karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-21 06:28:27

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 233 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 512 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Noonan kesärutistus
ViestiLähetetty: 2007-05-05 11:41:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heittäytyipä tääkin mukaan kesäksi sulattelemaan muutamaa salakavalasti kertynyttä kiloa. Viiskymmentä olis tavoitteena, neljä kiloa matkaa siis. Liikuntaa tuskin tulee harrastettua ajan/tahdon/motivaation puuttuessa mutta syömisten suhteen on varaa skarpata. Syömällä ne neljä on takaisinkin tulleet... :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-07 09:53:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ja voihan elämän käsi, kyllä alkoikin hienosti! Viikonloppuna pidettiin äitini luona pitkästä aikaa sukukokous johon pääsivät osallistumaan myös ulkomailla asuvat tädit, sedät ja serkut ja tarjoilut olivat myös sen mukaisia... no enhän minä saanut taiteiltua täysin tyylipuhdasta viikonloppua, vaikka melko hyvin mielestän pärjäsinkin. Lounaan ja päivällisen klaarasin suorastaan mallikkaasti; töissä katkarapusalaattia sitruunaoliiviöljyn kanssa ja sukulaisissa kermassa haudutettua lohta (kiitos äitini joka otti huomioon suvun ainoa karpin :smt049 ). Illalla sitten repsuilin vähän ja pistelin muutaman rahkapiirakan palan ja unelmatorttua. Ilman tunnontuskia kuitenkin, harvoinpa sitä koko kööri koolla ollaan ja herkutellaan saman pöydän ääressä. Sitäpaitsi rangaistuksenikin olen jo kärsinyt lukuisten vatsanväänteiden ja vessareissujen muodossa.

Tästä on kuitenkin hyvä jatkaa! Arki on siitä ihanaa että kaikki on melko pitkälle suunniteltavissa.

Terv. Kontrollifriikki-Noona

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-08 09:45:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vapaapäivä. Jee!

Eilinen menu oli pitkästä aikaa Oikein Karppia. Jostain syystä jopa ketoositikut näyttivät illalla 0,5 vaikka viikonlopun perusteella oletin, että ketoosiin pääsyyn menisi parikin päivää päänsärkyineen. No, kelpaa mulle tämäkin :D Olo on mitä mainioin!

Eilisen syömingit menivät seuraavasti:

07:00

mukillinen kermakahvia

13:00 töissä

kalkkunaleikettä, majoneesia, kurkkua, kermakahvi, kolme palaa Fazerin thin darkkia

19:00 kotona

kokkailun ohessa muki kermakahvia ja pikkukourallinen suolapähkinöitä

n. klo 21:00 kotona

moussakaa ja juustokastiketta (reseptit -osiosta, nami!) ja lasi punaviiniä

Tein eilen siis jättisatsin sitä Hooverin moussakaa juustokastikkeella, jonka ohje löytyy tuolta resepteistä. Tosi herkkua, ja myös muu perhe tykkäsi. Leivoin myös karppinäkkäriä. Vettä tuli juotua yhteensä n. 2,5 litraa. Nyt kun Lidlissä on Saskiat vieläkin halvempia, kävin toissapäivänä hakemassa sikspäkin. Tähän asti olen juonut aika paljon makuvesiä, mutta viime aikoina niissä on alkanut olla liikaa makua, mun makuuni. (makumaku)

Hmm. Kyllä sitä varmaan ketoosissa pyöritään, en mä normaalisti jaksa töitten jälkeen kohkata noin paljoa. Tänäänkin heräsin jo kukonlaulun aikaan ihan ilman kelloa. Jee!

