karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-08 16:57:43

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-17 17:13:16 
Tässä ollaankin sitten perimmäisten kysymyksien äärellä. Onko kyseessä vertaistukifoorumi? Ja jos on, kuka on oikeutettu määrittelemään, kuka on vertainen? Jos kirjoittajalle itselleen hänen kirjoittamansa on tärkeä asia, kuka on oikea auktoriteetti sanomaan, että tuo asia on tyhjänpäiväinen? Minusta tässä ei ole mitään hellanlettastelua, demokratia vain on tämmöistä.

PS. Jos ajatellaan ketjujen venymistä, niin toinen asia johon voisi kiinnittää huomiota on viestien pituus. Keskustelufoorumilla ei tarvitsisi romaaneja kirjoittaa (poikkeus tästä ovat Elkan kirjalainaukset kirjallisuusosiossa, ne palvelevat monia; mutta poikkeus vahvistaa säännön).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-17 19:41:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minusta "tyhjänpäiväsiä" kysymyksiä täällä vähemmän on... närästää vaan se kun samalla sivulla saattaa olla ihan juuri aiheesta kysymys / juttua... Välillä tuntuu ettei tosiaan viitsitä selata juttuja edes muutamaa ketjua alaspäin puhumattakaan HAUN käytöstä....

marisija-nuusku

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-17 20:13:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tästä samasta aiheesta maristaan monilla muillakin foorumeilla. Mä en näe mitään ongelmaa tällä foorumilla. Itse hyppään ne jutut ohi, mitkä ei kiinnosta. Kyllähän tänne bittiavaruuteen viestejä mahtuu!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-17 20:37:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niitty kirjoitti:
Tästä samasta aiheesta maristaan monilla muillakin foorumeilla. Mä en näe mitään ongelmaa tällä foorumilla. Itse hyppään ne jutut ohi, mitkä ei kiinnosta. Kyllähän tänne bittiavaruuteen viestejä mahtuu!

Joskus saattaa vaan harmillisesti jäädä joku hyväkin uus juttu huomioimatta....

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-18 08:15:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

nuusku kirjoitti:
Niitty kirjoitti:

Joskus saattaa vaan harmillisesti jäädä joku hyväkin uus juttu huomioimatta....

Tähän auttaisi se, jos jokainen muistaisi otsikoida asiansa niin, että jo otsakkeesta olisi helppo ymmärtää ketju avaamisen arvoinen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-18 16:58:54 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Harmittelen minäkin:

tyhjänpäiväiset kysymykset ovat tarpeellisia, mutta ne voisi käydä läpi yhdessä ketjussa, vaikka gallupin tapaan. Näitä on nähtykin moneen lähtöön, mutta ovat huomattavasti ystävällisempiä, kuin "katsotaan kuinka monta ketjua saan aloitettua vuorokaudessa"- tyyppiset turhanpäiväisyydet

moni asiallinen ketju saattaa päätyä ihan toiseen aiheeseen, mutta sisältää ihanaa tajunnan virtaa, ideoita ja hupia, jota ei väkisin voi aloittaa. Tämä ei mielestäni ole niin paha, kunhan muistetaan, ettei ketjun jokaista viestia tarvitse erikseen kommentoida (look whos talking :oops: )

Nämä täysin asiaan perehtymättömien "kerromullekaikkinytheti"-tyyppiset kysymykseet potuttaa, olisi ihanaa, että foorumille rekisteröitymiseen vaadittaisiin kirjan tai faq osion lukemista :x
Kun on edes jotain tietoa taustalla, kysymyksissäkin on jotain tolkkua.

viestitulva aiheuttaa ongelmia siinä mielessä, että olis kiva joskus olla erossa tästä tietokoneesta :evil: koskaan ei tiedä, missä niitä helmiä piilottelee, ennenvanhaan :lol: (syksyllä ja talvella) ehti lukemaan jotakuinkin kaikki ketjut ja tiesi missä mennään, nyt jää niin paljon lukematta, että on ihan pihalla, kun ketjuissa viitataan toisessa ketjussa keskusteltuun asiaan.

