Olosuhteista ohtuen en oo päässy tänne kirjottamaan (netti on temppuillu) pitkään aikaan...
Tuli käytyä laivalla ja siellä en oikeastaan noudattanu karppilinjaa kuin buffetissa syödessä. Drinksuja tuli nautittua melkoisen paljon, niiden sokerimäärästä ei tietoa. Ostin Tallinnasta levyn Kalevin 72% suklaata ja hyvää on! Tuskasen vahvaa näin äkkiseltään, mutta eipähän tule syötyä heti koko levyä. Oli muuten ihan halpaakin, saman kokoinen levy Fazerin 70% maksaa jotain 1,50€ ja tämä oli 15EEK (noin pyöreesti 1€). Vähän siinä säästi, mutta silti.

Tykkään tästä kyllä enemmän ku Fazerista, on melkein mustaa suklaata!

Laivalla oli 70% kaakaojauhetta, mutta en löytny sille hintaa niin jäi hyllyyn. Ehkä ens kerralla...
Kotona on ihan tosissaan sabotoitu mun yritystäni, sillä mitään muuta ruokaa ei ole ku makaroonia tai perunaa... Yhdesti oon saanu luvan tehdä itse munakkaani ja silloinki äiti oli vieressä silmä kovana vahtimassa ja mutisi koko ajan vieressä "kauhee rasvapommi, kauhee rasvapommi, hyi miten epäterveellistä... jne" Yritä siinä sitten olla hiljaa ja keskittyä ruuan laittoon, kun toinen morkkaa koko ajan.
Viime viikolla oli kyllä kaikkein paras. Ensin yhtenä päivänä äiti kysyi, että mitä mieltä mä olen ruuasta (tais olla spagettia) mitä se on suunnitellu tekevänsä "Kyllä mä tiiän että siinä on niitä hiilihydraatteja mitä sä yrität välttää, mut haittaako jos teen sitä kuitenkin?" Mä sitten sanoin, että ei haittaa, muokkailin sitten ite itelleni toista ruokaa. Seuraavana päivänä se oli taas ihan erilainen. "Sovitaanko kuule semmonen juttu, että tästä lähin kaikki tässä talossa syö samaa ruokaa?! Jos ei kelpaa niin sit saa olla syömättä!" Ensin se ottaa huomioon ja oli vähän kannustavakin tässä mun yrityksessä ja seuraavana päivänä repii pelihousunsa kun mä en haluis joka päivä syödä perunaa!! Ota tosta nyt sit selvää... Ei se varmaan tiedä itekään mitä se meinaa.
Mummo on pitäny saarnoja Atkinssin vaarallisuudesta "kun tuolla radiossa joku lääkäri sanoi siitä niin!" Sit se oli ihan ihmeissään kun sanoin, etten ole millään Atkinssilla, vaan vhh:lla ja menee paremmin ku ikinä aiemmin. Samainen ihminen on laihduttanut 70-luvulla sillä ensimmäisellä Atkinssilla 10kg, eikä vieläkään usko sen toimivuuteen. Samaten oli ihmetys suuri, kun sanoin, että kasviksia pitää syödä eikä niitä kielletä. Kaikkea ei paisteta voilla ja juoda kermaa päälle... Yritä nyt täällä sit elää!!! Ei jessus!
Poikaystävä ei vieläkään oo tajunnu jutun juonta. Aina kun mä oon tekemässä munakasta tjtn se tulee viereen ja ihmettelee "miten sä nyt tollasta, etkös sä oo jollai laihiksella?" Ihan hyvässä hengessä siis, pientä vitsailua äänessä. "ei sitä rasvaa pidä varoa vaan sokereita..." "täh? mä putosin kärryiltä... ja silti se mukisematta pistää poskeensa samaa ruokaa ku minäkin.

Sentään joku ei valita!!! Kerran se ihmetteli et miten niin muka perunaa, riisiä tai pastaa ei "voi" syödä. Ku eihän niissä oo sokeria..? Ööh, selitä siinä nyt sit, että ei sitä samaa mitä pistetään kahviin vaan jotain muuta... Toinen istuu kysymysmerkkinä edessä ja tokasee kuunneltuaan mun yritykset selittää sille. "Ahaa... En tajunnu, mut sama se mulle on, kyllä noi sun sapuskat kelpaa ihan hyvin. Mä en edes tykkää perunasta..." Ei se ymmärrä, mut ei se valita!