karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-10 05:33:29

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 134 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-08-30 15:10:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^^ mikäköhän olisi suurinpiirtein hyvä treeniaika ja määrä viikossa ? jos tavoitteena ei ole kovin kummoset, lähinnä vaan kunnon nostatus ja sellanen.

Itseltä löytyy 8 kilon kuula. Vähän liian painava ehkä, mutta toisaalta eipä tule todellakaan ylipitkiä treenejä tehtyä :D pitäs vaan taas skarppiintua :)

ViestiLähetetty: 2010-08-30 19:59:57 
Poissa
sintti
sintti

kiva kun tuli heti vastauksia! Lähinnä teen noin pitkää ohjelmaa koska se tuli tuon kuulan mukana. :)

kortisolista en ole lukenut kyllä, tai en ainakaan muista...kerrotko Haili pienen referaatin aiheesta? :D jospa tämä tästä helpottaisi. Tänään kävin tunnin lenkillä, juoksin ajasta jo noin puolet, joten on tässä kuntokin nousemassa. Mutta jos käy ylivoimaiseksi tuo kuulailu niin täytynee sitten kutistaa ohjelmaa..

Kiitos vinkeistä! :)

ViestiLähetetty: 2010-08-30 20:09:11 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

o/

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

ViestiLähetetty: 2010-08-30 20:42:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla on 12kg:n kuula tuossa lattialla. En ole mitään mitään pakollisia kuvioita suunnitellut itselleni, mutta pari-kolme kertaa päivässä tekee mieli pistää hiukan veri kiertämään. Silloin heiluttelen sitä muutaman kymmenen kertaa, ja olo virkistyy. katson mallia ohjemonisteesta joka tuli kuulan mukana.
Sain kuulan viime jouluna lahjaksi, sitten unohdin sen sängyn alle muutamaksi kuukaudeksi, ja nyt taas sen löydettyäni olen innokkaasti sitä heilutellut muutamia viikkoja. Nyt tuntuu, että olen niin koukkuun jäänyt, että melkein tekis mieli työpaikalle hommata toinen pallo, kun kahdeksan tunnin työpäivä ilman kuula-taukojumppaa tuntuu ikävältä.
Ei tosiaan mitään pitkiä harjoitusohjelmia, vaan muutama minuutti aamuin-illoin huvin vuoksi, lisäbonuksena kunto kasvaa.Sen huomaa siitä, että pallo alkaa käydä viikko viikolta kevyemmäksi.

ViestiLähetetty: 2010-09-04 12:32:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No kai mäkin nyt sit voin sanoa kahvakuulailevani, kun just kävin ekalla tunnilla.. Kivaa oli! Alotin kyllä 4kg kuulalla.. :roll: Täytys nyt yrittää päästä joka viikko, minkä nyt vaan töiltä kerkeää.

ViestiLähetetty: 2010-09-07 08:05:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kahvakuulailua täälläkin harrastetaan (tosin kotioloissa), vasta alkaja olen ja aloittanut 3kg kuulalla. Hikistä puuhaa, tykkään kyllä :D 2-4 kertaa viikossa vedän puolentunnin harjoittelun ohjausvideon avulla.

Painonseuranta

ViestiLähetetty: 2010-09-07 23:55:25 
Poissa
Leijona
Leijona

voitto kirjoitti:
kiva kun tuli heti vastauksia! Lähinnä teen noin pitkää ohjelmaa koska se tuli tuon kuulan mukana. :)

kortisolista en ole lukenut kyllä, tai en ainakaan muista...kerrotko Haili pienen referaatin aiheesta? :D jospa tämä tästä helpottaisi. Tänään kävin tunnin lenkillä, juoksin ajasta jo noin puolet, joten on tässä kuntokin nousemassa. Mutta jos käy ylivoimaiseksi tuo kuulailu niin täytynee sitten kutistaa ohjelmaa..

Kiitos vinkeistä! :)

Kerron toki. Niin lyhyesti kuin suinkin osaan. Siis normaalissa kropassa alkaa yleensä väsymys painaa noin 30 min intensiivisen harjoittelun jälkeen. Kahvakuulatreeni on sitä intensiivistä parhaimmillaan. Se mitä kropassa tapahtuu sen jälkeen onkin hyvin epäselvää ja ihmisestä riippuvaa. Hyvin monella meistä aletaan käyttää uusia energian (ATP:n) tuotantoreittejä ja silloin kun näin tehdään niin pilkotaan joko rasvaa, prodea (ehkä laktaattia) tai äärimmäisen harvoin tärkkelystä, koska ne on jo käytetty, mutta se perusjuttu piilee siinä, että mitä nopeampi lihasten energiantarve, niin helpoimmasta otetaan. Eli jos rasvasta ei irtoa, niin tehdään sit aminohapoista. Sen takia karpit aina puhuu kehon adaptoitumisesta (tottumisesta, opettamisesta) rasvan polttoon, jotta ne tärkeät aminot säästetään.

Edelleenkään en vastannu kysymykseen kortisolista, koska se vaati ton primerin. Kortisoli on yks piru. Se osaa lähettää pilkottavaksi minkä tahansa energian missä tahansa. Me haluttais, että se lähettäis vain sitä rasvaa, mut se ei valikoi. Se lähettää kenet vaan hirtettäväks. Ja tässä tullaan treeniin pituuteen ja energian tarpeen nopeuteen. Eli jos me treenataan sopivalla rasituksella anaerobisen kynnyksellä liian kauan, niin lihastärkkelys loppuu ja aminohappojen hajotusta alkaa tapahtua. (Kaikkea tapahtuu yhtaikaa, jottei tartte alkaa oikomaan, keskitytään olennaiseen kysyjän kannalta) Jos energiantuottonopeus riittää, niin aminohappojen pilkkomistarvetta ei ole, ja tehdään energia rasvasta. Kestävyysjuoksussa tai täydellinen karppikroppa pitkässäkin suorituksessa osaa nämä.

