karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-23 11:37:11

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2007-07-02 11:54:25 
Poissa
sintti
sintti

Elikkäs elikkäs... Ensimmäistä kertaa tällä foorumilla minäkin uskalsin liittyä johonkin, lähinnä vaan tutkiskellu mitä täällä kirjoitetaan ja etsinyt omaa tapaani karppailla (joka on muuten vieläkin vähän hakusessa :oops: ).

Mulla olis nyt tosiaan se 9vko (jos tämä vko lasketaan) aikaa saada näitä pelastusrenkaita pois 7kg. Se on tosin vasta alkua, mutta tämä olis tämmönen tiukka aloitus kunnolliselle karppaukselle. En tiedä onko sitten liian suuri tavoite, mutta ei tässä nyt ihan kilo/vko tahtia tarvitse mennä... Melkein vaan! :lol:

Saa tulla kommentoimaan miten yritykseni perehtyä karppauksen maailmaan edistyy ja ehdottamaan parannuksia jos menen jossain ihan mönkään. :)

Kirjottelen tänne noin niinku yleisesti ruokailuista ja liikunnasta, tosin tuon liikunnan suhteen en ihmeitä odota. Perämetässä asuessa ei hirveesti pääse salille ja ainut vaihtoehto taitaa olla lenkkeily, mitä en harrasta ku kirveellä uhatessa :D Ratsastus ja pyöräily on enemmän niitä mun juttuja, mut pyörä on vähän liian pieni tällä hetkellä :D Noh, sillä mennään! *hahaa* Joka päivä en ratsastamaan pääse, mut viikossa muutaman kerran luulisin ainakin. Lähinnä tässä heinäkuussa se onnistuu helpommin, elokuusta en sitten tiedä...

Huh huh, kirjoituksiinkin alkaa lukeminen, elokuuhun päästessä saattekin sit alkaa tosissanne patistamaan mua lukemaan jos en meinaa muistaa! :wink: :lol:

Eipä tässä enempää, huomenna tulee varmaan eka kunnon asiaa sisältävä posti! :D Tänään tuli vaan jaariteltua turhaa... :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-02 12:30:08 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Tervetuloa mukaan foorumille :smt039. Mä olen ollut vajaan vuoden mukana ja saanut tämän foorumin avulla paljon kannustusta ja hyviä neuvoja painonpudotukseni eri vaiheissa. Reseptiosioon kannattaa tutustua sielä löytyy hyviä arkeen & juhlaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-02 14:07:20 
Poissa
laihduttelijakarppi
laihduttelijakarppi

Tervetuloa mukaan :)

Tsemppiä -7 kg pudotukseen.

Tuo 9 viikon aika tuohon -7 kg vaatii vaan paljon tsemppiä liikunnan ja hiilihydraattien kanssa.
Kannattaa käyttää myös mittanauhaa tulosten seurannassa :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-03 11:16:52 
Poissa
sintti
sintti

Eilinen meni aika reisille, mulla on joku ihme tapa, että aina kun mä päätän alottaa jotain (kuten nyt tämän) mulle tulee kamala hinku saada just sitä mitä ei sais syödä... :( Lisäksi äiti oli eilen tehnyt kalakeittoa ruuaksi ja se oli sitten pakko syödä, muuten piti olla ilman. Yritin sitten ronkkia ne kalat vaan sieltä perunoiden seasta. :roll: No ehkä täältä vielä tullaan!! Illemmalla sit sorruin ruisleipään, kun en edelleenkään saanu tehdä sitä munakasta. Herkuttelin keltasilla kiiveillä ja vasta sen jälkeen kun olin jo ehtiny ne syödä tajusin käydä Finelistä kattomassa paljonko niissä on hiilihydraattia... 6,9g/100g kiiviä... Kiva. Olikohan tossa jo liikaa? Ai niin, söin jäätelönkin. *damn* :smt091

Tänään tähän mennessä asiat on paremmalla mallilla. Tein äsken itelleni kolmen munan munakkaan (oli pieniä mokomat) mihin laitoin oltermannia (rakasan juustoa!), saunapalvikinkkua ja pepperonia mitä jäi viikonlopulta kaappiin pyörimään. Nyt sit vetelen jugurttia (Valio Hedelmäpommi). Tiedän et pitäis vaihtaa partikseen, mut en oo vielä saanu sitä silmiini et voisin kokeilla. Tarkistin ton hedelmäjugun purkista hiilihydraatit ja ihmetys oli suuri, koska siinä selitettiin tarkasti mistä se 12g hiilaria koostuu! Mukavaa kun tietää mistä ne hiilarit tulee, osaa vähän sit arvioida voiko sitä suuhunsa laittaa...

