karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-21 15:31:39

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2007-05-27 12:01:41 
Poissa
Sikanarttu
Sikanarttu

Pistänpäs minäkin oman triidini pystyyn. Tarkoituksena olisi siis tuota elopainoa pudotella myös nyt kesän aikana, eikä vasta sitten syssymmällä. Varsinaisia tavoitteita en oikeastaan itselleni aseta, mutta heitinpä tuonne kampanja-sivulleni nyt sitten jotain. Yleinen asenteeni on "hiljaa hyvä tulee" eli kiire ei ole mihinkään. Kesähän on loistavaa aikaa juuri tällaiselle "karppihenkiselle tiputtelulle", koska voi grillailla kaikkea nannaa: lihaa, kasvis-lihavartaita, aurajuustolla täytettyjä pekoniherkkusieniä jne. :D Myös jonkin sortin ruokapäiväkirjaa tulen varmaankin pitämään, jos en säännöllisesti, niin ainakin silloin tällöin.

Mittoja lisäilen sitten keskiviikkona kun on virallinen punnituspäivä, mutta laitetaanpa tähän nyt jotain suuntaa antavaa.

Sukupuoli: nainen
Ikä: 24
Pituus: 162 cm
Paino: n. 92 kg
Kaloritavoite: abouttirallaa 2000-2100/vrk

Todettakoot vielä, että hyväkarppausta olisi tavoitteena testata.

Aloitetaanpa ruokapäiväkirjaa
Su 27.5.2007
Aamiainen
Kuppi vihreääteetä
2 paistettua kananmunaa (paistettu öljyssä)
Tomaatti
Maustamatonta jugurttia n. 2 dl
Vadelmia

Lounas
Itse tehtyä pizzaa (pohja tällä reseptillä), täytteenä mm. tuoreita herkkusieniä, paprikaa, tomaattia ja sipulia.
Puolisen litraa light colaa ja puoli litraa vettä.

"Välipala"
7-9 viipaletta metukkaa (en laskenut tarkkaa määrää)

Maailman kylä-festareilla yksi olut. Ai ai ai... Lisäksi noin litra vettä.

Päivällinen/illallinen/mikä lie...
2 pientä broilerin filettä (paistettu öljyssä)
Tuore herkkusieni-sipuli-kerma -tsörsseliä (sienet ja sipulit käristetty öljyssä)
Salaattia (salaatti, tomaatti, kurkku, feta, öljy, mausteita)
Puoli litraa vissyä
Pari desiä maitoa

Yritin tuohon Kutrin kalorilaskuriin hieman laitella noita syömisiäni, jotta saisin hieman noita määriä tietooni, mutta olen ehkä maailman surkein ruoan määrän silmämääräisesti arvioitsija (siksipä nyt tässä tilanteessa olenkin...), joten voipi olla jonkun kymmenen rammaa suuntaan tai toiseen heittoa. Aina pitäisi olla tuon ruokavaa'an kanssa pelaamassa...

---R---/---P---/--H--/--Kcal
115g / 168g / 89g / 2070

Hurjalta näyttää tuo rasvan määrä noin grammamääräisenä nähtynä, mutta näyttäkööt. Katellaan miten käy.

Liikunta:
Kävely keskustaan ja takaisin, n. 4,8 km, kulutettuja kaloreita about 185 (Energynetin laskurin mukaan).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-27 12:05:52 
Poissa
laihduttelijakarppi
laihduttelijakarppi

Tervetuloa mukaan silavien sulatteluun :wink:

Pitää vaan muistaa juoda tarpeeksi ja unohtaa rasvakammo, niin nälkä pysyy poissa :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-27 15:06:00 
Poissa
sintti
sintti

Tänne vaan joukkoon sulamaan :smt026

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-27 20:11:42 
Poissa
Sikanarttu
Sikanarttu

Onneksi tänään oli hyvä ilma, niin veri veti ulkosalle ja sain siinä sivussa liikuntaakin. Käppäilin Kaisaniemeen Maailman kylä-festareille. Tuli sitten yksi olut (0,4 l) nautiskeltua festarihuumassa, mutta eipä siinä mitään. Kävelin vielä takaisin kotiinkin.

