karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-21 03:34:45

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 210 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 511 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-01-16 07:29:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mieki mukana läskiäisriehassa (ihana nimi :D), tavoitteeksi asetin vaatimattomat 6kg. Kilpparin vajis hidastavana tekijänä, lääkityksen aloituksen jälkeen 11kg lähti, 1kg tuli takaisin jouluna (ja istuu ku täi tervassa..).

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-01-16 07:32:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ai niin, miekin voisin pitää punnituspäivänä perjantain.

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-01-18 08:37:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tästä päivästä tulee vähintäänkin haastava, on nimittäin tytön 2v. synttärit ja pari kakkua on tullut leivottua :? Ostin sentään tarjolle paria tummaa suklaata ja suolapähkinöitä. Paha vain, että eilen illalla söin muutaman pähkinän ja ihmettelin sitten, että miksi ihmeessä mulla nyt näin kurkkua alko kuristaan?? Tarkistin sitten pussista, että tokihan ne oli sitten maapähkinöitä :cry: Pussissa kyllä lukee, että ovat paahdettuja, mutta näköjään toi kilppari niihin siltikki reagoi. (Pussissa muuten lukee myös "Tuotteessa voi olla pähkinöiden jälkiä". Siis täh?? :lol: )

Voisinpas muuten jossain vaiheessa laittaa vähän noita lähteneitä senttejäkin, harvoin on tullut mitattua, mutta viimeksi mittaillessa oli yhteensä lähtenyt reilu puoli metriä :D

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-01-23 07:31:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jes, kilon vähemmän näytti vaaka! Se yksi kilo tarttui mukaan silloin jouluna, mutta onneksi nyt onnistui sen karistus. Varsinkin ottaen huomioon, että sunnuntaina oli ne synttärit ja piti maistaa sitten kakkua ja vähän toistaki.. :oops:
Olen nyt kuitenkin tyytyväinen edes tuohon kiloon, vielä puoli kiloa ja olen kevyempi ku varmaan kahteen vuoteen :mrgreen: Sitten voisin palkita itseäni vaikka hiusten värjäyksellä tai hajuvedellä, kunhan vain pääsisi tuohon tavoitteeseen edes ennen synttäreitä niin olisi kuontalokin sitten kunnossa.
Sen luulisi olevan suht helppoa, sillä kroppa pisti nyt stopin kaikille hedelmille ja vihanneksille. Kohtaloa ja kilpparia uhmaten vedin maapähkinöitä parina päivänä, nyt olen sitten täynnä ihottumaa, joka minulle tulee goitrogeenisten ruokien mätöstä.. Ja se vaatii parantuakseen aika mahottoman tiukan dieetin, ja ku ei voi tietää, että kuinka kauan edes menee, että nuo ihottumat lähtee pois. Minkä lisäksi joutuu pitään vielä pari "varo-päivää". Hyvästi kasvikset :|

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-01-23 15:48:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tsemppiä koitokseen! Tuleepa sulle rankat reaktiot noista goitrogeenisistä :shock: Olen itsekin vajis ja joudun noita välttälemään, mutta mulla ei onneksi tule niiden syömisestä kuin pariksi päiväksi vähän ahdistava olo kaulan seudulle. Tosi hyvin sulla on pudonnut paino lääkityksen aloittamisen jälkeen =D> , minulla se paino vaan pyrkii ylöspäin, vaikka lääkitys on ollut käytössä jo puolitoista vuotta :evil: No, jospa karppauksen aloittaminen auttais tähänkin vaivaan :)

ViestiLähetetty: 2009-01-23 16:06:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Orkidea kirjoitti:
Tsemppiä koitokseen! Tuleepa sulle rankat reaktiot noista goitrogeenisistä :shock: Olen itsekin vajis ja joudun noita välttälemään, mutta mulla ei onneksi tule niiden syömisestä kuin pariksi päiväksi vähän ahdistava olo kaulan seudulle. Tosi hyvin sulla on pudonnut paino lääkityksen aloittamisen jälkeen =D> , minulla se paino vaan pyrkii ylöspäin, vaikka lääkitys on ollut käytössä jo puolitoista vuotta :evil: No, jospa karppauksen aloittaminen auttais tähänkin vaivaan :)

