karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-18 15:51:27

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Outi
ViestiLähetetty: 2007-05-09 20:16:48 
Poissa
sintti
sintti

Jostain iski, yllätyksenä ja tilaamatta, vapun pyhinä, suuri, hillitön, m a s s i i v i n e n motivaatio pudottaa turhat kilot painolastista, niinku mäkeen! Sitten tuli vastaan tää kesäkampanja, ja tässä sitä nyt ollaan. Pelottavaa ja järkyttävää tällainen ehdottomuus! Jos tätä sais hypnoosilla, niin mä kyllä maksaisinkin tästä! :D
Painoin [i]plim-hetkellä [/i]108, eka punnituksessa jotain 105 ja nyt tokassa 103 ja jotain. Ihan ok alku.
No pelivälineenä on ketis ja tyylilajina tiukkis. Nyt päämäärä on tärkeää, purjehditaan sitten joskus muulloin. Ei mitään karppikokkauskikkailua tällä erää; aion aktiivisesti unohtaa herkuttelun, kieltäydyn kaikista tarjoumuksista, en edes näe "karkki"hyllyjä kaupassa ja vaihdan kanavaa, kun tv:stä tulee ruokamainoksia. Ruoka on kuulkaas pelkkää polttoainetta arjen kiemuroihin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-09 20:42:48 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Tervetulo Outi :smt039 kyllä täällä tuloksia saa kunhan vaan jaksaa pitkäjänteisesti karpata. Porukassa se onnistuu ainakin multa helpommin ja samalla saa kannustusta ja ohjeita muilta karpeilta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-11 19:53:37 
Poissa
sintti
sintti

Kiitti, kiitti Ahis. Ja tsemppiä sinullekin!

Mun kohdallani pelkkä pitkäjänteisyys ei riitä vaan tarvitaan tosiaan aika askeettista linjaa mikä taas edellyttää aivan uudenlaista suhtautumista ruokailuun ja syömiseen.
Siis minähän olen ollut hyvin ahkera ruuallaherkuttelija ja suht. hyvä kokkikin ja nyt on pitänyt kääntää aivot asentoon, jossa ruokailu = ajoittaista, välttämätöntä tankkausta.

Luulin pitkään, että karppamalla voin yhdistää herkuttelun ja laihtumisen, mutta omakohtaiset ihmiskokeet ovat osoittaneet sen kohdallani mahdottomaksi. Erona aikaisempiin yrityksiin olen nyt esimerkiksi hylännyt ns. alakarppisovellukset yläkarppiruuista, lopettanut kermalla läträämisen ja movesiiderikin on pannassa, kun ei homma toiminut, edes pitkässä juoksussa. Mutta nyt Outi tekee tulosta!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-11 22:44:49 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

hyvä outi! sinulla asennetta näyttää löytyvän. tsemppiä matkaan!

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-12 07:01:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tervetuloa Outi mukaan minunkin puolesta. :smt041

On totta, että ruoka ei saisi olla viihdykettä(silloin kun laihduttaa)vaan välitön pakko, eli syödä pitäisi silloin, kun on nälkä ja karpisti. :roll:
Itse olen kotona kahden alle 3v. kanssa ja turhautunut, (maalla kun asutaan) niin purin energiaani syömiseen kun en voi tehdä muuta kun hoitaa lapsia ja taloa ja laitella kaikille (myös kaksi murkkuikäistä löytyy) ruokaa. Mieheni on nääs aina töissä.
Nyt vaan on pitänyt löytää syömiselle korvike ja se on tämä luurailu näillä karppi sivuilla. :smt024 Ei ainakaan lihota. :P

Tsemppiä sinulle!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-12 12:00:37 
Poissa
sintti
sintti

Kaunis kiitos kannustajille!

Tämän aamun mietteitä...

