karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-25 18:20:47

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-02-09 21:28:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heippa!

Tammikuu meni "vähän" hiilarimössö_seli_seli_viidakossa, mutta nyt on taas paluun aika. Kun kroppa alkaa olla siinä kunnossa, ettei hyvä seuraa *kuikuilee selkänsä taakse* Juu, ei sitä näy :) Mutta vaikka miljoona ja satatuhatta kertaa olen karkailllut tuonne paha_paha_maahan niin en silti luovuta koskaan :)

Nyt tämä viikonloppu menee vielä niin ja näin, mutta maanantaina sitten alkaa :) Tai oikeastaan jo huomenna kun pitää tehdä maanantain eväät etukäteen. Mä oon huomannut, että mun suurin ongelmakohta on se kun lähden töistä ajelemaan kotiin päin. Siinä vaiheessa on jo niin väsy olo, että tuntuu että on pakko saada suuhun jotain tai muuten olen auton kanssa ojassa. Mulla kun työmatka kestää tunnin suuntaansa ja tie on huono ja hirviäkin siellä on. Mitenkähän mä saisin tuon asian korjatuksi...Hmmm...

Muuten ruokailut on ihan ok jo valmiiksi. Aamulla tosin ollut puuro mukana, kun se on nopea ja pitää kuitenkin sen nälän poissa. JOtain karpimpaa tilalle ainakin alkuun...Lounas menee hyvin töissä, vaikka kyseessä on normaalia kouluruokaa niin kun täytän lautasen mahd. paljon kasviksilla, eikä pottua /riisiä/pastaa laisinkaan niin ihan hyvin menee. Lisänä on pala leipää / näkkäri ja maito/piimälasi. Puuropäivät on vaan sitten se toinen puoli...Mutta nekin voi aika hyvin ennakoida kyllä ja niinä päivinä voi ottaa sitten omat eväät.

Toisaalta helpoimmalla pääsisin jos kerkeisin tehdä seuraavan päivän päiväeväät jo edellisiltana valmiiksi täällä kotona ja jättää suosiolla kouluruoan syömättä ja syödä omia eväitä. Se on vaan useanan päivänä vähän hankala puoleista kun asutaan korvessa ja työmatkakin on PITKÄ ja sn lisäksi on muutamana iltana käyty uimassa aina. Kello on kahdeksan kun ollaan kotona ja sitten onkin jo pian mentävä nukkumaan jotta aamulla jaksaa lähteä taas ajamaan.

Ehkä tähän kaikkeen auttaa kun alan kunnolla karppaamaan, siis hyväkarppaamaan lähinnä. Kun karppina ollessa tehokkuus lisääntyy.

No nyt tästä tuli tämmöinen "valitusvirsi" kun tuntui, että piti vähän käsitellä miksi tää on niin vaikeeta pysyä linjassa....

Mutta kuitenkin ole innokkaana taas mukana :) Maanantaihin!

:) Pömpiäinen

P.S. KOMMENTTEJA SAAPI TULLA! :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-09 21:37:48 
Poissa
sintti
sintti

eipä muuta kuin uudella innolla mukaan! :D minä oon aloitellut vuoden alusta ja ihan suht hyvin on mennyt, tänään tosin hieman repsahdellut viinin ja poppareitten merkeissä mutta kävimpähän uimassa&koiran kanssa lenkillä joten en jaksa nyt just ressata, huomisesta sitten taas nokka kohti parempaa! ja paljon virkeämpi olen ollut kuin ennen karppaamista! päiväunetkin olen voinut jättää lähes kokonaan poies! mietin tuota sinun ajomatka syömistä..olisiko pähkinöistä apua?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-14 12:23:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No niin...Ei ole hyvin alkanut tämä minun karppikauteni...tai no ehkä niin hyvin kun vein koulun ruokalaan tädeille ohjeita miten voin syödä :) heh! piti oikeesti vääntää rautalangasta, että ymmärsivät, etten syö pottua enkä pastaa missään muodossa (siis keitot ja laatikot mukaanlukien).

Eilen olikin hyvä tilanne kun oli kasvissosekeittoa ruokana, ja minähän menin ihan pokkana normiruokaa ottamaan, kun en ajatellut sen kummemin. Sattu onneksi keittiötäti huomaamaan ja sano,e ttä sinun ruoka on tuolla :) Eli oli ihan omat sopat keittäneet mulle :) kun tietenkin ns. normikasvissosekeitossa on perunaa, jota en itsekkään meinannu tajuta :)

Eli päivisin syön kasvispainotteisen ruoan ja se onkin onnistunut ihan hyvin. Yksi päivä kun muut söivät makaroonilaatikkoa oli mulla pari jauhelihapihviä (joo ei 100% karppia, mutta ihan tarpeeksi) ja keittejä kasviksia. Lisänä olen ottanut sen yhden palan leipää ja maito/piimälasillisen. Hyvin olen jaksanut, ehkä jopa paremmin kuin ns. normiruoalla.

