Ragege kirjoitti:
Hienosti kyllä lähtenyt käyntiin, ei voi muuta sano. Sun tekstejä on muuten erittäin mukava lukea! Piti vaan ilmottaa

Voi, kiitoksia paljon!

Onhan tässä kyllä sen verta painoakin, että pitäskin alussa hyvin lähteä. Mä oon kyllä aina ollu pyöreä, mut en sentään näin
lihava. Muistan vuonna 2008 painaneeni alle sata kiloa, jotain yheksänkympin ja sadan välillä. 2010 paino oli muistaakseni 110-115kg, ja siitä edelleen vaan noussut. Eli suunnilleen 30kg lihonu neljän vuoden aikana. Byi. Nyt viime vuoden lopulla tuli niin suuri kyllästyminen itseen, että päätin ottaa niskasta kiinni.
Tarkalleen en muista, mutta viime vuoden puolella painoin pahimmillani jotakuinkin 127 kiloa, eli noin kymmenisen kiloa pahimmasta ois lähteny.
Motivaattorina toimii hyvin viime vappuna alkaneet selkävaivat, jotka jatkui vuoden loppuun saakka. Koko tuon ajan popsin melkein päivittäin särkylääkettä, eikä auttanu ollenkaan. Pahimmillaan makasin pari päivää vaan sohvalla, kun ei pystyny edes asentoa vaihtamaan. Byi. Onneks vuoden lopussa lekuri kirjotti kunnon lääkettä (mitä reumaatikotkin syö), niin on pysyny kivut poissa. Enää en oo tarvinnu pillerin pilleriä. Sit kun paino vielä tästä laskee, niin vaikuttaa varmasti myönteisesti selkäänkin.
Toisena (ja varsinaisena) motivoijana mulla on eräs unelma, jonka
todellakin aion toteuttaa. Pari vuotta sitten opiskelin puolen vuoden ajan rakennusmaalariksi, jonka valitettavasti jouduin jättämään kesken, kun muutin (tietysti rakkauden vuoksi!

) eri paikkakunnalle ja ensin jatkoinkin saman alan opiskelua täällä, mutta tää koulu ei ollut yhtään mistään kotoisin joten turhauduin ja lopetin kesken. Koko tän ajan oon halunnut takasin tuolle alalle, koska se tuntuu niin omalta, mutta nyt kun oon lihonut mielettömästi, tiedän, ettei minusta ole mihinkään fyysiseen työhön tekijäksi

Siksi mun on ihan pakko onnistua tässä. Miehen kanssa on jo suunniteltu kesäksi muuttoa takas tuolle entiselle paikkakunnalle, ja tarkoitus olis ens vuoden alusta jatkaa taas sitä koulua

Sinne saakka, näillä eväillä!