karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-29 01:41:56

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 37 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-01-05 12:34:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jaha. Ne kolme tynkäruskarutistuksessa lähtenyttä kiloa on näköjään pysynyt poissa, joten tämän kampanja-ajan luulisi/toivoisi riittävän lopulliseen tavoitteeseen, joka on kuuden kilon päässä. (Mahdollisesti parin kilon ylidieettaus päälle: ketokarppauksen vaihtaminen alakarppaukseen tuo kuitenkin nesteitä takaisin.) Karppausta aloittelin marraskuussa, ja se on tuntunut aika helpolta. Paino ei ole pudonnut kovinkaan nopeasti, mutta asiattomia mielitekoja ei juuri ole ollut, eikä esim. ketoosista ole seurannut mitään lieveilmiöitä.

Luulen, että etenkin näin lomakaudella suurin heikkouteni on tarpeeton tissuttelu: kännejä harrastan harvoin, mutta ruokaviineihin ja saunajuomiin olen turhan tottunut. Toki valitsen niistä karpeimmat vaihtoehdot (Kurkon Super-lonkussa alle puoli HH/dl, jos oikein muistan), mutta turhaa energiaahan se on jos mikä. Heikkiläkin varoittelee, ettei painonlasku ehkä lähde alkuun, jos koneistolla on muuta poltettavaa rasvan lisäksi. Töiden alku paikannee tilannetta, ja muutenkin voisi suhtautua viineihin enemmän ylellisyytenä kuin jokaviikkoisena kyytipoikana.

Liikunnassa olen vähän joko tai: ellen liiku kaiken aikaa, en saa aikaiseksi sitä vähääkään. Maanantaina aloitellaan hathajoogaa miehen kanssa, ja arvelin jatkaa myös kuntotanssissa, johon työkaveri syksyllä houkutteli. Oivalliset ladut ovat tuossa naapurissa - harmittaa olla pitkittyneessä flunssassa, kun olisi noin kauniit ilmat mennä suksille. :?

Näillä eväillä yritellään! Mitään jokapäiväistä ruokapäiväkirjaa en taatusti jaksa pitää, mutta jotain kommenttia kuitenkin. Työniloa kaikille "voivottelijoille"!

ViestiLähetetty: 2011-01-10 12:00:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Järjetön viikko. Sekä loppiaisena että lauantaina oli juhlia, joissa karppaaminen ei ihan täydelleen onnsitunut, ja tietenkin helposti tulee syötyä enemmän kuin tarttis. [-X Keskiviikosta näyttää nousseen melkoinen pöhö - vaan olipa viime kuussakin kuukauden sisään kolmen kilon painonvaihteluja, ota tässä nyt sitten selvää, onko jotain oikeasti lähtenyt varresta vai ei. :roll:

No, nyt on arki alkanut, tänään jooga, keskiviikkona kuntotanssi, ja viikonloppu ei ainakaan mene hilipatipippaaksi kun opinnot avoimessa alkavat. Kai se tästä suttaantuu.

ViestiLähetetty: 2011-01-12 11:15:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No niin tietysti. +600 g viikon takaiseen. :? Marraskuusta asti on veivattu tässä 66-66,5 kilossa. Millään ei jaksaisi alkaa säätää jotain ruokapäiväkirjaa, mutta kai se on yritettävä, että tosiaan näkee, mikä mättää.

ViestiLähetetty: 2011-01-12 11:22:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eikös noilla juhlilla voi olla jotain tekemistä painon jumittamisen kanssa? Tsemppiä jatkoon.

ViestiLähetetty: 2011-01-12 14:06:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Joo, sehän sen selittänee. Mutta ei sitä, että mitään muutosta ei ole tullut marraskuun jälkeen, ei tässä nyt jatkuvasti ole hummattu... Aika uusi tekijä olen tietysti, en ole ehtinyt hirveän perusteellisesti syynätä, mille sapuskoille juuri minun kroppani on herkkä.

ViestiLähetetty: 2011-01-14 15:06:21 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

On tainnut olla aika paljon eri näkemyksiä siitä, miten paljon liikunta lopulta vaikuttaa laihtumiseen. Minulla alkoi kyllä heti nykiä paino alaspäin, kun siirryin täydellisestä lahnailusta maltilliseen pari-kolme kertaa viikosa jotain -tahtiin. Nyt on kampanjan alkupaino saatu takaisin kja pari sataa grammaa siitä pois: hidastahan tämä on, mutta toivottavasti edistyy kuitenkin.

