karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-11 06:14:49

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 134 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-09 13:43:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Haa!
Kävin illalla lenkillä ja nyt olen taas ylpeä itsestäni! Viime viikolla tuli liikuttua poikkeuksellisen säänöllisesti ja koskapa siitä on nyt niin ylpeä olo niin jospa tälläkin viikolla saisin saman aikaan. Hitaastihan täältä aika pohjakunnosta noustaan, mutta pääasia on että nyt hyvien kelien aikaan saa säännöllisen lenkkeilyrytmin aikaan. Joogasalikin onneksi aukeaa jo elokuussa, joten siellä tulee käytyä sitten.

En ole syönyt tänään mitään ylimääräisiä herkkuja. Ei ole ollut oikein nälkäkään, söin aika myöhään illalla eilen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-10 10:21:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Eilen sain illalla joogattua, vaikka pitikin käydä tekemässä iltatalli ja oli ylimääräisiä kirjoitushommiakin koneen ääressä väkerrettäväksi. Käsi taas oireilee hieman, sikäli huolestuttavaa että kirjoitushommia on reilun kuukauden aikana tulossa paljonkin :( .

Maanantai meni siis ilman ylimääräisiä herkkuja. Hyvä minä! Tosin mulla oli illalla tuntemattomasta syystä kauheen huono olo. Oisko sittenkin joogan ja syönnin välinen aika ollut riittämätön? Tänään lounaaksi on siansuikaleita, porkkanaa, paprikaa ja herkkusieniä kookoskermassa haudutettuna... nam.

Nyt kiiruhdan kurkkimaan onko Turre ruodussa!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-10 13:34:46 
Kyllä on Turre pysynyt ruodussa. :D
Ja niin olet näköjään sinäkin. Hyvä me! Pysytään ruodussa edelleenkin, päivä kerrallaan, niin on helpompi.
\:D/
Toivottavasti käsi paranee. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-10 15:03:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Turre kirjoitti:
Pysytään ruodussa edelleenkin, päivä kerrallaan, niin on helpompi.

"Mä oon Turre ja mä oon hiilariholisti."

MOI Turre!

Nyt puhut vääristä riippuvuuksista. Noihin makeisiin herkkuihin lipsuminen Harvoin ei ole mitenkään vakavaa. Alkkiksille tippa tappaa, mutta karppi ei sokeriin huku. Mene kaks viikkoa kerrallaan ja sitten huomaatkin, ettei tarvii pingottaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-10 15:17:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

ferrix kirjoitti:
Nyt puhut vääristä riippuvuuksista. Noihin makeisiin herkkuihin lipsuminen Harvoin ei ole mitenkään vakavaa. Alkkiksille tippa tappaa, mutta karppi ei sokeriin huku. Mene kaks viikkoa kerrallaan ja sitten huomaatkin, ettei tarvii pingottaa.

Tavallaan tappaa, jos syö liikaa sokeria :wink: Mulla esim. on insuliiniresistenssi ja olen lääkärin käskystäKIN nyt loppuelämäni ajan hiilihydraattitietoisella ruokavaliolla. Pienet lipsumiset varmasti sallitaan, mutta jos ajatellaan alkoholiriippuvuutta ja sokeririippuvuutta rinnakkain ja repsujen seurauksia, ei ne poikkea paljoakaan toisistaan (loppujen lopuksi).

Mulle esim. tavan annos perunaa (2-3 klpl) ja kastiketta (joka on tehty jauhoihin)+ muuta lisuketta, saa aikaan ''kohtauksen'' jonka aikana saatan surutta syödä mitä tahansa makeaa, vaikka lopulta alan aina tärisemään ja tunnen kuinka sydän hakkaa korvissa saakka ja olo on todella heikko. Eli vaikka tiedostan vaaran, en voi sitä estää jos ja kun repsahdan. Alkkiksilla on aika pitkälle sama ongelma viinan suhteen. Joidenkin alkoholistien ei tarvitse kuin haistaa viinaa niin se on jo menoa se. Mulle saman aiheuttaa ylimääräiset hiilarit.

