karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-20 02:55:33

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Hot? Not!
ViestiLähetetty: 2012-01-31 13:50:47 
Poissa
sintti
sintti

Kiloja 72,5, pituutta 167. Toisen raskauden jälkeiset kilot painaa perässä, ja reisissä. Miten ihmeessä ne sinne onki jumittunu?! Aikani odotin, että imetys ja "normaali" syöminen lähtee tiputtamaan kiloja alaspäin, mutta höpöhöö. Ei nuo sellut ja allit näy mihinkään sulaneen. Saman huomaa myös housuista. Legginseillä pärjäs syksyn, nyt alkaa tulla jo vähän viilee. Vanhat housut olis siis tavoitteena mahduttaa jalkaan mielellään toukokuun loppuun mennessä, taikka sitten syksyllä, jos näyttää mahdottomalta tehtävältä.
Sinällään homma on tuttua, että samassa tilanteessa olin pari vuotta sitten ensimmäisen raskauden jälkeen. Nyt nuo kilot tuntuu vaan istuvan tosi paljo tiukemmassa.

Neljä kiloo oon saanu joulun jälkeen pois, nyt alko jumi! No, sitkeyttä vaan. Alottelin myös viime viikolla kuukauden paussin jälkeen kuntosalilla sekä spinningissä. Siinäkö syy jumiin?

Olipa kilot sitten tiukassa tai ei niin pois ne on saatava! Ja nyt ne lähtee!!

Viestin otsikko: Re: Hot? Not!
ViestiLähetetty: 2012-01-31 22:47:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jeez.. ite oon huomannu, että kuntosalitreeni nakkelee nesteitä suuntaan jos toiseen - riippuu vähän vissiin mitä tekee. Syksyllä 2010 paino tippui 15 kg, kun aika aerobisella puolella treenailin ja vetelin karppimuonaa. Keväällä 2011 paino nousi hissukseen 5 kg vaikka melko karppilinjaa vedinkin - syynä just aika tiukka kuntosalitreeni.. anaerobinen tällä kertaa siis. No tavoitekin oli saada lihasmassaa lössön tilalle, jotta on sitä mikä pöhistelee niitä rasvoja jatkossa (meni tosin kesän mittaan sitten överiksi ja siinä työkiireitten yms seli seli juttujen takia muutaman kuukausi karppauksen sijaan sitä satunnaisen säännöllistä tärppäystä tai peräti tärkkäystä ja "sauna"hörppäystä .. no paluu ruotuun jossain lokakuun tienoilla iloiset viitisen kiloa filmaattisempana.. :mrgreen: ). No noita bonuskiloja on taas sulateltu siitä lähtien..
Aasin sillasta siis asiaan.., veikkaan, että lihakset kerää nestettä (ja treenin jälkeen vähän happeakin), kun syntyy taas toimintaa tuolla lihaspuolella ja siksi paino saattaa peräti nousta. . mikä ei edes liene huono juttu.. :P

ViestiLähetetty: 2012-02-01 10:14:04 
Poissa
sintti
sintti

Juu, no näin mä Trantor kans pähkäilin, mut seuraillaan ja tutkitaan. Eiköhän se oikee, laskeva linja tästä löydy vähitellen.

Eilen vedetty mielestäni kiitettävästi crossfit -treeni. Voi pojat(ja tytöt) et oli kivaa, ja rankkaa! Sain tehtyä yhden kierroksen enemmän mitä edellis viikolla eli jipii \:D/ Tajusin myös tällä kertaa käydä lämmittelyjuoksemassa ennen treeniä ettei tarttenu ihan leposykkeistä pamauttaa maksimisuorituksiin. Tää on siis tällasta kuntokeskus crossfitiä. Ei ihan sitä originellia, mutta silti mielestäni vallan tehokasta ja mielenkiintosta kaikessa yksinkertaisuudessaan.