Kiva ku on kohtalotovereita :D

Joo nuo goitrogeeniset alko tosissaan aiheuttaan ongelmia ennenku hokasin hankkia lääkityksen, pahimmillaan ihottumat tuli ja meni ihan miten halus, ku kerran erehyin jotain väärää syömään :| Että sinälleen ei nyt edes haittaa tuo ihottuma, kun on niin pitkän aikaa saanut olla jo ilman! :D Ja tuskin ois tullu, jos oisin tehny tapani mukaan, eli vetässy kerralla hirveen pähkinämässyn ja jättäny sikseen, mutta pitihän sitä nyt parina päivänä mässätä..

Mulla on tuo lääkitys ollut nyt kohta vuoden, ja paino ei varmastikkaan tippuisi mihinkään, jos tottelisin lääkäriä orjallisesti. Näin esimerkkinä, että lääkärin mielestä minun olisi pitänyt pudottaa lääkitys yhdessä välissä 150mikrosta 50mikroon vaikka oireita oli ja on edelleenkin.. :roll: Thyroxinia pelkästään syön, on onneksi sentään vähän auttanut tuohon painoon, mutta lihas- ja aivokremppoja ei poista nimeksikään, eli seuraavana olisi varmaan taisto Lion hankkimiseksi :? Helpommin sanottu ku tehty täällä perähikiällä :lol:

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-01-23 16:25:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Höh, vastasin jo äsken, mutta viesti katosi johonkin...

Joo, minäkin olen aika "oma-aloitteinen" lääkityksen säädön suhteen :lol: , mutta minulla tyroksiinin nosto aiheuttaa tosi herkästi rytmihäiriöitä ja muuta ikävää vaikka arvot eivät ole lähelläkään liikatoimintaa (paitsi TSH mittaamaton...). Haluaisin kanssa kokeilla Lioa tai Armouria, mutta nykyinen endokrinologini ei suostu niitä minulle määräämään (siis minullahan ei voi olla oireita tai sitten ne johtuu liikatoiminnasta, vaikka T3V on alle 4 ja tämä siis endokrinologian proffan suusta kuultua :roll: ). Täytyis vaan jostain kaivaa riittävästi energiaa uuden lääkärin etsimiseen...

ViestiLähetetty: 2009-01-23 16:43:36 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Orkidea kirjoitti:
Höh, vastasin jo äsken, mutta viesti katosi johonkin...

Joo, minäkin olen aika "oma-aloitteinen" lääkityksen säädön suhteen :lol: , mutta minulla tyroksiinin nosto aiheuttaa tosi herkästi rytmihäiriöitä ja muuta ikävää vaikka arvot eivät ole lähelläkään liikatoimintaa (paitsi TSH mittaamaton...). Haluaisin kanssa kokeilla Lioa tai Armouria, mutta nykyinen endokrinologini ei suostu niitä minulle määräämään (siis minullahan ei voi olla oireita tai sitten ne johtuu liikatoiminnasta, vaikka T3V on alle 4 ja tämä siis endokrinologian proffan suusta kuultua :roll: ). Täytyis vaan jostain kaivaa riittävästi energiaa uuden lääkärin etsimiseen...

Joo täälläkään ei oo arvot lähelläkään liikatoimintaa, yhdessä välissä oli sentään TSH mittaamaton, mutta huolimatta annosnostoista lähti se taas nousuun, mikä siis tietenkin lääkäreiden mielestä oli vain hyvä asia, huolimatta olon heikkenemisestä :roll:
Minulla ei onneksi annosnostot tee minkäänlaisia oireita, aiemmin luulin tykytysten johtuvan liiasta lääkityksestä, ja typeryyksissäni menin mainitsemaan tästä lääkäreille, vaikka se johtuukin vain suolan puutteesta! Liosta yritin tk-lääkärille puhua, muttei ikinä edes ollut kuullut siitä, ilmoitti vain, ettei hän voi enää auttaa ja siirsi sisätautilääkärille, joka ei puhu suomea ja on vielä pahempi käsi kilppariasioissa mitä se tk-lääkäri :lol: Ojasta allikkoon, vai mites menikään..
Aiemmin ajattelin painua jo yksityiselle, mutta jos tässä nyt kattoo tuota thyroxinin nostoa niin kauan ku pystyy ja yrittää sitten saada jotain apua sieltä yksityiseltä :?

