karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-08 08:56:48

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 64 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Ahiksen syySkarppaus
ViestiLähetetty: 2007-09-19 06:02:37 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Mä aloitin heti uuden ketjun tämän syySkarppauksen kunniaksi. :smt113

Tärkein tavoite on kuitenkin oikeanlaisen ruokailurytmin oppiminen + ylläpitäminen sekä terveellisemmän/monipuolisemman ruokailutavan opettelu.Yritän tehdä jonkun uuden ruoan-ennen maistamattoman kerran viikkoon.
Punnasin aamulla itseni ja paino oli tippunut 65,7kg mikä on viime aikoihin vähän. Nyt olisi sitten tarkoitus ainkain saada paino pysymään 65kg:ssa ehkä lähemmäs 64kg:tä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-19 07:19:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Huomenta Ahis, täällä taas tavataan.

Sinulla menee tosi hienosti, onneksi olkoon!! :P

Minulla oli repsahduten kesä mutta nyt taas tiiviisti mukana! :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-19 07:25:07 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Hienoa kun olet kanssa mukana RiKo! Jatkuu taas tämä elämäntaparemontin opettelu & ylläpito.

Viestin otsikko: Re: Ahiksen syySkarppaus
ViestiLähetetty: 2007-09-19 10:05:42 
ahis kirjoitti:

Tärkein tavoite on kuitenkin oikeanlaisen ruokailurytmin oppiminen + ylläpitäminen sekä terveellisemmän/monipuolisemman ruokailutavan opettelu..

Moikka! :smt039
Siinä on hyvä tavoite ja sen kun oppii, niin loppu sujuukin itsestään. \:D/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-19 10:25:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mukana ja opittua ruokavaliota pitäisi skarpata jonkun verran, ettei kävisi hullusti.

Olen nimittäin saanut kahden vuoden takaiset "röökinlopetusläskit" 6 kiloa karistettua tällä toukokussa aloitetulla uudella elämäntyylillä.

Huomenna olen luvannut lopettaa "kesäkessuttelun" joka alkoi kuin salamanlyönnistä samaa aikaan kuin karppaaminenkin ?!?
Paheiden summa on vakioa... irtokarkit ym herkut vastaan rööki! HÖH

Pelottaa painonnousu..ihan hirviästi !
Tiedän myös ettei kaikella kannata kiristää hermoja samaan aikaan!
Onneksi tämä on jo muuttunut elämäntavaksi.. ;)

-takkis-

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-19 14:55:06 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Kiva kun kävi vieraita! Mä lopetin itse n.55pv sitten röökin polton ja pelkäsin alkaako sitä painoa tulemaan...eikä ole tullut. Kun ollaan kuitenkin nykyisin niin tietoisia siitä että röökiä ei ole hyvä korvata karkilla. Sehän on huonon tavan siirtämistä toiseen huonoon tapaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-20 11:29:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

ahis kirjoitti:
Kiva kun kävi vieraita! Mä lopetin itse n.55pv sitten röökin polton ja pelkäsin alkaako sitä painoa tulemaan...

Hieno juttu toi röökin pois heittäminen! Mä en ole vielä saanut aikaiseksi.. tosin aloittanut olen monta kertaa puolitosissani tai no enemmän leikilläni. Nyt ei vaan oikeen ees kiinnosta. Mä vedän naama sinisenä ihan vetämisen riemusta. Katotaan jos se inspis tulee vielä. Kyllä se joskus tulee, tarvii vaan vähän psyykkausta vielä. Aina. Iänkaiken ja aamen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-20 12:30:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Lohduttavaa kuulla, ettei painoa ole tullut. Jännä nähdä kuin tän ämmän käy nyt, vaikken kyllä viimeksikään mielestäni lisännyt herkkuja tms. Aineenvaihdunta vaan hidastui...

Paino on jumittanut samassa pari kuukautta. En ole koskaan laskenut määriä vaan ollut mutualakarppi ja voinut hyvin...

Eka pvä menossa ilman röökiä...ei niin kauheata kuin luulin :)

Jos paino rupeaa temppuilemaan, niin mutut pitää jättää..