Tämä hyväkarppailu tuntuu ainakin tässä vaiheessa ihan omalta jutulta. Kun en ole nyt ollut niin tiukka kuin aikaisemmilla kerroilla on ollut ehkä vähän helpompaa tämä aloittelu. Tosin kun olen ollut koko viikon kipeänä on se vienyt vähän puhtia pois.. Semmonen ihmeellinen etova olo on ollut kokoajan. Tänään jäinkin kotiin lepäämään ja se tuntuu auttavan tosissaan.

Jospa sitä huomenna jo pääsisin liikkumaan. Kaipaan kovasti vesjuoksemista jo!!! Tai edes tuohon trekkiin tarttumista. (Cross trainer -laite siis)

Sairastelu on hieman tuonut mukaan turhia sokereita kun olen gefilustuotteita käyttänyt vatsaa helpottamaan. Kun ovat auttaneet niin olen niitä käyttänyt.

Muutoin linja on ollut hyvä, mielestäni. Aamulla puuroa, päivällä kasvisruokaa, ja illalla kotona sitten myös lihaa niiden kasviksien lisäksi ja vielä ihan illalla ehkä pala leipää. Leipä on siis 70% ruista.

Mutta näillä eväillä jatkan,

:) pömpiäinen the toipilas

ViestiLähetetty: 2008-03-02 11:52:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

JOopa joo... :roll:

Nyt on sitten sairastettu koko viikko. Ollut yksi kovimmista kuume-flunssista ikinä mulla!!! Eilen oli viikon eka kuumeeton päivä ja tänään on jo paljon parempi olo. Niin hyvä, että jaksan alkaa taas merkkailemaan syömisiäni ja tekemisiäni tänne.

aamulla söin karpisti (jee!) kolme paistettua munaa j-liha-juustotäytteellä sekä n.150g kurkkua ja kahvia maidolla (rasvattomalla, noh... #-o )

Mä niin TOIVON, että ensi viikolla pääsisin jo uimaan tai siis tarkemmin VESIJUOKSEMAAN. Mulla on IKÄVÄ altaaseen kun en ole yli viikkoon päässyt. Alkaa hartijat olla taas semmoisessa kunnossa, että tähtiä näkyy :smt119

Mä tein tässä vähän aikaa sitten aika mielenkiintoisen havainnon itsestäni. Mä kun oon parisen vuotta ollut enempi vähempi karppi-linjalla, niin huolimatta repsuiluista (pahoista ja pitkistänkin) niin keho reagoi kokoajan voimakkaammin hiilarimössöihin. Ennen pystyin vetämään vaikka leipää paljonkin eikä mitään, mutta nyt jos vetää paljon leipää niin alkaa hirveästi turvottamaan. Että kai se elimistö on karppiintunut, vaikka täysillä en olekkaan aina pystynyt olemaan karpilla linjalla. Jännä juttu...Onko kukaan muu huomannut samoja juttuja? :?:

On se tämä vuosi ollut kyllä aikamoista vastoinkäymistä mulla tämän elämänlaadun parantamisen suhteen. Ensin oli pitkään tuo käsi niin huonossa kunnossa, etten pystynyt mitään kunnolla tekemään ja kun siitä selvisin, niin eikö tullut flunssa kuumeen kera päälle!!! Nyt ei auta kuin laittaa kädet kyynäriä myöten ristiin ja toivoa, että nyt ei enää tulisi liian suuria esteitä eteen. Ainakaan näin tiheästi [-o<

Onpa ihana aurinkoinen keli ulkona. Ajattelin lähteä kunhan tyttö herää ulkoilemaan. Hikeä en tänään uskalla vielä ottaa, mutta aurinkoenergiaa senkin edestä :)

Oikein ihanaa aurinkoa muillekin!

:) pömpiäinen

ViestiLähetetty: 2008-03-03 14:22:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vihiriää uuden alun kunniaksi :lol:

Niinpä niin. Lenssu vaivaa edelleen, mutta on tästä se hyvä puoli ettei tee mieli ruokaa :lol: heh! Töhnäolosta huolimatta olen pysynyt melko karppilinjalla tänään.

