karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-20 04:59:47

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 134 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 57 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Tiiran silavat sulanevat
ViestiLähetetty: 2007-05-04 14:04:50 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiva kun tuli tämmöinen kampanja! Alkuvuosi on mennyt hiukan lepsuillessa: ruoka on ollut periaatteessa karppia, mutta "satunnaisia" herkkuja on tullut napsittua sitten lähes päivittäin. Lisäksi olen syönyt jonkin verran ruisleipää. Nyt on aika tiukentaa linjaa ja ihan selvästi on napostelunhalua ynnämuuta sokerivieroitusoiretta ilmassa. Hassua sinänsä -en sorru mässäilemään isoja määriä oikeastaan koskaan, mutta on silti todella vaikeaa lopettaa pullan ym vähäinenkään syönti :shock:

Aloituspaino on murheelliset 70.3 kg ja viitisen kiloa saisi silavaa sulaa. Katsotaan nyt mikä keinoksi. Liikunta on ollut lähes kokonaan tauolla sitkeän flunssan ja nyt hevosen terveyshuolien takia, energiaa ei ole riittänyt muuhun. Mutta tänään (huom, ei huomenna vaan tänään)käyn lenkillä ja siitä se taas lähtee... Ja ruuan kanssa olen ollut tarkempi pari päivää. Vielä en jaksa laskea, katsotaan selviänkö ilman.

Tsemppiä kaikille kampanjakamuille!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-06 20:03:08 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No niin, pitäs kai muistaa kirjoitellakin tänne. Vaikiaa on, vaikiaa. Napostelunhimo vaivaa jatkuvasti ja vaikken varsivaisesti olekaan sortunut mihinkään yläkarppiin herkkuun syömiset on silti pyllyllään. Liika on liikaa karpisapuskassakin. Ja paukkuu ne hiilarit partistakin syömällä.

Migreeni tuli perjantai-iltana ja lauantai-iltana ja on varmaan vieläkin päällä kun on kärttyinen ja itkuinen olo ja haluttaisi vain nukkua :( . Hevosen terveys huolettaa ja stressaa. Kaikkea tätä on sitten hyvä käyttää tekosyynä syömiseen. Miten ihmeessä tunnesyömisestä paranee?

Mutta jospa tässä pääsisi pikkuhiljaa balanssiin... oon kuiten itepäistä sorttia enkä luovuta! Yritän pysytellä ruodussa niin etten sortuisi karkkiin tai pullaan, toivon että pikkuhiljaa hiilarihimot vähenee ja olisi helpompi pitää kiinni ateriarytmistä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-06 20:29:21 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Näin se on! Periksi ei anneta, eihän? Varmasti helpottaa sitten kun pääsee kiinni hyvään ruokailurytmiin ja eroon entisistä (eli nykyisistä) mieliteoista. :smt023

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-06 20:35:13 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

heips Tiira pitkästä aikaa! Onnea sulatukseen!

"tee ittelles kivoja asioita!"
"Where is human nature so weak as in the bookstore?" - Henry Ward Beecher

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-06 20:41:15 
Tsemppiä Tiira! :smt049
Älä ole liian ankara itsellesi. Siitä tulee vaan lisää sitä stressiä.
Toivottavasti hevosen terveys kohenee.
Minä epäilen, että tunnesyömisestä ei parane koskaan. Pitäisi vaan osata muuttaa ne syömiset karpiksi. Ja sehän on vaikeaa, ainakin minulle. Kun suklaa, jätski ja pulla on niiiiiin hyvää. :evil:
Mutta eihän me luovuteta. :smt026

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-07 09:29:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hei kaikki!
Ihanaa kun kävitte kyläilemässä :D
Onneksi meikäläinen on senverran härkäpäinen luonne etten 'pikku' lipsahduksista lannistu. Tänään on uusi päivä ja toivonmukaan luonnistaa eilistä paremmin. Ainakin pääsen joogaamaan -sekin on aiheuttanut ahdistusta kun liikunta on oman ja hepan sairastelun takia jäänyt lähes kokonaan pois.

Vaaka näytti aamulla niin pöyristyttäviä lukemia että täytyy olla nyt tiukkana etten komista heti eka viikolla suvisilavien sivustoa plussatuloksella :( . Täytyy todenteolla selailla vanhoja ketjuja tuosta tunnesyömisasiasta, varmasti siitä on keskusteltu paljonkin. Se aihe ei vain jotenkin aiemmin ole koskettanut, nyt olen paremmin tiedostanut tilanteen kun mopo karkailee tosissaan.