Tää nyt oli enemmän savukalat-osiolle kuuluvaan...sori

-takkis-

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-20 17:45:03 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Pitkäjänteisesti vaan jumikausien ohi. Se mittanauha olisi hyvä olla käytössä sillä jumikausina usein vaikka paino ei putoa niin senttejä katoaa. Sen jumin kun jaksaa vaan sitkeästi karpata niin kyllä se paino lähtee taas laskusuuntaan.
Mulla toi röökin lopetus meni ihmeen kivuttomasti. Kahtena päivänä käytin laastareita kun oli sellainen juhlatilaisuus jossa helposti olisin polttanut. Nyt kun ollut jo jonkun aikaa polttamatta niin tiedän että se rööki maistuis tosi pahalle. Aamulla bussiin mun viereen istui mies joka oli just vetänyt röökin- ja vaikka se mies ei sitä ite haistanut mutta se mies oikeasti haisi musta kuvottavalta....tabac originalkin on parempi....tai mennen :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-21 05:40:18 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Ulkona on vielä ihan pilkkopimeää ja koiran kanssa pitäisi lähteä ulos. Syksy tuli hetkessä- musta vielä pariviikkoa sitten oli valoisat aamut.
No en anna sen haitata aamuani enempää.
Aamupäivällä olisi ohjelmassa vesijuoksua ja ystävien tapaamista jutustelun merkeissä. Mulla on tulossa mukava viikonloppu kun jälkikasvuni lähtee isälleen ja saan "lonnia" niinkuin haluan.
Tänään olisi tarkoitus myös käydä lainaamassa kirjastosta Heikkikän tai Atkinssin kirja luettavaksi viikonlopuksi. Olen lukenut ne muinoin mutta haluan virkistää muistiani. :smt115
Yritän taas opetella pitämään hyvää huolta itsestäni (myös henkisesti) ja pystyä luopumaan siitä itseni ruoskimisesta ja opetella olemaan tyytyväinen itseeni tällaisena. Sorrun usein siihen ajatukseen että vähän paremmin, vähän enemmän ja vielä kovemmin- eikä tuo ajatustapa ole mulle hyväksi eikä ainakaan ole tuonut mitään mielenrauhaa.
No tulihan taas aamufilosofiaa :-k

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-21 18:09:24 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Tuli syötyä liikaa gouda-juustoa. Lähemmäs 200g :smt089 .Mun ei pitäisi sitä kaappiin ostaa kun se on mun heikko kohta. En pysty pitämään sitä siinä siivussa enkä parissa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-22 05:17:58 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Aion pitä hiilarit 20g viikonverran jotta saan motivaation + pahimman hiilari+sokerikoukun katkaistua.
On ollut taas niin mahdottoman vaikeaa kävelä karkkihyllyjen ohi ja jokapäivä on mennyt kurkusta alas liian monta leipäpalaa. Otan taas käyttööni sen että teen ostoslistan ruoka-aineista aina ennen ruokakauppaan lähtöä enkä poikkea siitä.

Ulkona sataa kaatamalla vettä ja koira on paennut sängyn alle ettei tarvitsisi lähteä lenkille. :smt013 . No koira saa kuienkin uhrautua emäntänsä vuoksi ja lähteä viemään minua aamukävelylle. Tänään olisi myös tarkoitus käydä vesijuoksemassa 30min ja käydä lainaamassa Heikkilän kirja kirjastosta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-23 05:32:12 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Tuli taas herättyä ihan liian aikaisin eikä koiraakaan viitsi vielä repiä sängystään ylös. 8-[
Tänään on tietääkseni luvassa aika hyvä ja syksyinen ilma ja olen suunnitellut meneväni pihatöihin aamupäivästä.
Haravoisin lehdet ja heittäisin ainakin vanhan pihapirttikalustoni roskalavalle. Tekisi mieli muuttaa lähemmäs parempia julkisiakulkuneuvoja ja lähemmäs kaupunkia. Täällä kun ei ole mitään muuta kuin R-kiska 3km päässä ja minimini kauppa.
Eiliset ruokailut meni hyvin eikä lipsumisia ollut.
Ruokavalio koostui kananmunista, jauhelihasta, vihanneksista pääosin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-23 07:28:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

ahis kirjoitti:
Tuli taas herättyä ihan liian aikaisin eikä koiraakaan viitsi vielä repiä sängystään ylös. 8-[

:lol: Ei voi ku nauraa.. sori.. sun pitäis hommata tollanen aamuvirkku 3-vuotias, joka herää arkea pyhää viimeistään puoli seiskan pintaan. Mä voisin tuoda sen sulle vaikka lainaan joku viikonloppu... :wink:

Mulla on tää ylläpitoni mennyt muuten ihan jees, mutta tosta iltaisesta jäätelönsyönnistä on tullut taas vähän synti. Kumma juttu, miten kesäiltaisin ei tule syötyä jädeä, mut auta armias kun yöllä alkaa meneen pakkasen puolelle, niin käsi käy koko ajan pakastimella.. No, tänään taas combatiin. Mä ostin eilen "asennehanskat", niin ei tartte nyrkkeillä ranteet koukussa 8) Miestä nauratti niin vietävästi.. teki mieli heti vähän treenata sivupotkua sen leukaan..