Tänään olen murkinoinut näin:

klo 10 metukkaa+oltermannia muutama siivu sekä vispipuuroa 300g (oli liian iso nälkä)
klo 12. maissa kukkis-parsa-pork-kolmenjuustonkerma -mössöä mukavan verran
klo 14.30 tomaatteja

NO jooo... illalla pari slicea tavan pitsaa ja pehmistä...Puffassa salaattia paljon lisäksi...

sekä lisäksi särkylääke ja kahvia sekä vissyä!

Olen YLPEÄ itsestäni! (PAKKO hehkuttaa :)) Kieltäydyin työkaverin tarjoamasta After eight-suklaasta! (ko. suklaa on heti fasun sinisen jälkeen parasta!) ja olen siitä ERITTÄIN iloinen!! Jospa tämä tästä kunhan muutaman päivän saan menemään ilman repsuiluja.
No ei mennyt! Tuli sorruttua pehmikseen ja pitsaan. Mutta! Enpä ähminyt vanhaan malliin :) (jotain positiivista kehitetltävä tähän...)

:) pömpiäinen *niisk_nuusk*

ViestiLähetetty: 2008-03-04 10:17:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieläkään ei ole oikein nälkä...Lenssua yhä, mutta jo voiton puolella. vielä tänään en uskalla lähteä polskuttelemaan..

Tämän päivän syömiset tähän asti:
klo 9.30 metukkaa ja oltermannia sekä tomaattia semmoset 50g ja 50g ja 150g lisäksi muutama kuppi kahvia PUNAISELLA maidolla :lol: ja vattuvissyä puolisen litraa
Päivemmällä luvassa eilisen mössön jäämät tunalla höystettynä. Söin klo 11 maissa tuon mössön tunalla höystettynä. Ei ollut nälkä, mutta tuli sopiva tauko...
Kuuden tieonoilla illalla tein kalapyttäriä täältä löytyneen ohjeen mukaan, tosin kylmäsavulohen asemesta käytin savusiikaa ja hyvää oli niinkin.
Elikkä pyttäriä, tomaattia+mozzarellaa sekä kurkkua höystettynä muutamalla saksanpähkinällä
Ihan illalla kahdeksan maissa vielä pala 81% Lidl'n suklaatia
Näillä eväillä ei ollut nälkä koko päivänä...Lisänä tosin meni litran verran (vain) vettä ja puolisen litraa vissyä.

Huomaan syöväni nyt useammin kuin normaalisi... Syynä varmaan joku ihme alitajunnan peikko, joka sanoo, että syö tarpeeksi ettei illalla ahmituta liikaa...Ja kun ruoka ei maistu niin tulee syötyä usein, vaikka ei nälkä olekkaan...on tämäkin! Ensin valitan, että tulee syötyä' aivan liikaa ja liian suuria annoksia ja nyt kun "luonnollisesti" on pieni ruokainen olo, niin olen heti "huolissani". pöh! :shock:
Tuntuu, että maha ois taas pienentynyt, mutta en ole sitä nyt mittaillut. Vyö vaan alkaa olla jo vähän löysällä...Mutta totuushan tulee esiin vasta tän lenssun jälkeen kun paluu ruotuun ja normiolotilaan tapahtuu.

ViestiLähetetty: 2008-03-05 10:04:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tänään on jo helpompi päivä lenssun kannalta. Mutta en kyllä varmaan tällä viikolla uskaltaudu vielä liikuskelemaan kovasti...harmittaa!!! Kun intoa olisi. Noh, toisaalta ennättää kai sitä vähemmälläkin :lol:

Tänään olen syönyt näin:
9 maissa oltemannia, maalaispalvikinkkua (ihan ehtaa sellaista, ei valmiissa paketissa olevaa)sekä kermaviili 6% sellainen ja juomana kahvia maidolla
Lisäystä tähän 6.3. Kun en eilen enää päässyt käymään: eli söin päivemmällä sitä samaa mössöä kuin alkuviikosta ja illalla oli broiskuwokkia kotona, höysteenä kolmen juuston kermaa lisäksi nautin paljon vettä ja ylimääräisenä fasun sinisen sulkaapatukan... :oops:

Siinäpä tähän astiset. Vieläkään ei hirveämmin nälätä, mutta kuitenkin enemmän kuin viime päivien aikana. ELi toiveita paranemisesta on =D> . Päivä meni muuten ihan kivasti ja hyvin, mutta nälkä alkoi hiipimään kovasti päälle ja sorruin siniseen suklaaseen...

