karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-19 01:04:03

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-10-17 17:28:02 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kävin tänään vaa'alla, joka näytti 84 kg. Painoa on tullut lähes 20 kg lisää viimeisen puolentoistavuoden aikana, enkä ole koskaan ollut näin iso. Pituus on 163 cm.

Lopullinen alamäki alkoi onnettomuuden myötä, joka vei normaalin liikuntakyvyn muutamaksi kuukaudeksi. Kun pääsin takaisin liikunnan makuun, loukkasin itseni uudelleen, ja onnettomuuden aiheuttamat vammat rajoittavat edelleen liikkumista. Jo ennen onnettomuutta alkoi näyttää siltä, että pitkä parisuhde ei johdakaan lasten hankintaan ja yhteiseen tulevaisuuteen vaan eroon, ja lisäksi töissä on ollut kovaakin kovempi stressi.

Eroon, liikkumattomuuteen ja stressiin olenkin sit löytänyt lohduttautumiskeinoksi suklaan ja liian suuret ruoka-annokset, kokiksen ja mäkkärin ja kaiken sen, minkä tiedän tekevän pahaa itselleni, en ole vaan välittänyt, kun on tuntunut siltä, ettei kukaan muukaan välitä musta ja olen vaan tunkenut itseni täyteen ruokaa. Tiedän, että tämä on ihan tyhmää, koska toki itse pitäisi ensin välittää itsestään, mutta on vaan tuntunut siltä, että tarpoo yksin loppumattomassa suossa, eikä nää ulospääsyä. Syöminen on myös ollut tehokas tapa pitää negatiiviset tunteet jotenkin kurissa, 200 g suklaata naamaan vaan kun tuntuu liian pahalta ja hetken aikaa on ollut parempi olo. Jos olisin voinut liikkua, olisin varmaan myös liikkunut huonoon oloon, mutta se on ollut käytännössä hyvin rajoittunutta johtuen vammoista. Olen koko ajan tiedostanut, että kaivan kuoppaa itselleni, mutta jostain syystä olen valinnut sulkea silmät ja antanut mennä. Välillä olen yrittänyt ryhtiliikettä, mutta luovuttanut kesken kaiken.

Uskoisin, että tuosta 24 kg:sta varmaan n.15 kg on tullut viimeisen puolen vuoden aikana, kun en ole päässyt liikkumaan. Ennen onnettomuutta liikuin säännöllisesti ja paljon ja mulla on edelleen aika isot lihakset täällä läskin alla. Nyt olen pääasiassa pystynyt vaan kävelemään ja uimaan. Tänään kävin vaa'alla kun huomasin, ettei vaatteet enää meinaa venyä tarpeeksi. Tuntui ihan epätodelliselta ja painajaismaiselta toi luku 84 kg, kun on tottunut siihen 65 kg:hen. Luulen, että osa on kipulääkkeiden tuomaa turvotusta, ja veikkaan, että ekat 3-4 kg lähtevät helposti nyt kun voin lopettaa lääkkeet.

Olen laihduttanut aiemminkin karppaamalla vuonna 2007, viidessä kuukaudessa 72 kg ->57 kg, jonka jälkeen elämäntavat ovat olleet enemmän tai vähemmän karppia viimeistä 1,5 vuotta lukuunottamatta, jolloin tää läski onkin sitten alkanut kertyä.

Kirjasin nyt tavoitepainokseni 84->65 kg, mutta en luultavasti näinä yhdeksänä kampanjassa jäljellä olevana viikkona saa pudotettua mitenkään järkevästi niin paljon painoa, mutta se on siis mun lopullinen tavoite. Osaan pudottaa painoa ja elää terveellisesti, luulen, että suurimpana haasteena on korvienväli ja tämä elämäntilanne. Kuitenkin olen selviytynyt monista vaikeista jutuista ennenkin, joten tässäkin on toivoa. Ajattelin liittyä mukaan tähän kampanjaan, jos löytyisi mukavaa vertaistukea ja tämä auttaisi sitoutumaan urakkaan :)

ViestiLähetetty: 2013-11-18 11:11:13 
Poissa
sintti
sintti

Täältä tullaan vielä jälkijunassa mukaan! Tsemppiä sulle painonpudotukseen!

Kävin eilen vaa'alla ja se kertoi minulle että tänään karpiksi kunnes vaaka toisin toteaa. Olen siis mies 26 v pituutta 185 ja elopainoa 128 kg. Tavoite oisko semmonen -5 kiloa jouluun mennessä. Karppia kokeilin pari vuotta sitten, silloin lähti 2 viikossa 8 kg mutta silloin myös liikuin niin kuin hullu. Nyt ei ole tilaisuutta samanlaiselle liikuntarykäsylle mutta katsotaan nyt miten lähtee paino muuttumaan kun saa ketoosin päälle. :)

ViestiLähetetty: 2013-11-26 10:32:00 
Poissa
sintti
sintti

Heippa!

Minäkin hyppään mukaan näin jälkijunassa. Oon ollut karpilla nyt 2 viikkoa. Lähtöpainoni oli 70kg, nyt 67.1kg. Paljon on matkaa lopulliseen tavoitteeseen 55kg. Raskaudesta aikaa 8kk, mutta paino ei ole laskenut yhtään. Pituutta minulla vain 160cm.

ViestiLähetetty: 2014-01-10 23:37:28 
Poissa
sintti
sintti

Mulla on pudotettavaa 40kg, toivottavasti edes kymppi lähtis näiden viikkojen aikana. Reippaasti nyt lähdin kamppanjaan mukaan :) Ekan viikon saldoa haitannee se, kun eilen tiputettiin kortisonia suoneen, toivottavasti turvotus hieman laskee viikonlopun aikana.

ViestiLähetetty: 2014-01-18 00:38:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tsemppiä aloittajalle ja muista, että elämää tää vain on! Joskus on niin rankkaa, ettei sen niin väliä, miltä näyttää. Mutta hyvä jos oot jo paremmassa kunnossa niin, että jaksat ajatella itseäsi ja tulevaisuutta. Paranemisia! Ja muista että se kroppa tehdään 80%:sti keittiössä eikä lenkkipolulla tai salilla, joten vaikka et pääsisi liikkumaan, laihdut kun syöt oikein. Sekin jo lohduttaa. :)

ViestiLähetetty: 2014-01-22 02:12:48 
Poissa
sintti
sintti

Itsekkin jälkijunassa mukana ! 13. pv vasta aloitin :)
5,3 kg lähteny nyt 7 pv aikana (vaikka painon lasku tasaantuukin), mutta kuitenkin vielä 39 kg to go !

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00