Kiitos vierailuista ja tsemppiä ja kaunista kevätpäivää itse kullekin!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-08 13:59:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No kyllä tää tästä taas iloksi muuttuu... tai ainakin siihen asti kun punnituksen joutuu taas tekemään. No eilen oli kuitenkin ihan hyvä päivä:
a) söin vain 3 kertaa (joskin jälkkäriksi lipsahti 1 konvehti)
b) kävin joogassa eli harrastin liikuntaa

Ja nyt sen huomaa. Voi kauhistus ko on paikat kipeenä. No sillä se lähtee millä on tullutkin joten huomenna uudestaan.

Tänään tiistaina voi olla vaikeaa pysyä 3 aterian rytmissä. Aamulla tuli syötyä aika kevyesti (partaäijää omenalla + pari juustosiivua) enkä jaksanut ottaa eväitä joten jouduin töissä syömään pelkän salaatin ja hieman suolapähkinöitä. Tuli tietenkin syötyä jo ennen puolta päivää kun aamupala ei pitänyt nälkää. Täytyy tehdä oikein kunnon tuhti karppiateria kotiin mennessä niin se turvin ehkä pärjäisi koko illan, varsinkin jos ottaa itteensä niskasta kiinni ja muistelee sitä tosiasiaa että huomenna on keskiviikko ja eikös se ollut punnituspäivä? IIK :shock: Jos lipsun illalla vielä jääkaapille niin tulen syöneeksi ihan liikaa, kun pieni välipala riittäisi. Kaiken lisäksi sorrun jugurttiin, jossa sitten on niitä hiilareita... ja sitten tulee napostelunhimo...

Keli on kyllä kaunistunut eikä särje päätäkään vaihteeksi (taas on menny Miranaxia harva se päivä). Josko sitä tokenisi ihan lenkille. Hmm.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-09 09:26:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Eilen söin vain 3x! Haa, nyt alkaa systeemi taas pitää.
Palkinnoksi tästä sain viikkopunnituksen saldoksi 70.2 kg eli -100g :roll: No kaipa siihen on oltava tyytyväinen. Tein illalla kanaa kookoskermassa, reseptin löysin reseptisivustolta. Kiitos vaan kehittäjälle, olipa tosi hyvää!

Lähden tästä joogaan, joskin olen aivan hirvittävän tukossa edellisestä. Mukava kuitenkin päästä liikkumaan välillä. Heppa pappasellakin eilen köpöttelin pikkuisen ja se vaikutti olevan suht koht ok. Sääskiä jo on, ja ovat ilmeisesti pureskelleet hevosiakin kutinasta päätellen. Hevosen terveydentilako se stressaa, olen nähnyt painajaisia ja migreeni on yrittänyt puskea päälle perjantaina, lauantaina, sunnuntaina ja tiistaina. joka päivä särkylääkettä. Kohta on muitankin mahavaivaisia perheessä kuin suokki. Myötätuntomahahaava :cry:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-10 19:46:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hepparintamalla kaikki toistaiseksi ok. Nyt on suunnitelmia vain ensi viikon perjantaille, jolloin lähdetään taas klinikalle sitä näyttämään. Sitten ainakin toivottavasti selviää mikä siinä oikeastaan on vikana!

Eilen illalla tulin ottaneeksi muutaman oluthörpyn ja söin palan ruisleipää, mutta pysyin 3 aterian rytmissä kuitenkin. Oluen ottoon oli toki pätevä syy: piti käydä bogaamassa Limingassa ruostepääskyä, joita oli siellä kaksin kappalein. Tämmöinen komistus:
http://www.tarsiger.com/home/index.php?lang=fin.

Tänään en mennyt joogaan koska oikean käden ranne kipeytyi aika kauheesti. Täytyy malttaa. Viikonloppu menee anoppilassa, vaikka ei yhtään huvita lähteä: syömiset menee siellä pieleen, en pääse tallille enkä joogaan ja työhommat (maastotyöt eli rengastus) kaatuu päälle. Joo ja se stressihän edistää laihtumista eikös juu?! En muuten löytänytkään oikein keskustelua tunnesyömisestä, muistaako joku missä siitä olisi keskusteltu?

