetty: 2011-02-11 10:27:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Pikapäivitys:

Aamun ja viikon virallinen punnitustulos on 70,7 kg. Paino junnaa sitkeästi noilla main, joten täytynee pienentää annoskokoja. Hmph.

ViestiLähetetty: 2011-03-02 08:28:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Pöh. Eilen vaaka näytti 70.4 kg, tänään taas 70.9 kg. Mitä tää nyt on?

Jotenkin mä olen halunnut uskoa, ettei haittaa, jos syön ruisleipää (siis oikeasti 100% ruis ja mieluummin vielä luomu-) palan tai kaksi päivässä tai parissa. Mutta ehkä se sitten on just se ratkaiseva juttu, joka tässä tökkii. Tai se, että aamupalasmoothien ja kahvimaitojen ja raejuustojen vuoksi maitoa tulee nautittua useampi desi päivässä. Voiko olla? Viisaammat?

Ja ne annoskoot. Sen olen jo tänä vuonna opetellut, etten santsaa kuin äärimmäisessä pakkotilanteessa (siis jos on ihan kamala nälkä ja eka annos on jotenkin vaatimaton). Mutta muuten lastaan kyllä rehua ja lihaa ihan reilusti lautaselle. Hmph.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 67 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4

Kaikki ajat ovat UTC+02:00