Jaha. Ne kolme tynkäruskarutistuksessa lähtenyttä kiloa on näköjään pysynyt poissa, joten tämän kampanja-ajan luulisi/toivoisi riittävän lopulliseen tavoitteeseen, joka on kuuden kilon päässä. (Mahdollisesti parin kilon ylidieettaus päälle: ketokarppauksen vaihtaminen alakarppaukseen tuo kuitenkin nesteitä takaisin.) Karppausta aloittelin marraskuussa, ja se on tuntunut aika helpolta. Paino ei ole pudonnut kovinkaan nopeasti, mutta asiattomia mielitekoja ei juuri ole ollut, eikä esim. ketoosista ole seurannut mitään lieveilmiöitä.
Luulen, että etenkin näin lomakaudella suurin heikkouteni on tarpeeton tissuttelu: kännejä harrastan harvoin, mutta ruokaviineihin ja saunajuomiin olen turhan tottunut. Toki valitsen niistä karpeimmat vaihtoehdot (Kurkon Super-lonkussa alle puoli HH/dl, jos oikein muistan), mutta turhaa energiaahan se on jos mikä. Heikkiläkin varoittelee, ettei painonlasku ehkä lähde alkuun, jos koneistolla on muuta poltettavaa rasvan lisäksi. Töiden alku paikannee tilannetta, ja muutenkin voisi suhtautua viineihin enemmän ylellisyytenä kuin jokaviikkoisena kyytipoikana.
Liikunnassa olen vähän joko tai: ellen liiku kaiken aikaa, en saa aikaiseksi sitä vähääkään. Maanantaina aloitellaan hathajoogaa miehen kanssa, ja arvelin jatkaa myös kuntotanssissa, johon työkaveri syksyllä houkutteli. Oivalliset ladut ovat tuossa naapurissa - harmittaa olla pitkittyneessä flunssassa, kun olisi noin kauniit ilmat mennä suksille.
Näillä eväillä yritellään! Mitään jokapäiväistä ruokapäiväkirjaa en taatusti jaksa pitää, mutta jotain kommenttia kuitenkin. Työniloa kaikille "voivottelijoille"!