karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-03 13:29:53

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Aloitin juuri foorumilla
ViestiLähetetty: 2012-10-20 21:03:50 
Poissa
sintti
sintti

Moi, aloitin juuri tällä sivustolla.
Olen reilu 4-kymppinen 180 cm pitkä mies, ja tuossa loppukesästä ns. pakon edessä aloitin taas kerran painon pudottamisen.
Tällä kertaa tosin sillä idealla ettei kyseessä ole mikään kuuri, vaan ihan oikea elämäntapamuutos.
Katsotaan miten menee.

Aloitin karppaamisen elokuun alussa. Kun olin edellisen kerran punninnut itseni tammikuussa, mittari näytti reilua 110 kiloa.
Kun elokuussa pistäydyin puntarissa, oli mittari kavunnut lähes 117 kiloon!!!
Oli siis aika tehdä jotain, oikeasti.

Aloitin siis eka viikon tai kaksi melko tiukalla hiilarittomalla, ja aluksi katosi hyvin nestettä ja jotain muutakin.
Viimeiset 4-5 viikkoa paino on tippunut sellaisen vajaan kilon viikossa.
Nyt on siis kadonnut noin 15 kg eli paino alkaa lähestyä ns. "neuvolasarjaa" ja sen alkaa jo huomaamaan :-)

Asetin alkuperäiseksi tavoitteekseni 95kg kesään 2013 mennessä, mutta ajattelin nyt tämän kampanjan siivittämänä että jos sen saisi tehtyä jo vähän aikaisemmin... :-)

Ei siis mitään hätää mikäli ei vuoden loppuun mennessä onnistu, mutta kokeillaan nyt kuitenkin.

Tsemiä kaikille!

Viestin otsikko: Re: Aloitin juuri foorumilla
ViestiLähetetty: 2012-10-20 21:09:42 
Poissa
labrakarppi
labrakarppi

Tsemppiä :smt023

Päiväkirjat eivät kuole, ne vain lakkaavat reagoimasta.

ViestiLähetetty: 2012-10-20 21:40:57 
Poissa
Sambakarppi
Sambakarppi

Hei, minulla oli aika sama tilanne 2 vuotta sitten kun kävin ikätarkastuksessa (40 v). Paino oli kivunnut 120 kg ja pituutta minulla on 181 cm. Työterveydenhoitaja maalaili minulle synkkiä tulevaisuudenkuvia, ellen muuttaisi elämäntapojani. Siitä alkoi oma ruokavaliomuutokseni ja nyt olen karppauksen avulla karistanut noin 43 kg vähän yli kahden vuoden aikana. Seuraavasta linkistä löytyy painonpudotuskäyräni kahden vuoden ajalta:

Mateen painokäyrä

Alussa paino tippui huimaa vauhtia mutta nyt lähellä tavoitepainoani painonpudotus on hyvin hidasta. Ensimmäisen vuoden aikana en lisännyt juurikaan liikuntaa ja paino putosi kuitenkin loistavasti. Noin 93 kg painoisena aloitin karnevaalisambaharrastuksen ja viime kesänä mukaan tuli myös juokseminen.

Tervetuloa joukkoon! :D

Tiede on se, mihin uskominen loppuu. - Matee

ViestiLähetetty: 2012-10-20 21:48:53 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Ei se pudotus teidän ikäisillä jässiköillä yleensä tuota ongelmaa, vaan sitten se ylläpito sitten lopun ikää. Sulla menee nyt alas niin lujaa, ettei mun mielestä mitenkään tartte kiihdytellä, vaan anna mennä omalla painolla. :smt023

ViestiLähetetty: 2012-10-21 14:29:06 
Poissa
sintti
sintti

Matee.

Loistavaa! =D>

En nyt ihan lähtenyt edes tuollaisia tavoittelemaan, mutta jos lopun ikää saisi painon pidettyä 2-numeroisissa luvuissa, niin se olisi jo hieno juttu.
Kaikki sen päälle, tai paremminkin alle on sitten plussaa.

Mikä nyt tökkii on toi maha, eli vyötärö.
Vaikka painoa on tippunut melkein se 15 kg, ja olen liikkunut ja syönyt proteenia yms., ei vyötärö ole pienentynyt kuin noin 8-9 cm...
Nyt jotain 118-119 cm, eli melkoinen matka mittanauhaa syötävänä että pääsisi sinne metrin paikkeille.

No, ei auta kun katsoa...