Tänään painoo olikin sit taas hintsusti noussu, 72,8. Ehkäpä taasen tuon treenin ansiota, mutta kattellaanpa sit perjantaina uudelleen, kun on mun virallinen vaaitus.

Tsemppiä kanssa kampanjoijille!

ViestiLähetetty: 2012-02-03 12:38:06 
Poissa
sintti
sintti

Aamulla kävin rekisteröimässä viikon virallisen punnitustuloksen: 71,6, jee!! Tulihan se sieltä alaspäin.

EIlen crosstreenailin kotinurkissa 30min aika kovilla sykkeillä. Kummasti saa lisäpuhtia kun lapset käy vähän väliä höpöttämässä vieressä ja kyselemässä (turhia) kysymyksiä. Ei auttanu muu kun polkee niin lujaa että pysty vaan huohottaa "...äiti, läääh..ei nyt...lääh...pysty puhuu".

Syöny oon koko viikon liian epäsäännöllisesti, mut kun on nuo kaks palveltavaa kotona niin omista ruokailuista on aina välillä pakko kiristää. Illallakin menee monesti pienemmän nukkumaan saannin kanssa niin myöhään et ei jaksa alkaa enää kokkailee omia ruokia. Lounaan kasailu on sit aina vähän "jotain mitä kaapista löytyy" periaatetta. No, onneks on viikonloppu ovella ja mies kotona apuna. Illalla herkutellaan karppipizzalla! Täytyy vaan ensin käydä salilla. Otin viimesimmästä fit-lehdestä sellasen 3kk saliohjelman ja sitä aloin viime viikolla tehdä. Toivon, että mulla on nyt munaa noudattaa tota ohjemaa. Meinaa yleensä motivaatio hiipua aika pian alkuinnostuksen jälkeen. Vähän kyllä epäilyttää se et miten jaksan tahkota 3kk samaa ohjelmaa, pienin muutoksin toki. Täytyy vaan yrittää jaksaa.

Mukavaa viikonloppua! Käykäähän sunnuntaina uurnilla :)

ViestiLähetetty: 2012-02-08 10:51:24 
Poissa
sintti
sintti

No niin se on taas uus viikko jo puolessa. Viikonloppu meni täällä suhteellisen mallikkaasti. Sen verran taustatietoa tähän väliin, että aikasemmin karppaillessa oon vedelly viikonloppusin ihan mitä haluttaa. No joo, ei tosiaan ihan järkevää, mutta näin oon tehny. Paino kuitenkin edellis painonpudotuskerralla putos noinkin tosi hyvää tahtia. Taisin pudottaa tuolloin nuo edelliset raskauskilot (lähtö 76kg, loppupaino 62kg) 5kk:ssa.
Nyt sit vuodenvaihteessa alottelin ensin tolla samalla "viikonloppusin herkkuja koko viikon edestä" -tyylillä ja eipäs se enää toiminukkaan. Ja viimein nyt sain rutistettua mallikkaan viikonloppusuorituksen ja aion kyllä jatkaa tällä linjalla jatkossakin. Olipas vaan tosi mukava olo koko viikonlopun kun ei ollu missään vaiheessa hiilaripöhöä ja "hiilarikrapulaa".

Sunnuntaina pyörähin spinningissä ja eilen salilla jalkatreeni, eka kertaa kunnon punttitreeni jaloille ja on vielä vähän painot hakusessa, mutta hyvältä tuntu. Tänään olis koti-crosstreenailun vuoro, tai jos oikein jurppii iltapäivästä niin sit lähen spinningiin. Siihen oon jääny vähän koukkuun, yllättävää kyllä.

Syöminen on edelleen ajoittain epäsäännöllistä. Sitä pitäis petrata. Yritän skarpata ens viikolla sen suhteen. Täytyis koittaa suunnitella viikko paremmin. Alku viikko menee monesti ihan jees, mutta kun loppu viikkoo kohti jääkaappi tyhjenee niin alkaa syöminenki olla vähän rääpimistä. Ja kun loppujen lopuks esim aamupala/välipala ruoka-aineet on kaikki loppu niin ne jää sit helposti välistä kun ei jaksa miettiä millä puutteita korvaa.