Nyt pitää hieman harkita uudelleen työruokailuni järjestämissä. Meillä on töissä sellainen systeemi, että koska lähellä ei ole mitään paikkaa, jonka kanssa voisi järjestää sopimusruokailun, niin meille tulee halukkaille Sodexholta ns. tarjotinannokset. Annokseen kuuluu lämminruoka (lihaa, kalaa ym. + lisäke eli perunaa, muusia, pastaa, riisiä), salaatti, leipä ja jälkiruoka (minulle tulee joka päivä hedelmä) sekä maito. Olen tässä jo viimeisen kuukauden ajan nakannut puolet tuosta lisäkkeestä kylmästi roskiin, koska sitä on ihan törkeän paljon (4 perunaa, 4-5 dl muusia/riisiä...). Samoin leipä jää aina syömättä, hedelmän syön iltapäivällä kahvitauolla. Joskus lisäkkeenä on myös vaikkapa perunan lisäksi esim. höyrytettyä parsakaalia tai porkkanaa.

Nyt mietinkin mitä kannattaisi tehdä: Kannattaisiko jättää tuo työpaikan ruoka syömättä ja ottaa omat eväät? Toinen mahdollisuus olisi pyytää, että saisin joka päivä lisäkkeeksi tuota parsakaalia ym., ei lainkaan perunaa, pastaa, riisiä. Tuo voi hyvinkin onnistua, koska ovat yllättävän joustavia erikoistoiveiden suhteen tuolla Sodexholla. Tuo työpaikan ruoka on ollut vain niin helppo juttu, ei tarvitse muistaa ottaa eväitä mukaan, saatika sitten tehdä niitä. Kunhan vaan menee töihin, niin ruokiksella on sapuskat valmiina. Tietysti voisin ihan kokeilumielessä ottaa vaikka viikon ajan omat eväät ja katsoa miten homma pelaisi. Hhmmm... Enpä tiedä. Onko neuvoja tai ehdotuksia? Niin ja siis tuo ruoka on maksullinen, ei tule työsuhde-etuna.

Mimilili kirjoitti:
Tervetuloa mukaan silavien sulatteluun :wink:

Pitää vaan muistaa juoda tarpeeksi ja unohtaa rasvakammo, niin nälkä pysyy poissa :)
Kiitoksia. Juominen ei ole ongelma, vesipullo kulkee aina laukussa mukana ja vissyä tulee latkittua joskus ehkä vähän liiankin kanssa. Rasvakammon voittamiseen voi mennä hieman enempi aikaa. Öljyä olen toki tottunut tökkimään aina pastettaessa pannulle ja salaatin sekä aamupuuron sekaan. Muiden rasvojen kanssa voikin sitten tulla vähän isompi kauhu... :wink: Miltäs nuo tämän päiväiset rasva/protsku/hiilari -suhteet näyttää (päivitetty ensimmäiseen viestiin)?

Sol kirjoitti:
Tänne vaan joukkoon sulamaan :smt026
Kiitokset ja tsemppiä omaan sulattelu-urakkaasi!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-27 21:06:13 
Poissa
laihduttelijakarppi
laihduttelijakarppi

Hei.
sain itse tuollaisia suuntaa antavia ohjeita, kun aloittelin viime marraskuussa.

Proteiinit n.60-80g
rasvat n. 100g+++
hh n. 50-70
yht. n. 1600 kcal

Tuo on ihan suuntaa antava taulukko

Kannattaa kokeilemalla kokeilla sopiiko mahdollisesti vähemmillä hiilihydraateilla karppaus paremmin, jolloin painokin tippuisi ehkä paremmin.
Proteiinia ei myöskään saa olla liikaa.
http://karppaus.info/wiki/index.php?tit ... iamatriisi

Paljon on ollut myös puhetta, että aterioiden välit olisi hyvä olla n. 5-6 tuntia, jolloin rasvan poltto toimisi parhaiten :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-28 20:46:35 
Poissa
Sikanarttu
Sikanarttu

Törmäsinpä tänään kaupassa partaäijään ja pitihän sitä kokeilun vuoksi sitten ostaakin. Ja hyvvee on! Laiton vattuloita sekaan ja pistin menemään. Nam!