Mutta. Kaapit odottaa suursiivousta, jatkan taas!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-09 10:26:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huhhuh. Töissä taas, ja olo on kuin katujyrän alle jääneenä. Vapaapäivä meni tehokkaasti suursiivousta tehden. Siivosin vaatehuoneen, keittiön kaapit, imuroin koko huushollin, pesin kylpyhuoneen (laattojen saumat hammasharjalla 8)), wc:n, kaksi koneellista pyykkiä ja järjestelin ulkovarastoon miehelle työtilan. Ai juu ja vaihdoin kissanhiekat, se raasu on jo pari päivää juoksennellut jalat ristissä kun vessa on ollut niin siivoton :oops:

Nyt alkaa mun universumini olla taas kohdillaan kun kaikki paikat ei tursua tavaraa. Neljä jätesäkillistä vanhoja vaatteita odottaa varastossa vielä kohtaloaan, mutta jätin ne suosiolla toiseen kertaan. Taidan vaan viskaista ne vaatekeräykseen, tuskin viitsin lähteä kirppariruljanssiin.

Hyvä minä, tapu tapu olkapäälle :mrgreen:

Eilen ei paljoa tullut siivouksen ohessa syötyä...

aamulla 07:00

kermakahvi

14:00

Hooverin moussakaa juustokastikkeella, 2 palaa Thin Darkkia ja kermakahvi

21:00

Kaksi palaa karppinäkkäriä, tonnikalatahnaa päällä (=tonnikalaa, sipulia, kruunumajoa, kananmunaa) Mies ja lapset herkutteli pannarilla ja mansikkahillolla vaan eipä tehnyt edes mieli moista. Taitaa olla vielä niin tuoreessa muistissa viikonlopun mahakivut.

Painonmuutostaulukko tuolla Suvisilavissa on ihan plääh, puoli kiloa olen kutistunut ja se mokoma näyttää ilmeisesti kilon tarkkuudella pyöreää nollaa. Eipä silti, oma vaakanikin on joku jatkosodan jälkeinen malli joka näyttää myös vain vähän sinnepäin, joten kovin tarkkoja lukemia ei tässä muutenkaan saa. Tänä aamuna viisari heilui siinä 54 ja 53 välillä, joten keskimäärin se oli varmaan jotain 53,5. Se niin nökönuukaa oo. 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-21 11:13:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Uijuijui, eihän tää muista kirjata syöminkejä tänne.... Liikaa vissiin elämää viime aikoina :wink:

Paino ei ole pudonnut kiloakaan, tosin olen kyllä syönytkin melko mahdottomasti. Ketona olen onnistunut pysymään suht vaivatta*, mutta ne annoskoot... näillä kiloilla luulisin olevan merkitystä paitsi ruoan laadulla myös määrällä. Ja nyt, viime torstaista asti on grillattu joka päivä ja ja minähän nautin hyvästä ruuasta... kanaa, kesäkurpitsaa, herkkusieniä, paprikaa, sipulia, tuorejuustoja, fetasalaattia... :koki: Kyllä kesä on ihanaa! Ylensyöminen tuntuu olevan tässä kohtaa se ongelma, pitäisi osata rajoittaa herkkujen määrää lautasella. Toisaalta myös käsillä oleva se aika kuusta vaikuttaa ruokahaluuni. Voisin syödä kaiken syötäväksi kelpaavan ja kelpaamattoman, pakkasen, jääkaapin tyhjäksi karmeineen päivineen ja jälkkäriksi vielä hevosen tai kaksi... Nälkä ei ole, mutku tekee mieli. Onneksi tää vaihe on pian taas ohi ja alkaa n. viikon mittainen "mä en saa alas mitään" -vaihe... On tää naisen elämä ihanaa. Aina on PMS... joko Premenstrual tai Postmenstrual :lol:

Viime päivien syömiset tulikin tuossa jo kokolailla eriteltyä, eli en ala tähän mitään listaa laittamaan. Vissyä ja kermakahvia edellisten lisäksi, siinäpä ne. Ehkä se vaa'an viisarikin taas heilahtaa vähän alaspäin, kun loppuu tää yletön mättö sekä mahan toimintalakko.

*niin paitsi eilen illalla, jolloin rohmusin lapsilta jääneen puolikkaan karkkipussin, öbaut kolmessa sekunnissa

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-21 18:40:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tänään - idag - today - aujourd´hui

kermakahvi

13:30

kinkku-majoneesisuttua jonka ohjeen bongasin tästä ketjusta, n. 150 g(?)
pala siemenleipää (n. 50g)

19:00

broilerin minuuttipihvi n. 100 g
kastikkeeksi loraus kermaa ja iso ruokalusikallinen creme bonjour valkosipulia, pari paprikarengasta sekaan paloiteltuna
fetasalaattia, jossa loraus oliiviöljyä
jälkkäriksi kermakahvi

:smt091 en mene karkkipussille, en mene karkkipussille, en mene karkkipussille.....

