karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-25 09:53:22

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 67 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-01-05 14:22:42 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Vuoden 2009 tarinoita:

Päätinpä minäkin aloittaa uuden vuoden kunniaksi uuden ketjun.

Kimmokkeen uudelle tsempille sain jo ennen joulua, kun avokki katsoi asiakseen ilmoittaa eräänä iltana, ettei mun pitänyt/ etten saanut enää syödä iltapalaa. Raivostuin, koska olin aikeissa syödä partaäijää, enkä esimerkiksi suklaata. Noh. Siitä sisuuntuneena marssin kirjastoon, josta löytyivätkin samalla kertaa molemmat Heikkilän keittokirjat, Atkinsin opus ja keittokirja sekä muitakin karppikirjoja. Niitä sitten tavailin joululomalla, ja joulu meni ilman suurempia övereitä. Joulumässytys päättyi välipäivinä, jolloin vaaka näytti ikäviä lukuja (72,8 kg). Motivaatio on ollut karppikirjojen ja ennen kaikkea Positiivareiden Onnistujan pikkujättiläisen lukemisen jälkeen huipussaan, ja tänään aamupaino olikin 70,9 kg.

Tämä painonpudotus on vain yksi, joskin tärkeä, osa koko vuodelle suunnittelemaani Omaoloprojektia. Lopullisena tavoitteena on painaa 62 kiloa 1.5.2008. Urakka on suuri, koska viimeiset kuusi vuotta olen painanut nykyisen verran ja vaikka toisinaan olenkin onnistunut saamaan painon 68 kiloon, on ilo jäänyt aina lyhyenlaiseksi. Tällä kertaa kaikki tulee olemaan toisin.

Motivoitunutta ja inspiroivaa uutta vuotta toivotellen,
Balanz

Muoks 19.7.08: Muokkasin ketjun nimen tilannetta kuvaavammaksi. Huomasinpa samalla, että ei vapputavoite "ihan" toteutunut. Oi voi...
Muoks 090909 ja taas päivitettiin ketjun nimi. Trallalaa.
Muoks 040110 ja jälleen kerran. Vielä vihellytyttää.

Muoks 230111. Ei kommentteja.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-06 14:34:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hep hep!

Hyvin menee. Tää on niin kummaa, kun motivaatio on huipussaan, ja 1-2 palaa tummaa suklaata riittää hyvin. Himoja ei oikeastaan ole, mutta syön tuon pienen määrän, jottei niitä tulisikaan :wink:

Eilen näin kahta ystävää pitkästä aikaa, ja ehdotin erästä italialaista kahvilaa, koska sieltä saa iiiihanan suklaista amerikkalaista suklaakakkua. On niin tyyristä, että harvoin tulee käytyä. No joka tapauksessa: olin siis suunnitellut kyseisen herkkuhetken jo etukäteen, joten siitä ei tullut minkäänmoisia morkkiksia ennen eikä jälkeen. Pala on kyllä yhdelle syöjälle tosi reilu, mutta kun 2,5 tuntia kaffiteltiin, oli lautanen lopulta tyhjä. Ja kaveritkin saivat maistaa :) Paino tänäkin aamuna 70,9. "Virallinen" punnituspäiväni on perjantai, mutta oli pakko käydä tsekkaamassa tilanne, koska olo oli aika hoikkeliini :lol:

Eräs uuden vuoden lupaukseni oli muuten se, että lupaan syödä vähemmän ulkona ja kokkailla enemmän itse. Tähän asti se on pitänyt, ja viime viikolla olen jopa tehnyt ruokasuunnitelmia ja kirjoittanut tarkkoja kauppalappuja. (Tää on mulle siis ihan oikeasti uusinta uutta!) Tältä foorumilta löytyvistä resepteistä on kokeiltu jo ainakin Heikkilän Vanhan ajan New Yorkin juustokakkua (oli succee) ja punajuuri-vuohenjuustovuokaa (hyvää!). Koska punajuuria on jääkaapissa vieläkin, tänään on vuorossa foorumin ohjeilla jauhelihapihvit ja aurajuustokasvisvuoka.

-B-

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-07 09:33:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Huomenta!