Viestin otsikko: Onko meitä kaksi?
ViestiLähetetty: 2007-09-23 14:16:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Olin pudota pallilta kun tulin sivuille kahden vuoden tauon jälkeen ja tässä selaillessani äkkäsin nimimerkkisi. Minua on kutsuttu tuolla nimellä (Ahis)opiskeluajoista lähtien, enkä 20 vuoden aikana ole törmännyt toiseen samanmoiseen! Hassu tunne.

Mitä tulee historiaani, niin takana on 3 vuotta hyväkarppausta, olin vain pitkään poissa täältä. Nyt pitäisi saada parin vuoden aikana käsistä riistäytynyt irtsuaddiktio kuriin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-24 05:06:06 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Selenicereus kirjoitti:
ahis kirjoitti:

:lol: Ei voi ku nauraa.. sori.. sun pitäis hommata tollanen aamuvirkku 3-vuotias, joka herää arkea pyhää viimeistään puoli seiskan pintaan. Mä voisin tuoda sen sulle vaikka lainaan joku viikonloppu... :wink:

Mulla on tää ylläpitoni mennyt muuten ihan jees, mutta tosta iltaisesta jäätelönsyönnistä on tullut taas vähän synti. Kumma juttu, miten kesäiltaisin ei tule syötyä jädeä, mut auta armias kun yöllä alkaa meneen pakkasen puolelle, niin käsi käy koko ajan pakastimella.. No, tänään taas combatiin. Mä ostin eilen "asennehanskat", niin ei tartte nyrkkeillä ranteet koukussa 8) Miestä nauratti niin vietävästi.. teki mieli heti vähän treenata sivupotkua sen leukaan..

Mun koira nukkus mieluusti 08 ennen se kyllä lähti mihin aikaan tahansa mutta nyt 5v.siitä on tullut vähän jo keski-ikäinen. :smt036
Sama kun se että se rakastaa uimista ja ui meressä syvällä jne. sateella sitä ei kuitenkaan meinaa saada ulos ja se ei todellakaan haluaisi kävellä lätäköissä vaan on yrittänyt jopa mut tuupata sinne että pääsee itse kulkemaan kuivemmalla.

Viestin otsikko: Re: Onko meitä kaksi?
ViestiLähetetty: 2007-09-24 05:09:47 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Jackie kirjoitti:
Olin pudota pallilta kun tulin sivuille kahden vuoden tauon jälkeen ja tässä selaillessani äkkäsin nimimerkkisi. Minua on kutsuttu tuolla nimellä (Ahis)opiskeluajoista lähtien, enkä 20 vuoden aikana ole törmännyt toiseen samanmoiseen! Hassu tunne.

Mitä tulee historiaani, niin takana on 3 vuotta hyväkarppausta, olin vain pitkään poissa täältä. Nyt pitäisi saada parin vuoden aikana käsistä riistäytynyt irtsuaddiktio kuriin.

Moi Ahis2 :smt006 Mulla noista irtokarkeista tuli taas loppukesästä aika koa ongelma ja yleensäkin makeesta. Alkoi mennä siihen että aina kaupasta lähtiessäni mussutin suklaapatukkaa tai irtiksiä.
Nyt olen sitten tiukalla linjalla ainakin viikon jotta saisin sen kierteen katkaistua ja siitä jatkaa alakarppina.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-24 17:49:13 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Kiireinen päivä alkaa olemaan takana ja huomaan että on vaikea rauhoittua kotonakin. En ole ehtinyt/muistanut syödä tänään tarpeeksi ja sekin vaikuttaa heti olotilaan.
Miten aikuisen ihmisen voi olla niin hel...vaikeaa oppia syömään säännöllisesti :smt011 . Sitten jos syö säännöllisesti niin naamasta uppoaa kaiken maailman sonta ruokaa.
Onneksi tänään en ole mihinkään mässyynkään sortunut. No huomenna on rauhallisempi päivä ja pitää aloittaa se aamu ihan aamupalalla ja syödä ne kolme kertaa päivässä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-26 18:08:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heipähei, ajattelin tulla kurkkimaan vastavuoroisesti tännekin :) Tsemppiä tavoitteidesi kanssa!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-27 05:23:04 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Kiitti Urheilijatyttö!
On taas se aika/kk:sta ja painoa aamulla se 1,5kg normaalia enemmän.
Vaikeaa saada mitään säännöllisyyttä ruoka-aikoihin kun päivät on niin erilaisia. Aamupala & iltapalat nyt on samoihin aikoihin mutta muuten meinaa jäädä ruokailuja välistä ja sitten on aina vaara helpommin sortua johonkin ei karppiin välipalaan. No tää on tämä mun syysSkarppauksen yksi tavoitteenikin.
Muuten nauttinut auronkoisista syyspäivistä. Urheilusta jäänyt se kova suorittaminen pois ja sekin on tehnyt todella hyvää niin ruumiille kuin sielullekkin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 64 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00