Moi moi, anna67!
Mä asustelen "vähän" Kokkolaa alempana, täällä Porin kupeessa

Ruotsissa en ole asunut vielä toistaiseksi, kova hinku kyllä olisi kun suku asuu siellä. Mutta niin kauan täytyy pitää jalat Suomen kamaralla kun työt pidättelee. Kiva kun tulit moikkaamaan!
Tänään on ihana päivä. Olen yksin kotona; lapset ja mies mökillä. Pääsin vielä yllättäen lähtemään töistä tuntia aiemmin. Mulla oli vakaa aikomus käyttää tää hiljaisuus ja rauha kaikkien tekemättömien töiden tekemiseen; keittiösuunnitelma on edelleen vaiheessa, neljävee tytölle olen luvannut ommella kesämekon ja hatun, keittiön tuolien verhoilut on puolivalmiit, makkarin laskosverho on tekemättä, pojan sänky odottaa vahapintaa... eih, ei sais ajatella noita nyt.. tää ilta on nimittäin mennyt täysin itseä hemmotellessa. Kävin ostamassa kookosöljyä, mascarponea ja kermaa ja loppu onkin sitten historiaa...

Tänä iltana hiiteen kiire, vastuut, stressi ja muutama kilo josta en pidä!
Lueskelin tosiaan tuota kookosöljyketjua ja pakkohan mun on kokeilla kaikkea ainakin kerran... menin ja ostin Viriloa, sen pienemmän purkin ensin kokeeksi. Sisäisesti en ole vielä käyttänyt kuin iiihan pikkiriikkisen teelusikan kärjellisen, mutta ulkoisesti sitäkin enemmän. Lämmitin saunan, laitoin jalkakylvyn, sheivasin, kuorin kroppani hunaja-sokeriseoksella ja öljysin itseni kookosöljyllä. Ja mä olen kuulkaa rakastunut

! Ihana tuoksu! Ihana pehmeys! Ihana iho! Ja makutestin mukaan myös äärettömän ihanan makuista. Tästä tulee mun lemppari, kesäkurpitsan ohella!
Kaiken warriorinnostukseni keskellä tämä päivä humpsahti oikeastaan olosuhteiden pakosta pätkäpaaston puolelle. Jouduinkin yllättäen jäämään töihin yksin koko päiväksi - työkaveri tuli vasta klo 16 ja niinpä pääsin kipaisemaan lähikaupassa vasta neljän jälkeen. Ja jos olisin tiennyt että pääsen viideltä lähtemään kotiin, olisin ehdottomasti venyttänyt ruokailua siihen asti... Mutta söin vielä töissä ja nyt illalla on otettu kiinni tuo uhkaava aliravitsemus...
07:00
kermakahvi
e-epat, multitabs, vettä 0,5 dl
12:00
kermakahvi ja kourallinen suolapähkinöitä
16:30
savupallasta 170g, herkkusienisalaattia (herkkusieni, kermaviili, tilli) 200g,
thin darkkia 10g, kermakahvi
19:00
mascarponea 60g, kermaa 1 dl, tummaa kaakaojauhetta 4 rkl, hermesetas-jauhetta 2 tl

vispattuna, sotkotettuna, kristallimaljassa tarjoiltuna, pakastemansikoilla höystettynä. (idea mascarpone-ketjusta)
20:00
lasi tai pari punaviiniä
päivän mittaan 1,5 litraa vissyä ja n. 0,5 litraa raakaa vettä.
Laskurin mukaan
P: 51g, HH:20g, R:162g + nää pari lasia viiniä.
Elämä on hyvää.