Hanniina kirjoitti:
Niin Suikin ketjussa kun ollaankin, olis kysymys She!:lle. Millaisia vaikutuksia tuolla pätkäpaastosysteemillä on ollut sun oloon ja mittoihin? Ootko käyttäny painonpudotuskonstina vai muuten vaan tykännyt rytmittää tolleen?
---
15-22 syömisaika kuulostaa yhtäkkiä ihan ruhtinaalliselta! Tuollainen ikkuna sallisi ruokailun käytännössä koko sen ajan, kun olen arkisin kotona ja tajuissani.

Ennen klo 15 arvatenkin vain vettä?
Tsemiä kaikille tarvitseville!
Syksyllä pätkäpaastoilin lähinnä painoa pudottaakseni ja tuolloin toimi erittäin loistavasti siihen. Loma, joulu ja liika vapaa-aika kuitenkin sotki tuota pätkäpaastoilua loppuvuodesta joten kiloja tuli hamstrattua hitusen takaisin. En koe ongelmaksi, mutta jonkin verran tuo syksyn pätkäpaastoilu edesauttoi tuota loppuvuoden mättämistä, sillä vatsalaukku oli tottuneempi suuriin kerta-annoksiin, ja kun niitä yhtäkkiä mättikin sen 3-4 päivässä pitkin päivää, niin kyllähän se väkisinkin jossakin näkyy.
Tällä hetkellä tavoitteena ei varsinaisesti ole pudottaa pianoa (en halua punnita itseäni), mutta kylläkin mahtua sutjakammin olemassa oleviin vaatteisiin ja pitää yllä energistä oloa ja olomuotoa. Siihen pätkäily toimii minulla oikein hyvin, KUNHAN pidän huolen tarpeeksi suuresta energiansaannista. Itse en ole koskaan ollut kova aamupalan ystävä (paitsi viikonloppuisin rötväilykausina jolloin tuleekin vedettyä kaikkea munkeista suklaapatukan kautta vispipuuroon ja riisipiirakoihin). Päivätyötä tekevänä on helppo rytmittää ruokailut iltaan, kun ei aamulla mene alas muutakuin kahvi.

Aamulla juon itse Bulletproof-kahvin (tai LCHF-kahvin niinkuin se täällä ehkä paremmin tunnetaan), eli kahvia+voita+kookosöjyä. Yön jäljiltä pysyy ketoosi yllä ja silti saa työpäivän alkuun ekstra energiaa.

Muutoin juonkin sitten päivän aikana vain vettä.