karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-24 05:02:33

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 62 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Jenun JYTKY -45kg
ViestiLähetetty: 2012-02-26 08:47:14 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Noniin. Aattelinpa aloittaa itestäni pienen tarkkailun täällä foorumilla. Olen tällä alalla vähän kuin oppisopimuksella vielä, palkkaa tulee mutta kauheesti on vielä opiskeltava :mrgreen: karppina takana vasta viikon taival.

Startti oli siis 18.2 ja lähtömitat 178cm ja 122.0kg :shock: omg. bmi 38,5 eli oikein jytky vonkale (VIELÄ!!) :wink: Ikää mittarissa 23, sukupuoli nainen.

Nyt olen viikon päivät yrittänyt syödä oikein. kai mä sit jotain oikeetakin oon suuhun pistänyt, kun tänään 26.2 paino tasan 118.0kg. :lol: tästä on hyvä jatkaa!!

Alkutaival on sitäpaitsi ollut yllättävän helppo, lukuunottamatta ripulin ja ummetuksen vuorottelua :lol: kaipa tää tästä vielä tasaantuu. Mutta ei nälkää, ei makeanhimoa, ei päänsärkyä, ei mitään. ihanaa!!

Lähdin viime viikonloppuna liikkeelle käytännössä olemattomilla päämäärillä, pikkusen lähdin kokeilemaan että onko tää mun juttu. Nyt olo on niin mahtava, että otin heti hyvänkokoisen tavoitteen -45kg :wink: helppoa kun heinänteko, tavoitemitat siis 178/77 ja bmi 24,3. Vielä en ole uskaltanu asettaa tota tavotetta minkään aikarajan sisälle, katellaan tässä nyt että miten lähtee sujumaan, ja sit laskeskellaan mikä olis sopiva dead line.

Nyt kahvia mustana, pekonia ja voissa paistettua munaa nassuun! namnam! :D

Viestin otsikko: Re: Jenun JYTKY -45kg
ViestiLähetetty: 2012-02-26 09:25:34 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Hei ja hienosti on alkanut sun taipaleesi :D Kun olo on hyvä jaksaa kummasti jatkaa.
Ja komea tuloskin tärähtänyt tauluun.Hyvä painonpudotus lienee ½-1kg ihan niinkuin kaikissa ruokavalioissa.Joskus paino voi jämähtää joksikin aikaa.Suosittelen sulle nyt heti alkuun,että mittailet itsestäsi vyötäröä,reittä jne.Jossain vaiheessa jos tuntuu siltä ettei vaa'alla tapahdu mitään,näkeekin muutosta mitoissa.Ja onhan se kiva katsoa vaikka puolen vuoden päästä kuinka paljon senttejä on mennyt.Valokuvakin on kiva juttu.Tuolla ennen ja jälkeen-osiossahan näkee kuinka ihmiset ovat tiivistyneet painon putoamisen lisäksi.Vertailukuva voi olla kannustava itsellekin.
Hyvää päivää sulle ja tsemppiä kovasti,tästä se lähtee :smt038

ViestiLähetetty: 2012-02-26 19:19:36 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

voivoi kirjoitti:
Hei ja hienosti on alkanut sun taipaleesi :D Kun olo on hyvä jaksaa kummasti jatkaa.
Ja komea tuloskin tärähtänyt tauluun.Hyvä painonpudotus lienee ½-1kg ihan niinkuin kaikissa ruokavalioissa.Joskus paino voi jämähtää joksikin aikaa.Suosittelen sulle nyt heti alkuun,että mittailet itsestäsi vyötäröä,reittä jne.Jossain vaiheessa jos tuntuu siltä ettei vaa'alla tapahdu mitään,näkeekin muutosta mitoissa.Ja onhan se kiva katsoa vaikka puolen vuoden päästä kuinka paljon senttejä on mennyt.Valokuvakin on kiva juttu.Tuolla ennen ja jälkeen-osiossahan näkee kuinka ihmiset ovat tiivistyneet painon putoamisen lisäksi.Vertailukuva voi olla kannustava itsellekin.
Hyvää päivää sulle ja tsemppiä kovasti,tästä se lähtee :smt038