Semmosia tällä erää. Perjantaina taas puntaroidaan.

ViestiLähetetty: 2012-02-13 13:52:39 
Poissa
sintti
sintti

Viime viikon punnitus meni vähän mönkään. Puntarista loppu patteri perjantai aamuna, kerkesin saada yhden luvun, mutta en tiedä olisko lukema vielä seilannu ylös/alaspäin. Ja oikeita pattereita ei ollu täysinä kotona olemassa, joten tarkistusta en saanu tehtyä. No, olipa niin tai näin oletan, että viime viikon paino on 71,6.

Oon totaalisen tympääntyny tähän painon jumitukseen. Aloin kirjailla tänä aamuna taas pitkästä aikaa ylös syömiset/punnitsen ne ja lasken hh:t tarkkaan. Oon varmaan syöny liikaa "piilohiilareita" ja siks ei tapahdu mitään. Täytyy siis siirtyä laihdutusprojektissa hieman epämukavuusalueelle, mikä tarkottaa mun tapauksessa tarkkaa laskemista ja syynäämistä.

Kaikki treenit ei myöskään viime viikolla toteutunu, oltiin viikonloppuna reissussa. Ei auta kun startata uuteen viikkoon ja koittaa suoriutua siitä näillä osa-alueilla mallikkaammin.

ViestiLähetetty: 2012-02-17 12:39:24 
Poissa
sintti
sintti

Nyt oon ollu koko viikon tarkkana hiilarien kanssa ja laskenu ne päivittäin. Ja niinhän se oli, että oon aikasemmin rennosti asiaa toteuttaessani vedelly vahingossa ihan liikaa hiiliä. Totesin siis tämän tällä viikolla, kun laskeskellessani huomasin, että hupsista heijaa melkos nopsaa mun aikasemmilla ruuilla tulee isot kasat hiilareita. Aattelin nyt sitten vedellä tämän ja ens viikon alle 20g/vrk hiilareilla, kun kerta on laskemaan alettu. Sen jälkeen kattelen ja kuuntelen, et miten paljo kärsii nostaa, luulisin et tonne 30-50g/vrk.

Treenit on menny tällä viikolla kans tosi kivasti: ma sali, ti kotona crossailua, to kotona crossailua ja tänä aamuna eli pe kävin bodypumpissa, su vielä spinnailua niin saa mulle riittää. On antanu kovasti pontta liikkumisillekin tuo painon jumitus ja sen mukanaan tuoma ketutus ja tavallaan homman alusta aloitus. Mutta kannatti ketuttaa ja syynätä ja räknätä, paino tänä aamuna tasan 70. Eli pudotusta viime viikkoon 1,6kg!!

Hipiti-hoo! Tästä on hyvä jatkaa!

ViestiLähetetty: 2012-02-21 13:08:54 
Poissa
sintti
sintti

Uuteen viikkoon startattu uudelta kymmeneltä: 69,4 sunnuntai aamuna!! Oli pakko käydä kattoo onko juhlan aihetta kerta perjantaina oli se tasan 70 mittarissa. Ja mun ensimmäinen välietappi näin ollen saavutettu, siis tuo 70kg:n rikkominen. Pitänee ostaa välietappipalkintona jonkinmoista kauneushoitoa, ihanaa!

Viikonloppuna olin ihan rätti poikki tööt pienemmän lapsen yökukkumisten takia ja hiilarihimot oli sen mukaiset. Tein tuolta reseptiosiosta semmosta mantelirouhesuklaata (ei se tän nimistä ollu, mutta ainesosat kutakuinkin nämä): voita, 85% suklaata, makeutusta, mantelirouhetta, esanssia. Tosi herkkua oli ja äkkiä tuli kiintiö täyteen. Pari lasia punkkuakin meni ja ensimmäistä kertaa piiiitkään aikaan (oikeesti siis vuosiin) teki mieli juoda vähän useempikin lasillinen. Siitä tiedän olleeni tosi väsyny, ei yleensä nimittäin tee mieli lärvejä vetää koskaan. Mut nyt teki. Onneks nuo pari punkkulasia riitti.

