karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-11 20:04:26

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-05-09 10:55:48 
Poissa
sintti
sintti

Jos jotain alkuinfoa.. Nainen, pituus 165cm, paino tänä aamuna 9.5.2011 71,1kg. Viime vuoden elokuun alussa paino oli 78kg. Aika löyhällä karpilla mennyt siitä asti, arkipäivät menee suhteellisen tiukasti, mutta viikonloput on mulle tuskaa. Viikolla pois saatu paino tuppaa tulemaan viikonloppuna takaisin, kivakiva. Monta kuukautta olen nyt juminut tässä parin-kolmen kilon sisällä. Kävin alimmillaan maalis-huhtikuussa 68kilossa, tosin varsin epätoivoisin/ei-suositeltavin menetelmin :oops:

En ole koskaan laskenut makroja, aika mututuntumalla mennyt. Tosin nyt ajattelin hankkia keittiövaa'an, jotta vähän pysyisi kärryillä siitä, kuinka paljon syö. Koska tuo paino tosiaan on juminut jo viikkoja (johtuen aika pitkälti vkl-"repsuista" tietenkin). Mutta jos tämä tästä. Olen tutustunut karppaukseen reilut kolme vuotta sitten, sivistänyt itseäni useilla kirjoilla (Heikkilää, Dahlqvistia, Atkinssia..), joten luulisin olevani jotenkuten asioista perillä. Niinhän sitä luulee..

Mut tsemppiä kaikille, kuumat kinkut go-go :D

ViestiLähetetty: 2011-05-12 14:09:01 
Poissa
sintti
sintti

Hyvin pyyhkii. Mä oon tyyppiä "joka aamu alkaa puntarilla", eli seuraan tiiviisti painon kehittymistä. Ekat päivät oli vähän plussalla, tänään sit 69,9kg, jee! Eilen tuli syötyä kyllä kunnon mättöä, lounas munakas mozzarellalla ja tuorejuustolla ja illalla pari paistettua munaa, paistettuja kivikylän vanhanajan nakkeja (tais mennä 4kpl), pirkan pekoninakkeja kaks paistettuna, herkkusieniä muutama paistettuna, kylkisiivuja ainaki viis (kaikki tietty voissa paistettuina) ja rehupuolta muutama kirsikkatomaatti ja kaali-kurkku-paprika-majoneesisalaattia meniki sitte reilu puoli lautasta. Eilisaamusta tähän aamuun paino tuli alas noin puoltoista kiloa, heh. Toimiva setti näkyy..

Löysin sittarista luomu raejuustoa, 4,5% rasvaa, onko vähän namia.Näkyy olevan Ruokahertan maahantuomaa, saksalaista tahi jotaki sinnepäin. Vai oisko Itävallasta.. Mut tosi hyvää kuite, meni koko purkki kerralla ku aloin maistelemaan :oops:

Jatketaan.

ViestiLähetetty: 2011-06-16 08:07:17 
Poissa
sintti
sintti

No joo, vähän niin ja näin menee taas tämä homma. Eilen unohtui puntaroida, tänä aamuna sit 69,7kg. Kilot karisee kauhean hitaasti, mut senttejä häviää; sain jo ostaa kaks tuumaa pienemmät farkut kuin mitä alkutalvesta olen pitänyt. Ihan mukavaa. Ostin talvella useat farkut ja nyt ne kaikki on liian suuria... Onneksi kohta alkaa kesäale vaatteissa, on muuten tarvetta! Rinnat ei vaan luovu mitoistaan, alan kohta olla helisemässä niiden kans. Mahasta ja lanteilta on lähteny kiitettävästi. Tän aamun mitat 107-80-101, eli vaatteiden ostaminen menee kohta mielenkiintoiseksi, kun yläosa rintojen kohdalta kokoa 46/48, mahasta kokoa 40/42 ja alaosa myös 40/42. :evil:

Edelleen jatketaan.

ViestiLähetetty: 2011-06-21 10:50:01 
Poissa
sintti
sintti

Moikka! Päätin kommentoida, kun meillä on aika samat mitat. Itse aloitin myös 78 kilon painosta, nyt painan 71 kiloa ja tavoitteena olis 65 kiloa. Mittaa löytyy 166 cm.

Tsemppiä sinne suuntaan, hieno pudotus jo takana! =D> Odotan innolla, että mullakin alle 70 kilon raja rikkoontuu. Mullakin viikonloput vähän ongelmakohta, koska kavereiden kanssa tulee yleensä joko käytettyä alkoholia, syötyä epäterveellisesti jne.. Ja vaikea kieltäytyäkään, kun en haluais tehdä numeroa laihduttamisestani :)

ViestiLähetetty: 2011-06-21 10:56:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

:smt006

viewtopic.php?f=1&t=55091

ViestiLähetetty: 2011-06-22 11:23:10 
Poissa
sintti
sintti

Moro vaan moikkaajille :D ja tsemppiä!