Eli vastaus kysymykseen...lyhennä treniä tai ole täytellinen karppi. (Kirotusvihreet tahallisia)

Se peruspointti kuulailussa on se, että pystyt huomenna tekemään saman treenin paremmin kuin tänään, eli välipäiviä ei ole....EI OLE.

ViestiLähetetty: 2010-10-17 21:22:40 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Täällä kanssa yksi 16 kiloisen omistaja. Käyn silloin tällöin kävelyllä kuulan kanssa ja teen muutamia liikkeitä. Jos kuulalle hommaisi parin niin saisi taas lisää variaatioita.

ViestiLähetetty: 2010-10-20 12:12:12 
Poissa
sintti
sintti

Täällä kans yks kuulailija! Treenaan 8kg kuulalla, jonka mukana tuli harjoitus dvd.

ViestiLähetetty: 2010-11-11 22:46:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eilen ensimmäinen kokeilu ja rakastuin. Toistaiseksi vielä käytössä minikuula, mutta kasikiloinen on hankinnassa :smt049

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2010-11-12 19:28:10 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Mä joudun hankkiin kohta omat kuulat kun pitäs päästä heittelemään niitä ilmaan. En tiiä mitä tuumaisivat jos Elixian parketilla kokeilisin... ei ehkä hyvää kumminkaan :twisted:
Meinasin, että jos vaikka pari kasikiloista ja sitten 12 ja 16. Mä en taida jaksaa niitä kerralla kantaa tonne harjotuskentälle... hmm... pitää rekrytä ehkä tuo Mies tosta mukaan huhkimaan...

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

ViestiLähetetty: 2010-11-13 14:27:49 
Poissa
sintti
sintti

Kahvakuula heiluu täälläkin! 12 kilon kuula on käytössä ja tuntuu vähän turhan raskaalta tälle rimpulalle :lol: Pikkuhiljaa tässä kuitenkin mennään eteenpäin ja ehkä kohta voi tehdä jo jotain muutakin kun vaan pelkkiä heilautuksia.

ViestiLähetetty: 2010-12-05 10:01:08 
Poissa
Aerobikarppi
Aerobikarppi

Kahvakuulailua tullut tehtyä punttisalilla ollessa enemmän tai vähemmän säännöllisesti reilun vuoden verran. Nyt miekkonen osti merkkipäivän kunniaksi pyytämäni 5 ja 7,5 kilon kuulat kotiin =D>

Tarkoitus on kotona tehdä vatsa- yms. liikkeitä ja sitten salilla heilutella raskaampia kuulia.

Mä tykkään, kans! :D

Liksapäikky ---> viewtopic.php?f=42&t=60089

ViestiLähetetty: 2011-01-05 12:35:58 
Poissa
sintti
sintti

Kahvakuula on kuulunut osaksi kuntosaliohjelmaani, mutta tänään kävin ensimmäistä kertaa ohjatulla kahvakuulatunnilla. Tuntui varsin tehokkaalta, ja aion kuulailla jatkossakin!

ViestiLähetetty: 2011-01-05 14:16:49 
Poissa
sintti
sintti

Vois ilmoittautua tänne! Kotoa löytyy 20kg kuula ja harrastanut tuota olen kolmisen kuukautta. Työpaikalta löytyykin sitte suurempi painoarsenaali kuulia.

ViestiLähetetty: 2011-01-05 21:05:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kotoonta löytyypi tuo jo aikaisemmin mainitsema 8kg ja uutukaisena syksyltä ostettu 6kg, kun jaksan paremmin sillä tehdä yhden käden liikkeet. Nyt oon aloittanut kahvakuulatunnit ja todellakin tykkään!

ViestiLähetetty: 2011-01-10 19:14:52 
Poissa
sintti
sintti

Minäkin nyt innostuin kokeilemaan, tai siis en ole vielä kokeillut, uusi kuula komeilee pöydällä :)
Ajattelin että mulle riittänee alkuun 5 kg kuula, koska olen selkävammainen ja hieman liikerajoitteinen sen takia.

ViestiLähetetty: 2011-01-10 22:36:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Pari kuukautta, kerta viikossa käyty ohjatulla 45 min tunnilla. Tykästyin heti. Oman kuulan osto kuumottaa, varsinkin nyt luettuani sen mukana tulevasta ohjelmasta ;)

Toivottavasti mahdun joulutauon jälkeen peruutuspaikalta torstain tunnille :)

ViestiLähetetty: 2011-01-11 19:46:22 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Torstaina haen auton perän täyteen kuulia (No ei vais, neljä vaan). Yksi Anttilan muovirimpula seisoo tossa eteisessä, mä aion lahjottaa sen pois tekniikkakurssin kera (mun serkun ja sen muksujen käyttöön).
Se sopii käteen ihan jees, mutta mukana tullut DVD ja ohjeläpyskä on järkkyjä! Älkää tehkö kuten niissä, pliis!

ViestiLähetetty: 2011-01-11 20:05:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo tarkoitus on aloittaa kuulailu.
Ostin aluksi 10 ja 16 kilon kuulat, eiköhän niillä tällainen 100+ ruipelo alkuun pääse.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 134 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00