Päädyin nyt sitten siihen, että ensi viikosta alkaen vien omat eväät töihin. Periaatteessa minulla on aina tuolla jääkaapissa jotain, jonka voi napata töihin mukaan ja sitten tehdä lisäksi vielä salaattia. Ajattelin myös roudata purkin partaäijää töihin, siitä saa hyviä välipaloja ja yksi purnukka riittää varmasti viikoksi (eli 2dl:n annoksilla yksi purkki=yksi viikko).

Mimilili kirjoitti:
Proteiinit n.60-80g
rasvat n. 100g+++
hh n. 50-70
yht. n. 1600 kcal
Tarkoituksena olisi tehdä suunnilleen 500 kalorin kalorivaje päivässä, joten tuollaiset 2000 kaloria pitäisi syödä, että tuo toteutuisi. Rasvaako siis pitäisi lisäillä? 500 kalorin vaje siksi, että a) minulle ei tulisi nälkä (nälkä johtaa ahmimiseen tai ylipäänsä holtittomampaan syömiseen) ja b) en yksinkertaisesti halua laihtua liian nopeasti (nahka löystyy jne.), vaan tuo puoli kiloa viikossa riittää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-29 19:33:15 
Poissa
Sikanarttu
Sikanarttu

Päivä on taas mennyt ihan mukavissa merkeissä. Huh mikä helle! Varmaan 3 litraa olen jo kiskaissut vettä... Nyt saakin sitten loppuillan lipittää vichyä, jota kyllä erittäin mielelläni juon. Kävin Liiterissä tänään tarkoituksena ostaa ihan vallan sixpäkki vissyä, mutta totesin, etten jaksa tuota kantaa reilun puolentoista kilsan kotimatkaani. Mun tuurilla menee vielä se kantohihnakin poikki siitä paketista. Tyydyin sitten ihan vaan yhteen puteliin. Sen lisäksi ostin voita (!!) ja ruusukaalia pakasteesta ja ihan mielenkiinnosta tummaa suklaata kun sitä täällä kaikki niin kovasti hehkuttavat. Ai niin ja brietä lähti myös yksi kiekko mukaan. Voita olen viimeksi ostanut varmaankin joskus 5-6 vuotta sitten kun silloisen kämppiksen kanssa todettiin, että margariini maistuu paskalta, mitäs sitä turhaa syömään. Sen jälkeen olenkin oikeastaan leipäni syönyt ilman mitään rasvoja, juustoa olen tosin laittanut senkin edestä... :lol:

Johtuu ehkä tästä kuumuudesta ja veden kittaamisesta, mutta eipä ole ollut koko päivänä kertaakaan ihan hirveä nälkä. Silti olen tapojani noudattaen syönyt ihan kiltisti normaalit ateriani. Vielä ehkä pikkasen partista iltapalaksi ja siinä se sitten taitaa ollakin tämän päivän osalta.

Huomenna ruokana "makaronilaatikkoa", johon ajattelin seuraavia aineksia:

400g jauhelihaa
keitettyä porkkanaa (4-5 kpl pilkottuina)
sipulia (pari kolme, sipuli on nannaa!)
kesäkurpitsaa
(tomaattimurskaa/pari tomaattia)
munamaitoa (0,5l maitoa ja pari munaa)
+ mausteita

Melkein kyllä houkuttaisi tehdä litranen munamaito, se on ollunna aina mielestäni parasta koko makaronilaatikossa. :smt007

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-29 19:45:16 
Poissa
etsijäkarppi
etsijäkarppi