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-21 20:57:01 
Hyvä sinä! Älä mene karkkipussille. :D
Minä hoen täällä, etten mene pakastimesta jätskiä hakemaan. :evil:
Ainakin vielä olen onnistunut, vesipullo on vieressä, siitä hörpin. 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-22 07:27:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oih, heippa Turre! Kiva saada vieraita! Saitko pysyttyä poissa jätskipaketilta? Mä vältin karkkikohtalon, paistamalla satsin voikaalia... nami. Taas se nähtiin, makeanhimolle ei ikinä kannattais antaa periksi, koska "ekasta kerrastaki voi jäädä koukkuun"...

Mulla on jo jonkin aikaa omatunto kolkuttanut liikkumisen suhteen. Musta on tullut niin kantiunto kuin ihmisestä voi. Kitukuuriaikoinani tein päivittäin 10 km lenkin ja se teki tosi hyvää. Sitä ennen pyöräilin ja rullaluistelin. Mihin motivaatio hävisi? Miksen mä enää saa itestäni irti? Ihan työpaikkani naapuriin avattiin uusi kuntosali, himottaisi sekin mutta miten ihmeessä saisi potkittua itsensä taas liikkumaan, aaaagh! Ku ei oo aikaa ja ei oo rahaa ja ei oo verkkareita eikä ees lenkkareita jne jne.. :roll: Työpäivä alkaa klo 10, joten siinä aamulla ehtisi salille, mut siinäpä onkin kynnys, kehdata rapakuntoisena lähteä ähkimään huipputreenattujen sekaan!

Saapa nähdä, mitä puntari huomenna valehtelee. En jaksa uskoa että ainakaan alaspäin olis tapahtunut muutosta. Mä tiedän, mitä tää kroppa huutaa: LIIKUNTAAAAA! :evil:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-22 08:53:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Haa! :twisted:

Omaan saamattomuuteeni sisuuntuneena painelin varastoon, pumppasin renkaisiin ilmaa, rasvasin ketjut - ja tein 10 km pyörälenkin! 8) hyvä minä, hyvä minä!

Siinä ajaessa pohdiskelin omia liikuntamahiksia oikein realistisesti ja tulin siihen tulokseen että voisin pyöräillä 10 km:n työmatkani ainakin kolme kertaa viikossa. Tulis huvi(?) ja hyöty yhdistettyä, ja päivässä melkein tunti kuntoilua :D Voi että mä oon nyt tyytyväinen!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-22 17:13:24 
Hyvä, että sait pysyttyä erossa karkeista. Onnistuin minäkin jätskin suhteen.
Hyvä me! \:D/
Liikunta olisi jo kunnon takia ihan kiva saada mukaan. Sinne salille vaan, ei siellä kaikki mitään huipputreenattuja ole. Siellä rapakuntokin nousee kohisten. Se vaara kyllä on, että siihenkin voi jäädä koukkuun. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-23 09:53:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä en tykkää. Puoli kiloa lisää. :smt022

Mielestäni syömiset pitäis olla suht kohdallaan, mikä tässä nyt mättää?? Ne annoskoot?? Stressi?? Tai sitten vaan ne p**run hormonit; punaset lähdöt antaa odottaa itseään ja maha pömpöttää, housut kiristää ja kaikki ketuttaa :smt013 Taidan ottaa punnituksen loppuviikosta uusiksi, jos vaikka olis menkat alkanu ja olo helpottunut. Mutta puoli kiloa lisää, voi dämn!!