ViestiLähetetty: 2011-01-16 19:52:45 
Poissa
Pusukala
Pusukala

Tsemppausta!

Itsekin aloitin viime elokuussa ihan rapakuntoisena ja kyllä se auttoi kovastikin tuolla ruskarutistuksen puolella. Jouluna sairastelin, mutta nyt on taas täysi tohina päällä :D
Ihanaa on, kun pääsee liikkumaan ja se (ajatus) auttaa lähtemään sieltä sohvan pohjalta :D
Tavoitteena täälläkin 60 kg sitten joskus...

ViestiLähetetty: 2011-01-17 06:48:02 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Sairasteluksi se meni loma-aika meilläkin, ensin mies uuteenvuoteen asti ja sitten minä heti sen jälkeen. :x No, nyt ollaan selvemmillä vesillä. Sellainenkin hilpeä liikuntakokemus tuli, kun vanhalta työpaikalta tuosta naapurista tilattiin hätäpäissään liikunnanopen sijaista. Siellä veivattiin seuratansseja, sukkulaviestejä ja joogaa äikänmaikan papereilla, muistona kouluajoilta se ainainen seiska liikunnasta. Onneksi ei tarvinnut telinevoimistella... Hirveällä pokalla vaan, kerran käynyt opistolla joogassa: mä olen kuulkaas tytöt täysin pätevä tähän hommaan! :mrgreen:

Tänään havahduin siihen, että aamumunakkaat alkaa kyllästyttää. Yksi omppukin katkaisee jo ketoosin, joten jätän välistä: aiemmin aamueväänä on toiminut juurikin omena ja kahvi. Niitä avokadoa raikkaampia hedelmiä alkaa olla ikävä. :/ Arvelin, että kun tavoitteeseen on päästy, yritän yhä pitää hiilarit alhaalla, mutta kasviksista ja hedelmistä en sitten epälaihduttajana kyllä sulje pois kuin ne tärkkelyspommit. Ja maltilliset erät ruisleipää saattavat tulla kysymykseen.

Saattaapi tulla sellainenkin työkomennus väliaikaisesti, että joudun olemaan keskiviikot pois kotoa. Ellei vaakaa satu sopivasti olemaan saatavilla, ilmoitan viikkopunnitustulokset torstaina. Rohkeutta kaikille! (Kirjoitin ensin vahingossa että tohkeutta. Miksei sitäkin.)

ViestiLähetetty: 2011-01-18 10:39:06 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No mutta tohkeuttahan tässä tarvitaankin :D :D ei muuta kun tohkeutta sinnekin jatkoon :D :D

ViestiLähetetty: 2011-01-19 12:06:54 
Poissa
Pusukala
Pusukala

Tohkeus on hyvä, eteenpäin ajava voima, vaikka se joitakin ärsyttääkin :D

ViestiLähetetty: 2011-01-23 11:49:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Viikkopunnitus jäi nyt vallan välistä: oli sellainen mobiiliviikko, etten saanut tilaisuutta astua vaa'alle. Laskusuuntaa kuitenkin olettaisin olevan, koska lipsumisia tai ryypeksimisiä ei ole ollut ja housut alkavat tuntua väljemmiltä. (Ainoat housut, joihin tällä hetkellä mahdun... vaatekaappi kattaa iloisesti koot 36-40. Ja uusia en osta, saavat puolentoista vuoden takaiset mahtua kesään mennessä.)

ViestiLähetetty: 2011-01-27 11:33:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Junnaa, junnaa, junnaa. Samoissa mennään kuin marraskuulla edelleen. :( Oon kyllä vähän yllättynyt, kun on tullut pysyttyä hyvin ruodussa.

Liikaa en ainakaan syö, syönköhän liian vähän? Koomakulutuksen yli menee kyllä, sen verran olen jaksanut laskeskella. Rasva-asioista olen pitänyt huolta enenevässä määrin majoneesilla, voilla ja oliiviöljyllä, ettei jäisi juuston ja lihan varaan tuo rasvasnsaanti ja prodet sitä myöten nouse liikaa. Kasviksia menee kyllä, mutta ei paljokasveja, maissia, porkkanaa - eikä edelleenkään muita hedelmiä kuin avokadoa. :|

Perskeles. Nyt aamupalaa (=lounasta).