ViestiLähetetty: 2008-03-06 11:02:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Päivän väri tänään voisi olla vaikka...

Näin :) On aikas pirteä olo. Tosin harmittaa se kun aamulla ei ole nälkä ja ei ruoka mene alas ja sitten töissä on jo hirveä nälkä...PItänee opetetella taas sille aamupalalle, koska näkyy olevan mulle se elinehto onnistumiselle. Muuten olotila on jo HUOMATTAVASTI voiton puolella lenssun kanssa. En vielä tänään uskalla lähteä uimaan tai lenkille, mutta varmaan jo huomenna tai viim. la uskaltaudun jo :)

Tänään siis olen murkinoinut kermaviilin ja joo...monta keksiä :oops: :evil: Sen siitä saa kun nälkäisenä tulee töihin ja huomaa keksipaketin!!!!GRRR!!!
klo 11. Nyt menen syömään oltermannia, maalaispalvea (sitä ehtaa edelleen, ei sitä valmiissa paketissa olevaa), tomaattia ja ehkä muutaman metukkasiivunkin nappaan.
muoks: klo 14.30 nappailin maalaishyytelöa 100g (0,4ghh) kera omenan ja minuluumutomaattirasia. Juomana vissyvettä ja pepsi maxia
Illalla kotona kuuden maissa oli maksalaatikkoa ja karkkipäivä (tämän viikon sellainen)

Suututtaa kyllä itseni nyt! Nuo keksit ovat mun heikkous nro 2 eka on toi suklaati...Mutta ei auta valittaa :) Kun kuitenkin vyö on alkanut lököttämään, jospa sitä ensi viikolla jo saisin vyötä soukemmalle :)

Tänään ei ole ollut todellakaan nälkä aamun jälkeen. Ehkä tämäntapainen syöminen on hyväksi minulle. Kunhan syön sen aamupalan ajoissa etten enää eksy sinne keksipaketille...

ViestiLähetetty: 2008-03-07 09:47:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla on tainnut olla aikas violettisävytteinen olo tällä viikolla huomaan :) heh! noh, jatketaan samoilla linjoilla.

Tämän päivän syömingit: aamulla kermaviili 10% sellainen ja kahvia
Päivemmällä on luvassa lohisuikale-kasvis-peruna-pataa. (muoks: klo 11.30 söin lisänä oli omppu) Tuo pottu tuli tuohon ikäänkuin "pakosta" kun huomasin, että on vielä jotain jäämiä pakastimessa ja nuukana en voinut heittää poiskaan... :oops:

Nyt alkaa se lenssu todella olla voiton puolella. Eilen ei enää yskittänyt laisinkaan niin paljon kuin aikaisemmin. Ihanaa kun voin taas alkaa liikkumaan! Tänään ajattelin, että voisin lähteä vaikka kävelemään, jos en uimaan mene. Nyt on kyllä aika into olo kaikin puolin :)

:) pömpiäinen, intona

ViestiLähetetty: 2008-03-13 11:17:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

On jäänyt merkinnät vähiin tällä viikolla. En ole pahemmin ennättänyt koneella istua. Mutta saldoja ja kuulumisia.

Mä oon huomannut, että tämä "vähän sallivampi" hyväkarppi-linja on mulle hyvä juttu. Vaaka ei näytä vielä oikeastaan mitään, mutta vyötärö ja lantio ovat kavenneet viimeisen viikon aikana :) jee! Senteistä löytyy tän viikon mitat :)
Olotilakin on mitä mainioin eikä hirveitä mielitekoja tai nälkää ole ollut. Tällä tiellä on hyvä olla ja jatkaa. Tosin kyllähän se tuolla päässä takana on se, että olisi kiva päästä pariksi viikoksi ihan ketoosiinkin joskus. Mutta siihen ei ihan vielä itsekurini riitä :) Ehkä joskus sitten.

Tänään olen murkinoinut näin: aamulla kaurapuuroa mehukeitolla ja lisäksi kahvetta punaisella maidolla (töissä kevyt sinisellä).
Lounaaksi jotain kasvisjuttua mitä ovat kehittäneet muoks: klo 11.30 ruokana oli jotain sei-tyyppistä kalaa, mutta HYVEMPÄÄ :) Söin varmaan 300g ja keitettyjä porkkanoita, näkkäri, piimälasi ja kiinankaaliraastetta jossa tomaattia ja kurkkua :)
Jälkkäriksi nolona...pari pientä mokkapalaa :oops:

:) pömpiäinen, jolla hyvä tsemppis :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00