Eilisen ruuissa ei käsittääkseni pitäisi olla mitään häikkää... vai?

kermakahvi

11:00

siemenleipää 2 palaa (yht. 50 g)
kruunumajoneesia 25 g
palvikinkkua 40 g
paprikaa 25 g

14:00

kermakahvi

18:00

Arin jauheliha-kesäkurpitsalaatikkoa 250 g

21:00

yleiseen ketutukseen
2 siemenleipää (yht. n. 50 g)
voita 15 g
oltermannia 30 g

ei ollut nälkä mutta teki taas mieli "jotain"

kalorilaskurin mukaan: P: 43 g, HH: 12 g, R: 105 g

Mielessä kävi sekin, että karppausta aloittaessani olin melko hoikassa kunnossa ( 160 cm/51 kg). Onkohan nää +4,5 kg sitten lipsumisien ansiota vai karppauksen ansiota.. tarkoitan että jos tää 54-55 kg onkin mun kropalle luonnollisempi kuin se 50 kg? *huoh* kun mä niin tykkäisin olla vähä hoikempi, vaatteet ei kiristäis ja kun muotoja riittää ihan naapureille asti ilman lisäkilojakin :roll: ..taidan etsiä jostain käsiini sen "25 syytä miksi vhh:si ei toimi" -ketjun.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-24 06:42:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta. Uusi päivä, uudet kujeet. Kävin äsken vaa'alla (painon nousu on tehnyt musta näköjään neuroottisen vaakahitlerin...) ja se eilinen puoli kiloa oli lähtenyt, jes! Nyt siis tasalukemassa 54 - eli lähtöpisteessä. En taida kuitenkaan käydä vaihtamassa lukua tuolla suvisilavien puolella, katotaan sitten ensi keskiviikkona taas. Syömiset vedin eilen oikeastaan tarkoituksella överiksi, otti niin paljon päähän tää turvonnut olo. Päivä meni normaalisti mutta töiden jälkeen päätin että nyt syödään suruun ja mitään ei kaduta. (Ja taisi toimia?!)

kahvi on loppu, voi ***!
lasi vettä ja e-epat

töissä kuppi kofeiinitonta kermakahvia

13:00

eilisen jauheliha-kesäkurpitsavuoan jämät (ehkä n. 150 g),
muutama siivu paprikaa, kaksi ruokalusikallista pestoa,
kaksi palaa Fazerin thin darkkia

17:00

kofeiiniton kermakahvi

20:00

wilhelm, iso kasa grillattua herkkusieni-kesäkurpitsa-creme bonjour-sipuli-paprika -suttua,
salaattia, kurkkua, tomaattia, fetaa, oliivia, lasi punaviiniä,
20 g Marabou premium darkkia, 2 palaa tuulamon torttua (joo ei todellakaan karppia)

ja päivän mittaan 1,5 l vissyä sekä n. 0,5 l vettä.

Kalorilaskuriin en jaksanut noita näpytellä, kun ei ole tarkkoja lukuja tiedossa, mutta kohtuullisesti noista vissiin tuli vähän kaikkea. Hiilariakin sen verran, että kävin aamulla läpi melkoisen vessarumban.

Sinne kuntokeskukseen menoa suunnittelin myös (hyvin suunniteltu on kato puoliksi tehty :wink: ) mutta myös uiminen vois olla mun juttu. Nyt en oikein tiedä, kumpi olis kivampaa. Uimahallilla ainakin tiedän, mitä siellä kuuluu tehdä, eikä tarttis hävetä rapakuntoakaan... Jos kävis joka arkiaamu uimassa, oliskohan se tarpeeksi kunnon/laihtumisen kannalta?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-24 07:32:06 
Jos joka aamu käyt uimassa, niin kyllä siinä ainakin kunto kasvaa ja kiinteytyy. \:D/
Minä olen monena keväänä osallistunut uintikampanjaan, uinut neljänä päivänä viikossa 2 - 3 km. Sen on jo huomannut kiinteytymisenä ja laihtunutkin olen aina vähän. Tänä vuonna en enää osallistunut. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-24 20:05:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Voi että, sittenhän mä alan käymään hallilla :smt026 (ja viikon kuluttua maauimalassa... toivottavasti sää olis plussan puolella...)! Aamuisin ehtii kivasti ennen töitä, uiminen ei ole säästä riippuvaista (paitsi jos maauimalassa alkaa tulla räntää niskaan) ja se on ilmeisesti aika tehokastakin. Pakko sitä on jotain tehdä, viime aikoina on töissäkin ollut sen verran hiljaista, että suurimman osan päivästä tulee vain istuttua koneen äärellä. Mutta sitten taas tähän päivään. Miten onkin taas niin täysi ja ähky olo, vaikka ainakaan laskurin mukaan en ole syönyt edes kulutukseni edestä, saati yli...

