karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-13 11:48:24

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-07-08 09:06:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen nyt karpannut 2 viikkoa, paino ei ole pudonnut yhtään. Epäilen, että syynä on runsas kerman, juustojen ja jugurtin syöminen. Monessa paikassa sanotaan myös, että maitotuotteet voivat aiheuttaa aknea, joka mulla (31v) lienee hormonaalisista syistä (selässä ja rinnassa).

Mutta jos jättäisin maitotuotteet kokonaan pois, tuontuisi ruokavalio aikas yksitoikkoiselta - vai olisiko se? Kaipaan kommentteja maitotuotteista ja myös tsemppausta niiden vähentämiseen - mitä kaikkea tilalle?! :smt026

ViestiLähetetty: 2011-07-08 20:56:17 
Poissa
sintti
sintti

Saanko kysyä tähän samaan liittyen, että voiko/onko mitään ideaa ko maitotuotteet korvata vastaavilla soya-tuotteilla? Onhan sitäkin krmaa, juustoa, jugurttia.. Niiden sisältämien hiilareiden määrästä mulla ei ole tietoa..

ViestiLähetetty: 2011-07-09 17:38:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo-o. Koitan minimoida maitotuotteet, mutta en jättää ihan kokonaan pois (ja kalkkitabletit ostoslistalla). Soijaa ehkä joskus, mutta onhan myös kookos - onneksi pidän sen mausta :smt048

Tällainen juttu löytyi googlaten soijamaito: http://www.iltalehti.fi/laihdutus/20100 ... 0_lh.shtml

Mutta ainakin viimeisimmissä kuvissa A.J. on näyttänyt jo pikkasen liiankin pikkaselta... [-X

ViestiLähetetty: 2011-07-09 22:39:20 
Poissa
sintti
sintti

Kalorilaskurin mukaan alpro soyan maustamattomassa soyamaidossa ei hiilareita lainkaan ja protskuja ja rasvaa kivasti! Sen sijaan makeutetussa light versiossa on hiilareita.. :?
Soyassa on myös estrogeeniä, joka tasoittaa naisen elimistön mahdollista estradiolivajetta ja saa näin olon tuntumaan naisellisen hyvältä, joten ihan mahdollista, että siinä samalla palauttaa kurvejakin kohilleen...
Huomenna tää tyttö hilpasee soyamaitokauppaan! :D

ViestiLähetetty: 2011-07-10 04:21:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Timmix kirjoitti:
Soyassa on myös estrogeeniä, joka tasoittaa naisen elimistön mahdollista estradiolivajetta ja saa näin olon tuntumaan naisellisen hyvältä, joten ihan mahdollista, että siinä samalla palauttaa kurvejakin kohilleen...

Olen joskus miettinyt, että mikskäköhän mun tuntemat kasvissyöjämiehet on jotenkin keskimääräistä naismaisempia. Selittyykö tämä estrogeenilla. Mitään kurveja niillä ei tosin ole, mutta luonne ja asenne on kaukana "äijästä".

ViestiLähetetty: 2011-07-10 04:59:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kukkopilli kirjoitti:
Olen nyt karpannut 2 viikkoa, paino ei ole pudonnut yhtään. Epäilen, että syynä on runsas kerman, juustojen ja jugurtin syöminen. Monessa paikassa sanotaan myös, että maitotuotteet voivat aiheuttaa aknea, joka mulla (31v) lienee hormonaalisista syistä (selässä ja rinnassa).

Mutta jos jättäisin maitotuotteet kokonaan pois, tuontuisi ruokavalio aikas yksitoikkoiselta - vai olisiko se? Kaipaan kommentteja maitotuotteista ja myös tsemppausta niiden vähentämiseen - mitä kaikkea tilalle?! :smt026

Jos haluat ketoosiin, kannattaa jättää kerma ja jugurtit pois. Kermaa ihan vain loraus kahviin.
Juustoista 0 hiilarisia.
Minä ainakin parhaiten laihdun ketoosissa.

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-07-10 10:50:13 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Kasvissyöjiksi päätyvät miehet lienevät epä-äijiä lähtökohtaisesti, sillä Aasiassa perusäijät syövät paljon soijaa menettämättä äijyyttään yhtään.