ViestiLähetetty: 2011-02-03 11:15:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Pitihän se arvata: +300 g viime viikkoon, + 900 g kampanjan alkuun. Eikä oo sentitkään vahentyneet. :smt089 Edelleenkin lipsumatta ketokarppausta, liikuntaa kolme kertaa viikossa. Se on nyt sitten aloitettava se hemmetin makrojen lasku: ainoa asia, jota en yhtään jaksaisi tehdä. Jos sitä prodea nyt vaikka on liikaa vielä. Ei kai tämän kokoinen voi odottaa nopeasti laihtuvansakaan, mutta ei kai tämä mikään painonnostokampanjakaan ole...

ViestiLähetetty: 2011-02-10 07:20:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jep jep... presiis samassa ollaan edelleen. Yks rontti nestekilo tässä menee ees taas, maanantaina näytti yli kilon vähemmän, mutta tässäpä ollaan taas. Makrojenkin pitäisi olla ihanteelliset, kun nyt olen niitä seuraillut.

Enpä tiedä, mitä tässä tekisi. Jonkun aikaa arvelin nyt vain jatkaa ja seurailla, mutta jossain kohtaa pitänee ottaa järeämmät keinot käyttöön. :x

ViestiLähetetty: 2011-02-10 10:53:46 
Poissa
Herkkusuukarppi
Herkkusuukarppi

Voi harmi :(
Neuvoja en osaa antaa, ku sen verran oon uus itekki tässä, mutta tsempata voin :) !
Koitahan jaksaa :)

ViestiLähetetty: 2011-02-11 09:48:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No jopas. Nyt näyttää taas 1,3 kiloa vähemmän kuin eilen. Ei sekään ole kampanjan alkupainoon kuin -400 g, mutta parempi kuin tämä ainainen jumitus. Veikkaanpa vaan, että tätä samaa väliä sahataan ensi viikollakin. ](*,)

(Muoks: vessakäynnin jälkeen -1,8 eiliseen ja -0,9 alkuun. :lol: )

ViestiLähetetty: 2011-02-17 06:49:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Naurattais jos ei vituttais. Omaan tilastoon tekemäni maanantaipunnitukset ovat parin viikon ajan näyttäneet alle 66 kiloa, mutta kun tänään hyppäsin vaa'alle kampanjapunnitusta varten - sama 66,9 kuin ennenkin. Taitaa tämän kampanjan realistisempi tavoite olla painon hilaaminen takaisin aloituslukemiin. :smt013 Senteissäkään ei näinä viime viikkoina ole muutoksia ollut.

No, kai tuo epävirallinen käppyräkin jotain kertoo. Yritän olla masentumatta liikaa. Jos kahden ja puolen viikon päästä (loman jälkeen, ha!) on edelleen sama tilanne, voisi harkita jotain juminpurkukokeita. Kärsimätön juntti. :twisted:

ViestiLähetetty: 2011-02-24 06:50:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Alkuviikon repsuilusta huolimatta 66,2 kg, eli kampanjan alkupaino häämöttää. :lol: Tällaista laihdutusta tällä kertaa.

ViestiLähetetty: 2011-02-27 14:00:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jaha jaha. Matka jatkuu ja toiveikkaina ollaan, josko tämä tästä lähtisi taas etenemään...

Viime aikoina olen huomannut, että niuhotus ei sovi minulle. Syön pääosin hyvin karpisti ja olen enimmäkseen aika syvässä ketoosissa, mutta viime aikoina en ole aina jaksanut olla niin tarkka: olen napannut kylässä kahvipöydästä vähän piirasta tai ruisleipäsiivun ja sortunut ravintolassa jälkkäripannacottaan. Ei ole ketoosi katkennut, ja painokin liikkuu taas oikeaan suuntaan, joskin hitaasti.

Tulevalla viikolla olen reissussa enkä varmaankaan pääse verkkoon päivittämään. Menköön, sano.

ViestiLähetetty: 2011-03-09 07:27:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jiihaa! Viime viikko meni haahuiluksi, ei ehtinyt liikkua eikä karppauskaan ollut niin justiinsa - mutta nyt on sentään pudotusta jopa lähtötilanteeseen nähden! Rock! :smt048 Nyt vaan lsiää törinää pyttyyn, sanois Jorma Uotinen: liikuntaa kevätilmoissa ja sitä oikeampaa ruokaa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 37 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00