Epävirallinen aamupaino tänään 70,3 kg. Suunta on siis oikea! Erityisen ylpeä olen tänään siitä, että vaikka eilen yllättävä takaisku sai mielen kuohumaan melkein yli äyräiden, ei se näkynyt kaappi-käsi-suu -akselilla muuna kuin parina ylimääräisenä tumman suklaan palana. "Entisessä elämässäni" käsi olis tarttunut vieressä olevaan, joululahjaksi saatuun 500g:n irtokarkkipussiin, suklaakonvehtirasiaan (onneksi Pandan perusperussetti ja (siksi) avaamaton) tai Finlandia-kuuliin. Mutta ei. Kiukku näköjään menee paremmin ohi mielessään (ja vähän ääneenkin :roll: ) sadattelulla kuin syömällä. :idea:

Tänään mieli tuntuu taas tyynemmältä, ja omatekoinen latte maistuu siinä sivussa oikein hyvältä. Mukavaa alkavaa viikkoa!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-07 11:40:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei Balanz!
Meillä on samanlaiset painotavoitteet, sulla vaan aika ärhäkkä vauhti, en taida pysyä mukana :roll: Olen aloittanut oman urakkani marraskuussa, tällä hetkellä paino jumittaa, mutta olo on hyvä enkä ole repsahdellut, joten eiköhän se tästä. Tsemppiä, kohta sulla alkaa paino jo kuutosella!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-07 19:59:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos vierailusta, Kirsikka70! Vastailinkin jo sulle ketjuun nimeltä "Sentti sentiltä" :)

Tänään oli mahtavaa, kun jääkaapissa odotti kiireisen päivän jälkeen valmis itse eilen tehty karppiateria. Niitä eilisiä jauhelihapihvejä (poimittu Karpit kokkaavat osiosta, otsikon "Tosi hyvät jauhelihapihvit" alta) ja aurajuustogratiinia. Tammikuusta on tulossa opiskelujen suhteen todella vauhdikas (mitä en tiennyt vielä eilen iltapäivällä), ja vähän jänskättää, miten hyvin pystyn pitämään lupaukseni kotona kokkailemisesta. Yritetään, yritetään. Ehkä sen kerta viikkoon voisi taipua miehen tahtoon, ja hakea kiinalaisesta chilikanaa tai muuta vastaavaa. Vakioravintolan noutoannoksesta kun syö helposti kaksi ruokailijaa, ja kokonaishinta on vain 5 euroa. Hmmm...

Tänään olen ollut ihan äärimmäisen tehokas, mikä luo uskoa siihen, että Positiivareiden opit ovat alkaneet muuttua sanoista käytännöiksi. Ainoa ei-tehokas aika oli tänään aika, jonka vietin kampaajalla. Kuitenkin, koska kampaaja on hyvä kaveri, jonka viime tapaamisesta on jo kuukausia, ja koska uusi vaaleampi tukka ja otsatukan lyhenemisestä seurannut parempi näkyvyys olivat nekin tärkeitä (enkä tosiaan perjantaina aikaa varatessani tiennyt tästä opiskeluhässäkästä), tuli sekin aika lopulta käytettyä varsin viisaasti. O:)

Jotta tehokkuus jatkuisi, otan työhakemustiedostot nyt heti esiin ja alan hommiin. Balanz vaikenee, mutta vain huomiseen asti. (Tän mun painonpudotusprojektin etenemiseksi tänne kirjoittaminen tuntuu nimittäin varsin tärkeältä tämäkin.) Tsau!

Viestin otsikko: Morjens!
ViestiLähetetty: 2008-01-07 20:06:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hyvä hyvä, siskoseni!
Vai että opinnot vauhdittuu entisestään! Sähän valmistut sit jo tänä vuonna vai? Ja kohta painolukema alkaa p_y_sy_väs_ti luvulla 6! Waude!

Tuli mieleen tuosta vauhdista ja kokkailuun käytettävän ajan vähyydestä, että pidä huolta siitä, että jääkaapista löytyy aina esim. nakkeja, valmiita juustostsiivuja, munia ja muuta "ota ja suuhun vie"-ruokaa. Mä hyödynnän samaa linjaa, vaikka kiireet on muualta kun opinnoista lähtöisin, hehh.

Nyt moro, työnantajat kutsuu!

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-08 09:35:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Huomenta!