*koukkaa takavasemmalta keskusteluun mukaan* :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-10 16:31:17 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tervetuloa Lihapullatar, mukavaahan se on jos täällä ei tarvitse yksin märehtiä omia pikku ongelmiaan.

Siinä Ferrix lie oikeassa ettei ainakaan minulle (Turren tilannettahan en sen kummemmin tiedä) pienissä määrin sokerin syönti aiheuta mitään kauheuksia lievää kikattelua lukuun ottamatta, ainakaan lyhyellä tähtäimellä. Nyt vain on niin, että yllättävän vaikeaa onkin olla ottamatta sitä jokapäiväistä "ihan harmitonta" keksiä tai pullaa tai suklaapalaa tms. Ja kas kummaa, useimmiten se ei jää yhteen keksiin tai pullaan jos tarjolla on, eikä ainakaan painonpudotus onnistu enää näillä kiloilla jos lipsuilee dieetistä päivittäin (normaalipainon sisällä liikutaan). Pari kertaa olen nyt kokeillut ja kyllä homma lähtee lapasesta melko liukkaasti jos annan itselleni luvan syödä esim leipää. Karppauksesta ruokavalioon jää lähinnä runsas rasvan käyttö ja me kaikkihan tiedämme mikä siitä seuraa... :shock:

Toivon mukaan tämä keskinäinen tsemppaaminen kantaisi sen viikon-kahden makeanhimotuskierteen yli :smt023 Että tämmöisellä lempeällä huumorilla jos koittais pärjäillä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-10 17:02:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Huih, vaihdoin avattaren. Tuostahan saattaa joku vaikka tunnistaa :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-10 17:12:11 
No eipä jätski ja Fazun sininen minullekaan mitään kauheuksia lyhyellä tähtäimellä aiheuta. Pitkällä tähtäimellä ehkä, kun on 2-tyypin diabetes sukurasitteena ja raskausajan diabetes itsellä ollut muutama vuosikymmen sitten.
Mutta niinkuin Tiira sanoi, ei painonpudotus onnistu, jos joka päivään kuuluu herkut ( normaalipainon sisällä minäkin )
Ja sitten se painavin syy kieltäytymiseen on just se, että homma lähtee käsistä, ensin pala kaksi, sitten vähän enemmän jne. :shock:
Kaiketi sitten olen se hiilariholisti. Alkomahooli ei sitten maistukaan. :evil:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-10 19:24:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juu ei maistu alkoholi mullekaan, olen RAIVO ( :twisted: ) raitis :lol: :lol:
Mutta omassa suvussa on ollut tuota alkoholismia sen verran, että olen oppimalla joutunut oppimaan heistä, lisäksi olen lukenut tuosta alkoholismin ja sokeriholismin samankaltaisuudesta :P

*asettelee tohtorinnan silmälaseja nenälleen ja rykii tietäväisenä* Kuva

[/url]

Pullan pudotus

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-11 08:32:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jooh, no mulle maistuu se alkoholikin, tosin nykyään vain harvoin. Se kyllä suoraan sanoen harmittaa etten migreenin takia enää pysty nauttimaan hyvistä punaviineistä ja viskeistä. Mullakin suvussa on tuota alkoholin väärinkäyttöä riittävästi, joten lähinnä positiivista on se, ettei enää oikein maistu niinkuin silloin hurjassa nuoruudessa (nutturaa tiukemmalle vaan!).

Jaaha, se ois punnitusaamu, ja 70.1 oli tulos. Tietty olin toivonut jotain radikaalia kun olen ollut niin kiltti tyttö (ainakin ruoka-liikunta-akselila), mutta suunta on taas alaspäin ja siihen on tyytyminen.

Voi kunpa voisin huomenna herätä kiinteänä ja hoikkana! Sovitin eilen kaupassa vahingossa mustia pillifarkkuja :!: ja muuten olisivat ehkä olleet siedettävät mutta en uskaltanut edes ajatella miltä ne näyttäisivät istuessani.... mutta ehkä sen 5 kilon päästä vois ostaa jo uudet housut. täytyy vaan toivoa että läski lähtee ennenkuin kaikki vanhat housut hajoaa.