Ärsyttää joskus suuresti kun yrittää kaupassa lukea purkkien ja pussien kyljistä että paljonko niissä on mitäkin, mut ei lue ku ainesosat. On jääny kyllä hyllyyn tuollaiset.

Huomenna olis tarkotus mennä ratsastamaan, mikäli ehdin. Tulee vähän kiire päivä, pitäis autokouluun ehtiä vielä sen jälkeen! :lol: Suihkuun vois mennä ennen autokoulua ettei ihan tallikärpäsiä perässään houkuttele... :wink:

Mutta mutta, huomiseen ja toivottavasti saan itteeni niskasta kiinni ennen ku on liian myöhäistä!!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-08 15:05:13 
Poissa
sintti
sintti

Tässä ollu vähän hulinaa keskiviikosta lähtien, jääny kirjottaminen vähälle. Karpimpaan suuntaan ainakin olen menossa jos ei mitään muuta muutosta oo tapahtunu :lol:

Keskiviikkona ja torstaina sain hyvin vältettyä mm. perunat ja makaroonit, riisiä ei meillä hirveästi syödä. Perjantaina oli lähtö poikaystävän luo ja kiireessä nappasin autoon kolme nektariinia ja banaanin. Tosin se banaani kyllä oli virhe, mut ihme kyllä ei tullu mitään sokerihimoa tai muutakaan. Poikaystävän isä sitten keitteli ruuat perjantaina: makaroonia ja jauhelihaa... Jes. No siinä sitten vaivihkaa lastasin jauhelihaa puolet enemmän ku makaroonia ja osan niistä taisin vielä jättää lautasellekin :lol: Olempas kiero, mutta en viittiny naputtamaankaan alkaa ku kiireessä se sen väsäsi. Illalla sit ruisleipää ja teetä.

Lauantaina oli häät, sieltä selvisin suht karpisti (minimaalinen yks uus peruna tuli syötyä, eikä ollu edes hyvää :lol: ) lihapullien, salaatin ja possunfileiden kanssa. Kakku oli kyllä jauhosta, mutta kermavaahtoa ja mansikoita oli mielettömästi, samoin rahkatäytettä. Se oli kyllä hyvää kakkua, vaikka vähän liian imelää. Taitaa suu olla menossa karpimpaan suuntaan :lol: (JES!)

Tänään oon tähän mennessä selvinny vesimelonilla ja mansikoilla, aamulla ruisleipää. Tuli tosta melonista aika äitelä olo, eipähän tee sitäkän mieli vähään aikaan. Kumma kyllä karkkia ei tee enää ollenkaan mieli, suklaata taidan hankkia kuitenkin (prosenttisuklaata! nam!) se on nimittäin heikkous. Tosin tumma suklaa on mun mielestä kaikista parasta, vaikka kaikki kaverit aina ihmettelee kun se on niiden mielestä niin pahaa :lol:

Mutta, vähän on tuli syötyä epämääräisesti, ens vko menee paremmin ja huomenna vaakaan!! Iiks, toivottavasti edes puoli kiloa miinusta :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-09 13:45:13 
Poissa
sintti
sintti

Jes jes jes!!! Tänään lähteny -1kg! Enää kuus jäljellä!!!

Oli pakko päästä hehkuttaan.. :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-22 15:31:20 
Poissa
sintti
sintti

Olosuhteista ohtuen en oo päässy tänne kirjottamaan (netti on temppuillu) pitkään aikaan...

