Ahis kirjoitti:
Sullahan on hyvä viikkotahti Ummuka! Ajattelin itsekin kaivaa grillin viikonloppuna esiin ja jos säät sallii niin ehkäpä käyttääkin sitä.
Kiitos kannustuksesta! Koitetaan olla grillistä huolimatta tarkkana!

quote="Kirrimirri"]quot;]Kyllähän kesä ja jäätelö kuuluu yhteen! Itse oon ratkaissut tuon ongelman niin, että syön joskus jäätelöä jälkiruuaksi mutta en koskaan aterioiden ulkopuolella. Mutta mun hiilarirajoihin se sopii ja paino putoaa siitä huolimatta. Lettuja oon paistanut mökillä laittaen mantelijauhoa tilalle ja hyviä ovat! Muut grilliherkuthan ei oo ongelma. [/quote]
Oletko siis kokonaa korvannut lettujen jauhot mantelijauholla? Mistä sais isompia pusseja kuin nuo noin 100g pikkupussit?

Aika kalliiksi kyllä tulee letutkin. Tuleeko niistä edes yhtään oikeiden lettujen makuisia, nimittäin mantelileipä oli pettymys, eikä maistunut minun suuhuni hyvälle?

Entä mitä kasviksia olet käyttänyt folionyytteihin? Aiemmin olen tehnyt peruna-sipuli-Aurajuustonyyttejä, entä nyt mikä sopisi potun tilalle?
Miten se muuten vaikuttaa syökö jäätelön jälkiruoaksi vai erikseen välipalana? Jossain oli siitä puhetta, mutten muista vaikka kuinka pinnistelen...
Marithon kirjoitti:
Kunnon kermajätskihän ei niin kauheen paha juttu olis jos sitä sais sokerittomana tai keinomakeena
Eiköhän laiteta valiolle adressi menemään jotta karpitkin voisivat nautiskella jädestä - edes vaikka kerran viikossa. Niin ja siis hyvällä omallatunnolla.
Jäätelöähän voi tehdä itsekin ja tulee vielä parempaa kuin kaupan kermajäätelö. Vatkaat vaan kuohukerman vaahdoksi ja toisessa kulhossa munan valkuaiset vaahdoksi. Keltuaiset ja makeutusaine yhdessä kulhossa. Lopuksi vaan yhistät kaikki yhteen ja eikun pakastimeen jäätymään. Mukaan voi laittaa vaikka suklaamuruja tai mansikoita tai jotain aromia... Esimerkkiannos näin yhtäkkiä heitettynä olisi ehkä: 2 munaa ja 2dl kermaa + mausteet. Ei voi mennä ihan pieleen ja ehkä tuolta resepteistä löytyy kunnon reseptikin. Ei kun herkuttelemaan!