Taas on sitten "jumi" päällä, paino tömähti 69,8kiloon melkein koko viikoksi. Outoa, kun kuitenkin joka päivä tulee syötyä ja liikuttua eri tavoin. Tai siis syötyä, ei juurikaan liikuttua :lol: Sais raahattua itsensä salille, niin alkais tämäki plösö kiinteytymään. Maha on yhtä löllöä :oops: tai siellä on jotain lihaksia vissiin siellä läskien alla, kun vähän jotain piirtymistä jo näkyvissä? Bongasin myös "ihan älyttömät" reisilihakset eräänä iltana, kun sohvalla poljin näkymätöntä pyörää mikroissa. Haluaisin niin käydä jossain kehonkoostumusmittauksessa, haluttaisi oikeasti tietää, onko lihaksia vaiko ei.

Juhannusta odottelen oikein innolla. Pääsee pitkästä aikaa grillaamaan. Ruuassa ja juomissa ei säästellä, ensi viikolla sitten taas "tiukka kuri" päälle. Tai juhannuksen menu on lihapainotteinen, salaatit kylkeen. Olen pari kertaa keittänyt uudet perunat, kun ovat olleet suuri heikkouteni aiemmin. Nyt vaan kävi niin, että ne maistuvat suussani sokerille, ihan sama kuinka paljon laitan niihin suolaa/voita. Näin se makuaisti muuttuu. Viimeksi anoppilassa oli tuskaa syödä kaupan viime vuotisia pottuja, ihan hirveetä sokerilimaa, yäk! Pitää alkaa viedä omat safkat matkassa, salaattiinki anoppi tunkee aina jotain maissia tai ananasta. Minä en ymmärrä.

ViestiLähetetty: 2011-07-04 14:21:02 
Poissa
sintti
sintti

Nyt menee ihan perseelleen taas koko homma. Aamupaino 72,8kg (no okei, kävin muutaman tunnin töissä hikoilemassa= 71,2kg, helppoa ku heinänteko toi laihduttaminen :wink: )

Meni viikonloppu todellaki kiville, popcornia, uusia perunoita, lättyjä, pannukakkua, alkoholia, pizzaa, mäccii.... Siis kaikkea muuta paitsi karppia. Oli jotenki vaan semmonen hällä väliä-fiilis, läski oon ja semmosena pysyn...

Nyt taas sitten korjataan tilanne. Meni oikeesti monta vuotta, ennenkuin pystyy/oppii olemaan itselleen armollinen tämän "karppauksen" kanssa. Vaikka tuleekin tommosia kunnon polulta eksymis-putkia, ei niitä parane ajatella repsuina (vai kannattaako?) eikä luovuttaa, vaan ajatella että no se on elämää. On tässä muutakin kuin ruokavalion kyttääminen. Paitsi silloin tietysti, jos on jotain viljavammaa tai vastaavaa, niin ei varmaan kannata rentoilla liikaa... Toki sitä näyttäisi läheisilleen parempaa mallia, kun pysyisi kunnolla ruodussa, eikä lihoisi ja laihtuisi vuoroviikoin niinku minä esmes :oops:

Mutta nyt sain viimein hankittua Ruokavallankumous-kirjan, eiköhän se "usko" siitä taas vahvistu ja pääsee lukemaan epäuskoisille parhaita paloja totuudesta :lol: Ihanaa kaupassaki valittaa kovaan ääneen rypsipossuista ja kaikesta muusta sonnasta, mikä siellä hyllyt täyttää. Eilen käytiin isossa marketissa: rainbow turkkilainen loppu, snellmannin iso nauta-sika loppu, oikeat lihat vähissä, rypsipossua oli hyllyt täynnä (ei vissiin kelpaa kenellekään?) ja vihannesosasto näytti NIIN surkealta, että teki mieli jättää kasvikset tiskiin. Okei, oli sunnuntai, kylläki heti 12 jälkeen, mut oli kyllä kurjat valikoimat.

Suunta ylöspäin, eikö alaspäin tietenki tässä tilanteessa :lol:

ViestiLähetetty: 2011-07-14 17:01:58 
Poissa
sintti
sintti

Suunta on jälleen alaspäin, aamulla paino 69,8kg. Pitää vissiin vähentää maitotuotteita, kun tungen niitä oikeasti joka paikkaan. Tuntuu jotenki kauhean kuivalta, jos ei voi maitotuotteita käyttää. Esimerkkinä jauhlihapihveihin eri juustoja (feta, aura, cheddar, savujuusto) ja kaalisalaatti ei ole mitään ilman kermaviiliä tai creme fraichea tai turkkilaista jugua. No okei majoneesi on kans aika kova sana. Sit tietenki kaikki kermakastikkeet, smetana lohen kanssa... Jos pysyisi kohtuudessa, meinaan se määrä on aika huikea, mitä käytän em. tuotteita. Mut ihanaa kun ennen ei pystynyt edes kermapurkkiin päin katsomaan, kun alkoi sinfoniat takamuksesta soimaan, nykyään ei mitään. Olen kokenut saman kuin monet muut, että luultu laktoosi-intoleranssi olikin tärkkelys/hiilari-intoleranssi.

Piti toi tikkeri laittaa, että itsekin tajuaisi, miten paljon sitä painoa on oikeasti vuodessa lähtenyt. No vuosi on pitkä aika, mutta hitaasti hyvä tulee.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00