karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-09 02:26:26

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-01-19 20:19:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kysyn, vaikken melkein kehtaa.
Nyt taas Keväteväissä olen kirjannut syömisiäni Kalorilaskuriin.
Taas kerran mietityttää, onko kaloreilla kerrassaan mitään virkaa. Paljonko niitä voi syödä max/pv, jotta laihtuisi optimaalisesti? Onko kaloreilla mitään virkaa, jos pitää hiilarit rajoissaan?
Yritän kovasti, mutta välillä tuntuu, etten sittenkään vielä ole valaistunut karppauksen syvimmästä olemuksesta... :shock:

"We don´t need dogs for feelings but for psychological growth."

Katsahteluita-blogi
Haukkublogi

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-19 20:52:29 
Poissa
laihduttelijakarppi
laihduttelijakarppi

Mulla vähän sama asia askarruttaa edelleenkin...

Siis kun hiilihydraatit kuitenkin paukku tuolla n. 60g/pvä. niin uskoisin, että silloin pitäisi jonkun verran rajoittaa sitä sisään tulevaa energiamäärää vaikkakin se olisi puhdasta rasvaa?
Ja ne proteiinitkin vielä jos tulee liikaa :smt095

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-19 21:04:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ihanaa, että on joku, joka miettii samaa. Ei olekkaan ihan niin yksinäinen olo. Että pitäis hallita tää koko juttu ihan noin vaan. :smt052

Katsahteluita-blogi
Haukkublogi

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-19 22:06:51 
Poissa
voipallo
voipallo

Mä olen naputellut tästä ennenkin, atkinssin induktiolla laihduttaessani laskin huvikseni joskus kaloreitani ja pakkarien pisteitä, kalorit paukkuivat 4000 kieppeillä jatkuvasti. Laihduin yli kilon viikossa.

Siis ei karppeja, pelkkää proteiinia ja rasvaa. Käytännössä niitä tietenkin tuli jostakin, muttei koskaan yli 20g/vrk.

Pisteitä tuli myös aivan hirveesti :lol:

― Kurt Vonnegut

ViestiLähetetty: 2008-01-20 09:52:56 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Harjus kirjoitti:
Taas kerran mietityttää, onko kaloreilla kerrassaan mitään virkaa. Paljonko niitä voi syödä max/pv, jotta laihtuisi optimaalisesti? Onko kaloreilla mitään virkaa, jos pitää hiilarit rajoissaan?
Yritän kovasti, mutta välillä tuntuu, etten sittenkään vielä ole valaistunut karppauksen syvimmästä olemuksesta... :shock:

riippuu varmaan ylipainon määrästä. kyllä ne kalorit jokseenkin on kaloreita.
mutta laitappa sinne makrot karpeiksi(ruokavalio; grammat ehkä) ja sit vaikka kalorit ensi alkuun KULUTUKSEN MUKAAN. Eli Syötät perusaktiivisuutesi, ja sit alhaalta valitset EN HALUA LAIHTUA ENKÄ KASVAA.
Kokeilet tuolla tyylillä viikon tai kaksi. kyllä se huomaa aika äkkiä. jos paino pysyy samassa niin ei vielä oo mitään hätää. jos nousee niin sit pitää vaihtaa siihen "haluan laihtua 0,5".

mutta millä hiilareilla aattelit mennä? mitä enemmän hiilareita, sitä vähemmän kaloreita. (en nyt tietty oo mikään asiantuntija mutta noin mutu:lla voisin sanoa)
Ja urheiletko? sekin vaikuttaa.

mutta siis... ilman kalorienkin vahtimista pitäis laihtua, kun vaan kuuntelee kroppaa eikä syö vain mielitekoihin. No, itsekin varmaan tiedät, kun täällä olet pyörinyt. ;)

(pitiköhän jotain muutakin sanoa?!)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-20 11:21:53 
Poissa
voipallo
voipallo

Ei kalorit vaan hiilihydraatit kulutuksen mukaan, laihduttaessa ei tietenkään kannata lisätä karppeja edes kuntoillessa.

Ideana on syödä vähän hiilihydraatteja ja surutta rasvaa jossa taas on paljon kaloreita.

Ärsyttää se kalorivaje soopa, mitä joissakin lehdissä on karppiruokavalion yhteydessä kun se ei ainakaan omalla, eikä vaimoni kohdalla pitänyt alkuunkaan paikkaansa. Väännetään tätäkin omiin teorioihin sopivaksi.