IMO varastoidut juustot kuten Gouda tai Edam kannattaa pitää K2 MK7 -vitamiinin vuoksi. Hapanmaitotuotteita kuten jugurttia ja piimää jonkin verran myös jos vatsa kestää, hyötybakteerien vuoksi. Kermat ja maidot on turhakkeita, ne voi hyvin korvata soijatuotteilla.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-07-10 11:17:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä taas olen päätytnyt näihin eläinrasvoihin ja pidän nuita soijamaitoja turhakkeina. katoin lisäaine luetteloakin ja enemmän oli kuin kermassa.
Soijaa käytän yhä tofuna.

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-07-10 12:09:40 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Jos on hormonit sekaisin niin en välttämättä soijaa suosittelisi. Oletko laskenut makroja? Ja yrittänyt suhteuttaa niitä ikääsi/painoosi/pituuteesi? Sillähän se selviäisi. Hirveän usein täälläkin sanotaan ettei tarvi kummemmin kytätä tai laskea mutta eihän se kaikilla ihan niin mene :roll:

Täällä on maitotuotteista ja niiden mahdollisesta jumittamisesta hyvä ketju.
viewtopic.php?f=13&t=53588

Kalkkitabletteja karppi ei missään nimessä tarvitse jos saa proteiinia riittävästi. Metsästäjä-keräilijöillä on historiallisesti ollut parempikuntoinen luusto kuin maanviljelijöillä eikä kivikaudella hirveästi maitotuotteita vedetty. Nykyajan kalsiumhömpötys on tullut lähinnä siitä että nykyruoka aiheuttaa osteoporoosia koska korkea insuliini, vähäiset kasviperäiset rasvat ja riittämätön eläinproteiini ovat omiaan haurastuttamaan luita. Esim. Eadesit nimenomaan varoittavat siitä että kalsiumlisiä ei riittäväproteiinisella VHH:lla tarvitse, ennemminkin magnesiumia. Mutta tuolla ketjussa on lisää linkkejäkin aiheista.

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2011-07-10 12:21:37 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Kuka mitenkin. Mulle laktoosi ei sovi, joten soijamaito on kätevä kahvi- ja kaakaomaito. Pidän mausta, hiilareita puolet vähemmän kuin lehmänmaidossa ja maku miellyttävä. Soijamaidon valmistusprosessi on kuitenkin paljon yksinkertiasempi kuin näissä "pastöroiduissa ja homogenoiduissa laktoosittomissa maitojuomissa", jotka olisivat vaihtoehto. Soijamaito myös nostaa kokomukseni mukaan vähemmän insuliinia kuin lehmänmaito.

ViestiLähetetty: 2011-07-11 06:53:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ehdin jo hankkia monivitamiinikalkkitabletit (mukana B6, C, D(jota syön vielä ekstraa), ja K-vitamiinit + mangnesium + sinkki, mangaani ja foolihappo. Mangnesiumia olen syönyt säännöllisesti jo pitkään, aloitin 3 vuotta sitten raskausaikana, kun tuli hirveitä suonenvetoja ja auttoi tosi hyvin (vedot loppuivat kokonaan), kuten nyt myös niska- ym. lihasjumiin. Lisäravinteena otan myös maitohappobaketeria joka aamu, joten sen puolesta voisin kaiketi luopua hapanmaitotuotteistakin kokonaan. Ja epäsäännöllisesti vähän muitakin lisäravinnenappeja.

Mitä lisäravinteita syötte te muut täällä? Entä juotteko viiniä, kuinka paljon? Itse otan mielelläni ruuan kanssa lasillisen - siis vain yhden, enkä taida siitä luopua - mutta ei sitä tietty joka päivä ole hyvä ottaa. Aion myös JOSKUS ottaa saunajuomana YHDEN pienen YKKÖSoluen, siinä ei kamalasti hiilaria ole.

Ja tosiaan jätän nyt maitotuotteet pois, satunnaisia pieniä määriä sallin hapanmaitotuotteita, jos mieli tekee JOSKUS. Syömäni annokset ovat myös olleet ihan liian isoja, puolet vähemmälläkin pärjäis, joten esim. kahden makkaran sijasta se on nyt vain yksi.