ViestiLähetetty: 2012-10-21 15:20:59 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Hienostihan sulla on alkanut. :D

Mun pisti silmän sun viimeisessä viestissä tuo proteiini. Millaset makrot sulla on? Karppaushan ei oo runsasproteiininen ruokavalio ja jos saa liikaa prodea se viimekädessä käyttäytyy hiilarien tavoin. Paljos sulla tulee siis hiilareita, prodea ja rasvaa?

ViestiLähetetty: 2012-10-21 15:22:19 
Poissa
The Kuningatar
The Kuningatar

Hienoa Flapsup ja tervetuloa joukkoon iloiseen :smt006

91kg --> 74kg

ViestiLähetetty: 2012-10-21 17:19:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:smt039 tervetuloa, jään seuraksi!

ViestiLähetetty: 2012-10-21 19:23:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lainaa:
Noin 93 kg painoisena aloitin karnevaalisambaharrastuksen

Mahtavaa!

.

ViestiLähetetty: 2012-10-21 21:20:03 
Poissa
sintti
sintti

Brilla kirjoitti:
Hienostihan sulla on alkanut. :D

Mun pisti silmän sun viimeisessä viestissä tuo proteiini. Millaset makrot sulla on? Karppaushan ei oo runsasproteiininen ruokavalio ja jos saa liikaa prodea se viimekädessä käyttäytyy hiilarien tavoin. Paljos sulla tulee siis hiilareita, prodea ja rasvaa?

En ole niin tarkkaan laskeskellut. Alussa pyrin siis pitämään ne hiilarit muutaman viikon alle 20g päivä, mutta sen jälkeen vain välttänyt pastaa, perunaa, riisiä, viljatuotteita.
Vihanneksia ja jonkin verran juureksiakin olen syönyt.
En myöskään vedä mitään protskujauheita tai -juomia, ainoastaan olen pyrkinyt syömään riittävästi lihaa sekä jonkin verran raejuustoa, yleensä aamuisin.
Tämän tarkoituksena on ollut juuri se, ettei siinä alkurytäkässä tieten tahtoen pääsisi lihasmassa liikaa karisemaan. Ei sitä nimittäin niin paljoa pois jaettavaksi ole... :wink:

Ja kiitokset kaikille tervetuliaistoivotuksista!

ViestiLähetetty: 2012-10-21 22:39:34 
Poissa
Sambakarppi
Sambakarppi

Flapsup kirjoitti:
Matee.

Loistavaa! =D>

En nyt ihan lähtenyt edes tuollaisia tavoittelemaan, mutta jos lopun ikää saisi painon pidettyä 2-numeroisissa luvuissa, niin se olisi jo hieno juttu.
Kaikki sen päälle, tai paremminkin alle on sitten plussaa.

Mikä nyt tökkii on toi maha, eli vyötärö.
Vaikka painoa on tippunut melkein se 15 kg, ja olen liikkunut ja syönyt proteenia yms., ei vyötärö ole pienentynyt kuin noin 8-9 cm...
Nyt jotain 118-119 cm, eli melkoinen matka mittanauhaa syötävänä että pääsisi sinne metrin paikkeille.

No, ei auta kun katsoa...

Kiitos Flapsup!!! Paljon on saanut tehdä töitä tämän painonpudotuksen aikaansaamiseksi. Varsinkin vanhoista huonoista tavoista, kuten leivän mässäys, sipsien mussutus, karkkien napsiminen jne. oli aluksi hankala päästä eroon. Ajan myötä noita roskaruokia ei edes kaipaa.

Minulla paino riistäytyi käsistä yhden joulun jälkeen. Painoin ennen sitä joulua (en nyt muista vuotta) 72 kg ja jouluherkuttelun jälkeen paino oli noussut n. 4-6 kg. Ja siitä tie oli vain ylöspäin... kohti tuota hemmetin 120 kg painoa. Nyt pyrin takaisin samaan painoluokkaan kuin ennen tuota "kohtalokasta" joulua.

Ja lopuksi toivotan onnea painonpudotuksellesi. Jään mielellään seuraamaan edistymistäsi!

ViestiLähetetty: 2012-10-21 22:49:27 
Poissa
Sambakarppi
Sambakarppi

jojoko kirjoitti:
Lainaa:
Noin 93 kg painoisena aloitin karnevaalisambaharrastuksen

Mahtavaa!

I :smt049 samba! Karnevaalisambassa joutuu käyttämään todella paljon vatsalihaksia ja muistan, että viime syksynä minulta katosi kuukauden aikana 5 cm vyötäröltä ja noin puolen vuoden aikana 20 cm. Eli karppaus ja liikunta: :smt023

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00