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-01-23 17:20:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuullostaa NIIN tutulta tuo hoito (tai siis sen puute :wink: ) Minä asun ulkomailla, joten yksityinen lääkäri on minun tapauksessani se ainoa vaihtoehto, mutta eipä sekään juuri ole auttanut. Ainoa hyvä puoli tässä on, että voin vapaasti vaihtaa lääkäriä silloin kun siltä tuntuu, mutta sen uuden hyvän lääkärin löytäminen on vaan niin pirun vaikeaa :?

Aloin muuten hiljattain ottamaan säännöllisesti seleeni ja magnesiumlisiä ja tällä hetkellä pumppu tuntuu rauhallisemmalta. En sitten tiedä johtuuko se noista lisistä vai jostain muusta, mutta hyvä homma joka tapauksessa. Vois vaikka kokeilla pientä nostoa, kunhan olen ensin käynyt labroissa... tai riippuu tietty siitä, mitä ne labrat näyttää :) Olis kyllä ihana saada arvot ja olo vihdoinkin kuntoon, niin painonpudotusurakkakin sujuisi varmasti paljon helpommin!

ViestiLähetetty: 2009-01-23 17:27:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ittekseni kiherrän ku kirjotellaan tässä ristiin.. :lol:

Itelläki oli tarkoitus tänään käydä apteekista hakeen lisää magnesiumia, kaliumia ja ekaa kertaa kokeilla sitä seleeniäkin, mutta olipa tosiaan sen verta kipiä olo, ettei sitten tullutkaan lähdettyä. Se kyllä nyt sitten kostautuukin, kun pumppu tykyttelee siihen malliin, isoveljen raksalla olin eilen hommissa ja onnistuin kehittään kiitettävän nestevajauksen, siinä varmaan suurin syy tähän heikotukseenkin :roll:
Kilpparifoorumilta satuin taas tänään tosiaan lukeen tuosta seleenistä, monta kertaa oon siitä aiemminkin lukenut, mutta ikinä ei oo muistanu sitä hetkeä kauempaa :D Jos vaikka tuosta saisi sitten apua tohon Thyroxinin imeytymiseenkin, tuntuu siinäkin olevan jotain ongelmia, sama kaikkien muittenkin pillereiden kanssa. Tuntuu välissä hieman turhauttavalta vetää vitamiinejakin naamaan ku tosiaan tuntuu, että minkään näköistä imeytymistä tapahtuu aniharvoin :lol:

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-01-23 17:32:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo, hyvin menee ristiin :lol: Seleeni pitäis kyllä olla hyvä ja auttaa erityisesti T4->T3 muuntoon. Sieltä kilpirauhasfoorumin faq:sta löydät listan, mitä lisiä kannattaa syödä yhdessä ja mitä erikseen. Antaa ainakin vähän suuntaa, kun minullakin meinaa loppua tunnit vuorokaudesta kun noiden lisien ottamista mietin...

ViestiLähetetty: 2009-01-23 17:40:02 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Niitä listoja oonkin lueskellut moneen otteeseen läpi, mutta oon saanu hommattua vasta c-vitamiinia ja d-vitamiinia ja tais niitä joitain muitakin nappeja olla :lol: Paras tosiaan olisi jos sais tehostettua tuota muuntoa, tuon t3:n takia vissiin onki noita ylimääräsiä kremppoja, mihin ei nuo thyroxinit auta ja helpoinhan ois jos ite sais sen kuntoon niin ei tarttis lähteä itkeen kelleen lääkärille.. :? Alussahan ei tuo t3v meinanu lähteä sitten millään nousuun, oli ihan ala-rajoilla, nyt sentään on varmaan jossain puolivälissä viiterajoja, mutta kyllä siihen tota nappia sitten saakin vääntää naamaan :mrgreen:

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-01-23 17:47:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo kyllä kannattaa yrittää esin itse parantaa tuota muuntoa, koska kuulemma Lionkin kanssa on aika hankalaa se säätö. Ja tietty toi tyroksiini on paljon halvempaa ja helpompi saada hankittua. Täytyy nyt seurailla muutama kuukausi noiden arvojen kehitystä ja jos ei tehoa, niin sitten Lioa rinnalle.