Painoa ei tartte pudottaa kuin 4-5 kg,niin olen normaalipainon alarajalla, mikä on tavoite. Joten ketoosi ei houkuta, aion itse asiassa "vapauttaa" vähän hedelmiä ja marjoja syön ihan vapaasti. Banaani sopii niin hyvin smoothieen ja kuivatut luomubanaanit on etenkin pähkinöiden kanssa liian hyviä, jotta niistä voisi luopua). Hedelmiä menee kuitenkin korkeintaan kaksi päivässä, eikä joka päivä yhtään. Muuten karppaustyyliäni voisi luonnehtia aikas tiukaksi, eikä kiellettyjä tee yhtään mieli. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-07-11 07:06:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Laskemisista vielä, että olen pilannut yli 10 vuotta elämästäni pakkomielteisesti kaloreita laskemalla (repsahdusten välillä) ennen kuin kuulin karppauksesta. Inhoan matematiikkaa, joten enää en laske muuta kuin sen, että syön 3-5 kertaa päivässä! :smt048

ViestiLähetetty: 2011-07-16 07:39:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Maitotuotteiden vähentäminen on sujunut varsin mukavasti, esim. paraikaa juomani kahvi mantelimaidolla on erittäin hyvää \:D/

... ja kookos melkein missä vain :smt049

Annoskokojen pienentäminen ja viinin lipittämisen rajoittaminen on silti tehtävä vielä, jotta tavoite alkaisi häämöttää. Vielä kun pääsisi poreammeeseen, siellä lilluessa paino tippuisi silmissä :smt103

ViestiLähetetty: 2011-07-16 12:28:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kukkopilli kirjoitti:
esim. paraikaa juomani kahvi mantelimaidolla on erittäin hyvää \:D/

Mistä tuota mantelimaitoa saa vai teitkö itse?

ViestiLähetetty: 2011-07-16 13:50:59 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Tuota mantelimaitoa pitäisi kokeilla. Luontaistuotekaupoissa olen sitä ainakin nähnyt.

Ja itsekin inhoan matematiikkaa sydämeni pohjasta (olen virallisesti matikkahäiriöinen) mutta silti täytyy laskea kun kroppa on mitä on. Mutta onneksi kaikkien ei tarvitse. Ja selviävät vähän rennommallakin tyylillä. Alkoholi on tosiaan semmoinen ongelma että se voi vaikuttaa pahimmillaan viikkokaudet tuohon aineenvaihduntaan ja sokeritasapainoon, mutta 4-5 kilon luulisi muutenkin lähtevän niin nopeahkossa ajassa ettei pitempiaikaista tiukistelua kummemmin kaivata. Eikä just normaalipainon raameissa kannata hirveämmin sitä vaakaa tuijotella vaan ennemminkin peilikuvaa ja vaatteiden löyhyyttä, kun tiivistyä voi vaikka kilot peräti nousisivat lihaksiston parantuessa :D

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2011-07-16 14:02:45 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Manteli- ja soijamaitoa voi tehdä itsekin. Mantelimaitohan oli keskiajalla ihan perusjuttuja, kun kirkkovuodessa paastopäiviä oli toista sataa ja silloin eläinperäiset tuotteet kiellettyjä. Aasiassa taas soijamaito on korvannut lehmänmaidon ja siitä on tehty tofua samaan tapaan kuin Intiassa panir-juustoa.

Eli siis, pavut liotetaan, jonka jälkeen jauhetaan yleiskoneessa mahdollisimman hienoksi, lisätään kiehuvaa vettä. Manteleita ei lioteta. Annetaan tekeytyä hetkonen ja siivilöidään.

ViestiLähetetty: 2011-07-16 18:33:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ostin mantelimaitoa Punnitse ja Säästä -liikkeestä (Tre). Sieltä saa myös makeuttamatonta soijamaitoa hyvään hintaan, myös luomuna.

Mutta joo. Tämä päivä on sittenkin osoittanut, ettei minulta onnistukaan maitotuotteiden jättäminen, alkoi tehdä välipalaksi niin paljon mieli partajugurttia ja kermaa mansikoiden kanssa, että pistelin menemään. Ja äsken päivälliseksi munakasta, johon tuli myös loraus kermaa ja juustoraastetta (lisäksi pestoa ja aurinkokuivattuja tomaatteja pilkottuna - toimii, jos tykkää välimerellisiistä mauista :smt041

Muutos ajatteluuni sekin, että kyllä se vaan on pömpön karistamiseksi myös taas alettava liikkua (ainakin näin loma- ja jatkossa vapaapäivinä: joko pilates/aerolates tai 30 min hölkkä/spinning. Kaikki kotona, minen enää mene pällisteltäväksi ryhmätunneille :smt118

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00