Heh, nyt on ihan pakko tunnustaa etten edes omista mittanauhaa :oops: mutta ihan rehellisesti, olen jo kyllä suunnitellut sen ostoa, toteutusta vailla vain :mrgreen:

Kuvia jo itestäni olenki ottanu aloituspäivänä, ihan omaa käyttöä varten siis. Jännä sit kattoo joskus että mistä lähettiin liikkeelle :) Ennenjajälkeen-osion olenkin jo kahlannu kokonaan läpi :smt045

Tää päivä ois pian pulkassa, ja aamulla sit taas heti vaa'alle! Näin alussa punnitsen itseni kyllä päivittäin, jotta näen, mihin suuntaan olen menossa. Pidemmällä joskus sitten käyn vaa'alla vain kerran viikossa :wink:

Pistetäänpäs tähän lopuksi vielä päivän syömiset ylös. Saa ja pitääkin kommentoida! Mitä muuttaisit itse?

Aamiainen: 2 voissa paistettua munaa, 3 siivua pekonia, tomaattia, kurkkua, paprikaa. 2 kuppia kahvia mustana.
Päivällinen: Puol purkkia tonnaria öljyssä, kiinankaalia, tomaattia, kurkkua, paprikaa, punasipulia, muutama fetakuutio öljyssä.
Illallinen: Voissa paistettu kinkkusuikale-parsakaali-punasipuli-kesäkurpitsa-munakoiso-chili-kuohukerma-sekametelisoppa (puolikas lautanen)+(toinen puolikas lautanen) tomaattia ja kurkkua.

Jossain välissä nappasin ihan salaa ja täysin vahingossa sekä aivan tahattomasti myös palasen oltermannijuustoa :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-02-26 21:39:46 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tsemppaamassa =D> Ruuat kuulostaa ihan karpilta :mrgreen:

BLOGI

ViestiLähetetty: 2012-02-26 21:43:19 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Niin minustakin ja tosi hyvältä vaikuttaa kokonaisuus :smt038 Tsemppiä :smt023

ViestiLähetetty: 2012-02-27 08:06:13 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitokset tsempeistä, ystävät rakkaat! :)

Tänä aamuna vaaka näytti 117.6kg :smt041 oon niin iloinen!

Toki tiedostan sen, että tahti hidastuu kyllä ja saattaa noustakin välillä, mutta vahtaan nyt siis lähinnä suuntaa, kun joka päivä ramppaan vaa'alla. Kun on se vaan oikeasti hyvin outoa, että syö hyvää ruokaa ja mahan täyteen, ja silti paino laskee? :lol: en vaan ole vielä sisäistänyt tuota yhtälöä, heh.

Olen pyrkinyt siihen, että syön kolme ateriaa päivässä, mutta tänään joutuu tuosta vähän joustamaan. Teen nimittäin vuorotyötä, ja tänäänkin olen töissä 13-19.30 yhdellä tauolla, joka on luultavasti neljän pintaan ja aamiaisen vetäsin jo äsken ennen kahdeksaa. Saattaisin jaksaa tuonne neljään asti, mutta en ota riskiä, kun asiakaspalvelussa on aika kurjaa hymyillä heikossa hapessa, niin ajattelin nyt sitten syödä ennen töitä ja töissä vähän pienemmän aterian, eli tänään neljästi päivässä.