Tällä viikolla nuo hiilarihimot on vaan jatkunu, ei auttanu tän aamun salitreenikään. Yleensä liikunta aina auttaa syömisvimmaan, mutta ei nyt. Mistäköhän johtuu? Liian vähän jotain? Rasvaa saatto olla eilen ruokavaliossa vähän liian niukasti, ehkä siitä, ja energiaa yleensäkin. Meinas olla vähän hoppupäivä. Tänään illalla siis vielä pekonia pannuun ja nyt päiväkahvia kermalla.

ViestiLähetetty: 2012-02-24 14:21:42 
Poissa
sintti
sintti

Punnituspäivän tulos 69,3kg. Viikossa siis -700g. Kävi paino viikolla jo 68 puolellakin, mutta tänä aamuna ei siellä enää oltu.

Tää on ollu ihan karmee viikko. Maanantaista asti on ollu hirveet hiilarihimot ja loppu viikkoo kohden mukaan on tullu kovaa väsymystä ja tänä aamuna kuivankarhee nielu, eli siis flunssaa vissiin pukkaa. Selittää osittain hiilarihalutkin. Ens viikolla on aikomus nostaa hiilarit ensin noin 30g/vrk ja siitä aina 50g asti, mikäli paino edelleen laskee. Näin kovaa tahtia ei tartte jatkossa painon tippumisen olla. Kiva kuitenkin, että tuli vähän tämmöstä äkkiputousta pitkän jumin jälkeen.

Tän viikon urheiluissa ei oo paljo kehumista ja saas nähdä miten viikonloppuna käy. Tänään en yksinkertasesti jaksa lähtee salille, vaikka olis salipäivä. Toivon hartaasti, että sunnuntaina oon saanu ladattua akkuja sen verran, että saan taas normaali viikkoliikuntaohjelmastani kiinni. Ja yritän kyllä vaikka crosstreenata huomenna kotona, mikäli suinki kykenen. Jos se edes vähän korvais (kaloreiden kulutuksen suhteen) tämän päivästä voimaharjottelun ohitusta.

Lepposaa viikonloppua! Rentoutukaa ja nauttikaa viimesestä talvi viikonlopusta, ens viikonloppuna on jo kevät!

ViestiLähetetty: 2012-02-24 15:37:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Vau!! Sullahan on paino tippunut ihan kohisten =D> Mun eka tavoite ois kans se 70kg ja siitä sit pitäs vielä päästä 65kg ja sit kun haluan sitä ihanne painoa tavotella niin 60kg. Pitkä on tie, mut eihän mul oo ku aikaa :mrgreen:
Tulin tsemppaamaan ettei hiilahimot vie mennessään :smt064 ootko syöny niit minihiilari sämpylöitä? Syöt sellasen jos se vähä auttas, päälle leikkelettä ja juustoa NAMS =P~ Ja hiilareita nois ei taida olla kuin sen 3g per puolikas sämpylä.