Ai niin, aika komiahan tuo silavansulattajien yhteistulos jo oli!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-11 06:29:50 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Hieno homma että sulla on nyt pysynyt tuo kolmen aterian systeemi. Auttaa tosi paljon laihtumisessa.

Mä tykkään kans bongailla lintuja kovasti. Kevät on ihanaa aikaa siinä mielessä. Ruostepääskyä en ole koskaan nähnyt. Hieno havainto.

Mun serkun tytär harrastaa ratsastamista ja olin viikonloppuna katsomassa kuvioratsastuskilpailua. Mulle heppojen maailma on ihan vieras mutta nyt tullut vähän tutummaksi kun serkun perhe muutti asumaan samaan kaupunkiin.

Tirinä vain kuuluu kun silavat sulavat näin keväisenä aamuna. Yhdessä me kaikki onnistutaan!

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-11 08:50:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Terve kirrimirri!
Nyt on kyllä ateriasysteemi vaarassa romuttua anoppilassa, mutta täytyy sitten yrittää lenkkeillä vähän enemmän koirien kanssa, kun siellä kuitenkin työnnetään pullaa nokan etteen. Ja ei, en lultavasti kykene sanomaan ei. :(

Jäi mietityttämään että mikähän laji se on se kuvioratsastus :lol: ? Kenties kouluratsastusta? 1 ratsukko kerrallaa radalla tekemässä kiemuroita?

Yhteispelillä tää silavansulatus sujuu, tsemppiä sinnekin päin!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-11 08:54:32 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Varmaan se oli sit sitä kouluratsastusta. Mulla on termit vielä vähän hakusessa, sorry. :oops: Taisin itse keksiä koko termin kun siltä se näytti. :D Olin siis ekan kerran ikinä sitä katsomassa.

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-11 11:09:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kirrimirri :lol:
Älä nyt anteeksi pyytele -sain päivän naurut kun mietin mielessäni että minkälaista se kuvioratsastus voisi ollakaan! Tuli mieleen jotain kuviokellunnan ja jäätanssin väliltä. Ja siihen mielikuvaan sitten hevonen mukaan...

Sitten on sellainen "laji" kuin katrilli, jota esitetään joskus näytöksessä. Siinä useampi hevonen (ratsastajineen!) esittää symmetrisiä ryhmäkuvioita musiikin tahdissa. Mutta se ei ole tietääkseni kilpailulaji. Vähn niinkuin ratsukoiden joukkuevoimistelua :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-11 11:50:43 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mä sain päivän parhaat naurut kun luin miten kuvailit ajatustasi kuvioratsastuksesta. :smt043 Kiitos!

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-14 19:10:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hmph. Viikonlopu anoppilassa. Eihän sitä viitsinyt vanhoja ihmisiä kiusata kauheesti karppaamisella. Sen verran ovat ymmärtäneet, etten syö perunaa, mutta siihen se jää. Söin kiltisti eteen kannetut banaanit ja äitienpäiväkakut. Onneksi tuli liikuttuakin vähän: osan aamuisesta koiralenkistä sain hölkättyä ja vaikka alku oli vaatimaton olen silti iloinen ja ylpeä! Jospa se siitä lähtisi.

Tänään olen yrittänyt palata ruotuun. Olin metsässä töyhtötintin pesintäaikataulua tarkkailemassa ja siinä tuli jokunen kilometri kävelyä, vaikkei päivä kovin raskas ollut. Söin tosin jonkin verran pähkinä-kuivattuhedelmäsekoitusta, jossa lienee aika paljon hiilareita. Muuten kyllä tänään on mennyt tosi vähän hiilareita joten piävä on varmaan ok sen suhteen.

Tallillakin tuli käytyä ja jopa vähän ratsastin. Tosin vain 10 minuuttia, kun tuuli kaateli estetolppia kentällä ja meinasi mennä jännäksi (ilman satulaa). Olen ollut tosi väsynyt ja nenä vuotaa. En kai oikeesti voi taas sairastua?! Olen ollut jo 2-3 kertaa kipee tänä talvena, mikä on paljon enemmän kuin normaalisti.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-15 08:52:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiltteyden hinta: +600g. Mitä tästä opimme :smt013
Kiltteyden voi paiskata *&##:uun.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-16 13:12:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No huh! Kerrankin kävi niinkuin en odottanut ja turvotus suli pois. Tämän aamun tulos oli 69.8kg, eli -400g viime viikosta. Hidasta on mutta suunta on kuitenkin oikea.

