karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-10 00:17:31

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-06-21 10:44:41 
Poissa
sintti
sintti

Heippa!

Olen 22-vuotias opiskelijatyttö, jonka tarkoituksena olisi tiputtaa viimeiset kilot karppaamalla pois. Vertaistuki on tervetullutta, siksi liityin mukaan tähän ryhmään. :)

Tämän hetkinen paino 71 kg, tavoitepainona 66 kg.

Vähän taustojani: Aloitin painonpudotuksen jo toukokuussa, jolloin elopainoa oli 77 kiloa. Pituutta 166 cm. Toukokuun aikana onnistuin tiputtamaan 6 kiloa lähes puoli vahingossa - alkoholin juomisen vähentäminen, liikunnan lisääntyminen reilusti ja kiireellisempi elämäntyyli mahdollistivat noinkin ison pudotuksen :shock:

Tästä tsemppaantuneena päätin karistaa viimeisetkin kilot karppaamisen avulla. Karpannut olen aina satunnaisesti, mutta lopettanut sen aina ties mihinkin syyhyn X vedoten. Edelliskerroista viisastuneina en aio taipua hiilarihysteriaan, jotta karppaus sopisi mahdollisimman hyvin elämäntyyliini. Tavoitteenani on vain syödä mahdollisimman puhdasta ja laadukasta ruokaa, turhat hiilarit ja karkit pois jättäen. :) Tiedän, että erinäiset illanistujaiset tulevat olemaan haaste, mutta yritän myös vähentää alkoholin käyttöä - säästyy rahaakin. :)

ViestiLähetetty: 2011-06-22 11:53:35 
Poissa
sintti
sintti

Vaaka näytti tänään iloisen yllätyksen. Paino tasan 70 kiloa parin päivän karppaamisen jälkeen! Hurraa. Nyt vähän huolestuttaa tuleva juhannus juomineen ja ruokineen - pitää olla vapaana, sillä haluaisin alittaa 70 kilon painon. Varmaan viimeksi yli kolme vuotta sitten painanut sen verran.

ViestiLähetetty: 2011-06-22 15:18:04 
Poissa
sintti
sintti

hyvin sujuu älä ota paineta, stressi on se joka saa kaikkki ihmiset syämään :) ite en ainakaa stresssa jos puto paino juhannuksena se on vaa + mut jos ei niiin jatketaan, hiljaa hyvä tulee :)

ViestiLähetetty: 2011-06-29 11:18:01 
Poissa
sintti
sintti

Totta puhut Petra. Liika stressaaminen on aiemmin kaatanut painonpudotuksen - olen vetänyt ylitiukkaa hiilarihysteriaruokavaliota ja ajatellut, että jos kerran repsahtaa, niin pitää taas aloittaa taas alusta. Ironisesti olen kuitenkin pitänyt aina noin 2 kuukauden breikin ennen uudelleen aloittamista, joten painonpudotus on aina jäänyt. Nyt olen viisastunut sen verran, että paremmin menee, jos etenee hitaasti mutta varmasti - ruokavalion on sovittava arkielämään.

Nyt keskiviikkopunnituksessa paino on edelleen 70 kiloa. Ei stressaa, pääasia, ettei ole noussut. En ole ehtinyt liikuntaa juuri harrastella ja on tullut istututtua terassillakin parina iltana. Hitaasti mutta varmasti eteenpäin, nyt kun tää työviikko on ohi, aikaa liikunnallekin löytyy taas enemmän. 8)

ViestiLähetetty: 2011-07-10 20:48:02 
Poissa
sintti
sintti

Noniin. Nyt täytyy myöntää, että viimeiset pari viikkoa on menneet vähän laiskotellessa. Olen syöynyt suht terveellisesti, mutta myös herkutellut välillä. Positiivista on kuitenkin se, että paino on pysynyt edelleen 70 kilossa ja olen viimein alkanut nauttia liikunnan harrastamisesta, mikä on varmasti ehkäissyt painon kertymistä.

Etenen nyt hitaasti, mutta varmasti. Huomenna aion taas ottaa tiukemman asenteen ruokavalioon ja käydä pitkästä aikaa salilla, koska etenkin takamus kaipaa kiinteystä. Vatsan ympäriltä on selvästi lähtenyt muutama sentti ja pudonneet kilot näkyy ainakin lisääntyneenä itsevarmuutena :)

ViestiLähetetty: 2011-07-14 08:56:55 
Poissa
sintti
sintti

Heippa September89!

luin tekstiäsi ja voin sanoa, että aivan kuin itse olisin sen kirjoittanut! :D
olen itsekin 166 cm pätkä ja painan suurin piirtein saman verran kuin sinä. Tällä hetkellä vaaka näyttää 69 kiloa. Välillä 70 ja välillä 68 :) olen melkein saman ikäinenkin kuin sinä, 21 vee pian täyttävä.

Mulla on tavoitteena 65 kiloa. Kun liityin kuumaan kinkkuun, niin haaveilin, että ennen kesälomaani (joka alkaa ensi viikolla :D) pääsisin tuohon tavoitteeseen. No, en varmaankaan pääse. Mutta ei se maailmaa kaada.. Kuitenkin on niin energinen olo eikä turvottele, niin en valita. Karpannut oon lokakuusta asti.

Mukavaa huomata, että täällä on samassa tilanteessa olevia. Voidaan tukea toinen toista. :)
Pistähän ruokapäikkyä jos viitsit :) olis mukava vertailla.

Niin, ja onnea painonpudotukseen :smt041

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00