karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-27 13:31:30

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Emi Lia, koekaniinikarppi
ViestiLähetetty: 2007-05-01 23:08:44 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Taalla ollaan nakojaan silavia sulattelemasa, hyva idea, kiitos teille. Tasta se sitten lahtee, tsemppia kaikille! Tekisinko tasta oman henkilokohtaisen ketjuni sitten johon voin kirjoittaa mita mieleen tulee, syomiset ja tuntemukset vai kuinka tama toimii?

Itseani muistuttaakseni, miksi olen silavakerhoon ilmoittautunut..? Tarkoituksena paasta jojotuksesta pois ja ottaa pieni spurtti nain alkuun jotta painokayra taas lahtisi laskuun. Pudotettavaa noin 15-20 kiloa, tavoitteena terve ja hyvakuntoinen ruumis ja mieli. Kesaa kohti! Kohta selviaa alkupaino, pelottaa..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-02 21:42:58 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ensimmainen sulatuspaiva..

Olin kuntosalilla ja vetaisin x-trainerilla 40 min., sen paalle juoksin 15 min. ja tein vatsalihakset. Vastahakoisesti punnitsin itseni (ilman kampanjaa tuskin olisn uskaltautunut) ja kauhukseni totesin painavani 82 kiloa. Siis lahestulkoon enemman kuin koskaan. Kaak. Siis kakku lihottaa sittenkin ja housut oikeasti kiristavat enka vain kuvitellut.

No, ei se mitaan, siitahan se motivaatio loytyy, siksihan tahan kampanjaan ilmoittauduin. Ei syyta paniikkiin vaan silavat sulamaan.

Mietiskelin vahan asioita ja sita mitka syyt aina saavat painon nousemaan. Tassa lista asioita joita tulee valttaa / noudattaa mikali aion paasta tavoitteeseeni:

- kolme ateriaa paivassa, ei valipaloja, ei valikahveja, ei vali- mitaan. Mikali kahvia halajan, se tehtakoon mahd. vahaan maitoon ja nautittanee aterian seurana, ei erikseen (tavoiteena paasta eroon napostelusta kun ei edes ole nalka)
- pahkinat pannaan
- juusto minimiin
- kerma minimiin
- kolme edellista siksi etta menen aina liiallisuuksiin
- 2 l vetta paivassa
- mahd. vahahiilarisia valintoja hiilareita laskematta (olen ryhtynyt kasvissyojaksi eettisista syista eika ketokarppius siksi oikein sovi)
- alkoholi pannaan KOKONAAN kuukaudeksi, sen jalkeen kohtuudella

siinahan ne paa-asiat, kokemuksesta tiedan etta ne ovat joko kompastuskivia tai menestyksen avaimia.

TSEMPPIA!!!!! :smt023

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-02 23:37:05 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ensimmaisen paivan saldo:

Aerobista liikuntaa tunti, - 600 kcal \:D/

Kcal 1872.31
Hiil. (imeyt.) 24.455
Rasvaa (oljya) 162.895
Prot. 80.19

Aika jees, jos vaan jatkais samaa rataa.. :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-03 23:15:53 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Toinen paiva. Tuskin tulen joka paiva raporttia tarkasti laatimaan, mutta vahan tuntoja talta paivalta.

Kun olen nyt tahan kampanjaan myontynyt, taytyy myontaa etta se motivoi. Huoman etta ajauduin taas mussutuskehaan, aina jotain syomassa tuurikarppina ja jatkuvasti repsahdellen. Nyt ajattelen syomisiani enemman.

Paivan taka-iskut: lasi kuivaa valkoviinia (tarpeeseen uskomattoman jarkyttavan tyotapaamisen jalkeen pomon kanssa) ja 6 pahkinakeksia (pahkinoita ja makeutusainetta ihanina klontteina, tulee vatsa kipeaksi jos syo enemman kuin nelja mutta en voinut vastustaa kiusausta). Mutta muuten aika jees. Paitsi yksi cappuccino. Juuri viini cappuccino ja pahkinat ovat heikot kohtani, akilleksen kantapaani. Aggggh. Huomenna yritan ilman mitaan noista, yksi normaali aamukahvi ja that's it.

Mutta ostin uusia vaatteita ja haluan nayttaa niissa kesalla hyvalta. Etta eteenpain!