Terve! Taidetaan asua samalla suunnalla Helsinkiä :D

Jos syöt hiilareita vajaa sata per päivä ja prodea noin 1-1.5g/ihannepainokilo niin loppuenergia pitäis ottaa sitten siitä rasvasta. Grammoina se tekis kai jotain 130? (hiilareissa ja prodessa 4kcal/g ja rasvassa 9 =400+400+1200) Mutta tietty kannattaa kuunnella omaa oloa ja säätää sitten sen mukaan :D

Tsemppiä silaviin :smt023

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-02 09:01:09 
Poissa
Sikanarttu
Sikanarttu

jules kirjoitti:
Terve! Taidetaan asua samalla suunnalla Helsinkiä :D
Kallion tytöi olen. Aleksis Kiven katu on pitkä ja tuulinen...

jules kirjoitti:
Jos syöt hiilareita vajaa sata per päivä ja prodea noin 1-1.5g/ihannepainokilo niin loppuenergia pitäis ottaa sitten siitä rasvasta. Grammoina se tekis kai jotain 130? (hiilareissa ja prodessa 4kcal/g ja rasvassa 9 =400+400+1200) Mutta tietty kannattaa kuunnella omaa oloa ja säätää sitten sen mukaan :D

Tsemppiä silaviin :smt023
Kiitokset neuvoista ja tsempistä. Eli hiilarit n. 100g / 400 kcal, protsku n. 60-100g / 240-400 kcal ja rasvat suhteessa proskun määrään n. 150-130g / 1350-1170 kcal. Nyt onkin sitten ongelma, että mistä noita rasvoja saisi tarpeeksi. Pitänee syödä pekonia useammin. :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-02 09:27:15 
Poissa
etsijäkarppi
etsijäkarppi

Milmi kirjoitti:
Kallion tytöi olen.

Näinpä arvelinkin :wink: Samoin, tällä hetkellä tosin pari sataa metriä turhan etelässä :lol:

Milmi kirjoitti:
Nyt onkin sitten ongelma, että mistä noita rasvoja saisi tarpeeksi.

Pähkinät (hassel ja saksan sekä mantelit)! Alkuun korvasin ite yhden aterian päivässä noilla, ettei prodea kertyny liikaa :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-03 22:00:14 
Poissa
Sikanarttu
Sikanarttu

jules kirjoitti:
Pähkinät (hassel ja saksan sekä mantelit)! Alkuun korvasin ite yhden aterian päivässä noilla, ettei prodea kertyny liikaa :D
Täytyypä käydä ostamassa.

Tämä viikonloppu meni kyllä aika perseelleen. Lauantain ylppärijuhlissa en syönyt juuri mitään, vähän salaatteja (joissa toisessa pastaa ja toisessa ohrasuurimoita) maistelin sekä otin yhden (itsetehdyn) karjalapiirakan munavoilla. Sen jälkeen mentiinkin pikkuveljen kanssa vanhempien luo ja pistettiin grilli päälle. Söin yhden (jauho-)makkaran ja reilusti salaattia. Tuo nyt ei siis vielä ollut mitenkään paha.

Mutta sitten alkoikin kaljan juonti, joka jatkui pikkutunneille asti. Lisäksi piti tietysti käydä hakemassa pitsaa kotimatkalla. Nyt on ihan kauhea krapula (siis vieläkin) ja olo lähinnä en-juo-enää-ikinä -tyyppinen. No huomenna on päivä uus.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-04 21:32:41 
Poissa
Sikanarttu
Sikanarttu

Tänään sitten alkoi omien eväiden ottaminen töihin. Tein eilen jauheliha-sipuli-sieni-kerma -sörsselillä täytettyjä paprikoita. Eli pari niitä mukaan töihin ja sitten lisäksi salaattia. Sain aika kateellisia kommentteja ruokatunnilla eväistäni, ei kuulemma sellasia saa tuoda näytille ollenkaan. :lol: Muut kun vetää jotain koirapitsoja tai mitä lie pussikeittoja...