― Kurt Vonnegut

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-20 11:27:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä olen kyllä huomannut, että kalorit jää aika alhaiseksi. Pitäisi varmaan syödä enemmän rasvaa :? Mulla kalorit päivässä 1500-1700, kun ne laskurin mukaan pitäisi olla 2000-2400. Vaikka laihduttaisin. :shock: Tarttis varmaan syödä enemmän, mutta kun ei ole nälkä

Apulanta - Routa
Päikyn tapaista

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-01-20 21:26:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

etanainen kirjoitti:
Harjus kirjoitti:

riippuu varmaan ylipainon määrästä. kyllä ne kalorit jokseenkin on kaloreita.
mutta laitappa sinne makrot karpeiksi(ruokavalio; grammat ehkä) ja sit vaikka kalorit ensi alkuun KULUTUKSEN MUKAAN. Eli Syötät perusaktiivisuutesi, ja sit alhaalta valitset EN HALUA LAIHTUA ENKÄ KASVAA.
Kokeilet tuolla tyylillä viikon tai kaksi. kyllä se huomaa aika äkkiä. jos paino pysyy samassa niin ei vielä oo mitään hätää. jos nousee niin sit pitää vaihtaa siihen "haluan laihtua 0,5".

mutta millä hiilareilla aattelit mennä? mitä enemmän hiilareita, sitä vähemmän kaloreita. (en nyt tietty oo mikään asiantuntija mutta noin mutu:lla voisin sanoa)
Ja urheiletko? sekin vaikuttaa.

mutta siis... ilman kalorienkin vahtimista pitäis laihtua, kun vaan kuuntelee kroppaa eikä syö vain mielitekoihin. No, itsekin varmaan tiedät, kun täällä olet pyörinyt. ;)

(pitiköhän jotain muutakin sanoa?!)

O.k. Olen nyt tehnyt ohjeittesi mukaan. Mä vaan en millään jaksa täyttää Karolilaskurin kulutuspuolta. Käytän ohjelmaa pelkästään siihen, että saan kirjattua sinne syömiseni. Ja ohjelman takia kaloritkin ovat jatkuvasti näkyvissä.
Hiilareita pyrin välttämään kaikin voimin, joskus jää alle 20 g, joskus nippa nappa alle 50 g. Eihän siinä paljoa tarvitse tehdä - muutama kirsikkatomaatti, appelsiini tai joku muu, josta hiilareita kertyy ihan yllättävästi.
Proteiineja yritän syödä ohjeen mukaan eli ainakin noin 100 g. Rasvan syömistä opettelen koko ajan - vasta viime aikoina on kookosöljyllö terästetty teekin alkanut maistua.
Mutta mutta. Joskus kalorit jäävät tosi alas kuten Marzulla. Jos olen syönyt enemmän rasvaa, voi kalorimäärä kertyä helposti tosi suureksi.
Päivät ovat huikean erilaiset.

Katsahteluita-blogi
Haukkublogi

ViestiLähetetty: 2008-01-20 21:52:42 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Harjus kirjoitti:
O.k. Olen nyt tehnyt ohjeittesi mukaan. Mä vaan en millään jaksa täyttää Karolilaskurin kulutuspuolta. Käytän ohjelmaa pelkästään siihen, että saan kirjattua sinne syömiseni. Ja ohjelman takia kaloritkin ovat jatkuvasti näkyvissä.
Hiilareita pyrin välttämään kaikin voimin, joskus jää alle 20 g, joskus nippa nappa alle 50 g. Eihän siinä paljoa tarvitse tehdä - muutama kirsikkatomaatti, appelsiini tai joku muu, josta hiilareita kertyy ihan yllättävästi.
Proteiineja yritän syödä ohjeen mukaan eli ainakin noin 100 g. Rasvan syömistä opettelen koko ajan - vasta viime aikoina on kookosöljyllö terästetty teekin alkanut maistua.
Mutta mutta. Joskus kalorit jäävät tosi alas kuten Marzulla. Jos olen syönyt enemmän rasvaa, voi kalorimäärä kertyä helposti tosi suureksi.
Päivät ovat huikean erilaiset.

joo. jos siis hiilarit alhaalla niin rasvaa ei kannata vältellä. kuten edellä sanottu, niin kalori-teoria ei ihan päde. mutta kuten sunkin tilanteessa niin väkisin ne siinä laskurissa näkee ja kyllä ne luvut alkaa mietityttämään...
mullekin laskuri antaa "lepo"-päivinä 1100 - 1200 kaloria... öö... en kyl tulis toimeen niillä kaloreilla. kun on enemmän tottunut polttelemaan niin tarvii enemmän. oikein aktiivisena päivänä 1800 ei oo paljon, jos ei hiilaria ota. :)
se täs on hienoo ku ei tarvi niin kauheesti laskeskella. :) (vaikka siis väkisinkin jotain lukuja siinä näkee)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00