BLOGI

ViestiLähetetty: 2012-03-02 13:41:49 
Poissa
sintti
sintti

Tämän viikon saldo 69,1kg. Viime viikon loppu sekä viikonloppu, ja oikeestaan vielä alkuviikkoki, oli ihan tosi hankalia. Olin ollu ihan liian vähillä hiilareilla ne pari viikkoo ja olo oli tosi huono. Kävin kuitenki salilla ja spinningissä ja imetän lasta. Hiilarit vei mennessään viikonloppuna, koko kroppa sen mukana meni ihan sekasin, mutta ei mua oikeestaan harmita ollenkaan. Pääsin sit taas tiistaina henkisen pohjallakäynnin jälkeen ruotuun ja nyt on kaikki jees. Oon syöny iltasin jopa hedelmän, vähintäänki aika reilusti marjoja, tai kumpaakin. Ja päivällä tomaattikeittoo sekä bataatti-porkkanakeittoo vaikka ovatkin melko hiilarikkaita. Mut näyttää tuo paino silti hiljalleen tippuvan. Ehkä tää on nyt sit jotain hyväkarppausta:) Olo on kuitenki paljo parempi, jaksaa spinningissäkin polkee paremmin, pumppu hakkas vähien hiilarien aikaan ihan hirveesti spinnatessa.

Laitanpa tähän huvikseen yhen päivän ruokailut, jotta joskus myöhemmin voin käydä kattomassa, että mitä oon oikein syöny.

Eli vaikkapa eilinen
Aamupala: 2 munan munakas, punaleima emmental-raastetta, meetvurstia, kahvia maidolla
Lounas: tomaattikeittoo, polar 15 juustoo noin 75g, kahvia maidolla
Välipala: 250g maitorahkaa makeutuksella
Päivälinen: 2 munan munakas (en kerenny kunnolla syödä kun oli vieraita kotona vastassa salireissun jälkeen enkä viittiny niitten vieressä alkaa murkinoimaan)
Iltapala: 250g maitorahkaa, puolukoita, makeutusta, vehnäleseitä, kourallinen viinirypäleitä.

ViestiLähetetty: 2012-03-02 13:44:09 
Poissa
sintti
sintti

Ja Puzika en oo kokeillu noita minihiilarisämpylöitä, mutta kiitti vinkistä! Pitääkin ostaa tänään kaupasta.

ViestiLähetetty: 2012-03-02 20:38:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

En tiedä ootko käyny kurkkaa tuota karppaus ja liikunta osioo.
Mie kävin ja löyty hyviä vinkkejä tuohon urheiluun ja treenaamiseen. Arin vinkkeinä oli tuo syklitys juttu, eli ottaa sitä hiilaria just ennen urheilua ja on loppuillan pelkällä prode+rasva. Toi hiilari antaa tehoa treenaamiseen ja jaksaa paremmin. Polttaa kuulema paremmalla teholla rasvaa.

Käy kurkkaa jos aihe kiinnostaa, ite ajattelin kokeilla. kunhan tässä tervehdyn.

BLOGI

ViestiLähetetty: 2012-04-02 09:21:38 
Poissa
sintti
sintti

Päivää taloon, pitkästä aikaa!
Mun piti vähän hakee motivaatiota mutkien takaa tähän painonpudotushommaan. Meinas loppua puhti ja kiinostus kokonaan. Tää painon tippuminen on niin tuskastuttavan hidasta touhua, että mun luonne meinaa hangotella vastaan välillä koko laihdutuspuuhalle, mutta onnellisesti luvut kuitenki pienenee. On vaan pakko hyväksyä se tosiasia, että tää on HIIIDAAASTAA.

Pistin vähän uudelleen miettien tota ruokapolitiikkaa, kun alko olla jatkuvasti niin kehno olo, kun ketoosi oli päällä. Päätin kokeilla "juttailua" ja sitä oon toteuttanu nyt jo neljä viikkoo. Ja täytyy myöntää, että sopii mulle! Ei oo nälkä, ei oo heikko olo, ei tee mieli herkkuja, enkä ole sortunu herkutteluihin edes viikonloppusin. Liikunnalla oon alkanu entistä enempi korvaamaan herkkuhimoja, eli kun tunnistan herkkuhimoa enteilevät oireet (lähinnä alkava ketutus, väsymys) niin jumppaan, vaihtelevalla tyylillä. Mut toimii!

Paino oli viime perjantain punnituksessa 68,3. Reipas 6kg on siis matkaa maaliin. Hyvä tästä vielä tulee!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00