Olin muutaman tunnin metsässä, keli oli ihan hirveä. Ammatinvalinta kiroilutti. Kiroilutti myös se tosiseikka, että kalvopukuni ei ole enää senkään vertaa vedenpitävä kuin ennen. Uusi olisi hommattava, ja nehän maksaa! Onneksi täällä Oulussa on erämessut viikonloppuna, jospa löytyisi supertarjous. Unohdin myöskin eväät kotiin, joten söin pähkinä- rusina-hedelmäsekoitusta vähän liikaa ja kahvilassa ruisleivän. No liikunta pelastanee päivän. :roll:

Kippuroin eilisen illan kauheissa syömähimoissa, sitä se viikonlopun sokerinsyönti teettää. Onneksi oli tulossa punnituspäivä niin pysyin lujana enkä napostellut (söin kyllä ihan kunnolla). että kiitos vaan suvisilaville!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-18 19:41:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No eipä siellä erämessuilla ollut mitään todella hyvä tarjousta. Löytyi kuitenkin semmoinen huivilakki (buff?) joka on kätevä kietoa pään ympäri tyhmän näköisesti. Ja yhdet Haltin kätevät kesähousut...

Vaakalla en ole käynyt. On ollut aika kiireisen kaoottista tää elo, hepan klinikkareissu oli taas tänään. Eilen kävin 2x tallilla, tänään on mennyt 13 h hevosta ja vinkkaa edes takaisin raahatessa. Diagnoosikaan ei juuri ilahduttanut: kokeillaan vielä paria lääkettä ja jos ei auta niin mitään ei voi tehdä. Sitten katsotaan miten kauan sen kanssa pärjätään. :smt089. Klinikalla oli meidän kanssa yhtä aikaa vakava ähkypotilas ja totesin että tuommoisen kanssa en kyllä haluaisi olla seuraavaksi liikkeellä.

Plääh. Syömiset on kiireessä olleet hiukan epäkarppeja, mutta eiköhän tää tästä rauhoitu. En ole käynyt vaakalla. Tulee onneksi liikuntaakin, huomenna metsään rengastamaan ihan urakalla (olen myöhässä kovien sateiden vuoksi).

Huonot fiilarit :smt088

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-21 09:42:50 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Viikonloppu meni... noh, osittain karppiruualla. Sunnuntaina olin jo niin väsyksissä että sorruimme läheisen kalasetaman herkulliseen lohikeittoon (jossa pottua) ja ruisleipään. Oli kyllä hyvää, mutta ähky kesti koko illan, närästi ja aamulla vaaka näytti epäuskottavan kammottavia lukemia :shock: .

Ja minä kun ajattelin että tulee liikuttua riittävästi jotta saa kuitattua ne hiilarit. Toivottavasti tää on vaan turvotusta. Olin sekä lauantaina että sunnuntaina osan päivää töissä (metsässä linnustamassa) ja ramppasin tallilla lääkitsemässä heppaa. Stressi ja väsymys sitten purkautui itkuna ja hammastenkiristyksenä ja tänä aamuna olikin migreeni.

Aivan mahtavaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-21 19:58:09 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No kävin iltapäivällä kipaisemassa pikkuisen maastohommissa vaikka jalat olivatkin ihan spagettia migreenin jäljiltä. Väsyttää edelleen ihan sairaasti, varmaan stressin ja migreenin takia. Ressikäyrän sainkin taas eksponentiaaliseen nousuun kun heppa kieltäytyi syömästä iltaruokaansa, johon lääkkeet oli laitettu. Ja kun ne olisi pakko syödä ne lääkkeet! Muutenkin sillä jo yksi koipi haudassa :cry:
Voihan piru tätä hommaa.
No ruuat on ollu karppeja tänään: aamulla munia ja pekonia kurkun ja tomskun kanssa sekä partista ja hilloja, päivällä Unirestan jauhelihapihvi tunnistamattomaksi jääneen raasteen kera (palsternakkaa?). Päivälliseksi vokkia (broileria, paprikaa, herkkusieniä, kukkakaalta, chiliä) ja jälkiruuaksi puolukka-kemarahkaa. Jos en enää tänään sorru mihinkään naposteluun, saan taas 3 aterian rytmistä kiinni.

Ihan ok saavutus, kun haluttas vetää jäätelöä niin että retkeaa ja sitten mennä peiton alle viikoksi märisemään.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 134 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 57 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00