Tulva vaikeuttaa varmaan modejenkin työtä, kun samasta aiheesta aloitetaan ketjuja erilaisella otsikoinnilla ja sitten samaa kakkia jauhetaan tuplana.

joskus tuntuu, että toiset haluavat vain henkilökohtaista huomiota, jos he kirjoittaisivat ajatuksensa jo olemassa olevaan ketjuun, eivät he saisi samaa huomiota, kuin ketjun aloittajana [-X

Ja kommenttiin, että bittiavaruuteen mahtuu viestejä. Eikö ollutkaan niin, että foorumi repeilee liitoksistaan ja jokainen uusi viestiketju kuormittaa sitä entisestään? Ainakin oli jossain vaiheessa kosvasti keskustelua siitä, voitaisiinko turhimpia viestejä poistaa ja päädyttiin ongelmaan siitä, kuka päättää mikä on turha viesti.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-19 08:41:00 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Eli vasta-alkajien kannattaa kirjoittaa kysymyksensä aina alottelijat-osioon, vaikka luulisi kysyvänsä jotain yleistä, näinkö? Olisi suurempi todennäköisyys, että ei rasita muita "vanhalla aiheella".

Mutta pointti siitä, että tietyn aihealueen (esim. kerma, suklaa) uudet kysymykset voi lisätä aikaisempaan ketjuun, on todella hyvä - lähes itsestäänselvä nyt kun sen tietää, mutta ei sitä aina ajattele niin loogisesti. Itse olen aloittanut varmaan parikin uutta ketjua, ajattelemattomuuttani, kun arvelin, että vanhan ketjun jo lukeneet eivät lue sitä uudelleen. Anteeksi se.

Viisastuimme taas, hyvä näin. 8)

muoks: typo

Päiväkirjani

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-21 16:34:15 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

Kovasti kiitoksia ja oikein aurinkoista alkavaa syksyä kaikille veemäisiä henkilökohtaisia viestejä lähettäneille! :D

Kun ei rohkeus riitä tähän viestiketjuun kirjoittamiseen, niin onneksi voi purkaa mieltään hölökohtaisella viestillä! Kyllä tietotekniikka on ihanaa!

Edit: Tässä muuten lainaus yhdestä viestistä "[---] luulinkin löytäneeni upean paikan, missä voisin kysellä kokeneemmilta vinkkejä - aivan kaikkea ei löydä kirjoista."

Itse taas kirjoitin ketjua aloittaessani: "Nyt asialliset aiheet ja kysymykset hukkuvat tälläiseen viestimössöön..."

Luetun ymmärtäminen ei sitten vissiin kuulu enää äidinkielen opetukseen?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-21 16:54:17 
thimari kirjoitti:
Kovasti kiitoksia ja oikein aurinkoista alkavaa syksyä kaikille veemäisiä henkilökohtaisia viestejä lähettäneille! :D

Kun ei rohkeus riitä tähän viestiketjuun kirjoittamiseen, niin onneksi voi purkaa mieltään hölökohtaisella viestillä! Kyllä tietotekniikka on ihanaa!

Siis täh? Onko sulle tullut rumia viestejä? Tuo ei kyllä ole kovinkaan kaunista. Harmittelen puolestasi. Tämä palauteosio on tarkoitettu palautteen antamiseen ja sinun palautteesi oli ihan yhtä arvokas kuin vaikka muutama muu, vieläkin rajumpi. Älä siis ota itseesi. Pää pystyyn!

Iso Hali!

Edit: ja olisi ihan kohteliasta, että jos jollain olisi jotain sanottavaa, sanoisi se tähän ketjuun, sen sijaan että yyveilisi rumia yhdelle ainoalle foorumilaiselle, joka nyt sattui vaan sanomaan vaan oman mielipiteensä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-21 17:20:42 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Itse lähinnä taustailijana voisin sanoa että kun muutenkin kommentoin hyvin vähän, kommentoin turhanpäiväisyyksiin vieläkin vähemmän. Ja en todellakaan nykyään jaksa edes lukea kaikkea. Sori.