Luultavasti ennen töitä syön pienen annoksen tuota eilistä porsaankinkkusuikalekasvishässäkkää ja töissä varmaan vetäsen kanankoiven+salaatin. Illaksi saattaa olla tiedossa sitten salaatti tonnarilla ja fetalla :wink:

Ai että mä nautin näistä ruuista. Yhtään ei ole ikävä mautonta makaroonia tai mitään muutakaan hiilarimaa-tavaraa :smt104

ViestiLähetetty: 2012-02-27 09:38:15 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hei niin, mitenkäs muuten tuo kahvi? Saahan sitä juoda, mutta saako juoda ihan niinkun huolettomasti? Mä olen kauhee kahvihiiri ja varsinkin tämmösinä päivinä kun tänään, otan ihan rauhassa aamukahvisessiot. Aamiaisen vedin 2 kahvikupin kanssa ja nyt pistin uudet kaks tulille. Ennen join maidon kanssa, karppailun alussa vaihdoin kermaan mutta se oli mulle liikaa, niin nyt oon juonu ihan mustana, pari tippaa kylmää vettä vaan sekaan. Onko ok? Maha ainakin toimii :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-02-27 10:21:40 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jenu kirjoitti:
Hei niin, mitenkäs muuten tuo kahvi? Saahan sitä juoda, mutta saako juoda ihan niinkun huolettomasti? Mä olen kauhee kahvihiiri ja varsinkin tämmösinä päivinä kun tänään, otan ihan rauhassa aamukahvisessiot. Aamiaisen vedin 2 kahvikupin kanssa ja nyt pistin uudet kaks tulille. Ennen join maidon kanssa, karppailun alussa vaihdoin kermaan mutta se oli mulle liikaa, niin nyt oon juonu ihan mustana, pari tippaa kylmää vettä vaan sekaan. Onko ok? Maha ainakin toimii :mrgreen:

Tsemppiä sulle! Hieno alku, jään seurailemaan. :) Kahvia tietääkseni voit juoda huoletta jos juot mustana. Jos juo maidon/kerman kanssa, kannattaa kahvi sijoittaa aterialle. Ite en kahvista hirveesti tiiä, ku en ite juo, mutta noin oon ymmärtänyt. Ehkä joku viisaampi osaa vielä tarkentaa, jos tarvii.

ViestiLähetetty: 2012-02-27 10:28:40 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Joillakin kahvi nostaa insuliinia veressä joten kaikille se ei sovi ainakaan suurissa määrin.Ragege hyvin opastikin jo miten kannattaa toimia.Itse juon vain aamuisin aamupalan yhteydessä.Jos se ei sulla mitenkään haittaa niin voit juoda kunhan muistat juoda myös vettä koska kahvi jossain määrin on diureetti eli nestettä poistava kuten myös vhh-ruokavalio joten vettä tarvitaan nestetasapainon säilyttämiseksi.

ViestiLähetetty: 2012-02-27 10:32:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tsemppiä pudotukseen, jään kanssa seurailemaan. 8)

iHerb-alennus koodilla SUV365

ViestiLähetetty: 2012-02-27 10:52:06 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitoksia vastauksista ja tervetuloa seurailemaan!

Mulla jotenki tuo kermakahvi tuntu kyl vähän huonolta valinnalta, jotenkin turvotti tms. tuntui että olis "syönyt" niinä päivinä jotenkin enemmän kuin nyt kun juon vain mustana. Täytyypi seurailla tilannetta, ja toivoa ettei tarttisi tätä kahvinjuontia kamalasti vähentää :lol: ihan joka päivä en kyllä näin montaa kuppia vedä, jos on aamuvuoro niin hyvin riittää se yks kuppi aamulla. Mut jos meen vähänkin myöhemmin töihin, niin tulee aamupäivisin kyllä lipitettyä useempikin kupponen.

Tosiaan tuossa viime viikolla oli muutama semmonen päivä ettei vatsa toiminu ollenkaan, torstaina oli jo paino tuon saman verran mitä tänään, mutta nous sitten loppuviikosta ja ilmeisesti juurikin siitä syystä että kaikki mikä meni sisään ei tullutkaan ulos :mrgreen: nyt on ruvennu kyllä selkeesti kroppa tottumaan tähän, ja alaspäin painossa mennään. jes!