ViestiLähetetty: 2009-01-26 11:49:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Eilinen meni hirveän pms:n kourissa, ketutukselta ei pystynyt edes ruokaa tekeen, joten päivä meni kahvin ja yhden porkkanan voimin :? Onneksi on punnituspäivä vasta perjantaina, niin ehtii ehkä suurimmat turvotukset lähteä siihen mennessä..

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-01-26 12:01:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Toivottavasti nyt alkaa jo helpottaa monaliz :) Mulla on tuo sama edessä nyt alkavalla viikolla ja odotan jo nyt kauhulla mitä tuleman pitää. Toivottavasti onnistun kuitenkin välttymään repsuilta [-o< Minulla nimittäin iskee yleensä ihan tolkuttomat syömishimot, joten siinä mielessä ottaisin mielummin tuon porkkana päivässä-linjan... No joo, ei sekään tietty hyvä oo, joten toivotaan, että ruokahalusi palaavat tänään!

ViestiLähetetty: 2009-01-26 12:05:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mulla oli ne ahmimishimot jo tuossa viikonloppuna :oops: Että siinä mielessä ehkä ihan hyvä, että eilinen meni sillä porkkana-linjalla :lol: Tosin mies ei kyllä hirveesti eilen kiittäny, oli kyllä taas sen luokan kiukuttelu-pms #-o

edit. Niin ja tokihan MINUSSA tai minun hormoneissa ei ollut MITÄÄN vikaa, mies vain oli niin käsittämättömän ärsyttävä :oops:

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-01-26 12:13:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ok, toivotaan, että mullekin tulee syömätön päivä ahmimisia tasaamaan :wink: Nytkin tekis hirveesti mieli pistää jotain suuhun, vaikka on vasta syönyt aamiaisen ja tippaakaan ei ole nälkä :evil: Mä olen kanssa joskus niin kiukkuinen, että ei mitään rajaa ja kummasti silloin miehellä on aina kauheesti töitä tai muuten vain menoa :lol: No joo, parempi niin, muuten tulis kuitenkin riideltyä jostain ihan turhasta...

ViestiLähetetty: 2009-01-26 12:24:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tulikin eilen kirottua, että miten sattukin just miehen vapaapäivälle, mies varmaan kiitti onneansa ku lähdin lopulta pariksi tunniksi kaverin luo kahvisteleen :lol:

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-01-30 12:44:17 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Eipä tuo paino mihinkään tippunut, mutta pääasia, ettei ainakaan noussut! :) Naisten vaivat sentään alkaa olla ohi, josko se tämä hirveä turvotuskin sitten kohta helpottaisi. Mutta onpa kyllä kieltämättä ihanaa olla 1vko kuukaudessa turpea ku ilmapallo :evil: Vajaallekin on taas vaihteeksi siirrytty, siinäpäs varmaan osasyy turvotukselle..

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-01-30 13:20:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä jo ehdinkin ihmetellä mihin monaliz on hävinnyt :) Ajankohtaan nähdenhän toi on oikein hyvä tulos, kun paino ei noussut :D Kyllä se siitä taas lähtee tippumaan kun turvotukset häviää. Koskas olet käynyt viimeksi labroissa? Mietin vaan, että olisko säädön paikka? Nyt kun flunssa on parantunut minulle on vihdoinkin tullut se monien mainostama energinen olotila. Ihanaa, kun kerrankin pää toimii ja jaksaa touhuta, ihan niinkuin ennen sairastumista \:D/

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 210 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 511 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00