Aamupunnitusten (epävirallisten siis) keskiarvo tänään 70,0 kg. Hyvä fiilis karppauksesta jatkuu yhä, enkä kyllä haluakaan siitä eroon :)

Karppimami: Ei tässä vielä valmistumaan päästä. Päinvastoin: tulevana kahtena kuukautena on pakko opiskella paljon, jotta voisin opiskella vielä pari vuotta sitä, mitä eniten haluan :) No, katsotaan, katsotaan. Valmistuminen olisi tarpeen vaatiessa muutamien kurssien (no, on niitä vielä kymmenkunta) ja gradun päässä, mutta kun suunnitelmat ovat suuret, niin eihän se lyhyin ja helpoin tie riitä 8)

Kiitti ruokavinkeistä. Just noita mainitsemiasi ruokia löytyykin kaapista lähes poikkeuksetta, mutta munia voisin keittää valmiiksi vähän useammin. Tällä hetkellä munatilanne on surkea: vain yksi muna kaapissa. :cry: Marketista oli luomumunat loppu, ja muita munia en enää suostu ostamaan. Ens keskiviikkona tuleekin sitten yliopiston luomuruokapiirin kautta 30 kipaletta luomumunia suoraan tilalta.

Nyt naputtelelen hakemuksen loppuun ja yritän saada parille esseelle vähän lisäaikaa. Ihan kaikkeen en pysty, vaikka moneen asiaan kylläkin.

Palaamisiin,
-B-

Viestin otsikko: Eeeiihhh!
ViestiLähetetty: 2008-01-08 17:04:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Saatsä luomumunaa...???? :lol: :lol:
Mä olen aivan raivoissani kun tällä munamenekillä ei kertakaikkiaan raaski niitä 6 munan luomupakkauksia ostaa. Paljonko maksavat ja voisitko toimia ainakin joskus munakuskina kun tänne ajelet? Olis niiin makoisia kun omien tipusten munantuotanto on nyt jäissä (ts. kaikki kanat kuoli :cry: )

T: Karppimami-siukku

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-11 08:41:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Virallisen punnituksen tulos 70,4 kg. Viime perjantaista -0.7 kg ja joululomista -2,4 kg.

Ihan en siis pysynyt niissä lukemissa, missä alkuviikossa olin, mutta tyytyväinen olen silti. Osuutensa siihen, ettei paino mennyt alle 70 kg:n, saattoi olla eilisillä parilla ylimääräisellä suklaapalalla, parilla mansikkakuoharilasillisella, omenaleivoksella ja keskiviikon jumpalla (pitkän tauon jälkeen). Oli miten oli, tästä jatketaan 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-11 15:43:17 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hienoa! Pienin askelin hyvä tulee :D

Oletko jo liittynyt kevätevät-kampanjaan? Mä kirjasin tietoni eilen ja tuntui oikein skarppaavilta sivuilta. Kiva seurailla omaa ja muiden kehittymistä kohti tavoitteita.

Hyvää viikonloppua jos ei olla yhteyksissä muuten!
:smt006

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-12 17:36:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aika samoissa mennään, hirveästi tsemppiä sinne!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-14 10:37:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Huomenta!

Kiitos siskolle ja Jepuliinalle tsempityksestä! Samoin!

Niitä tosiaan tarvitaankin - jopa enemmän kuin vielä viime viikolla olisin uskonut. Perjantaina meillä oli yhdellä porukalla myöhäiset (tai aikaiset) pikkujoulut. Siellä söin ja join kaikesta nautiskellen, vaikka ruoka ei ollutkaan karppia eikä lihaa ollut tarjolla. Lauantaiaamun punnitustulos: muistaakseni 72,4 kg! :shock: Tänä aamunakin vielä 71,8 kg, viikonlopun stressimutusteluista johtuen. Murr. Mä kun luulin, että olisin löytänyt sen itsekurimuksen, jolla pysyn kahdessa suklaapalassa per päivä. Mutta kun ostin tulevien kuukausien varoiksi kaupasta pari laatikkoa Fazerin 70 % konvehteja (olivat kaupassa -50 %), on se kaksi konvehtia/palaa pyrkinyt muuttumaan neljäksi... Aijai.

Nyt täytyy skarpata ja äkkiä. Illalla jumppaan ja nyt partaäijää ja chiliteetä ääntä kohti.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-16 08:44:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jaha. 71.0 kg tänään. Hmm. Oli virhe ostaa niitä suklaateja varastoon niin lyhyen itsekurin ilmenemisjakson jälkeen. Mihin ne vois lahjoittaa? Anyone?
En taida päästä perjantain Kevätevä-punnituksessa edes takaisin viime viikon lukemiin (70,4).
Höh.
Noh.
Jatketaan harjoituksia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-20 22:43:36 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Sunnuntai-iltaa!

