Itse en olen jankuttajien juttuja kovin tarkkaan seurannut, mulla on kai joku trollifiltteri sisäänrakennettuna. Minua puolestaan nyppii henkilökohtaisuuksiin menemiset (paitsi henk. koht, myös yleisen ilmapiirin kannalta) ja puren peukaloitani, jotten antaisi samalla mitalla takaisin.
Olisi tosi hyvä jos modeilla olisi yhtenäinen linja. Itse yritän toteuttaa pikkuhiljaa tätä mistä Eofis mainitsee täällä toisaalla.
http://karpit.net/forum/viewtopic.php?t=2319 Taka-ajatuksena lienee se, että koska käyttäjämäärät lisääntyvät, tiukempi "kuri" on tarpeen ihan jo kapasiteetin ja käyttömukavuuden puolesta.
Mitä nyt tuohon surullisenkuuluisaan vegaanikeskusteluun tulee, koska kaksi ensimmäistä viestiä eivät liittyneet alakarppaukseen, eivätkä alunperin viitanneet veganismista alakarppaamiseen siirtymiseen (osuva otsikko olisi auttanut) millään tavalla, niin katsoin sen olevan Off Topicia. Perään siirsin myös ikägallupeja ja muuta alakarppaukseen liittymätöntä.
Onko tämä sitten yleinen kauneus- ja terveysfoorumi? Mielestäni ei, vaan nimenomaan alakarppausfoorumi, mutta varmasti vastakkaisiakin mielipiteitä löytyy.
Itse näkisin Yleisessä keskustelussa Pikkujoulukokoontumiset, Risteilyt, Yhdistykset, Kirjallisuus ja tutkimustulokset, joissa on joku yhteys alakarppiruokavalioon. Alakarppaajien testitulokset, fiilikset ja motivaatiot, joskin mielellään jokainen omassa ketjussaan, jotta aloittelijat löytävät vaikka alakarppaajien kolesterolimuutokset yhdestä paikasta eikä 10 eri ketjusta.
Jokaisella foorumilla on tietysti oma kulttuurinsa ja minä olen harrastanut sellaisia, joissa viestien moderointia ei oteta henkilökohtaisesti vaan ymmärretään se "yhteinen hyvä". Mutta nämä ovat näitä linjanvetojuttuja!
Muoks: Mitä trolleihin tulee, mielestäni paras vaihtoehto olisi puuttua siihen ihan ylläpidon puolesta, eli nikin peruuttaminen. Jos yksittäisiä viestejä lähtee poistamaan, siinä on vaara että loppukeskustelussa ei ole enää mitään järkeä.