kermakahvi

kermakahvi töissä

15:00

sinipallasta 100g, kurkkua n. 15 g, mummojugua 3 reilua rkl, thin darkkia 15 g :oops:, kermakahvi ja pikkukourallinen suolapähkinöitä

18:30

siemenleipää n. 60 g, voita 15 g, palvikinkkua 20 g, kruunumajoa 15 g, makeuttamattomia suolakurkkuja 10 g, premium darkkia 10 g :oops: ...ja päivän mittaan vain litran verran vissyä ja vettä. Jotenkin nyt tökkii, on niin turpea olo... :sick:

Kalorilaskurin mukaan P: 44g, H: 20g, R: 103g

Nyt olis hyvät neuvot tarpeen. Syönkö mä liikaa/liian vähän/väärin? Noi prosenttisuklaat on kyllä sitkeä paheeni, mutta muuten? Kermakahvi, pitäiskö jättää? Olen muuten siirtynyt kofeiinittomaan pari päivää sitten... kermaa kyllä lorautan sekaan aika reippaasti. Jos ei ole nälkä, pitäiskö yrittää kuitenkin syödä, vai suosiolla jättää syömättä? Tää "täysi vatsa" -olo ahdistaa ainakin näin PMS:n aikaan. Kitukuuriaikoina sitä tottui ajattelemaan= "vatsa tyhjä > laihdun" ja nyt kun kiloja on kertynyt ja on täysi olo niin uuhhhh kun tökkii....

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-24 20:53:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:-k hmm. pörräsin tuolla pätkäpaasto-osiossa... oiskohan tuo mua varten... jos vaihtaisin vuorokautta aina klo 18, se voisi toimia... hmmm...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-24 22:07:07 
Minun mielestäni et ainakaan liikaa syö, mieluummin liian vähän.
Pätkäpaastoa mietin kerran minäkin, mutta en taitaisi siinä onnistua. Ja jotenkin tuntuu, että tässä pitäisi löytää semmonen "normaali" tapa syödä, jota voi jatkaa lopun elämää.
Mitä ikinä se normaali tapa syödä sitten onkin, se vielä tarttis keksiä. :shock:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-25 04:57:42 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Aika vähältä syömisesi minustakin tuntuu! Kannattaisiko ihan laskea paljonko päivässä sitä pöperöä tulee syötyä. Mä olen usein sortunut siihen liian vähään syömiseen ja mun kohdallani se ei todellakaan vie painoa alas.
Nyt opettelen taas syömään kunnon aterioita sensijaan että käyn nyrppimässä jatkuvasti jotain jäälaapilta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-25 11:02:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jaahas, jaahas, täytyypä koittaa syödä enemmän... ongelma on vain siinä, että noilla määrillä tulen kylläiseksi ja melkein vähän ähkyynkin... paitsi jos sitten koittaisi vähentää sitä suklaata ja kermakahvia ja lisätä rehuja. Määrien laskemisen suhteen olen ollutkin aika friikki; kaikki menee digitaalisen keittiövaa'an kautta lautaselle. Töissä tuo laskeminen on tietty hankalampaa, mutta yritän arvioida. Tuosta warriorista olen nyt aika innoissani, mutta mietin että mahtaisikohan se toimia mulla. Jos suoraan sanotaan niin se vuorokauden vaihtuminen tuottaa mulle vähän ymmärrysvaikeuksia. Sen miettiminen, että koska mä saan seuraavan kerran syödä, tuntuu vähän ahdistavalta. Ko mä rakastan ruokaa :D . Mutta jonkinnäköinen sovellus voisi toimia, eli se kerran päivässä syöminen. Täytyypä nyt pohtia ennen mitään radikaaliratkaisuja.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-25 11:06:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moikka Noona!
Määkin oon muuten syntynyt ja asunut suurimman osan elämästäni länsirannikolla. Tai oikeastaan kohta on puolet ja puolet. Oon asunut pian 18 vuotta täällä Ruotsissa. Asuin Kokkolassa 21 vuotta. :smt039

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-25 19:22:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moi moi, anna67!