Tuli käytyä laivalla ja siellä en oikeastaan noudattanu karppilinjaa kuin buffetissa syödessä. Drinksuja tuli nautittua melkoisen paljon, niiden sokerimäärästä ei tietoa. Ostin Tallinnasta levyn Kalevin 72% suklaata ja hyvää on! Tuskasen vahvaa näin äkkiseltään, mutta eipähän tule syötyä heti koko levyä. Oli muuten ihan halpaakin, saman kokoinen levy Fazerin 70% maksaa jotain 1,50€ ja tämä oli 15EEK (noin pyöreesti 1€). Vähän siinä säästi, mutta silti. :) Tykkään tästä kyllä enemmän ku Fazerista, on melkein mustaa suklaata! :lol: Laivalla oli 70% kaakaojauhetta, mutta en löytny sille hintaa niin jäi hyllyyn. Ehkä ens kerralla...

Kotona on ihan tosissaan sabotoitu mun yritystäni, sillä mitään muuta ruokaa ei ole ku makaroonia tai perunaa... Yhdesti oon saanu luvan tehdä itse munakkaani ja silloinki äiti oli vieressä silmä kovana vahtimassa ja mutisi koko ajan vieressä "kauhee rasvapommi, kauhee rasvapommi, hyi miten epäterveellistä... jne" Yritä siinä sitten olla hiljaa ja keskittyä ruuan laittoon, kun toinen morkkaa koko ajan.

Viime viikolla oli kyllä kaikkein paras. Ensin yhtenä päivänä äiti kysyi, että mitä mieltä mä olen ruuasta (tais olla spagettia) mitä se on suunnitellu tekevänsä "Kyllä mä tiiän että siinä on niitä hiilihydraatteja mitä sä yrität välttää, mut haittaako jos teen sitä kuitenkin?" Mä sitten sanoin, että ei haittaa, muokkailin sitten ite itelleni toista ruokaa. Seuraavana päivänä se oli taas ihan erilainen. "Sovitaanko kuule semmonen juttu, että tästä lähin kaikki tässä talossa syö samaa ruokaa?! Jos ei kelpaa niin sit saa olla syömättä!" Ensin se ottaa huomioon ja oli vähän kannustavakin tässä mun yrityksessä ja seuraavana päivänä repii pelihousunsa kun mä en haluis joka päivä syödä perunaa!! Ota tosta nyt sit selvää... Ei se varmaan tiedä itekään mitä se meinaa.

Mummo on pitäny saarnoja Atkinssin vaarallisuudesta "kun tuolla radiossa joku lääkäri sanoi siitä niin!" Sit se oli ihan ihmeissään kun sanoin, etten ole millään Atkinssilla, vaan vhh:lla ja menee paremmin ku ikinä aiemmin. Samainen ihminen on laihduttanut 70-luvulla sillä ensimmäisellä Atkinssilla 10kg, eikä vieläkään usko sen toimivuuteen. Samaten oli ihmetys suuri, kun sanoin, että kasviksia pitää syödä eikä niitä kielletä. Kaikkea ei paisteta voilla ja juoda kermaa päälle... Yritä nyt täällä sit elää!!! Ei jessus!

Poikaystävä ei vieläkään oo tajunnu jutun juonta. Aina kun mä oon tekemässä munakasta tjtn se tulee viereen ja ihmettelee "miten sä nyt tollasta, etkös sä oo jollai laihiksella?" Ihan hyvässä hengessä siis, pientä vitsailua äänessä. "ei sitä rasvaa pidä varoa vaan sokereita..." "täh? mä putosin kärryiltä... ja silti se mukisematta pistää poskeensa samaa ruokaa ku minäkin. :) Sentään joku ei valita!!! Kerran se ihmetteli et miten niin muka perunaa, riisiä tai pastaa ei "voi" syödä. Ku eihän niissä oo sokeria..? Ööh, selitä siinä nyt sit, että ei sitä samaa mitä pistetään kahviin vaan jotain muuta... Toinen istuu kysymysmerkkinä edessä ja tokasee kuunneltuaan mun yritykset selittää sille. "Ahaa... En tajunnu, mut sama se mulle on, kyllä noi sun sapuskat kelpaa ihan hyvin. Mä en edes tykkää perunasta..." Ei se ymmärrä, mut ei se valita! :lol:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00