Annoskokojakin on joutunu vähän vahtaamaan ja vaihtelemaan tässä viime päivinä, enää ei mennykkään niin helposti koko purkkia tonnikalaa salaatin kanssa, vaan puolikkaasta tuli jo ihan täyteen. Mä en oo kauheesti nyt laskeskellut mitään, edes kaloreita, vaan koittanu syyä sen verran mikä tuntuu hyvältä, ja sit jos ei toimi niin rupeen päätäni vaivaamaan :wink: sen verran laiskimus olen myös, etten ekojen päivien jälkeen oo yhtään laskenu rasvan/proden/hiilareiden määriä, vaan meen vaan mututuntumalla. Turhaanhan sitä ressiä ottamaan, kun kerta paino putoaa ihan itekseen! :D

ViestiLähetetty: 2012-02-28 10:07:01 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Dodiin, uusi päivä ja uudet kujeet. Paino tänään 117,2. Näyttää kohtalaisen hyvältä, että vois pian siirtyä käymään vaa'alla vain kerta viikkoon.

En edes muista milloin viimeksi oon painanu "näin vähän" :lol: kymmenessä päivässä saldoa siis -4.8kg ja vuoden alusta tasan -7kg. Tuo alkuvuoden parin kilon pudotus tuli vähärasvaisella ruokavaliolla, mutta oli ainakin viis miljoonaa kertaa vaikeampaa aikaa mulle, kun koko ajan oli nälkä ja teki mieli ihan KAIKKEE :shock: Oma mieskin sanoi tossa, että alkuvuodesta melkein päivittäin se sai kuulla "mä haluun suklaata, mä haluun jätskii, mä haluun sipsii, mä haluun mä haluun mä haluun!" ja nyt se ei oo vähään aikaan kuullu mun edes puhuvan mistään muusta kuin karppiruuasta (ja vielä innoissaan siitä) :mrgreen:

Mut niin mä olenkin, mä olen oikeasti hiton innoissani tästä! Tää tuntuu vaan niin mun jutulta :wink:

Edit: Jottei nyt luvuissa mentäis sekaisin, niin alkupainosta(122kg) oon nyt siis pudottanut 4,8kg eli vielä jäljellä 40,2kg :lol: vuoden alussa paino oli 124,2 ja siitä lähtenyt tuo 7kg.

ViestiLähetetty: 2012-02-28 10:23:57 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Jenu kirjoitti:
kymmenessä päivässä saldoa siis -4.8kg
:shock: on raju pudotus kyllä,olkoonkin osa nesteitä,mutta silti .
Jenu kirjoitti:
ekojen päivien jälkeen oo yhtään laskenu rasvan/proden/hiilareiden määriä, vaan meen vaan mututuntumalla. Turhaanhan sitä ressiä ottamaan, kun kerta paino putoaa ihan itekseen!
Juuri näin :smt045

ViestiLähetetty: 2012-02-28 10:28:24 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

voivoi kirjoitti:
:shock: on raju pudotus kyllä,olkoonkin osa nesteitä,mutta silti .

No niinpä, tiedän kyllä et suurin osa tuosta on nesteitä, mutta silti. Se nesteiden lähtöhän vaan meinaa sitä, että paino on laskusuunnassa eli just niinkun pitääkin :wink: ja ei minuu ainakaan näin alussa yhtään kiinnosta, onko se kusta vai paskaa mikä lähtee, kuhan lähtee, niin motivoi kummasti jatkamaan :lol:

ViestiLähetetty: 2012-02-28 10:34:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hienosti kyllä lähtenyt käyntiin, ei voi muuta sano. Sun tekstejä on muuten erittäin mukava lukea! Piti vaan ilmottaa :lol:

ViestiLähetetty: 2012-02-28 11:38:00 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ragege kirjoitti:
Hienosti kyllä lähtenyt käyntiin, ei voi muuta sano. Sun tekstejä on muuten erittäin mukava lukea! Piti vaan ilmottaa :lol:

Voi, kiitoksia paljon! :D Onhan tässä kyllä sen verta painoakin, että pitäskin alussa hyvin lähteä. Mä oon kyllä aina ollu pyöreä, mut en sentään näin lihava. Muistan vuonna 2008 painaneeni alle sata kiloa, jotain yheksänkympin ja sadan välillä. 2010 paino oli muistaakseni 110-115kg, ja siitä edelleen vaan noussut. Eli suunnilleen 30kg lihonu neljän vuoden aikana. Byi. Nyt viime vuoden lopulla tuli niin suuri kyllästyminen itseen, että päätin ottaa niskasta kiinni.