P.S: Tiistai ilman herkkuja, kävin hölkkäämässä. Jaksoin juosta kotoa tallille, edistystä siis! (matkan mittaa en tiedä, mutta lyhyt se on).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-11 16:39:56 
Täytyy vaan ajatella, että pääasia kun paino tippuu eikä nouse.
Stressata ei kannata, onhan tässä vielä aikaa silavia sulatella. :D
Minä toivon samaa, että yhtenä aamuna huomaisin, että kaikki makkarat olis sulaneet pois. Toiveajattelua, ei kai siihenkään auta muuta kuin jumpata otsa hiessä vaan. :evil:
Tsemppiä, kyllä se siitä.... :smt023

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-11 16:45:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei, kytätkää vaakaa kerran viikossa ja pysykää kurissa. Sitten kun kuukauden jälkeen purisette, ettei "mitään oo tapahtunu" niin kattokaa vasta sitä mittanauhaa. Tää tehostuu, jos liikutte vielä. Siinä tulee semmonen herääminen, kun huomaa, että pitää mennä vaatekauppaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-11 16:56:28 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Mitä sun Tiiran kuvalle on tapahtunut?! Meni hetki että tajusin kenen palstalla vierailen? :smt036
Mäkin olen koukahtanut juoksemiseen. Sen jälkeen tulee niin uskomattoman hyvä fiilis. Pitää vaan muistaa aloittaa tarpeeksi rauhassa ettei piiputa itseään.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-11 17:09:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä aloitin kävelemällä, jatkoin pyöräilemällä ja kohta pääsen juoksuun. Tolla tiellä ei koskaan tunnu siltä, että menis ihan piippuun ja aina on semmonen järkevä vauhti päällä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-11 19:35:56 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ferrix kirjoitti:
Lainaa:
Hei, kytätkää vaakaa kerran viikossa ja pysykää kurissa. Sitten kun kuukauden jälkeen purisette, ettei "mitään oo tapahtunu" niin kattokaa vasta sitä mittanauhaa.

Juu oon kuule suurinpiirtein joulurepsahuksen jäljiltä samoissa mitoissa vielä eli kärsivällisyyttä on koeteltu jo vähä enemmän ko pari viikkoa... Mutta kun en kertakaikkisen millään tahdo alkaa laskemaan kaloreita tms (paikkaritrauma nääs) tai muutenkaan kitumaan liikaa, vaan keskityn lähinnä marisemaan kun mitää ei tapahdu :lol: . Nyt olen päättänyt että liikunnan lisääminen saa luvan pelastaa tilanteen. Onhan tässä se hyvä puoli että niin kauan kun on kunnon karppi niin saa syödä ihan ilolla ja hyvällä omallatunnolla eikä paino nouse. Täytyy yrittää muistaa niitä jo saavutettuja kuutta kiloa jotka ovat kuitenkin pysyneet poissa.

Moi Ahis, kypsyin tiirankuvaan ja länttäsin vaihteeksi ihan oman naamarin kehiin. Mittasin muuten tallimatkan, se on 1,5 km yhteen suuntaan. Sen verran jaksoin siis eilen yhtäjaksoiseti hölkötellä, sitten kotimatkalla vielä pikku pätkä. Pieniä askelia ihmiskunnalle mutta merkittäviä eräälle Tiiralle. Tavoitteena on ansi alkuun, sanotaan vaikka sellainen juoksukunto että noin 5 km pystys ihan rennosti juoksemaan. Tän pitäisi kai olla realistista ihan kohtuullisella aikajänteellä? Otsamme hiessä on makkaraton maha ansaittava :(

Argh, pitäs vielä jaksaa pikkuisen edistää kirjoitustöitä. Maha on vielä liian täynnä joogaamiseen, mutta kyllä tässä illalla vielä matolle noustaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-12 09:31:01 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mä olen kans ajatellut jo pidemmän aikaa juoksuharrastuksen elvyttämistä. Yhteen aikaan juoksin tunnin lenkin lähes päivittäin - pitäisi vissiin hommata se koira juoksuttajaksi :lol:

3,5 km meni yhtenä päivänä, kun ajattelin kokeilla vaan. Kokeiluja pitäisi vaan olla enemmän, että jäisi koukkuun ;)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-12 10:40:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä tykkäisin kanssa juoksemisesta, mutta polvet ei enää kestäisi sitä lainkaan :( Ei ne kestä vaikka tästä laihdunkin :(

[/url]

Pullan pudotus

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-12 11:13:55 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moi Sonikka ja Lihapullatar!
Mie en ole koskaan varsinaisesti harrastanut hölkkäämistä (en kehtaa vielä aikoihin sanoa sitä juoksemiseksi). Pari vuotta sitten pääsin jo hyvään alkuun mutta sitten kävi se tyypillinen eli syysflunssa keskeytti harjoittelun ja siihen se sitten jäi. Syyspimeällä liikkumaan lähteminen on vaikeaa, varsinkin kun tallityöt muutenkin vievät suurimman osan illasta. Siksi yritänkin päästä näin kesäkelillä kunnolla 'koukkuun' jotta se väistämätön syysflunssa ja flegmaattisuus ei pääsisi iskemään! En tosin usko että pystyn pakkasilla juoksemaan, mutta täytyy silti yrittää niin pitkään kuin mahdollista.

Eilen jäi joogaamatta :cry: . Meni tietsikalla liian myöhään. Yritän ajatella että oli ihan hyvä pitää lepopäivä, koska takareidet olivat todella aristavat. Tänään joko joogaan tai lenkkeilen, ellei tule päänsärky. Ikävästi on semmoinen migreenin aavistus ohimossa.

Hyvä uutinen taas on se että juuri äskettäin kieltäydyin pullasta kun sitä kahvitauolla tarjottiin! Hyvä minä!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-13 08:37:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kärsin eilisen päänjomotuksesta ja vatsakivusta. Koko maha on turvonnut palloksi ja kipristelee. Kuin olisin kiviä syönyt :cry: . Näytti jo etten pysty mitään liikuntaakaan harrastamaan, mutta kävin kuitenkin illalla hölkkäämässä 25 min. Alunperin oli tarkoitus joogata mutta se tuntui jotenkin vaikealta ajatukselta maha kipeänä ja huonovointisena.

Vieläkin on huono olo. Mietin tässä mistä moinen voi johtua, olen syönyt kiltisti karppia ruokaa, joskin saattaa olla että toissapäivänä jäi vihannesten saanti vähälle (eilen myös kun maistui ruoka huonosti). Söin eilen tonnikalavuokaa jossa oli paprikaa, joskaan se ei ole ennen aiheuttanut mitään ongelmia. Keskiviikkona söin eväsjugurtiksi semmoisen Danonen paska-keino-jugurtin, jossa oli aspartaamia ja asesulfaami_k:ta, joita yleensä välttelen. Mutta olen kyllä syönyt ennenkin keinomakeutettuja tuotteita, joten enpä tiedä :smt017 .

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-14 10:28:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Vielä perjantaikin meni mahan turvotuksissa ja päänjomotuksissa. Kävin tallilla kävellen (3km yhteensä), yritin vähän hölkätä mutta tuntui raskaalta ja pahalta, sykkeet nousi taivaisiin ja pohje kramppsi. Ja mahaakin kipristi :cry:

No maha alkaa olla normaalikokoinen, vaikka vieläkin ärtynyt. Mutta. Se perkeleen lauantaipäänsärky iski taas! Voihan :smt013 :smt013 :smt013 Taas menee prkl puoli päivää hissutteluun kun yritän saada tätä kuumaa jomotusta aivokuoresta (otin juuri puolikkaan miranaxin) ja loppupäivä menee hartiat köyryssä odottaen että koska se tulee takaisin. Ja aina lauantaina, kun voisi tehdä kaikkea kivaa. :smt022 Niin että eipä ainakaan juoksulenkistä puhettakaan tänään. Hepan yritän liikuttaa iltapäivällä sitten.

Ja arvatkaa haluttasko lohduttaa itteäni jollain makealla? Joo eipä! Onneksi talossa ei taida olla herkkuja, muuta kuin 75% suklaata.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 134 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00