Eipä tullut ainakaan vielä minkäälaista kommenttia noista eväistäni, kaikki työkaverit kyllä tietää, ja jopa muistaa, että "laihdutan". Yksi ainakin muistaa kysellä vähintään pari kertaa viikossa, että paljonko on lähtenyt ja tutkailee, että joo, selvästi on maha pienentynyt. :) Itse en kyllä huomaa mitään, mutta ihan sama. Katotaanpa loppuuko laihdutuskyselyt, kun huomaa joku päivä mun eväät.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-06 19:35:16 
Poissa
Sikanarttu
Sikanarttu

Ai ja voi kauhiaa! Ihan sata grammaa oli paino heilahtanut viikon takaisesta punnituksesta ylöspäin. En syö enää ikinä, paitsi retiisin päivässä... Elämä on pilalla. Snif.

Alku viestin dramatiikan ja suurien tunteiden jälkeen tyydyn toteamaan, ettei tuo vaakani ei ole mikään muailman luotettavin kapistus. Tosin punnaan kyllä aina 3 kertaa peräkkäin ja (yleensä) saan samat lukemat joka punnituksella. Tuon vaa'an takia en olekaan hirvittävän innostunut tästä punnituksesta ja kun minua ei tuo varsinainen painoni edes kiinnosta, niin ihan sama. Fokus on kapenemisessa. Itse asiassa tuo +hurjat 100g saattaa jopa johtua lisääntyneestä liikunnasta ja saattaapi olla lihasta. Ainakin farkkuhame, jota käytän töissä, on selkeästi löysempi, ei ole masun kohdalta enää niin tiukka ja kohta alkaa kävellessä pyöriä päällä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-07 11:59:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Milmi kirjoitti:
Ainakin farkkuhame, jota käytän töissä, on selkeästi löysempi, ei ole masun kohdalta enää niin tiukka ja kohta alkaa kävellessä pyöriä päällä.

Tuohan se on pääasia :smt023 Mulla ei vielä hameet tai caprit pyöri päällä. Harmittava takaisku..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-07 21:17:31 
Poissa
Sikanarttu
Sikanarttu

Laitoinpa eilen tilaukseen Salmenkaidan ja Ilkan kirjan "Laihdu ilman nälkää hiilihydraattitietoisella ruokavaliolla". Se tuntui jotenkin fiksuimmalta perusteokselta tuosta laajasta valikoimasta. Aluksi ajattelin, että en mitään kirjoja ala lukemaan, mutta päädyin kuitenkin kirjaan, koska sitten on "jotain kongreettisempaa tietoutta" ja tulee varmasti luettua perusteet huolella. Jenkkikirjat suljin heti alkuun pois ostoslistalta, koska inhoan sellaista jenkkihenkistä ihkutusta ja lässytystä ("Sinä osaat ja pystyt mihin vaan! Olet ihana ja kaikki rakastavat sinua! Pusipusi"). En edes tiedä onko noissa kirjoissa (esim. herra Atkins) tuollaista mussutusta, mutta pistin varman päälle. Postia odotellessa.

Selenicereus kirjoitti:
Milmi kirjoitti:
Ainakin farkkuhame, jota käytän töissä, on selkeästi löysempi, ei ole masun kohdalta enää niin tiukka ja kohta alkaa kävellessä pyöriä päällä.
Tuohan se on pääasia :smt023 Mulla ei vielä hameet tai caprit pyöri päällä. Harmittava takaisku..
Kyllä ne kohta alkaa pyörimään! (Mietin muuten hirveän pitkään, että miten tuon asian voi fiksusti ilmaista, mutta väsyneenä en parempaakaan keksinyt. Tarkoittaa siis sitä, kun kävellessä huomaa yhtäkkiä, että hame on ihan killissä ja vetoketju, jonka kuuluisi olla edessä, onkin yhtäkkiä jossain kankun kohdalla...)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-08 06:51:03 
Poissa
Sikanarttu
Sikanarttu