Tarkalleen en muista, mutta viime vuoden puolella painoin pahimmillani jotakuinkin 127 kiloa, eli noin kymmenisen kiloa pahimmasta ois lähteny.

Motivaattorina toimii hyvin viime vappuna alkaneet selkävaivat, jotka jatkui vuoden loppuun saakka. Koko tuon ajan popsin melkein päivittäin särkylääkettä, eikä auttanu ollenkaan. Pahimmillaan makasin pari päivää vaan sohvalla, kun ei pystyny edes asentoa vaihtamaan. Byi. Onneks vuoden lopussa lekuri kirjotti kunnon lääkettä (mitä reumaatikotkin syö), niin on pysyny kivut poissa. Enää en oo tarvinnu pillerin pilleriä. Sit kun paino vielä tästä laskee, niin vaikuttaa varmasti myönteisesti selkäänkin.

Toisena (ja varsinaisena) motivoijana mulla on eräs unelma, jonka todellakin aion toteuttaa. Pari vuotta sitten opiskelin puolen vuoden ajan rakennusmaalariksi, jonka valitettavasti jouduin jättämään kesken, kun muutin (tietysti rakkauden vuoksi! :mrgreen: ) eri paikkakunnalle ja ensin jatkoinkin saman alan opiskelua täällä, mutta tää koulu ei ollut yhtään mistään kotoisin joten turhauduin ja lopetin kesken. Koko tän ajan oon halunnut takasin tuolle alalle, koska se tuntuu niin omalta, mutta nyt kun oon lihonut mielettömästi, tiedän, ettei minusta ole mihinkään fyysiseen työhön tekijäksi :cry: Siksi mun on ihan pakko onnistua tässä. Miehen kanssa on jo suunniteltu kesäksi muuttoa takas tuolle entiselle paikkakunnalle, ja tarkoitus olis ens vuoden alusta jatkaa taas sitä koulua :smt049 Sinne saakka, näillä eväillä! :wink:

ViestiLähetetty: 2012-02-29 06:05:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oletko muuten asettanut itsellesi jotain aikatähtäintä tälle projektille? Ihan mielenkiinnosta kysyn, meillä kun on se suht sama pudotettava määrä :)

ViestiLähetetty: 2012-02-29 10:10:49 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

marijii kirjoitti:
Oletko muuten asettanut itsellesi jotain aikatähtäintä tälle projektille? Ihan mielenkiinnosta kysyn, meillä kun on se suht sama pudotettava määrä :)

Aikatähtäintä ei pahemmin oo vielä, tässä nyt muutamat viikot kattelen että miten lähtee paino laskemaan ja sit mietin, mikä olis realistinen deadline tuolle -45 kilolle. Onko sulla millanen aikataulu?

Salaa toivon, että kesään mennessä olisin ohittanut tuon satasen rajapyykin :mrgreen: kai se lienee ihan mahdollinenkin tavoite, mutta siis mitään "virallisia" aikatavotteita mulla ei vielä ole. Ilmoittelen kyllä, kun olen semmoset itelleni asettanut :)

Tänään aamulla näytti vaaka -100grammaa eilisestä, ihan hyvin vaikka tuli illalla vetästyä naamaan oikein kunnon mättösalaatti :lol: kokonainen purkki tonnaria, raejuustoa, jäävuorisalaattia, keitettyä kananmunaa, punasipulia, tomaattia, kurkkua.... mums! :wink:

Päivällä söin palasen oltermannia ja pääruokana oli jauhelihawokkia ja salaattia. Aamulla sit se perusmättö 4 siivua pekonia ja kaks voissa paistettua kananmunaa + kurkkua ja tomaattia.

