karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-25 06:22:45

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-06-07 09:56:34 
Poissa
sintti
sintti

Olen karpannut syksystä 2010 ja painoa tipahdellut hiljalleen noin puoli kiloa viikossa. Tämän vuoden alusta tahti oli entisestään hidastunut ja paino sahasi edestakaisin 72-68 välillä. En ole missään vaiheessa laskenut kaloreita tai hiilareita, mutta painottanut kasviksiin, voihin ja lihaan. Olen lisäksi syönyt rasvaisia maitotuotteita. Aiemmin pyrin syömään Heikkilä tavoitteiden mukaisesti 3 kertaa päivässä. Liikuntaa olen harrastanut 3-5 kertaa viikossa.
Ystäväni toimii personal treinerinä ja on karppauksen aikana tehnyt minulle nyt kolme kertaa kehonkoostumus mittaukset ja toisen kerran jälkeen tälle vuodelle ruoka- ja liikuntasuunnitelman. Kahdella ensimmäisellä mittauksella vaikka paino oli pudonnut ja rasva vähentynyt, oli myös lihasmassa vähentynyt.
Nyt uusimmalla linjauksella paino oli pudonnut noin kuukaudessa 2,1 kiloa, josta 3 kg rasvaa. Eli siis lihasta tullut lisää.
Kaverini suositteli minulle ruokailua 5 x päivässä, voin vaihtamista oliiviöljyyn ja siirtymistä kanaan ja kalaan. Eli lihat pois.
Aamuisin syön nyt kahden munan munakkaan kasviksilla, lounaalla lämpimiä kasviksia ja tuoresalaattia, sekä 150 g kanaa tai kalaa, välipalana smoothie, päivällisellä lämpimiä kasviksia 130-150 g kanaa, kalaa tai juustoa ja illalla rahkaa ja marjoja tai pähkinöitä.
Palaan nyt puntarille taas uudella innolla. Ei välttämättä enää kovin paljon tarvitse pudotakaan, olen 169,5 pitkä, mutta rasvaa pitäisi saada pois ja lihasta tilalle.

ViestiLähetetty: 2012-06-07 11:47:46 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Pitääkin seurailla miten sulla sujuu :)

ViestiLähetetty: 2012-06-13 19:23:09 
Poissa
sintti
sintti

Viime viikosta kotivaaka näyttäis 800 g vähennystä. Salilla on eri vakaa, jolla kehonkoostumukset mittaillaan j amuut samoin eri ajankohta, joten painolukemassa on eroa, mutta suunta alaspäin. Ensi viikolla todennäköisesti tsekkaillaan edistymistä salin mittareilla.
sapuskat samalla mallilla ja aika tiukkana oon mennyt, mutta ei ole kyllää nälkä ehtinyt kiusaamaan.
viime viikolla neljeä x 50 min salilla, lisäksi 4 x 30-40 kävelylenkkiä (syke 111-135), syvänveden jumppa, fudista kavereiden kanssa ja Norsupalloa, joten liikuttu on.

ViestiLähetetty: 2012-06-21 11:25:57 
Poissa
sintti
sintti

Mittauspäivä eilen. Tarkennettuna oikeastaan mittausilta:) Edellisestä mittauksesta 15 päivää. Paino pudonnut 2 kiloa, josta 2,1 kg rasvaa ja solumassa tullut 100g (lihasta?) lisää. Samoilla jatketaan. Periaatteessa paino alkais olla jo siinä normaalin rajoilla, mutta omana tavoitteena on päästä tosta hyllyvästä vatsanseudusta ja alleista. Paino voi tippua muutaman likon tai olla tippumatta, mutta koostumusta haluaisi kohentaa:)

ViestiLähetetty: 2012-07-10 10:21:01 
Poissa
sintti
sintti

Näyttää sopivan tuo ruokailu 5 kertaa päivässä, aiemmin kun yritin pitäytyä kolmessa ateriassa, tuli helposti varsinainen sudennälkä, jolloin oli tarvetta napostelulle tai tuli syötyä liikaa kerralla. paino on nyt taas huvennut 300 g viikossa. Hyvä niin, sillä välillä jäi painon lasku ihan pysähdyksiin. Ja pinoindeksikin on jo normaalin rajoissa, joten ei kiirettä.
Liikuntaan olen innostunut ja energiaa riittää:) Viikottain tulee käytyä 3-4 kertaa salilla, lisäksi kävely/hölkkä sykkeellä 111-135 3-4 kertaa, sekä pari kertaa potkupalloa ja kerran syvänveden jumppaa.
Kehon koostumusta mittaillaan taas ensi viikolla, sillä tuli viikonloppua oltua hieman viihteellä, mikä voi haitata mittaustuloksia. Vähitellen painotusta siirretään enemän muokkaukseen, kun kevennykseen.
Eli innolla eteenpäin:)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00