Motivaatio huipussaan:
Aivan intona. Vaaka näytti 101,3 eli -6,7 kiloa alle kahdessa viikossa. Se on paljon, kun on aiemmin laihtunut noin 50 g viikkovauhdilla tyylilajista riippumatta. Olin jo vähän luopunut toivosta, kun suht. aktiivista yritystä on takana ainakin 3 vuotta..

Psyykistä vastarintaa:
Jotenkin tää menee nyt liian helposti.. Koskahan se jumitus tulee...

Päätelmät:
Jatketaan samaan malliin! Ei murehdita, koska laihtuminen tapahtuu aivan itsestään, kunhan syö oikein! Mutta töitä pitää tehdä myös päänupin sisällä.
[/i]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-12 12:03:18 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

no mutta, hyvä outi!!!! sehän tässä karppailussa onkin mukavinta, kun ei oikein tunne laihtuvansa, kun syö niin hyvin, mutta laihtuu kuitenkin. ihan huomaamatta. minäkin olen karpannut vaikka kuinka kauan, ja vieläkään en ole tottunut tuohon. pääkopassa siis vikaa. mutta kyllä kai sitä vuosien myötä oppii tottumaan....tsemppiä matkaan!

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-14 12:17:15 
Poissa
sintti
sintti

Balanssin kanssa ongelmia...

Lauantai ja sunnuntai kuluivat palellessa, energiat oli tosi vähissä, luulin tulevani kipeäksi. Kuumemittari näytti 35,3, joten alilämpöä pikemminkin. Lisäksi kuvottava olo. Jo pari edeltävää päivää ketostiksit näytti vahvaa kasia... Siinä sitä sitten pähkäilin mitä kannattais syödä ja mitä pystyis syödä ja mitä mistäkin ruuasta seurais. Ei oikein mikään auttanu. Hiilareita sen verran (max 30 g kuitenkin vaan), että paino kääntyi nousuun (102,3 tänään aamulla).

Luulen, että em. johtui siitä, että: takana oli aika raskas työviikko, paino oli tippunu aika reippasti, ketoosi oli vahva, innoissani en loppuviikolla syönyt aivan tarpeeksi ja sitten vielä pisteeksi iin täälle perjantai-illalla määräsin itseni turhan rankalle lenkille ennen nukkumaanmenoa. En ollut muuten juonut vettäkään tarpeeksi.

Vitsi kun pitää olla niin innokas! Täytynee tänäänkin vähän rauhoittua ja levätä. Vieläkin väsyttää. Ja nukkuminenkin on ollut vähän sellaista levotonta. Muuten olotila on kohentunut jonkin verran.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-14 20:15:02 
Poissa
sintti
sintti

Hei Outi !Onnea hyvästä painonpudotuksesta ! :smt006 Muuten ,liian vähäinen juominen aiheuttaa palelemista .Muista kuitenkin syödäkin,ettei elimistösi mene säästölenkille.Tsemppiä !

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-16 09:05:04 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos myöskin kannustuksesta Volleyball! Olen onnekseni palautunut viikonlopun huonoista fiiliksistä. Syynä oli uskoakseni liian vähäinen syöminen suhteessa kulutukseen, fyysinen väsymys.

Olenkin nyt syönyt vähän enemmän, tavoitteella, että pysyisi sellainen hyvä vireystaso päällä. Ketiksellä jatketaan kuitenkin.

Painon laskussa on stoppi, mutta uskon, että jo huomenna on suunta alaspäin. Tänään aamulla 101,9.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-27 13:00:53 
Poissa
sintti
sintti

Tilanne:
Tänään aamulla paino 100,5. Viikon puolivälissä kävi jo 100, 1:ssä ja malttamattomana odotan kun pamahtaa satanen rikki... Pudotusvauhti on hidastunut huomattavasti sitten alun rynnistyksen. Mutta kolmessakymmenessä päivässä -7,5 kg on tulos, johon on pakko olla tyytyväinen.
Olen tarkoituksellisesti pitänyt töissäkin matalaa profiilia tästä asiasta, eikä kukaan ole vielä huomannut ihmetellä muutoksia ruokailuissani. Myöskään kukaan asiasta tietämätön ei ole vielä tullut kertomaan, että näytän laihtuneelta. Juuri vapun alla ostetut farkut kyllä kohta tippuu jalasta. :D