Yöllä heräilin kyllä pikkuiseen mahakipuun, liekö sit johtu tuosta iltapalasalaatin koosta tms. ei ollut mukava olotila :( mutta meni kyllä nopeasti ohi, onneks :D

ViestiLähetetty: 2012-02-29 12:20:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Saatan olla nielaissut vähän liian ison karpin tähän heti kärkeen, sillä ajatukseni painonpudotustahdista heti kärkeen oli seuraava:

Viikko 3, lähtötilanne
Viikko 14, kampanjan loppu, - 12,8kg
Viikko 24, - 24,8kg

Sen jälkeen voisin höllätä liinoja hetkeksi; tosin on melko ilmiselvää, ettei tuu onnistuun, mutta heijastelen taas edelliseen karppauskertaani, jossa painoa ropisi yli 10 kiloa alemmista lähtölukemista se rapiat 35 kiloa per 5,5 kuukautta. Luotto itseen on kova, ja tsemppi sen mukainen - toivottavasti myös sulla :)

Viikosta 24 eteenpäin en oikein uskalla vielä ajatellakaan, kunhan nyt ensin pääsisi hengissä sinne saakka :lol:

ViestiLähetetty: 2012-02-29 12:49:40 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

marijii kirjoitti:
Saatan olla nielaissut vähän liian ison karpin tähän heti kärkeen, sillä ajatukseni painonpudotustahdista heti kärkeen oli seuraava:

Viikko 3, lähtötilanne
Viikko 14, kampanjan loppu, - 12,8kg
Viikko 24, - 24,8kg

Sen jälkeen voisin höllätä liinoja hetkeksi; tosin on melko ilmiselvää, ettei tuu onnistuun, mutta heijastelen taas edelliseen karppauskertaani, jossa painoa ropisi yli 10 kiloa alemmista lähtölukemista se rapiat 35 kiloa per 5,5 kuukautta. Luotto itseen on kova, ja tsemppi sen mukainen - toivottavasti myös sulla :)

Viikosta 24 eteenpäin en oikein uskalla vielä ajatellakaan, kunhan nyt ensin pääsisi hengissä sinne saakka :lol:

:shock: eli olet karpannut ennenkin, ja silloin lähteny 35kg puolessa vuodessa? :shock:
Mun täytyy varmaan alkaa suunnitella tulevaa kesää alle satakiloisen itseni kanssa :lol: :lol:

Tosiaan, mä en ole aiemmin karpannu tai oikeestaan tehny yhtään mitään muutakaan, jotta paino tippuisi (paitsi vuoden alussa se virallisterveellinen yritys joka ei johtanut mihinkään). Mä en vaan vielä oikein osaa uskoa siihen, että mun läskit oikeasti katoaisi tästä johonkin :mrgreen: muttamutta. tänään on tosiaan 12.päivä aloituksesta ja nyt lähtenyt -4.9kg niin pitää varmaan pikkuhiljaa alkaa totuttautua ajatukseen :mrgreen:

Toi mun vaakakin on kyllä ihme venkula. Se näyttää ihan eri lukuja välillä kun siirtää sen metrin etäämmäs edellisestä punnitsemisesta. Ei ole tosiaan mattoa välissä tai mitään muutakaan, parkettilattia on, mutta voiko se muka niin paljon epätasasempi alusta jossain kohtii olla? Ärsyttävää. Punnitsen siis itseni juuri tuosta syystä useemman kerran putkeen ja otan sen luvun sitten mitä se näyttää eniten. Esimerkiks aamulla se näytti 117,1 ja välillä meni 116:n puolellekin. Sit söin aamiaisen ja kävin suihkussa ja taas kun punnitsin niin 116,8. Argh. Koita siitä nyt sitte ottaa selvää. :x

Noh, suunta on ainakin oikea.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 62 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00