karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-16 14:33:54

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: taakkaa kevyemmäksi
ViestiLähetetty: 2013-07-03 19:17:28 
Poissa
sintti
sintti

Nyt iski ahdistus, pakko päästä tästä valtavasta kuormasta eroon, tai kohta työnnän kottikärryllä mahaani edessä jos jaksan kävellä. 14v sitten 166cm pituutta, ja painoa 63kg. Olin tosi tyytyväinen, hyvä olla, lenkkeilin kilometrikaupalla koulupäivien jälkeen ja söin terveellisesti ja hyvin. Aina olen ollut pikkuisen pullukka, ja noikka, nyt jälkeenpäin katsoneena omia yläaste/lukiokuvia, olin samalla tavalla hoikka, mutta perheenjäsenten kesken olin se punkero ym jota aina nimiteltiin. Sitten kun vielä itsenäiseen elämään siirtyneenä löysin liikkumisen ilon, se oli jotain..
Mihin hävisi liikkuminen ja vyötärö? Ensin tuli rakkaus, tapasin mieheni, ja siihen jäi lenkit, tuli tilalle pizzat, kebabit, herkut ja löhöily tv:n ääressä. Sen päälle kaksi lasta, josta jo ensimmäisen jälkeen jäi 10kg painoa ja lasten välissä paino vaan kasvoi. nyt on mittarissa 117kg ja järkytys.verensokerit heittelee, pitkäiaikaissokereita en ole edes uskaltanut käydä mittauttamassa, raskausajan diabeetikkona..riskirajoilla mennään niin että humina kuuluu.
Aiemmin olen kevyesti kokeillut karppausta, se toimi ja olo oli hyvä. Se mikä on ollut ongelma, niin ei perheessä mikään salaattiruokavalio toimi. Karppiruoka toimisi perheessä, sillä esim mies vetelee pihvejä vaikka joka päivä. mitkään dieettikeitot ja pelkkä salaatti ei meillä toimi. ja se ei toimi jos teen itgselleni ruuan ja vielä muille ruuan: napostelen aj napostelen ja kohta vetelen toista jos kolmatta lautasellista toista ruokaakin naamariin. Rakkaudesta ruokaan.. vai syömiseen?
Nyt päätin että nyt on viimeinen hetki tehdä jotain jos meinaa.
Lisäksi jään ensi viikosta alkaen 3vkon "perhelomalle" ja nyt on hyvä sauma irrottautua sokerikoukusta ja syödä vain mitä minulle sopii eikä tarvitse jääkaappiin edes ostaa mitään muuta kuin omaa evästä.
Joten lähdenpä mukaan hivuttamaan painoa alemmas. Kaikki hyvät vinkit otetaan ilolla vastaan.

Viestin otsikko: Re: taakkaa kevyemmäksi
ViestiLähetetty: 2013-07-03 19:55:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervetuloa.
Mutku.
Ei tämä mitään pihvin mussutusta ole...Pelkästään.
Kokeile noista resepteistä löytää hyviä, jopa edullisiakin ruokia, esim. Lassaka.
Salaatti on hyvä lisäke, makkaran, lihan, kalan kanssa.
Siihen viellä kesäkurppaa, kaalia, kukkakaalia tai muuta, johan taas jaksaa.

Verensokerit ja -paineet saat tällä nopeasti, jopa heti kuntoon.
Yritä viellä napostelusta eroon, kylläisenä sekin onnistuu.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

Viestin otsikko: Re: taakkaa kevyemmäksi
ViestiLähetetty: 2013-07-20 17:54:12 
Poissa
sintti
sintti

Tsemppiä ruusunen35! Se on hyvä että tuo ahdistus välillä iskee. Niin se iski minuunkin, tai on yritellyt jo monta kertaa. Karppauksen aloitin ekan kerran toukokuun puolivälissä, joten en osaa neuvoa sinua muuten kuin että tiukka linja on se jolla tuloksia syntyy! Mulla alkoi tosi hyvin paino pudota (mulla ylipainoa vain vähän), sitte söin viikonloppuna tummaa lidlin suklaata > 80% levyn päivässä ja paino kiiti heti aloituslukemiin :cry:
Sitte samaa rataa, hyvin alas ja pullo punaviiniä viikonloppuna - paino takaisin. Ärsyttää tuollainen, mutta se on saanut nyt minut tekemään päätöksen: alkuun EI MITÄÄN HERKKUJA. Sitte kokeilen kun oon tiputellu ylimääräiset - helppo sanoa. Sulla luulis lähtevän helpommin kun on reilusti mitä pudottaa.

Mutta se lohdutus mitä kaikki muutkin täällä kertoo: karpatessa nälkä katoaa eikä kauheesti ees tee mieli napostella!!!!! Se on uskomatonta huomata tällaisenkin laiduntajan niin kuin minäkin olen :oops: Jos haluaa nakertaa jotain, mää otan aina isolla puukolla siivun kaalta (varsinkin tähän aikaan vuodesta tosi hyvää) ja nakerran sen ruuan päälle. Yleensä siihen loppuu napostelunhalu.

Kerro miten sulla on mennyt!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00