Ja huono puoli tässä tietysti on se, että monesti joku jollain otsikolla aloitettu ketju kehittyykin aivan ihanaksi jostain toisesta aiheesta keskusteluksi. Mutta ei varmaan kenenkään aika riitä kaikkien keskusteluiden seuraamiseen.

Siksi on aika tylsää että keskustelu rönsyää aiheesta ulos. Mutta tällä käyttäjämäärällä se on varmaan aika väistämätöntä. Moni haluaa kommentoida ja olla mukana, ymmärrän sen hyvin vaikka itse toiminkin toisin.

Ja tämä viesti ei tuo asiaan mitään uutta, mutta halusin vain kommentoida :lol: :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-21 20:40:58 
Poissa
karppikakara
karppikakara

Minusta on hienoa, että uskalsit antaa palautetta, vaikka osaa porukasta se varmaan v*tuttaa. En ymmärrä sitä, että nettipalstan jutut otetaan kovin henkilökohtaisesti. Minä en ainakaan ottanut, vaikka olen monta tyhmää galluppia pannut tuonne Off Topiciin ja hölissyt tyhjänpäiväisyyksiä. Toivottavasti sulle viestin lähettäjät pyytävät anteeksi, muutenkin tuo YV on aika huono juttu. Onneksi mulle ei ole tullut rumia YV:jä. Eikä tarvi lähettääkään.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-22 07:57:30 
Poissa
landekarppi
landekarppi

THIMARI!!!

Olen pahoillani siitä, et oot saanu ilkeetä YV:tä!!!

Tännehän sen palautteen pitäisi tulla tai modeille...Meitä kun on paljon ja uusia tulee koko ajan, ni ei kaikkia kerkiä tervehtiä tai lukea juttuja...
Tsemppiä!!! :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-22 14:37:50 
Poissa
tapakarppi
tapakarppi

Tosi törkeetä käyttää YV:tä tällaiseen nettikeskustelun erimielisyyksiin!!! Että jotku jaksaa.... Tsemppiä Thimari! :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-23 10:05:01 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Siis totta on se että joskus ärsyttää, kun samasta aiheesta on monta eri ketjua.
Mutta muuten yleinen löpinä ei haittaa, siksihän on OT-osio minne saa pälistä sitten ihan mitä vaan. Tehdä vaikka kalluppi pierujen koostumuksista.
Ja varsinkin aloittelijoilta, joilla on sitä intoa vaikka muille jakaa, tulee paljon viestiä ja "tyhmiäkin" kysymyksiä. Mutta jokainen meistä on joskus ollut siinä tilanteessa. Sallittakoon se myös muille.

Jos joku asia on mikä ärsyttää kunnolla, on rekkautuneet trollit. Niitä näyttää olevan jonniin verran. Tai trollivieraat joita on vielä enemmän. Usea heistä tuntuu olevan ihan ristiretkellä pelastaakseen karppien terveyden.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-23 10:57:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei minua hölötys häiritse, hallitsen itse sen homman tarpeeksi hyvin. Minusta on kyllä aika vierestä sanoa tätä laihdutuspalstaksi, enemmän tämä on, kai karppaamisen luonteesta johtuen, aika kokonaisvaltainen lifestyle-palsta. Ja OT on aika hyvin pysynyt OT:nä, kiitos valppaitten modejen jotka napsivat ketjuja oikeille ppaikoilleen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-29 03:39:34 
Poissa
sintti
sintti

Täytyy sanoa sen verran että ONNEKSI tämä on paisunut niinkin laajaksi että tulee tällainenkin ongelma vastaan... Meinaan vaan kun kattelin paikallisen Atkins foorumin kokonaisviesti määrää niin se on tällä hetkellä 3010, aiheet kaikissa osioissa 700. Suurin määrä käyttäjiä online vuosi sitten 10kpl... Yhteensä rekisteröityjä käyttäjiä 307... Itku melkein tulee.

Eli meillä on helvetin hyvä foorumi käytössä tästä aiheesta. En tiedä onko oikein missään näin asiallista ja hyvää foorumia olemassakaan! (En viljele laajasti huutomerkkejä mutta oli pakko laittaa tähän)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00