Mä olen ollut harhapoluilla. Tai oikeastaan opinpoluilla. Tenttisuma iski, ja kun on kuus kirjaa luettavana viidessä päivässä, meni syömiset penkin alle ja pahasti. No, tentit sentään menivät mitä luultavimmin ihan siedettävästi. Eilen oli täydellisen itseään laiminlyönyt olo :cry: Olin koko viikon ajan syönyt huonosti (paljon hiilareita!), nukkunut tosi vähän, liikkunut en ollut yhtään ja pientä krapulaakin oli havaittavissa.

Taisin käydä vaa'alla perjantaina, ja se näytti 71.6 muistaakseni. Tänään 72 eilisten syöminkien ja juominkien jäljiltä. STOOOP! Väärä suunta! Nyt vasta uskalsin palata tänne ja totesin, että kelkka kääntyy NYT. :!:

Aika hurjaa kyllä, että 1,5 viikkoa epäkarppia elämäntapaa voi johtaa plus kahteen kiloon vaa'alla. Hmm. Tästä jatketaan joka tapauksessa!

-B-

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-31 10:40:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jahas. Tässä onkin vierähtänyt puolitoista viikkoa poissa foorumilta. Tai no, olen mä käynyt lueskelemassa nopeasti tuoreimmat, mutten ole sit kuitenkaan kirjoittanut mitään.

Hiilarimaa imaisi mut takaisin. Hittovie. 72,4 kg tänään :cry:
Eilen tähän meidän talon alakertaan avattiin uusi lähikauppa. Tähän asti alueella ei oo ollut kauppaa ollenkaan, ja niinpä heräte(herkku)ostokset ovat olleet aika harvinaisia. Täytyy myöntää, että nyt kyllä hirvittää se, että miten hyvin saan pidettyä mielitekoni kurissa, kun matkaa karkkihyllylle on vain neljä asuinkerrosta. Täytyy suunnitella vedenpitävä strategia, sillä jo eilen tuli Lakumix-horjahdus (350g!).

Opiskelukiireiden (tai lähinnä siitä kiireestä syntyvän stressin) ja karppauksen yhdistäminen on mulle näköjään lähes ylivoimaista. Maanantaina olin ihan intoa piukassa jumpassa heti aamuyhdeksältä, mutta koko viikon kestävän allergiatestin takia multa kiellettiin kaikki hikoilu, ja liikunnat jäi sitten siihen. No, testi loppuu huomenna, ja sitä vois juhlistaa vaikkapa reippaalla iltalenkillä. Huomenna on vasta helmikuun eka, joten kesää silmällä pitäen peliä ei vielä ole menetetty. MUTTA. Tuloksia pitäisi saada. Ja yks essee tehtyä vielä tän päivän aikana :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-08 11:08:40 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Heips, heips!

Olen tehnyt viime viikon aikana joitakin havaintoja palanneesta itsekurista. Lähikaupassa oon kyllä katsellut karkkihyllyä haikaillen, mutta ostin vain yhden Dacapon maanantaina. Ja kaupassa on käyty kuitenkin ainakin 3-4 kertaa jo. 8)

Paino tänään 71,0 tai 70,6 kg, punnituskerrasta riippuen. Alaspäin mennään, siis! Tänään matkaan Helsinkiin ja huomenna on luvassa aamupala itävaltalaisessa ravintolassa nimeltä Krulla. Katselin paikan sivuja, ja hyvältä vaikutti: käyttävät sanomansa mukaan aitoja raaka-aineita: voita, kermaa ja niin edespäin. Ja sokeria sitten vähemmän. Sopii mulle! Nams!

Hyvät viikonloput kaikille!

Viestin otsikko: Re: Balanzin Omaoloprojekti
ViestiLähetetty: 2008-04-01 11:11:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Aprillipäivän kunniaksi voin ilmoitella, että motivaatiohiukkasia on jälleen ilmassa! Viime postauksen jälkeen on käväisty ulkomailla, päästy sisään paljon toivottuun koulutukseen ja saatu paino pienen possuilujakson jälkeen peruslukemiin. Vaaka näytti tänään aamulla punnituskerrasta riippuen 70,1-70,3 kg.

Oon myös lenkkeillyt ahkerasti läheistä järveä ympäri (matka yhteensä n. 5 km), ja eiköhän se matka pian mene jo kokonaan juosten (vaikka hölkkäähän se enemmänkin on). Hyvin siis menee, mutta mun pitää skarpata ihan joka hetki. Ranskan-tuliasina tuoduista 70 % suklaalevyistä etenkin tuo nyt maistelussa oleva appelsiinisuklaa on melkein liian hyvää :wink:, muttei kuitenkaan ihan.