Ja nyt kun olen niin kovasti hehkuttanut, etten välitä vaa'asta ollenkaan, niin pakko kertoa, että hyppäsin nyt aamulla vaa'alle. Lukema oli 89,5kg. Tämä siis tarkoittaa taas sitä, että virallinen läskiraja on jälleen alitettu. (90kg on ollut monta vuotta mun virallinen läskiraja, jos ei aikaisemmista viesteistä ole tullut selväksi)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-10 18:15:16 
Poissa
Sikanarttu
Sikanarttu

Lauantaina tuli syötyä varsin niukasti, mutta juotua sen edestä, nimittäin alkomahoolia. Lähdettiin kaverin kanssa heti aamusta Suokkiin löhöämään. Aamulla vetäsin perus kananmunat ja mukaan otin feta-salaattia. Illalla söinkin sitten annoksen partista. Tai mitäs sitä tässä turhia löpisemään, tuolta ruokapäikystähän nuo syömiset näkyy... Alkoholin nauttiminen tulee kyllä jatkumaan joka viikonloppu, koska ensi viikonloppuna on Provinssi, sitten jussi, sen jälkeen mökille, sitten ei tarviikkaan juua jossei haluu, sitten kaverin polttarit, sitten taas mahdollisesti viinavapaa viikonloppu, sitten kaverin häät ja Ankkarock jne. Eli känninen kesä taas tiedossa. Viikolla en onneksi tykkää juurikaan juopotella, se on joko perskännit tai ei mitään! \:D/

Lauantaihin palatakseni: Sellaista vaan jaksan edelleen itsessäni ihmetellä, että en häpeä piirun vertaa olla rannalla bikinit päällä ja ihan rauhassa rötkötän ja kuljesken. Välillä tulee sellanen olo, että mitä tuokin tuossa tuijottaa, mutta hävetä ei. Jos jotain inhottaa miun makkaroita katella, niin kattokoot muualle! Nih! Usein nimittäin näkee ihmisiä, jotka ihan selkeästi häpeilee ja piilottelee lotinoitaan ja muhkuroitaan. Osa pitää mieluummin sitten vaikka t-paidan ja shortsit päällä ja kärsii kuumasta, kuin vähentää vaatetta. Ihme porukkaa.

Tänään oli lihapulla-päivä, mutta kun kipaisin kauppaan hakemaan kirsikkatomaatteja, niin mukaan tarttui myös ale-karjalanpaistilihaa. Laittelin siis karjalanpaistia että lihapullia. Karjalanpaistia otin reilumman annoksen, lihapyöryköitä yhden verran maisteluun. Molemmat erittäin makoisia! :smt023 Kyllä mä vielä tän kokkaamisen alan joskus hallita!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-14 21:12:24 
Poissa
Sikanarttu
Sikanarttu

Noniin. Huomenna sitten lähtö Provinssiin. Olen varustautunut lihapullilla, nakeilla ja salaattitarpeilla sekä tietysti reilulla juoma-annoksella. Toivottavasti ei tulle kännispäissään mätettyä ihan mitä sattuu.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-18 18:50:43 
Poissa
Sikanarttu
Sikanarttu

No mut tuli kuitenski. Söin eväiden lisäksi ainakin hodarin ja makkaraperunei. Ja jäätelöä. Kaljaa ja siideriä join enemmän kuin laki sallii (en ees viiti antaa vinkkejä määristä, koska kauhistuisitte kuitennii). Hieman turpea olo on, voi olla että on jokunen ramma tullut siis lisää. Tästä on taas hyvä jatkaa (juhannukseen asti... :roll: Juhannuksena on tosin helpompi katella noita syömisiään kun ei ole mitään ruokakojuja tarjolla, ihan kotosalla olisi tarkoitus olla.)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-20 06:53:18 
Poissa
Sikanarttu
Sikanarttu

Oho! Provinssin ryyppäämisestä ja rellestämisestä huolimatta paino on laskenut jokusen 100 grammaa. Pelkäsin jo, että tiedossa on takapakkia ja pahasti... Mutta sopiihan tämä mulle näinkin, ja erittäin hyvin sopiikin! :smt026

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00