Mä asustelen "vähän" Kokkolaa alempana, täällä Porin kupeessa :) Ruotsissa en ole asunut vielä toistaiseksi, kova hinku kyllä olisi kun suku asuu siellä. Mutta niin kauan täytyy pitää jalat Suomen kamaralla kun työt pidättelee. Kiva kun tulit moikkaamaan!

Tänään on ihana päivä. Olen yksin kotona; lapset ja mies mökillä. Pääsin vielä yllättäen lähtemään töistä tuntia aiemmin. Mulla oli vakaa aikomus käyttää tää hiljaisuus ja rauha kaikkien tekemättömien töiden tekemiseen; keittiösuunnitelma on edelleen vaiheessa, neljävee tytölle olen luvannut ommella kesämekon ja hatun, keittiön tuolien verhoilut on puolivalmiit, makkarin laskosverho on tekemättä, pojan sänky odottaa vahapintaa... eih, ei sais ajatella noita nyt.. tää ilta on nimittäin mennyt täysin itseä hemmotellessa. Kävin ostamassa kookosöljyä, mascarponea ja kermaa ja loppu onkin sitten historiaa... :wink: Tänä iltana hiiteen kiire, vastuut, stressi ja muutama kilo josta en pidä!

Lueskelin tosiaan tuota kookosöljyketjua ja pakkohan mun on kokeilla kaikkea ainakin kerran... menin ja ostin Viriloa, sen pienemmän purkin ensin kokeeksi. Sisäisesti en ole vielä käyttänyt kuin iiihan pikkiriikkisen teelusikan kärjellisen, mutta ulkoisesti sitäkin enemmän. Lämmitin saunan, laitoin jalkakylvyn, sheivasin, kuorin kroppani hunaja-sokeriseoksella ja öljysin itseni kookosöljyllä. Ja mä olen kuulkaa rakastunut :smt055 ! Ihana tuoksu! Ihana pehmeys! Ihana iho! Ja makutestin mukaan myös äärettömän ihanan makuista. Tästä tulee mun lemppari, kesäkurpitsan ohella!

Kaiken warriorinnostukseni keskellä tämä päivä humpsahti oikeastaan olosuhteiden pakosta pätkäpaaston puolelle. Jouduinkin yllättäen jäämään töihin yksin koko päiväksi - työkaveri tuli vasta klo 16 ja niinpä pääsin kipaisemaan lähikaupassa vasta neljän jälkeen. Ja jos olisin tiennyt että pääsen viideltä lähtemään kotiin, olisin ehdottomasti venyttänyt ruokailua siihen asti... Mutta söin vielä töissä ja nyt illalla on otettu kiinni tuo uhkaava aliravitsemus... :lol:

kermakahvi
e-epat, multitabs, vettä 0,5 dl

12:00

kermakahvi ja kourallinen suolapähkinöitä

16:30

savupallasta 170g, herkkusienisalaattia (herkkusieni, kermaviili, tilli) 200g,
thin darkkia 10g, kermakahvi

19:00

mascarponea 60g, kermaa 1 dl, tummaa kaakaojauhetta 4 rkl, hermesetas-jauhetta 2 tl :arrow: vispattuna, sotkotettuna, kristallimaljassa tarjoiltuna, pakastemansikoilla höystettynä. (idea mascarpone-ketjusta)

20:00

lasi tai pari punaviiniä
päivän mittaan 1,5 litraa vissyä ja n. 0,5 litraa raakaa vettä.
Laskurin mukaan P: 51g, HH:20g, R:162g + nää pari lasia viiniä.

Elämä on hyvää.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 233 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 512 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00