Viestin otsikko: Onnittelut!
ViestiLähetetty: 2007-05-27 13:19:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Sulla on kyllä tosi hyvin lähteny paino putoamaan, suuret onnittelut! Toi vaihe, missä ite huomaa laihtuneensa mutta muut ei muka, on ärsyttävä, mutta kyllä ne sen pian hoksaa.. Jatka samaan tahtiin, sun mallista saa itsekin pontta tiukkailuun.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-29 20:46:07 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos Simon kannustuksesta!
Itse tunnen junnaavani aivan paikallani, kun ei ole viikkoon mitään tippunut. Mutta ei se syö motivaatiota! Entistä jääräpäisemmin jatkan samaan malliin!

Voi miten monesta herkkujen tuputuksesta olen jo kieltäytynyt. Aika hyvin alkanut iskostua päähäni, että olen ihminen, joka nyt ei vaan voi pistää suuhunsa mitä tahansa. Hmm... enkä oikeastaan tarvitse entisä herkkujani :D. Tunnen vaan oloni jotenkin vapautuneeksi, ja sitähän se onkin kun hiilarihimot eivät enää hallitse elämääni. Toisaalta tiedän, että taiteilen vielä aika haurailla jäillä...

Ketokarppausta takana kohta kuukausi. Olotila on nyt vasta hiljattain vakiintunut aika tasaiseksi. Eilen otin aloe vera -juoman aamuiseksi tavaksi. Jospa se vähän tehostaisi aineenvaihduntaa ja puhdistaisi kroppaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-30 08:58:40 
Poissa
sintti
sintti

Hei ! Jääräpäisyyttä tässä tarvitaan ja sitähän meiltä löytyy :wink: Juhlaviikonloppu tulossa ja herkkuja on tarjolla.Onneksi saa itse päättää mitä ottaa.Minäkin oon jo varmaan vuoden juonu aloe juomaa.Kyllä se auttaa jaksamaan.Tsemppiä .Ei anneta periksi !

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-01 05:32:57 
Poissa
sintti
sintti

:smt031 Juhlapäivä! Sata rikki! Aamulla 99,9kg!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-01 05:41:05 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

:smt041 onnea Outi! Tosi hieno homma. Noi välitavoitteet on olleet mulle tosi hyviä ja motivaatio kohonnut aina kun on uhden "virstanpylvään" saavuttanut.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-08 08:10:34 
Poissa
sintti
sintti

Onnea satasen alituksesta Outi ! =D> Siitä on hyvä jatkaa !Tsemppiä !

Viestin otsikko: I´m back!
ViestiLähetetty: 2007-08-11 07:40:29 
Poissa
sintti
sintti

Olin "kesälomalla". Aika jännä juttu, paino on nyt n. 98,5; siis eipä juuri tullut takapakkia, vaikka jotain 6-7 viikkoa oli unohduksissa tämä pudotuskampanjakin.
Jäätelöä tuli syötyä riittävästi ja kesäreissuissa tuli syötyä mitä oli tarjolla...
Yritän vielä päästä tavoitteeseeni, eli 94 kg kampanjan lopussa (kolme viikkoa aikaa). Optimistina ajattelen sen olevan mahdollistakin, kun nyt seuraa taas räväkkä muutos elintapoihin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-11 07:46:53 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Sulla on kamapanja mennyt tosi hienosti.
Ei mullakaan lomalla paino noussut vaikka en erikoisesti mitään karppilinjaa pystynyt noudattamaankaan. En kyllä sortunut mihinkään super mässyihinkään. Tästä on hyvä jatkaa! :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00