karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-27 23:58:23

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2004-08-03 14:05:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Moikka

Ihkaensimmäiseksi: Kiitoksia kovasti alakarppaajien foorumista! :) Täältä saa oikeasti pureskeltavaa tiedonnälkäänsä ja tapaa mukavia ihmisiä.

Pieni ongelma:
Olen huomannut, että silloin tällöin foorumin järjestelmä ei pysy perässä niistä viesteistä, jotka olen lukenut, ja niistä, joita en ole lukenut. Saattaa siis aihealueella näkyä boldattuna viestejä, joiden ketjut olen oikeasti lukenut. Jos klikkaan "merkitse kaikki alueet luetuiksi"-linkkiä, joskus se toimii, joskus ei.

Olen kuitenkin aina tarkistanut, että olen kirjautunut sisään, silloin kun tällaista tapahtuu.

Kumma juttu. Onko siihen jotain tunnettua syytä?

the Lady

Viestin otsikko: Erikoista
ViestiLähetetty: 2004-08-03 15:15:47 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

En osaa sanoa mistä moinen johtuu, mulla kyllä on toiminut ihan ok.. oletko varma ettei tosiaan ole juuri sillon ilmestyny vielä yhtä uutta viestiä ketjun perään? Tai voihan siinä olla joku bugikin, valitettavasti en edes ala miettiä minkälainen kun tämä on kolmannen osapuolen tekemä foorumisofta, ei minun :).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-03 17:08:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyseessä on mitä todennäköisimmin joko http-proxycache, tai oma cache, joka näyttää sivut "vanhasta muistista". Elikkä luonnollisesti Takaisin-napilla pääsee aina "vanhaan" tietoon yleensä, mutta jos asetuksissasi tai verkkoyhteydessäsi on cache eli välimuisti joka ei päivitä itseään riittävän usein, niin kokeile painamalla ctrl-f5 (päivittää sivun verkosta varmasti... tai ainakin melko varmasti).

Sama suomeksi:

Foorumi luultavimmin toimii oikein, käyttäjä ei. ;) Jos käytät IE:tä, niin varmista että Internet Options -> General -> Temporary Internet Files -> Settings -> osiossa on joko "Every visit to the page" tai "Automatically" päällä. Tuo automaattinenkin saattaapi näyttää aina "vanhoja" sivuja silloin tällöin, varmin siis olisi se ensimmäinen.

Jos taas kyseessä sattuu olemaan verkkopalveluntarjoajan pakollinen http-proxyn cache, niin ... ei voi mitään. Jos et ymmärrä mitä tämä viesti tarkoittaa, niin ei hätää. :P Silloin ctrl-F5 näppäinyhdistelmä olkoot kaverisi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-03 19:27:48 
Poissa
prinssieversti
prinssieversti

Ilkka on mitä luultavimmin (no, 99% todnäk.) aivan oikeassa. Jonkun verran pulaan aiheen kanssa itsekin, ja tuo on yleisin syy. ctrl+F5 nykii uusimman sivun selaimeesi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-04 07:11:52 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Jooh, itselle ei tullu mieleen, käyttäkää hyvät ihmiset parempia selaimia ;) (IE ei ole selain :wink: )

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-04 15:57:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos avusta, control+F5 olkoon siis tästä lähtien ystäväni. :D Kuullostaa hyvinkin siltä, että työnantajan proxy on se ongelma.

(Jees, IE ei ole selain, mutta työnantajan jotkin sovellukset eivät pahus toimi muilla kunnolla, joten pakko mikä pakko.)

Kiitoksia!

the Lady

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00