Nyt kengät suutarille. On muuten mulle eka kerta ikinä, kun vien kengät korkolappujen vaihtoon. Voittekos uskoa moista? Oon nimittäin ennen ollut korkolaputtomien kenkien käyttäjä, mutta tänä keväänä korollisten kenkien kopina on alkanut tuntua musiikilta korvilleni 8).

Balanz

ViestiLähetetty: 2008-04-02 20:41:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jeii! Hulluista Päivistä selvitty. Mukaan tarttui ruokapuolelta vajaa puoli kiloa edukasta loimulohta (nams, nams!) ja pakastamista varten pari pakettia tarjouksessa ollutta Uotilan limppua. Lindtin suklaapalloja ja 85%After Eightejä hipelöin pariinkin otteeseen, mutta jätin sitten kuitenkin ostamatta, kun hiilareita oli lähemmäs 60g/100g. Lisäksi ostin pari edullista CD:tä ja sokerisirottimen, vaikka vähälle käytölle se tuleekin jäämään (oli vain niin kiva ja edullinen).
Ja voi että kun olikin hyvää lohta! Pari palaa tuoretta Uotilaa meni siinä kalan alla.

Takana myös järvenympäryslenkki, josta taas vähän suurempi osuus meni hölkäten/spurtteja ottaen. Yksin kun olin, meinasin jänistää ja tehdä vain pikkulenkin, mutta mitä vielä: juoksin useampiakin spurtteja niin lujaa kuin pikkuponin (rakenteeni on kuin ponilla, nääs) koivista vain irtosi. Sittenkin itsekuria?

Mulla on ollut ennen vähän sellainen ajatus liikunnasta, että jotkut harrastavat sitä, jotkut eivät, samoin kuin on vaikka musiikin kanssa. Itse sitten olen enimmäkseen ollut harrastamatta. Kuitenkin jokin aika sitten oivalsin erään julkkiksen kommentin myötä, ettei kyse perimmältään ole valinnaisuudesta: siitä, haluaako liikkua vai ei. On eduksi, jos haluaa, mutta joka tapauksessa on yksinkertaisesti liikuttava, jos aikoo pitää itsensä kunnossa. Ja mulle henkilökohtaisesti kyse on paitsi fyysisestä kunnosta, paljon myös henkisestä. Mun ei tarvitse pitää liikunnasta, mutta liikkua mun pitää silti. Uskon, että liikunnasta pitäminenkin tulee aina vain helpommaksi, kun kunto kohenee ja askel kevenee. Näin.

ViestiLähetetty: 2008-04-03 22:35:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hyvin meni tämäkin päivä. Kävin kaverilla kahvilla ja maistelin hänen varastoistaan paria sellaista 85-prossaista After Eightiä, joista eilen mainitsin. Oli hyvä veto olla ostamatta niitä itse, koska ne maistuivat lähes äklömakeilta. Melkoinen saavutus karkkihiiren makunystyröiltä!

Lounas oli yhtä kuin loimulohta salaattipedillä. Välipalana mutustelin ne After Eightit ja leipäjuustoa kahvin kera. Myöhäinen päivällinen koostui puolestaan broilerista ja vuohenjuustosta salaattipedillä. Sitten maiskuttelin vielä pari (viimeistä, nyyh!) pikkupalaa appelsiinisuklaalevystä ja naatiskelin ison latten. Oma espressokeitin on kyllä erikiva.

Kevätevät meni mun osaltani vähän ohi. Yleiset kampanjat eivät taida olla mun juttuni - tulosten puolesta siis. Ehkä kesäkampanjassa saavuttaisin jo tavoitteenikin? Jos, vaikka, koska, kun, pysyvästi kutistun... :whistle:

ViestiLähetetty: 2008-04-06 18:33:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Sunnuntai-iltaa!

Aamupaino tänään 69,3 kg. Tais olla myös Kevätevien viimeinen päivä, jos oikein muistan.
Olin tänään zen-meditaation johdantokurssilla. Ironista kyllä, maailma on ajanut mut ja monet muutkin siihen pisteeseen, että tekee mieli maksaa rahaa siitä, että saa (ja zendoon saavuttuaan pitää) istua hiljaa paikallaan 15, 25 tai 30 minuuttia kerrallaan. Varsin mielenkiintoinen kokemus ja luulenpa, että zazen-harjoituksella voi olla itselleni paljonkin annettavaa.
Nyt pikkupikku kävelylenkille, jotta sais energiaa pakollisten opiskelutöiden tekoon.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 67 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00