etanainen kirjoitti:
Harjus kirjoitti:
Kysyn, vaikken melkein kehtaa.
Nyt taas Keväteväissä olen kirjannut syömisiäni Kalorilaskuriin.
Taas kerran mietityttää, onko kaloreilla kerrassaan mitään virkaa. Paljonko niitä voi syödä max/pv, jotta laihtuisi optimaalisesti? Onko kaloreilla mitään virkaa, jos pitää hiilarit rajoissaan?
Yritän kovasti, mutta välillä tuntuu, etten sittenkään vielä ole valaistunut karppauksen syvimmästä olemuksesta...

riippuu varmaan ylipainon määrästä. kyllä ne kalorit jokseenkin on kaloreita.
mutta laitappa sinne makrot karpeiksi(ruokavalio; grammat ehkä) ja sit vaikka kalorit ensi alkuun KULUTUKSEN MUKAAN. Eli Syötät perusaktiivisuutesi, ja sit alhaalta valitset EN HALUA LAIHTUA ENKÄ KASVAA.
Kokeilet tuolla tyylillä viikon tai kaksi. kyllä se huomaa aika äkkiä. jos paino pysyy samassa niin ei vielä oo mitään hätää. jos nousee niin sit pitää vaihtaa siihen "haluan laihtua 0,5".
mutta millä hiilareilla aattelit mennä? mitä enemmän hiilareita, sitä vähemmän kaloreita. (en nyt tietty oo mikään asiantuntija mutta noin mutu:lla voisin sanoa)
Ja urheiletko? sekin vaikuttaa.
mutta siis... ilman kalorienkin vahtimista pitäis laihtua, kun vaan kuuntelee kroppaa eikä syö vain mielitekoihin. No, itsekin varmaan tiedät, kun täällä olet pyörinyt.

(pitiköhän jotain muutakin sanoa?!)
O.k. Olen nyt tehnyt ohjeittesi mukaan. Mä vaan en millään jaksa täyttää Karolilaskurin kulutuspuolta. Käytän ohjelmaa pelkästään siihen, että saan kirjattua sinne syömiseni. Ja ohjelman takia kaloritkin ovat jatkuvasti näkyvissä.
Hiilareita pyrin välttämään kaikin voimin, joskus jää alle 20 g, joskus nippa nappa alle 50 g. Eihän siinä paljoa tarvitse tehdä - muutama kirsikkatomaatti, appelsiini tai joku muu, josta hiilareita kertyy ihan yllättävästi.
Proteiineja yritän syödä ohjeen mukaan eli ainakin noin 100 g. Rasvan syömistä opettelen koko ajan - vasta viime aikoina on kookosöljyllö terästetty teekin alkanut maistua.
Mutta mutta. Joskus kalorit jäävät tosi alas kuten Marzulla. Jos olen syönyt enemmän rasvaa, voi kalorimäärä kertyä helposti tosi suureksi.
Päivät ovat huikean erilaiset.