Paivan saldo:

Kcal 1771.12
Hiilari (imeyt.) 48.866
Rasva 125.46
Proteiini 82.41
Alkoholi 15.9 :roll:

Kaikesta huolimatta ok, olen iloinen ja hyvalla tuulella!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-03 23:27:40 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Niin, piti viela mainita etta en kuvittele laihtuvani 15 kiloa kesan aikana vaan lopputuloksena 15-20 kg olisi jees, kesan loppuun mennessa, hmm.. -10 kg..? Liikuntaa!! Bye bye pakyt! :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-05 00:40:10 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Okei, perjantaisaldo:

Kcal 1923.9
H 70.892 :oops:
R 101.996
P 81.91
Alcohol 54.6 :whistle:

Ilmoittaudun vapaaehtoisena tutkimukseen siita hidastaako viinin juonti laihtumista. Keskiviikkona nahdaan.

Huomenna aamulla salille. :roll:

Vahan liikaa kaloreita.. ja alkoholia.. perjantaihuumaa..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-05 00:44:11 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Lukaisin juuri ensimmaisen kommenttini listaa.. olen todistanut sen paikkansa pitayyden. Viini. Pahkinat. Juusto. Kahvi. Voi ei. Huomenna taas. Viisi paivaa punnitukseen. 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-05 22:45:33 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Paivan saldo:

Kcal 1677.44
H 104.056
P 96.445
R 90.96
Alkoholi 0 :D

Liikaa hiilareita, koostuvat mansikoista, soijapavuista, kahvimaidosta ja kikherneista.

Mutta ei se mitaan, kasvisruokavalio on vaikeaa pitaa alakarppina kun ei ole enaa pihvilinjalla. Ainakin kalorit ovat ok ja pienesta krapulasta huolimatta soin jarkyttavan terveellisesti (jos ei olisi paineita keskiviikon punnituksesta, olisin varmaan sortunut hiilariherkkuun).

Munakasta, mansikoita, salaattia, juustoa, soijaa.. [-o<

Vitamiineja ja hivenaineita. Vahan viela housut kiristaa mutta iho on kylla niin kuulas etta huhhhuh.

Huomenna aamulla oikeasti salille kunnon treeneihin (tanaan lipsahti mutta tein vatsalihaksia ja kevelin puistossa). Tavoitteena salille kolme kertaa viikossa, optimaalisesti ajatellen nelja, mutta tavoitteessa ollaan.

Huomenna hiilarit alle 30. Se on lupaus.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-06 16:26:27 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tahan mennessa tanaan:

Salilla tunti aerobista (taysilla), x-trainerissa 35 min eli 7.5 km, juosten 15 min eli 2.3 km, soutaen 5 min eli 1 km ja vatsalihakset. Yhteensa
- 600kcal

Kcal 1371.9
H 75.38 :shock:
R 83.198
P 77.9
A 0

Esimerkkipaiva tanaan:

Maitokahvi, vitamiinit ja mansikoita maustamattomalla jugurtilla ennen salia.

Proteiinipirtelo soijamaitoon (proteiinijauhossa 0.2 g hh ja 17 g p per annos), kaksi ruokalusikallista humusta. 20 g tummaa suklaata ja 60 g valkohomejuustoa.

Lounaaksi miniparsakaali-aurinkokuivattutomaatti-paprika-kananmuna-kerma frittata (uunimunakas) n. 200 g ja n. 120 g coleslaw salaattia (kaalia, vahan porkkanaa ja majoneesia). Plus toinen maitokahvi.

(Illallinen syomatta, olkoon lahella nollahiilareita ja max. 350 kcal eli munakas odottaa)

Eiliset hiilarit antoivat potkua salille ja vedin ihan taysilla. :lol:

En ole koskaan ennen laskeskellut kaloreita, hiilareita jne. ja huomaan olevani aikaslailla hyvakarppi. Olen aiemmin kokeillut ketokarppausta (repsuu, repsuu) ja kaikkea silta valilta, saa nahda kuinka tama linja vie eteenpain, koekaniinihan tassa toimitaan, sopii sitten fixata ruokavaliota punnitustulosten mukaan. Ja saanen muistuttaa etta tarkoituksena muuttaa ruokailutottumuksia ja paasta pois jojotuksesta.

Vaikka silavia pyritaan sulattamaan, en suostu tiukkikseksi vaan varsinkin viikonloppuisin kylla haluan juoda kahvini ja syoda mansikoita jugurtilla. Jotenkin ruumis huutaa ravintoaineita ja vitamiineja ja tulkoon ylimaaraiset hiilarit sitten kasviksista ja marjoista, jos ei paino yhtaan putoa niin hoylataan pois.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-07 12:06:53 
Poissa
sintti
sintti

Moi Emilia!

mulla on kanssa tavoite karpata hyvähiilareilla. En usko nimittäin että pystyn/haluan ketoosilaihdutusta, koska ensinnäkin pieni herkuttelu joskus ei ole musta pahasta! Täytyy vaan jättää ainakin leipä pois, tai siis ainakin vaalea leipä sekä riisit ja pastat. Eiköhän se siitä lähde. Kun muistaa vielä liikkua!
Herkuttelua sallin vaikka sitten yhtenä päivänä viikossa. Esim. kesän saapuessa kylmä olut on ihan must joskus!

Tsemppiä! :P

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-07 14:14:14 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hei Lamanzanilla,

kiitos viestista, kuten ehka huomaat, olen siirtynyt kasvissyojaksi ja siksi myos hiilarit ovat lisaantyneet. Kayn myos salilla, tanaan:

30 min x-trainer, 15 min juoksua ja 30 min punttiksella; kadet ja vatsat. Ilman hiilareita joskus hyytyy eika ole nautinnollista, tanaan meni tosi hyvin taas, nautin juoksemisesta enka olisi malttanut lopettaa. Huomenna vapaapaiva.

Tanaan tahan mennessa:

Aamulla ennen salia maitokahvi :smt055 ja vitamiinit ennen salia (en tykkaa syoda ennen salia)

Lounaaksi loput parsakaali-frittata-tsydeemista ja 125 g coleslaw salaattia, toinen maitokahvi ja 20 g sokeritonta suklaata, tuli melkein ahky, vahan liikaa.

Eilen muuten meni kalorit loppujen lopuksi 2200 paikkeille ja hiilarit sataan, vahan enemman kuin oli tavoite mutta oli NALKA illalla.

Onnea sulatukseen!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-07 23:36:56 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Lapset, alkaa ottako mallia:

Maanantain lopullinen saldo:

Kcal 1306.71 8)
H 43.25
R 57.189
P 57.158
A 62.7 :-k

Nain kay kun illallinen nautitaan nestemaisena. Vapaapaiva, sellaista sattuu.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-08 22:35:41 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tiistai:

Kcal 1995.71
H 86.944
R 136.755
P 75.4
A 0

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-09 21:22:05 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Nonni, eka era havitty sitten nolla-nolla, eli siis silavansulatuskielella, ei ole paino pudonnut grammaakaan. Tieteellisesti ajatellen se nyt tuskin on mikaan uutinen, ei ole kalorit eika hiilarit olleet ideaalilukemissa ja alkoholikin on naurattanut kolmena(!!) iltana viikossa. :oops:

Meinasin masentua mutta paatinkin ryhdistaytya ja salilta kotiuduttuani valmistin niin karpin munakkaan etten sita kehtaisi epakarpille edes esitella, siis voissa paistettuna, kermaan valmistettuna kahden munan - ja kahden juuston pommi punaisella pestolla hoystettyna. Nam!

Koska en ole vaja-alyinen, ainoastaan tottelematon, tiedan - tai luulen tietavani, mika mattaa ja ehdotan seuravia korjauksia ruokavaliooni (ja siis tarkoituksena olisi talla kertaa pitaa niista kiinni):

- kolme(!) ateriaa paivassa (tama etenkin on tuottanut vaikeuksia ja olen hypellyt yhden ja kuuden aterian valilla, siis pienet snackit ja kahvit jos aterioiksi lasketaan) :smt018
- maitoa menee ihan liikaa, pitaisi juoda vain yksi kahvi paivassa maitotilkalla (ei kahdella desilla)
- alkoholi siis ei ole laihtumisen kannalta hyvaksi, todettakoon, poispois
- kalorit kai pitaisi pitaa 1500-2000 paivittain (riippuen siita, kuinka paljon paivan aikana kaloreita kuluu), ei noin isoja heittoja ja hiilarit alle 40
- salilla edelleen se kolme kertaa viikossa, haluaisin lisata viikko-ohjelmaani joko yhden jooga- tai juoksusession, mutta en ota siita stressia (olen jo vahan vahentanyt punttista ja lisannyt aerobista talla ensimmaisella viikolla)

Hyvat uutiset:
- olen hyvassa fyysisessa vedossa ja kiinteampi kuin nelja kuukautta sitten (jolloin aloitin salilla kaymisen), selluliitti on lahes kadonnut ja hormoonitoiminta balanssissa

Onnea kaikille laihtuneille, taisto jatkukoon! :smt038

Paivan saldo:

Salilla 30 min x-trainerilla ja 30 min punttiksella (tarkeimmat jalka-, kasi- ja vatsaliikkeet ja venyttely)

Kcal 1956.65
H 22.376
R 157.64
P 115.58
A 0

Nayttaa heti tosi karpilta ja puolet hiilareista tuli maidosta (kaksi desia aamukahvissa) mutta kuinka saisi kaloreita alas.. perusruokaa, munakasta, salaattia, juustoa.. :smt017

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-10 09:05:44 
Emi Lia kirjoitti:

Hyvat uutiset:
- olen hyvassa fyysisessa vedossa ja kiinteampi kuin nelja kuukautta sitten (jolloin aloitin salilla kaymisen), selluliitti on lahes kadonnut ja hormoonitoiminta balanssissa

Siinähän sitä jo on ilonaihetta roppakaupalla. :D
Minä hyväkarppaan, en ole koskaan edes yrittänyt jättää hiilareita 20 g, ne keikkuu josssain 80 g kieppeillä. Myöskään kolmeen syömiskertaan päivässä en ole päässyt, enkä sitäkään enää yritä.
Tsemppiä! Kyllä se siitä! :smt026

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-11 11:24:13 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Torstai:

Kcal 2204.81
H 59.267
R 115.211
P 65.03
A 95.55

Joo, hyvin menee taas eika ole paa kipea, jai taas illallinen valiin ja puolet kaloreista viinipullosta.. :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-12 16:53:58 
Poissa
sintti
sintti

Moikka!

Mulla jatkuu edelleen tämä vähähiilarinen (?) ja vähäkalorinen dieetti. Tosin musta tuntuu että toi on huono yhdistelmä, ehkä pitää tehdä jompaa kumpaa. Tosin en oo laskenut noita kaloreita ja proteiineja, mutta oon jättänyt pois pastan, riisin ja leivän melkeen kokonaan ja vaihtanut sen ruikkariin.
Viikko menty näin eikä kiloja ole pudonnut yhtään.Tosin en yllättynyt tuloksesta.
Huomenna alkaa sitten jumppa, saapahan ainakin lihasta läskin tilalle.

Olen itse ollut monta vuotta aikaisemmin kasvisruoalla ja silloin olin kyllä laihemmassa kunnossa kuin ikinä... ehkä mun pitäisi siis koittaa taas sitä. Siis ihan muistakin syistä kun painon takia.

Mistä oot muuten saanut noin tarkat noi ravintolaskelmat?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-23 20:51:51 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Taalla ollaan yha, koin vahan painostavaksi tuon tarkan mittailun ja kerran viikossa punnituksen joten loysensin otetta, olen yha silavia sulattelemassa ja tanaan aloituspainosta -2 kg. Eihan se ole paljon mitaan, mutta hei, se on 20% tavoitepudotuksesta, ihan hyva aloitus.

Olen ollut raittiina, yksi lasi viinia tullut nautittua kahden viikon aikana ja sekin eilen.

Tasta jatkuu taas! :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-26 22:05:26 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Jaahas, jaahas, lauantai. Hirvea massytys torstaina juhliessa, turvotushan siita seurasi. Ajattelin siita nyt paasta nopeasti eroon pitamalla hiilarit alhaalla vaan tekee mieli mutustella kaikenlaista kun on niin kurja ilma ulkona etta olen lukkiutunut neljan seinan sisalle.

Huh, pitanee kokata karppiherkkuja jotta painokayra pysyisi laskusuunnassa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-02 17:50:38 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

En tarkoituksella kaynyt vaa'alla kskiviikkona, olen paattanyt punnita itseni harvakseltaan valttaakseni pettymykset, sitapaitsi vedan aikamoista proteiinitankkausta ja liikun niin paljon, etta tuskin paino laskee, enemman (tarkoituksellista) kiinteytysta.

Tanaan tahan mennessa:

Kcal 1490.49
H 23.358
R 109.251
P 105.15
A 0

ja tunti rullaluistelua. Eilen salilla supertreeni, huomenna lepopaiva. Viela jos on nalka illalla niin mahtuu jotain.. jos ei ole nalka niin ei tarvitse ahtaa. Ehka lasi punaviinia..?

Paivan ravinto on koostunut
- juustomunakkaasta
- kahvista maidolla (ei maitokahvista)
- 50 g suolapahkinoita
- yksi soijaproteiinipirtelo :wink:
- minisalaatista
- paistetusta tofusta herkkusienten kanssa

Musta on tullut urheiluhullu! :smt055

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00